Oireilua

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ninspe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pippinen Mie valitin samanlaista kipua/vihlontaa neuvolassa käydessä ja siellä ainaki sanottiin, että on liitoskipua ku alkaa luut löystymään. Samalla tavalla nopeammin kävellessä tai jos ottaa pitempiä askeleita alkaa vihloo..mut sit helpottaa ku pysähtyy ja hiljentää vähä tahtia.. :)
 
Mullakin on samanmoista vihlontaa, erityisesti jos tulee käveltyä vähän enemmän. Mulla se on toispuoleisesti vasemmalla puolella nivusessa/häpyluussa, ihan kuin joku tökkis veitsellä, liitoskivuksi olen sen itse diagnosoinut. Pahimmillaan vihloo joka kerta kun käännän kylkjeä sängyssä, joten herättää yölläkin aika-ajoin. Toivottavasti ei kauheasti pahene, kun vielä kuitenkin pääsee jollain tapaa liikkumaan:)
 
Joo, just noin se mullakin on Suhwi ja tosiaan se on välillä pahimmillaan kuten Summersun sanoi niin kylkeä kääntäessäkin. Mulla tuota on etenkin iltaisin, olettaisin että korostuu kun vauvan paino on ollut pitkän päivän lantiolla ja sitten aamulla levänneenä sitä ei taas ole juurikaan. Noh, eihän tässä enää ole ku 5 viikkoa. Sanoin eilen miehelle, että apua multa loppuu aika. :D
 
Mä oisin jo ihan valmis synnyttämään, jos vaan tuon miehen sais reissusta kotiin. Limatulppa multa irtoili eilen ja toissapäivänä, ja nyt on kyllä niin hankala olla että. :/ Mä oon vimeviikot juossu kyl muutenkin usein vessassa paitsi öisin, mut nyt tää on jotai ihan järjetöntä. Joudun oikeesti käymää vartin välein pissalla. Hermo meinaa mennä. Tänää ku kävin vähä ostoksilla ni siellä joutu tunnin sisään käymään VIIDESTI! :smiley-angry017 Ja sama meno on jatkunu ihan koko ajan myös kotona. Vauva painaa ihan älyttömästi rakkoon, ja maha on laskeutunu ihan totaalisesti. Roikkuu ihan kiitettävästi tuolla alhaalla jo. nSen lisäks mua väsyttää koko ajan, tai kun ei vaan meinaa saada mitää aikaseks. Ja yöt: muuten ois kaikki hyvin, koska vauva nukkuu nätisti yöllä, mut mun oikee käsi tappaa mut kohta. Sieltä on hermo sillai puristuksissa et pakottaa aivan järkyttävästi kyynärpäätä, rannetta ja nimetontä, sen lisäks et koko kämmen on täysin puutunu. Saapa nähdä kauanko meinaa Masukki kyytiläisenä viel pysytellä, mut mulla alkaa kyl hermot olla jo ihan finaalissa. MUR! :angryfire
 
Nyt on sitte tullut ihan norsujalat helteiden myötä... kivan pulleat nilkat ja jalkapöydän päälliset. Tuottaa pientä kenkäongelmaa... Onko muilla turvotusta?
 
Yhdyn samaan tekstiin mitä Pippinen kirjoitteli, tismalleen samat jutut täällä.

Koskas Minttu32:lla on aikaa neuvolaan tms? Kuulostaa kyllä siltä että sulla on oikeesti lähtö edessä piankin... Vähän käyt lääkärille näyttämässä kohdunsuun tilannetta niin lapsivedet pamahtaa ulos pian :)

Snuikkeli, mulla oli viime raskaudessa sama ongelma, neuvolakortissakin on turvotuksen kohdalla +++ :D Ois varmaan nytkin, mutta noi tukisukat estää turvotustakin...

Mä oon rampannu verikokeissa tässä nyt 3 kertaa ja tänään sain taas puhelun että tulehdusarvot vaan nousee, niin hae toiset antibiootit ja taas huomenna verikokeisii. Ja esikoiselle tuli kirje, missä sitä pyydetään sairaalaan 12.6 ruokatorven tähystykseen niin meinaa iskee pieni paniikki kerkeenkö hoitaa itteni terveeks ja esikoiselle tueks toiseen sairaalaan, kun missä mun pitäis synnyttää. Aika tosiaan loppuu kohta kesken!
 
