Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Säde
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onkohan ihan turvallista tässä vaiheessa raskautta olla mahataudissa?

olin suihkussa ja ihan yhtäkkiä tuli tunne et "nyt kyllä lentää laatta", ja ei muutaku suihkuverho pois edestä ja pönttöä halailee. no, siinä aikani oksensin ja sit totesin et "nyt tulee ripuli." ei muutaku siivousämpäri syliin ja persaus pöntölle ja loppuviimeks ihan vesiripulia ja oksentelua... [:'(]

nyt olo vähän helpottanut onneks. mut hirmu levoton toi kaiffari tuolla mahassa.. [8|]

alina:  oksennustauti voi käynnistää synnytyksen, jotenka, jos oksennustauti on sulla rajua niin kannattaa aika herkästi mennä sairaalaan. Kuivuminen on nyt suuri riski ku on raskaana. Apteekista kannattaa heti hakia esim sellasta ku Gefilus Balance. Poretabletista valmistuva juoma tukee ripulin aikaista nesteytystä ja auttaa korjaamaan suola- ja nestetasapainoa.

onneks tänään ei oo mitään ihmeellistä olotilaa ollut, mutta hyvä tietää jos jotakin vielä tulee. [:)]

heiii naiset. aloin tässä mietiskelee et kuinka monella napa on pongahtanut ulos kuopistaan?

havahduin tänään napakipuun ja huomasin että ei mee muuten enää montaa viikkoo et mulla ei oo enää napaa. jotenkin vaan inhoittavaa, en oo koskaan oikeen syttynyt noihin ulos pongahtaneisiin napoihin ja nyt se on itellä |--| näin lähellä [&:][:D][:D]

Mulla on tuo napa-riepu jääny ihan normaaliin asentoon, eikä oo muuttunu oikeastaan mihinkään koko aikana. Höntin näkönen maha ku on ihanku seinään juossu tuon napa kuopan takia [:D]
Kiva aika nousta tuossa neljän pintaan nuitten lonkkakipujen takia. Viiteen saakka piti sinnitellä ja oottaa, että mies herää töihin.. Säkkipimeä ja vettä sataa kaatamalla.
Loppuyöstä on alkanu nyt oleen maha ihan hullun kipeä. Selällään ei pysty makaamaan ollenkaan ja jos sattuu oleen semmonen yö et on nuo lonkat kipeet nii mitenkä päin tässä on enää vaihtoehtoja maata [8|] No pikkunen kuiten jaksaa möyriä niin kylläpä se tässä menee tämä melkein seittemän viikkoa. Josko se tuossa mönkimisen lomassa sitte vaikka vahingossa kääntyis pää alaspäin.

"Oma napa -keskustelu" [:D] Napa on kyllä pinkeänä mutta ei ole kääntynyt ympäri napiksi...vielä ainakaan. Saa nähdä kääntyykö kunhan tästä vielä pullistuu [:)]

Mulla oli ensimmäinen oikein kunnon liskojen yö viime yönä: yhtäkkiä unta odotellessa alkoi alaselkä puutua ja puutuminen levisi molempiin jalkoihin asti [&o] ehdin ajatella että nyt se halvaa kokonaan! Läksin siitä sitten könyämään alakertaan että saa isäntä nukkua, ja melkein kaksi tuntia kitkuttelin ja venyttelin ja vääntyilin keittiön pöydän ääressä ennenkuin puutuminen laukesi. Olipa mukavaa...no, tulipa sitten nukuttua tänä sateisena aamuna vähän pidempään [:)]

Mun napa on kyllä "pienentyny" ja muutenki oudon näkönen mutta ei oo vielä plumpsahtanu [:D] Toivotaan ettei plumpsahakkaan, en tykkäis! [:)]

Mulla on muutenkin "löysälle sidottu napa", eli se ei normaalistikaan oo syvällä masussa. Nyt se on ollu jo jonkin aikaa ulkona ku paistomittari[:D]

omaa napaa [:D] mulla napa on mahan kans nyt tasalla, mutta ylhäältä vähä pullottaa [:D] tosi hassun näkönen. ei oo kipee ollu. vielä ainakaa :)

