Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitti vastauksista, hyvillä mielin voi siis selälläänkin pötkötellä ainakin toistaiseksi (kyljellään kyllä on ehdottomasti paras!).
 
Kiitos tuosta kirjoituksesta selällään nukkumisesta <3
täälläkin selkä vihoittelee ja noidannuolen tavoin välillä vetää tuonne pakaranpäälle :( ja voisin elää suklaalla ja mansikkajädellä...houh* ei niitä terveellisempiä juttuja...
 
:grommit Voi eih... Olen nyt vkolla 30 ja voinut tosi hyvin tähän asti. Nyt parina aamuna on taas ollut kuvottava olo ja eilen oksensinkin aamupalan jälkeen. Voiko pahoinvointi tulla uudestaan loppuraskaudessa? Minä kun oksensin urakalla vkolle 17 asti... Toivoisin nyt että kyse olisi vain jostain lievästä masupöpöstä, mutta en oikein jaksa siihenkään uskoa. Väsymys on myös tullut takaisin oikein urakalla tällä viikolla. Tässä välissä olin niin reipas ja hyvävointinen. Voihan pöh!! Onko kellään muulla tullut pahoinvointia takaisin? Voi että toivon että tää menisi ohi pelkällä säikähdyksellä. Haluaisin niin kovasti jaksaa töissä äitiyslomaan asti (31.5 alkaa) ja saada töissä oikeasti jotain aikaiseksikin.
 
:grommit Voi eih... Olen nyt vkolla 30 ja voinut tosi hyvin tähän asti. Nyt parina aamuna on taas ollut kuvottava olo ja eilen oksensinkin aamupalan jälkeen. Voiko pahoinvointi tulla uudestaan loppuraskaudessa? Minä kun oksensin urakalla vkolle 17 asti... Toivoisin nyt että kyse olisi vain jostain lievästä masupöpöstä, mutta en oikein jaksa siihenkään uskoa. Väsymys on myös tullut takaisin oikein urakalla tällä viikolla. Tässä välissä olin niin reipas ja hyvävointinen. Voihan pöh!! Onko kellään muulla tullut pahoinvointia takaisin? Voi että toivon että tää menisi ohi pelkällä säikähdyksellä. Haluaisin niin kovasti jaksaa töissä äitiyslomaan asti (31.5 alkaa) ja saada töissä oikeasti jotain aikaiseksikin.

Varmista neuvolasta ettei sinulla ole raskausmyrkytystä, joillakin siitä voi tulla huonovointisuutta.
 
Minulle ainakin sanoi neuvolassa kun kysyin pahoinvoinnin palaamisesta että on mahdollista että tulee takaisin. Minulle on joinakin aamuina/päivinä ollut kuvottavaa oloa ja tekis mieli oksentaa. Välillä on myös ollut päiviä kun ruoka tökkii ja on huono olo. Parhaimman mielenrauhan varmastikin saa jos varmistaa omasta neuvolasta :)
 
Mulla oli neuvola keskiviikkona ja kaikki arvot tosi hyvät. Aamupahoinvointiakaan ei ole tuon alkuviikon jälkeen ollut. Nyt on pientä flunssaa, ehkä vain oli kokonaisuus mikä vaikutti aamun olotilaan kun väsytti ja oli flunssa tuloillaan.
 
Nikotteleeko teillä muilla vauvat vatsassa useita kertoja päivässä, pitkiä aikoja kerrallaan? Melkeen jo alkaa huolestuttamaan...
Puhumattakaan siitä,että omat muutenki vähäiset yöunet on vähentynyt entisestään, ku vatsa alkaa joka kusireissun jälkeen hyppimään rytmikkäästi. Ihmeellinen kestohikka poloisella. Täytynee huomisessa neuvolassa kysäistä asiasta.
 
Bassaria Kyl meijjän pimu ainaki nikottelee.. :) Välillä enempi ja välillä vähempi mut aika pitkiä nikotus"kohtauksia" kyl saa. Tänä aamuna just neuvolassa ol puhetta, nii ei kuulema oo vaarallista. Saattaa sit synnyttyäänkin nikotella enempi mut muuta "haittaa" ei kuulema pitäs olla. :)
 
Hyvä tietää.:)
Toivottavasti se syntymän jälkeinen nikottelu ei oo suoraan verrannollinen puklauttelun paljouteen...
 
