Oireilua

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neeuska, hui kauheata! Mutta kuvailit melkein juuri sen, kuinka meikäläisellä myös tuntuu tuolla alhaalla. Tänään on oikeastaan paaaljon parempi päivä kun eilen lepäilin ihan hyvin.

Mulla alkanut kans noi yöheräämiset kun lonkka puutuu ja asentoa pitää vaihtaa ja vessassakin piipahdella vaikka kuinka ja janokin kiusaa just yöllä :D valivalivali <3 mulla on selkä ollut kipeä jo tosi pitkään,joku päivä se on selvästi pahempi kun toisina ja olis ihana vaan laittaa pitkälleen sohvalle ja nukkua ja nukkua ja nukkua....ehkä sit ku lapset on isompia ni äitikin saa nukkua ;) kunnes alkaa teiniajan valvomiset ;) jostainhan se huumorikin on revittävä vaikka joka paikkaan sattuu....??!!
Tuo edellä puhuttu yksilöllisyys on ihan totta ja jokainen meistä on rilainen niin kuin on raskaudetkin <3 onneksi :D uintihan on myös sellainen pehmeämpi laji jos tahtoo koittaa..mä oon tuon perheessä olevan koirankin takia "joutunut" suppareista ja säryistä huolimatta rämpiin lenkkipolulla ja näin tapahtunee ihan loppuun asti :P
eilen illalla muuten ekaa kertaa sain sellasen sukkapuikkokivun josta joku täällä edellä kirjoitti...AUTS :/ toivottavasti olivat mun osaltani siinä :O

Minulla oli viikonlopun aikaan paljon juurikin noita sukkapuikkosupistuksia ja monta aina peräkkäin... Illallakin tuntui nukkumaan mennessä. Ei ollenkaan kiva tunne!

Minäki liityn yöherääjien joukkoon. Päivisin tulee torkuttua kotona ja öisin nukuttua vähän huonommin just lonkkien puutumisen takia. Sitte täytyy vaihtaa toiselle kyljelle ja kuuden-seitsemän jälkeen aamulla on molemmat puolet niin puuduksissa, ettei tunnu enää hyvältä maata. Minäkin kävin lauantaina messuilla miehen kanssa ja automatkan + messujen jäljiltä oli koko lauantai-illan aika kipeä olo. Juuri tuota vihlomista ja tuntui että supistelu jäi päälle, eikä helpottanut ollenkaan. Yöllä vielä vessareissullekin herätessä tuntui supistelevan. Aamulla oli parempi ja eilisen huilaamisen jälkeen alkaa olo taas olla melko hyvä. Eipä sitä näköjään enää paljoa pysty kerralla tekemään. Aamuiset kävelylenkit koiran kanssa onneks vielä onnistuu ilman suurempia supisteluja, illalla vähän huonommin. Onneks mitään suurempia särkyjä ei kuitenkaan ole vieläkään, ei selässä eikä liitoskipujakaan kuin satunnaisesti. Toivottavasti näin jatkuu loppuun asti ja pystyy edes vähän kävelemään ja ulkoilemaan. Se kun on mun henkireikä muuten näihin tylsiin ja pitkiin päiviin. Samalla sisulla aion minäkin kävelyillä käydä koiran kanssa kuin höpönlöpö! :)

Mä kilautin neuvolaan ja sain ympättyä huomiselle lääkäriajan. Harjoitussupistuksia ja sitten laadultaan hieman kipiämpiä supistuksia tulee päivässä sen kolmisenkymmentä, riippuen onko työpäivä vai ei (provosoituu rasituksesta). Uutena imiönä nyt myös alaselän polttaminen ja kivun säteily pakaroihin sekä takareisiin yöaikaan, tänäänkin herätty 2.30. Tuli sellanen ajatus että varmaan ihan hyvä käydä tarkistuttamassa oman mielenrauhan vuoksi että kaikki on ok. Jos tohtori kirjottas pari päivää sairaslomaa, niin ihan toki sekin olisi toivottavaa. Muutoin ä-loma alkaa ensi viikolla, on kyllä erittäin odotettu asia!!!!!!!!!!!!!!!!!!