Onko teillä muilla kohdusta kuulunut napsahtelua? Ääni on samanlainen kuin kuivaa oksaa katkaisisi. Esin luulin, että napsahdus tulee aina kun vauva liikkuu, mutta nyt ylhäältä kuului napsaus vaikka vauvaa oli paikallaan. Neuvolassa sanottiin äänen kuuluvan joko vauvan nivelien paukkeesta tai sitten sikiökalvot paukahtelee. Jos siis alkaa tihkumaan lapsivettä, on ylävatsan alueelta saattanut sikiökalvoon tulla repeämä. Ääni on kuitenkin voimakas. Sitä ei voi siis verrata mihinkään suoliston ääniin ja on selvästi osoitettavista, mistä kohtaa paukahdus kuuluu.

mää oon kans kuullu sillontällön jonku pikku naksahuksen.. yleensä ku vauva liikkuu.. [8|] en oo vaa ajatellu asiaa tarkemmin ku oon ajatellu että itekki just sillon liikahin [8|]

Tässä on teille napa, 33+4 taitaa olla kasassa....

Ja tosiaan kuvassa lähikuva vatsasata eikä mikään nänni tai muu. Muutaman kerran oon jo aamulla töihin lähtiessäni miettiny jos vaikka teippais tuon nupukan vatsaan kiinni kun on niin härskin näköinen paidasta pullottamassa.

[:D] Pakko kyllä myöntää, että Korianteri veti pidemmän korren ja sai hymyn huulille ton teippausidean kanssa. Mulla on tosi pieni napa ja siitä on kulma vähän ulkona.. ei ollenkaan noin symmetrinen. [:D]

Aivan ensimmäisenä tuli mieleen tosta Korianterin kuvasta, et eikö tuo napa oo kipee? [:D][:D][:D] Hauskan näkönen [:)]

Täällä ukko oottaa ihan innolla, et napa pompsahtais - mä en sitte niinkään. :D Mul on ihan kauheen syvä napa, joten en mä kyllä usko että ihan äkkiä ainakaan korianterin nappia voitetaan :D Mut on tää kyllä ihan hassun näkönen näinkin.. ihan ku olis seinään juossu ku navan kohdalla on ihan kauhee monttu! Napa itsessään on sit taas hassusti lurpsahtanu niin, et on ihan kuun muotonen :P

Joo ei tuo mitenkään erityisen kipeä oo, vähän ehkä herkkä, kun ei oo tottunu ihan noin ulkona olemaan... Joskus useita viikkoja sitte teki vähä kipeää tuosta ympäriltä, mut ahkeraan on rasvattu napaa ja mahanahkaa. 

No niin.. nyt on ruvennu närästää. Johtuu ehkä rasvaisesta kalakukosta, jota on tullut syötyä jo muutaman päivän. Mutta tuntuu, et kokoajan on puukko kurkulla. Onko kellään vinkkejä, miten närästystä voi helpottaa vai marssinko ostamaan lääkettä?? Niin tietty pitää jättää rasvaiset, mausteiset ja vahvat ruoka-aineet pois.. paprikaa ja sipulia en suostu enää syömään. [:'(]

Ilmeisesti teelusikallinen ruokasoodaa veteen sekoitettuna saattaisi auttaa? Tai lasillinen maitoa saattaa autta, jos pystyy maitotuotteita käyttämään. Näistä kotikonsteista olen kuullut, vaan en itse todistettavasti testannut[:)] Mutta helpoimmalla varmaankin pääset jos hilpaiset apteekkiin ostamaan sitä Rennietä, sen ei tosiaan pitäisi olla vauvalle haitaksi[:)] Tietty senkin teho on vähän niin ja näin, mutta niitähän saa mussuttaa aika reilustikin päivässä jos on tarpeen. Itse joudun syömään nykyään Rennietä joka ilta kun närästää niin vimmatusti..[&:]

rennie on ihan hyvä joo, mä joudun kyllä ottamaan melkeenpä aina kaks kerrallaan. tai siis mussuttamaan yhden ja hetken päästä toisen. oon huomannut että myös piimä, maito, maustamaton jogurtti etc. auttaa. piimä ehkä parhaiten. [:)]
..ttumainen vaiva... [:'(]

Takaisin