Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans närästää ihan mielettömästi. Tai joku päivä närästää kaikki ja seukki päivänä ei mikään.
Samariini ja rennie paketit menee ihan hujauksessa. Ilkee ku yöllä herää siihen, että närstää. Ei auta ku unissaan imeskellä tabua [:)]
Eilen ku siivosin kämpän niin oli koko illan ihan älyttömän kipeänä koko maha [&:] Ei oikein mitään suurempaa pysty touhuaan ko sitte joutuu makamaan loppupäivän. Kuutisen viikoa vielä.
Ihan kamalasti jo oottaa, että pikkuinen syntyis. Tuntee jo nenässä sen ihanan vauvan tuoksun mitä pääsee nuuskuttaan <3 Kulu aika nopeempaa!! [:D]

täälläki närästää välillä enemmän ja välillä vähemmän. maito on auttanu hyvin lievempään närästykseen ja sitte ku polttaa ihan kunnolla ni rennietä nassuun. on kyllä tosi kurjaa herätä yöllä närästykseen [&:] ku ei jaksas nousta sängystäkää ylös ku tietää että sitte taas pittää ootella unta kauan :/

kyljen kääntäminen tuntuu tosi häijylle [:'(] ei käy kipeetä mutta tosi inhottavaa ku lantio rutisee ja paukkuu [:'(] ihme kyllä sängystä pääsee ylös ihan helposti mutta sohvalta ei.. onneksi mies jaksaa auttaa ja siirrellä jalkoja mun puolesta [:D]

Siiri sama täällä, yöllä kun kääntää kylkeä vähän väliä, niin lantiosta tai lonkista kuuluu hirvittävä rutina ja pauke. En ole oikein tarkkaan osannut sitä paikallistaa, mutta jossain lantion seudulla se kuuluu. Ei tosiaan mitenkään satu, mutta on ilkeen kuulosta!

Moi! Kylläpäs täällä kuulostaa tutulta![:)] Mulla on tuo närästys kans aikamoista,rennietä,rennietä,rennietä...
Ja kuuma!Yleensä oon sellanen vilukissa,mutta nyt kaikki pitkähihaiset vaan ahdistaa.
Vauva on niin ylhäällä,että hengittäminen tuntuu raskaalta ja nyt iski sitte flunssa...Toivottavasti pienellä kaikki hyvin,vaikka äiti tuhisee ja huohottaakin...
Mutta loppusuoralla ollaan,ihanaa![:)]  Pian tuhisee käärö sylissä! <3

paipapu, kiva kuulla sustakin. yks päivä mietinkin et onkohan kaikki hyvin kun en ole sua täällä nähnyt! tai sit en vaan ole sua bongannut. mut kiva kun kaikki on hyvin!!!!

Heh! En kyllä tiedä voiko tätä oireeksi kutsua mutta nämä minun mieliteot nstavat jälleen päätään! Himoitsen ihan hulluna puolukkapuuroa ja ruisleipää, sekä niitä naposteluporkkanoita menee pussillinen illassa! Kauhiaa! No onneks ei himota mikään big mac hampurilainen tai sokeriset herkut vaikka en kyllä kieltäytyisi niistäkään! Olen herkkusuu!

Rennietä kuluu täälläkin ja hikee puskee.... hengittäminen myös ollut välillä hankalaa....Ja nyt ah niin ihanat peräpukamat ovat sitten vielä kaikenkukkuraks pullahtaneet..... yöks. ja auts.

Eilen illalla ehin jo miettiä, että nytkö se lähtö synnärille tuli [&:] Ihan järkyttävä polte tuli selkään. Alaselkä oli ihan ku tulessa. Ja siihen vielä lisäksi tuo jatkuva mahan särky. Pari tuntia hain jotaki asentoa missä pystyis olemaan, itku silmässä. Mies käveli ympyrää vieressä, että mitä nyt tehään ([:D]) Itekki jo mietin et soitan sairaalaan, että mitä ny?
Mutta aamuyöstä helpotti kipu selässä ja aamulla ei mitään. Neuvolassa kävin aamulla ja siellä sitte pohdittiin, että olisko vaan niin rankasti ilmaa laitteistossa ja ummetusta et tulee tuommoset kivut [8|]
Kaitpa se semmosta sitte on.. Apteekista huuhtelupussi ja jotaki peräruiskeita [:)] Eiköhän niillä vähän saa helpotusta.. Meinas kyllä raskaana oleva apteekkari et voi olla ettei auta ku on niin solmussa suolet ku vaavi niitä siellä painaa. Mutta luulis ny vähän helppaavan, hope so [8|] Lisää vaivoja vaan tulee. Mitähän tässä vielä ehtii tulle [:)]

oon makoillu koko illan tässä sohvalla ja mua on alkanu pisteleen tonne alavatsalle/nivusiin. siis en ees liiku vaan makoilen kyljellään ja välillä selällään. mitä tää on? onks muilla samanlaisia tuntemuksia?