mullekkin tuli ekaa kertaa eilen niitä sukkapuikkokipuja, varmaan n.5 kertaa. Inhottavia kyllä, mutta onneks ei kestä kun sen sekunnin pari. Supistukset ei tullu niiden yhteydessä. Supistukset on edelleen kivuttomia, mutta niitä tulee vaan levossa... Perjantainahan tonne kohdunsuulle viimeks kurkattiin ja vähän oli vaan paikat pehmennyt.
Yöt on kyllä menny ihan penkin alle, vessaa ja valvomista noin muutenkin vaan... Ja tää hikoilu! välillä tuntuu ettei tuuletinkaan auta, mutta taas mies valittaa että sen tulee kylmä jos se koko ajan pauhaa siinä sängyn vieressä...

Minä sain eilen illalla kanssa vissiin kokea tuollaiset sukkapuikkosupistuksen. Repesin jollekkin miehen hassulle jutulle ja sit meinaskin tulla pissat housuun kun sattui niin paljon. Onneksi tosiaan kesti vain sen sekunnin tai kaksi... Pitää opetella nauramaan hillitysti :D

Täälläkin lonkat huutaa hoosiannaa öisin. Se 2-3 kertaa on yön aikana pakko käydä vessassa, ihan jo senkin takia että on pakko päästä välillä vähän kävelemään. Ja selvästi kroppa valmistautuu vauvaan, sillä katkonaisista yöunista huolimatta olo on tosi virkeä, eli selvästi pärjään vähemmällä unella kuin normaalisti. Toki voi johtua myös keväästä/kesästä ja auringon valosta.

Joo ei kivoja nuo sukkapuikkosupparit, mutta onneksi kipu tosiaan kestää vain pari sekuntia.
Tänään on kyllä ollut sellainen väsymys päällä ettei mitään järkeä... Sen takia onkin sitten ärsyttänyt ja ahdistanut kaikki niin töissä kuin kotona. Hirveä nälkö vaivaa koko ajan, mutta mikään ei maistu hyvältä... Olo on turvonnut ja kotonakin on pölyä jokaisessa nurkassa ja mitähän vielä. Onneksi tämä typerä kiukuttelu melkein vähän naurattaa. Oih ja voih... Kunpa tämän vauvin voisi saada jo syliinsä! :)

Mulla viime neuvolassa(rv31+5) todettiin et vauva on kääntynyt raivotarjontaan. Huomasin kyllä itse tämän kääntymisen muutama päivä tuota käyntiä aiemmin, ihan valtava kuperkeikka ja siitä parin tunnin päästä alkoi "ihanat" vihlonnat "tuolla alhaalla" :D
Nyt ollut jo oikeastaan neuvolasta asti ajoittain ihan valtavaa painetta alavatsassa, joka tulee pääasiassa liikkuessa tai jos nousen vaikka ylös sohvalta tai sängyltä. Alaselkä/häntäluu alkanut myös kolottamaan oikein mukavasti. Vatsan kovettavia supistuksia on ollut jo monta monta viikkoa, mutta nyt hieman lisääntyneet ja joidenkin voimakkuus myös lisääntynyt.

Pissalla juostaan yöllä (ja päivällä) monet monet kerrat ja sen ulostiristäminen on myös niin hankalaa kun vauva on jo sen verran alhaalla että joutuu nostamaan vatsaa ja itsekin vääntymään ja kääntymään siinä pöntöllä...huoh :D

Kyllä sitä vaan alkaa olemaan jo aika kypsä ja NIIN TÄYNNÄ vauvaa :D Kumpa vaan viikot menis vieläkin nopeammin ja saisi murusen jo syliin.. :) <3

Nyt hiukan omituinen kysymys/oire/huomio...