Mul on neuvola keskiviikkona... viime tiistaina oli käynti äitipolilla ja siellä tehtiin sisätutkimus, jonka jälkeen on alkanu ihan vauhdilla menee vointi oudommaks koko ajan.... ja nyt iltaa kohden olo menee koko ajan vaa hankalammaks. En pysty istumaa suorassa edes vessassa ku vauva painaa niin kovasti et alkaa sattuu jos koittaa istua suorassa. Ja itse asiassa: onkos kenelläkään kokemusta tuosta purppuraviiva-jutusta? Bongasin jutun siitä netistä ku koitin vähä arpoa et tuleeko täs nyt oikeesti lähtö lähiaikoina, ja niin koomista kun se onkin ni tsekkasin asian osaltani ja kyllähän multa sellanen viiva löytyy, mut onkos se oikeesti merkki nyt sitte jostain??? Ei tässä muuten mitäämut kun miehellä on tosiaan edessä kuuden tunnin ajomatka ja nyt sitte menee aika arpoessa et tapahtuukohan pian jotain ja jos niin koska......
 
Täällähän saa oikein jännittää Mintun puolesta! Toivotaan että edes mies ehtii kotiin ennen kuin mitään kunnolla tapahtuu!

Ja helteet ovat tuoneet turvotusta tännekin. Tukisukat aika hyvin pitää jalkojen turvotukset aisoissa, mutta kyllä näin illalla tuntee kuinka tukisukat oikein puristaa nilkkoja. Mä yritän vaan juoda paljon ja tuoretta ananasta ja vesimelonia olen ostanut naposteltavaksi.

Mä olen sitten kesälomalla. Huimat kaksi päivää, ennen kuin maanantaina alkaa äitiysloma :). Huomenna olisi vielä ollut lakkiaiset, mutta otin sen palkattomaksi vapaaksi, että päästään poikien kanssa heti aamusta starttaamaan Itä-Suomeen sukulaistytön valmistujaisiin. Siitä jatketaan sitten alkuviikoksi mökille. Mies jää pitämään taloa pystyssä (ja nauttimaan viimeisistä rauhallisista hetkistä). Toivon että vauva lilluu rauhassa mahassa mökkireissun yli, sen jälkeen en taida kyllä enää uskaltaa mihinkään lähteä. Ja toivon että selkä ei ihan vihastu huomisesta noin 5 tunnin ajomatkasta, toistaiseksi autolla ajaminen on tuntunut ihan hyvältä (tosin matkat on ollut maksimissaan puolta tuntia).

Ja aika hurjaa oli miettiä tänään kun hain pojat päiväkodista, että kakkonen palaa sinne sitten todennäköisesti kahden vuoden päästä eskariin! Ihan mahtava saada jäädä kotiin! Esikoisella paluu koittaa jo elokuun puolessavälissä, puolipäiväeskariin.
 
Snuikkeli, turvotusta täälläkin heti jos yhtään istuu tai seisoskelee pitempään näin lämpimillä keleillä. Sormuksenkin jouduin jo siirtämään kaulakoruun roikkumaan. Toivottavasti huomenna jaksaa parit ylioppilasjuhlat käydä ja juhlien jälkeen sopisi vielä kengätkin jalkaan. :D Näin kotona ollessa turvotuksilta onneksi välttyy, kun välillä huilaa ja nostaa jalkoja ylös.
 
Kiitti Tessa! Kylhän tääl vähän jännitystä, pelkoa, harmistusta ja kaikkee sen sellasta on ilmassa. Kunhan nyt Masukki ymmärtää ainaki alkaa sit tulla niin rauhassa et isukki ehtii mukaan. Muulla ei niinkään oo väliä. Paitsi toki sillä et vaavlla on kaikki hyvin.
 
Snuikkeli, juu turvotusta on ja paljon. Ilman tukisukkia ei mahtuisi mitkään kengät jalkaan! Kävin juuri eilen etsimässä kenkiä Helsingin keskustassa, mutta terveyssandaaleita lukuun ottamatta en löytänyt yksiäkään sopivia. Siis jalat näyttävät siltä, että kumihanska olisi täytetty vedellä! Kihlasormus ei ole mahtunut enää pitkään aikaan... Toivottavasti tämä turvotus jää synnytyslaitokselle...
 