kävinkin jo kirjottelemassa ultra ja neuvolakuulumisiin ja kopioin nyt tänne saman tekstin:

tervehdys kaikille piiitkästä aikaa. ei ole oikein kerenny kirjottelemaan kun töissä kauheata kiirettä pitänyt kun on pitänyt asioita järjestää siihen malliin että voin kotia ensi viikolla jäädä.

Torstaina oli neuvola ja kaikki oli ok. syke 140 ja pää alaspäin vieläkin. tosin pari tätiä kävikoittelemassa kun ei eka ollu ihan varma onko perätila vaiko vaan alhaalla. Oli niin alhaalla pää että hämäsi pikkunen siellä :)

Illalla kotiin tullessani alkoi voimakkaita supisteluja  jotka kesti muutaman tunnin ja parin minuutin tauolla. meni kuitenkin ohi ja pe aamulla soitin neuvolaan että mitä teen kun yölläkin muutaman kerran heräsin.  Käski mennä päivystykseen ihan vaan varuiksi. noh illalla sitten mentiin ja tutkimuksisssa seurattiin syke ja supistelu tiheydet. Supistelut oli minuutin välein joista kaikkia en edes tuntenut. lääkäri tutki ja sanoi että seinämää jäljellä mutta kaksi senttiä auki. viikkoja oli 34+1 eli lähtö naistenklinikalle lanssi kyydillä. ei muuta kun kortisoonia kankkuun ja jotakin nappuloita vartin välein mitkä hillitsi supistuksia.tippaa käteen ja menoksi. aamulla kun heräsin olin ihan pihalla kun tuntui että ei tietoakaan mitä tapahtuu että monenako kappaleena sieltä lähden ja koska lähden.

Sain kuitenkin hyvät tulokset käyristä ja lisää kortisonia ja kotia kohti :) ihanaa.. tosin; työkielto tuli, lepoa lepoa lepoa.. tälläselle duraselille jonka piti olla ensi viikko vielä melkein täysiä töissä ja nakutetaansoffan nurkkaan on aika kova pamaus. ehkä tämä tästä vielä hyväksi muuttuu. jospa jaksaisi vielä viikon sisällä pysyä niin ei tarvisi naistenklinikalle asti lähteä, saisi mennä n. 6 minuutin ajomatkanpäähän jorviin :D  painoarvio pikkuselle oli 2400g. sanoivat vielä että ei rupea estelemään vaikka nyt päättäisi syntyä, ainut mitä odotellaanon että mihin mennään syntymään :D

että tällästä täällä ja ehkä taas hieman aikaa täälläkin käydä lueskelemassa ja kirjottelemassa :D

Pistely ei kyllä kuulosta tutulta. Närästys kyllä. Nyt löysin piimän ja se on kyllä kiva apu siihen! Pakko nyt tähän väliin laittaa jotain positiivisiakin oireita. Esim, mun iho on niin kauniin sileä, että ei oo ollu ikinä ja tukkakin kiiltää! (Ei oo kyllä toiveista huolimatta tuuhentunut). Kylmien tultua olen nauttinut siitä, että mulla on lämmin. Mies etsii villasukkia, kun mä nautin vielä teepaidassa. :)

Täälläki on ollu niitä ihmeellisiä kipuja alapäässä just niinku Melela kirjotti [&:] Pistävä kipu keskellä pimppaa. Ja käy muuten tosi kipeetä se[:(]
Nyt on kolme päivää särkeny päätä koko ajan. Vettä oon juonu, ettei kuivumisesta voi johtua. Olisko sitte joku flunssa tulossa. Särkylääkettä on menny ny jonkiverran ku on niin ilkeä kipu [&o]

Unna My: mulla oli eilen jotaki ihme nipistelyä/kihelmöintiä alamahassa/nivusissa. ja makasin vaan sohvalla.. en tiiä mitä oli [&:]

Taitaa tosiaan kuulua vain kuvaan tässä vaiheessa nämä kaiken maailman pistelyt ja nipistelyt. Tänään ei ole pistelyä tuntunut, mutta aamusta oli alavatsa selkeästi kipeä. Onneksi sekin meni ohi istuskelemalla.