Snuikkeli! Minulla nyt rv31 menossa ja aamupahoinvoinnit näyttää tulleen takasin. Raskauden alussa kärsin pahoinvoinnista vuorokauden ympäri noin pari kuukautta. Nyt olen muutamana aamuna huomannut, että mikäli en heti noustuani laita jotain suuhuni alkaa melko helposti yökötyttämään... Aamupala ei sitten meinaa oikein maistua, kun jotain yrittää heikotuksen pois viemiseksi suuhunsa pistää. Syönnin jälkeen sitten kuitenkin aina helpottaa. Toivon todella, että nyt tuo pahoinvointi pysyisi vain näin mietona!
 
Olen niiiin väsynyt. Voisin nukkua koko ajan. Rautaa menee päivittäin ja siinä hyväksyttävän alarajalla hemoglobiini huitelee. Tänään söin pitkästä aikaa karkkiakin, ehkä pari kk sitten viimeksi, kun väsytti niin paljon. Pieni henkinen apukin siitä oli :) Pitää varmaan ostaa laukkuun salmiakkiakin, että pysyy tolkuissaan. Siinä ekalla kolmanneksella sain sillä sopivasti verenpainetta nousemaan hetkellisesti, etten pyörtyillyt. Kiva yhdistelmä tuo alhainen verenpaine ja alhainen hemoglobiini :/
Onhan tässä päiviä että virtaa on kuin pienessä kylässä, joten ehkäpä tämä on vaan ohimenevää.
Neuvolassa kaikki ok kuitenkin, painoa tullut sopivasti, eikä vielä ole tihennetty neuvolakäyntejä eli viikolle 34 mennään kuukauden välein.
 
Onko kellään kokemusta tälläisesta? Tuntuu kuin olisi alapäässä jotain ylimääräistä... tarkemmin emättimen etuseinämässä... Se tuntuu kuin piikkinä mikäli istuu jossain tietyssä asennossa. Ei siis koko ajan. Huomasin sen ihan äskettäin... ei ole siis tuntunut aiemmin ja varmasti ilmaantunut ihan vasta, sillä olisin tuon kyllä huomannut jos olisi ollut kauemmin. Poju on myöskin liikkunut koko tämän aamun ihan hirmuisesti (hyvä tietysti niin!) ja pari supistustakin on tullut, kaikki onneksi kivuttomia. Onkohan ihan normaalia?
 
Miten usein teillä on supistuksia? Ja miltä ne tuntuvat? Minulla on nyt pari viikkoa ollut supistuksia päivittäin, välillä vain 1-2 päivässä, mutta välillä (varsinkin jos on stressiä töissä tai muuten vain touhuaa liikaa) jopa 15 päivässä. Ne ovat kivuttomia, mutta tuntuu jo niin kovilta että pitää keskeyttää työt ja keskittyä hengittämiseen kunnes ne menevät ohi.Tänään laskin 8 supistusta 0,5h välein. Onko muilla kokemuksia? Viikkoja on nyt 30+6.

Kysyn tätä täällä, koska neuvolantäti ei nyt oikein tänään ottanut kantaa siihen onko 15 paljon vai vähän ja pitäisikö olla huolissaan. Hän kysyi minulta että "no pitäisikö sinun hiukan levätä ja olla sairaslomalla vähän aikaa?" No en minä tiedä, siksihän minä kysyn! Neuvolan lääkäri on sairaslomalla, joten sinnekään ei pääse, joten en nyt oikein tiedä mitä tässä pitäisi tehdä.. on vähän orpo olo..
 
nygr86, luulisin että tuo supistusten määrä on aika normaali näillä viikoilla. Kipuhan se ratkaisee, eli jos ovat vaan kivuttomia mahan kovettumisia, niin ei pitäisi olla mitään hätää.

Mulla on alkanut tulemaan vähän kipeämpiäkin supistuksia, saapa nähdä meinaako jotain ruveta tapahtumaan. Jokunen päivä sitten tuli illalla yksi selvästi napakka supistus, joka tuntui jo kunnolla mahassa ja selässä, mutta se jäi silloin siihen. Viime yönä supisteli melkein puolitoista tuntia, supistusten väli 7-12 minsaa. Ei vielä mitään kunnon kipeitä synnytys-supistuksia, mutta lievää kipua kuitenkin mahassa ja selässä. Just kun tuumin, että kohta soitan varmuudeksi synnärille, niin rauhoittuivat ja nukahdin taas. Tänään on ollut höntti olo ja aika reippaasti supistelee, mutta kivuttomasti. Ensi maanantaina on seuraava kontrolli Naistenklinikalla, joten jos ei tästä tämän kummemmaksi muutu, niin odottelen sinne. Vähän tuli kuitenkin jo tänään sellainen olo, että nyt pitää oikeasti ryhdistäytyä ja laittaa töissä kaikki kuntoon, mapit ja muut.
 