Ainakin kerran päivässä tunnen noiden vauvan normiliikkeiden lisäksi semmosta liian nopeaa "väpätystä" mahassa. Siis tunnistan sen vauvan liikkeeksi, en mikskään oman vatsan kuplimiseksi tai krampiksi. Jos sitä liikettä kuvailis tulis ekana mieleen saman näköinen toiminta mitä koira tekee korvaa rapsuttaessaan.
Siltä se tuntuu. Liian nopea liike ollakseen ihmimillisesti aiheutettu...Ehkä sitten joku tahaton vapina tai tärinä,mutta muuten tuohon ei normivauva pysty. Mistähän kyse?

Kysyin neuvolassa asiasta ja vastaus oli: "Hmm...muistan joskus kuulleeni vastaavasta...mitähän se oli...No,seuraile! Ei varmaan mitään vakavaa."

???

bassaria Mulla on tuntunu samanlaista läpätystä mahassa jo pitemmän aikaa aina välillä. Kestää muutaman sekunnin kerrallaan..Mie oon aatellu vaan, että tyty saa jonki potku-/nyrkkeilykohtauksen :) En oo sen kummemmin asiasta neuvolassa maininnu..

Hei pikagoogletuski löysi vastauksen meidän "vaivaan"! :D En vaan ollu hoksannu kaivella aiemmin, ku luulin ihan höpöks. Se vauva pissaa!! :D Hihhih.

Itse en ole viitsinyt ottaa asiaa puheeksi, mutta tulin tuossa joitain viikkoja sitten siihen tulokseen että siellä se pissailee meikäläisen sisällä... :D Tuntuu tosiaan sellaiselta hennolta vesisuihkulta vatsaa vasten.

:O kaikkee te tunnette, mä oon kerran erottanu hikan kun oikein mietin ja pohdin mikähän toi vois olla. En mä kovin selvästi tunne ees liikkeitä, näkyy vaan kun maha heittää tyyliin voiltteja mut en tunne mitää...

Onko muilla ollut kovaa vihlomista jossain häpyluun/kohdunsuun seuduilla? Mulla on ollut tuota vihlomista nyt jo reilu viikon verran ja sitä on ollut varsinkin kävellessä. Kävellessä joutuu hetkeksi pysähtymään ja sen jälkeen helpottaa, mutta tulee aina uudestaan. Varsinkin yrittäessä kävellä liian lujaa. En oikeen yhdistäisi supistuksiksikaan. Lääkäri sanoi olevan sitä, että lantio alkaa antamaan periksi ja valmistautumaan synnytykseen. itse epäilin, että olisiko liitoskipuja vai vauvan pään laskeutumisesta johtuvaa? Viime yönä vessassa käynnin yhteydessä vihlominen ja kipu oli niin kovaa, etten pystynyt nousemaan seisomaan ja suoristamaan selkää. Koukussa nojailin pesukoneeseen ja kävelykin olisi ollut mahdotonta. Ehkä puolen minuutin jälkeen alkoi helpottaa ja sain kivusta huolimatta väännettyä itseni suoraksi ja pääsin takaisin sänkyyn. Mietin siinä, että jos synnytyskipu on tällaista mutta kovempaa, niin kyllä tässä kohta alkaa jännittään.

Pippinen mulla on ilmeisesti vähän samaa kipuilua. Muistuttaa aika paljon alkuaikojen liitoskipuja, mutta tuntuu hiukan eri paikassa. Toistaiseksi oon tosin välttyny tältä muuten, mutta yöaikaan just ei tahdo heti sängystä päästä ylös, ku nivusiin ja tonne alaluihin sattuu. Joskus vaivaa myöd pitemmän seisoskelun jälkeen. Nyt, ku tässä kuvailen niin kuulostaa taas ihan normi liitoskivuilta.... Hmm..en tiiä sittekään. :D

Takaisin