Mä oon yrittäny aatella nää kaikki nipistelyt, nippailut ja juilimiset silleen, et vauva ja koko masu pikkuhiljaa valmistautuu synnytykseen. Paikat kypsyy, paikat kypsyy... ;P 

Miula oli tuota nivuskipua ja pimppa kipua joku aika sitten ja paniikissa soitin sit äitipolille kun työkaverin vaimo on siel kätilönä , ne kivut johtuu liitoskivuista eli tosiaankin vauva alkaa valmistuu ulos tuloon ja nuo alapäänluut siellä vaan alkaa venymään..... Kipuihin ei ole mitään muuta mikä auttais kuin joillakin tukivyö. Itselläni ainakin ollut mainio väline. kipuja ei ole ollut ku nuo kaksi päivää. Tukivyötä käytä päivittäin. Selkäkin kipeytyy heti jos oon päivän ilman sitä.

Mieliala on kuin särkänniemi. Välillä oksettaa jo tämä hullunmylly. Kaikki on niin ihanaa ja kamalaa. Parisuhdehan voi hyvin, mutta miksi mulla on välillä niiiiiiin kurja olo. Kaikki vaan itkettää.
Että semmosta oireilua täällä.

Mikään ei niinku oo hyvin, mukamas. Ei tarpeeks huomiota, ei tekemistä, ei sitä ei tätä. Pelottaa tulevaisuus, pelottaa miten meillä menee kun vauva syntyy, ossaanko mie, jaksaako mies, mitä me tehhään jos tullee ongelmia.

Oireet selvät ja diagnoosi varma: olen raskaana.
Mutta tähän ei taida auttaa mikään. Itken ja puhun, se toki helpottaa. Mies kuuntelee aina ja parhaansa mukaan tukee ja rohkaisee.
Melkein syyllinen olo, kun jaksan kitistä jostain koneella olemisesta vaikka oikeasti mun mies tekee kaikkee muutakin toki.

Yleinen valitus vaan menossa taas. Mulla siis. Pelottaa kun ei joka päivä jaksakaan hehkuttaa vauvailoa vaan ennemminki pelottaa koko arki. Tätä tää kai on, eka lapsi ja maailma menee ihan sekaisin.
Onneks se nyytti tulee ja osoittaa varmasti, että koko sirkus oli kaiken tän itkun ja vuoristoradan arvoinen juttu. Sen tiedän, että lapsi todella tuo mun elämään paljon hyvää<3, ja siis Meidän.
välillä vaan tuntuu että en ihan alussa tajunnut tätä hommaa...Nyt alkaa koko juttu realisoitua.

Joo. Kiitos kun sain valittaa tänne:)

revhaka, mullekin on tullut tuollaisia "kausia" pari kertaa raskauden aikana. Kaikki on tuntunut vaan tosi kaaottiselta. Tsemppiä sulle ja toivottavasti on vielä niitä hyviäkin päiviä tässä loppuvaiheessa. [:)] 

rechaka, mulla on välillä ihan samat fiilikset. Oon aatellut, että eiks tän kaiken pidäkin vähän jännittää ja pistää stressaamaan. Kuitenkin uus asia, josta ei (ainakaan täällä) minkään näköstä kokemusta... Eiköhän me pärjätä [:)]

Mä oon vaan miettinyt nyt ihan muutaman päivän aikana sitä, että koska oon ollut niin kova menemään joka paikassa koko nuoruuteni, niin mitäs nyt, kun tavallaan vapaus on menetetty (kuulostaapas kamalalta [:D]) vaikka tiedän, että ei se elämä vauvan tuloon lopu, kyllä senkin kanssa voi reissata yms. Mutta nyt ajatukset on ollut ihan sumuisia muutenkin... Kaippa mua vähän jännittää tuleva, vaikken sitä myönnäkkään. [&:][:D]

Mulla kutisee nännit ihan hirveesti!
Onneks oon jo äippälomalla, ois kiva asiakkaiden edessä rapsutella [;)]

Takaisin