Kiitos Mariannu, kiva saada kommentteja joltain jolla on kokemusta aikaisemmista raskauksista, itselleni tämä on ensimmäinen raskaus enkä oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.. Ajattelin kuitenkin tänään vielä soittaa neuvolaan ja kysyä neuvoja, ihan vain varmuuden vuoksi. Toivottavasti sinullakin pysyy pienokainen mahassa loppuun asti!
 
Mulla oli eilen illalla kanssa ihan jatkuvalla syötöllä kivuttomia supistuksia päällänsä! Ja kun menin sänkyyn niin alko tulee sellasta menkkajomoo, joka säteili polviin asti. Olin väsyny ja valmis nukahtaa, mutta ravasin vessassa ainakin 4 kertaa ennenku sain unesta kiinni. Illalla oli pakko pakata vähän jo sairaalakassia valmiiks jos lähtö tuleekin! (Miestäkin varottelin, että saatan sit herätellä. Oli sekin sit nukkunu kuulemma levottomasti...) Yölläkin heräsin kun maha oli niiiiiiin pinkeenä ja ajattelin että jokohan ne lapsivedet sit tulee kohta ja enkö pian kuullu napsahduksen, mutta onneks se ei ollu kun sellanen mitä nyt on muutenki kuulunu välillä mahasta. Mut olin kyl varma, et tässäköhän sitä nyt sit mennään vaikka mä vaan haluaisin nukkua :D Samalla asenteella liikkeellä kun Mariannu, että mulla on perjantaina kontrolliaika Hämeenlinnaan, niin en ota näitä oireitani vielä niin vakavasti et alkaisin soitteleen mihinkään, sinne asti yritän pärjätä niin sais ees tiedon millä tapaa sitä sit synnytetään, kun pääsen magneettikuvauksiin... Alakerta on kyl kipeenä, niinku joku olis sitä kunnolla paukuttanu :D Tänään tuli muuten rv 34 täyteen!

Kelalta sain päätöksen äitiysrahasta ja onhan se vajaan euron enemmän kun viime kerralla :) hih, parempi niin päin!

Lauantaina olis esikoisen 3v-synttärit ja perjantai menee ton hämeenlinna reissun jälkeen sit leipoessa, mikäli en jää sille reissulle... ah, aurinko paistaa :)
 
Huih, niin se vain h-hetki lähestyy kovaa vauhtia! Kannattaa nygr86 ihan oman mielenrauhan vuoksi olla vielä tosiaan yhteydessä neuvolaan. :) Itsekin juuri soitin, kun tuo outo tunne alapäässä jatkuu edelleen... Luultavasti pääsen tänään lääkärille, koska ei neuvolantäti osannut oikein sanoa mistä voisi johtua.
 
Nygr86, mulla on ollut jo viikko kaupalla kivuttomia ja vähän kivuliaampiakin harkkasupistuksia. Niitä tulee päivässä kymmeniä (varsinkin jos on työpäivä), eniten aktivoituvat rasituksesta. Myös seisomaan nouseminen on nykyään siis rasitusta :D Ja liike tosiaan loppuu siihen kun supistus alkaa, joskus vetää ryhtiä kasaan ja on vaikeampi hengitellä. Sitten on näitä "sukkopuikkosupistuksia" jotka nimensä mukaan tuntuu siltä että joku tuikkasee sukkapuikolla suoriltaan *****un. Mitäs tässä nyt olin sanomassa, oli se että meidän kunnassa niistä pääsi suoriltaan sairaslomalle, jos työ on rassaavampaa. Sain itse valita että jäänkö samantien ä-lomaan saakka, vai kokeilenko pätkissä. Mä odotan myös esikoista ja olen välillä aivan kehällä että mikä on huono juttu ja mihin vaan ylireagoin.

Meidän jantteri oli jo näppärästi pää edellä tulossa, mutta onkin nyt vissiin kääntynyt takasin perätilaan. Hikka tuntuu kylkikaaren alla, kun ennen se oli hanurissa. No kai se vielä ehtii pynkeemään ittensä asemiin (vko 33 menossa).

Hei ihan hurjan paljon tsemppiä teille edellä kirjottaneille joilla alkaa näemmä h-hetki olemaan enemmän ja vähemmän käsillä!!!!!!!!!!!!!!!!! Onko siitä jo ihan oikeasti kohta 30+ viikkoa kun itsestään tuli tänne ekan kerran ilmoiteltua. Voi hyvänen aika.
 
Takaisin
Top