Uskon Minttu että on ihan hirviän jännää ja varmasti kaikki tunteet pinnassa, mutta ihan varmasti kaikki menee hyvin ja mies ehtii paikalle.

Se olis sitten kesäkuu!!! Viimeinen kokonainen kuukausi edessä tätä muhimista :D Ens kuussa viimeistään loikka tuntemattomaan jännittää täälläkin ihan jonkin verran. Supistukset väheni heti kun jäin sairauslomalle ja kas kummaa unetkin parani kun ei ole alituinen paniikki siitä että miten ja kuinka paljon on nukkunut.

Aivan alavatsalla on sellaista jännää ehkä menkkamaista kipuilua? Lonkkia särkee ja hikoilututtaa kuin pientä porsasta, mutta kyllähän tän kestää kun loppumetrit on edessä :)
 
Minttu32:lle tsemppiä tosiaan; jännältä kuulostaa meininki siellä!

Oliks täällä joku suonikohjuketju erikseen, mutta niitä on ilmestynyt ja tuo turvotus on myös kaverina, nestettä yritän juoda mahdollisimman paljon, ihan pelkkää vettä ja sitten saakin ravata vessassa, ei ehkä ihan Minttu 32:n tahtiin sentään, mutta yöunia se katkoo ja pahasti. Nyt kun kävin viemässä kroonisen virtsatietulheduksen vuoksi kontrollinäytteen labraan, hoitaja oli nihkeänä "etkö todella kykene olemaan kahta tuntia kauempaa käymättä vessassa? Todellako yötä päivää käyt niin usein?!" Pahoittelin kovasti että vaikeutan hänen työtään tällä tavalla (näyte oli puhdas).
Jalat on NIIIIIN hirveän näköiset; kun on tämmöi iho johon ei rusketus yksinkertaisesti tartu, niin näillä valkoisilla, turpeilla, kohjukkailla kintuilla kiittää tuota legginssimuotia, vaikka kai se nyt onkin jo so-last-season, nyt pitäis vedellä pakarat paljastavissa minishortseissa; yeah right.
Itsellä kun on vielä LA:aan melkein kaksi kuukautta, niin tuppaa unohtamaan, että alkukuukausilaisilla ollaan jo ihan sairaalakassit kainalossa!
 
hurjaa hikoilua ja ikään kuin kuumia aaltoja on täällä koettu viime päivinä runsaasti :/ joka suht epämielyttävää toisinaan....edelleen kamala himo makeaan ja sitähän sit menee...siitä merkkinä taas hiivatin hiiva :blob8 :smiley-angry017 selkää juimii jos on koko päivän ollut menossa ja turvotusta on täälläkin,ei tosin tuollaista kun tuolla edellä moni kirjoitti,vielä siis siedettävissä suhteissa ja kengätkin menee hienosti jalkaan :)
 
kyllähän tääläl vaivoja tuntuu olevan itse kullakin, tosin kai se kuuluu tässä vaiheessa jo vähän niinku asiaanki. :) Kaiken tän muun oireilun lisäks mul on kans noita "kuumia aaltoja". Vaik tilassa ois kuin kylmä ni yhtäkkiä mä oon ihan hikimärkä ja tuntuu et kuolen kuumuuteen.

Juu kyl mä ihan hirmusti toivon et kaikki menis nyt hyvin, mut toki jännityksessä eletään miehen kanssa molemmat koko ajan. Viime yön nukuin ihan uskomattoman hyvin, niin hyvin en oo nukkunu enää useampaan viikkoon. Jotenki muutenki ollu tänää oudon levollinen ja tyyni mieli. Äsken pissalla käydessä tuli iiiihan pikkasen verta paperiin, mut sitä ei tarina kerro mistä se tuli. Jännääjännää..... :D
 
kävin aamusta heti päivystyksessä taas tulehdusarvoja otattamassa, nyt ne on kuulemma laskenu vähän mutta vielä varmuudeksi huomennakin päivystykseen. Tossa päivällä sitten puhkes toiseenkin korvaan kipu ja kuulo hävis kokonaan. Kyllä nyt koetellaan! PRKL! En käsitä miten toiseen korvaan voi puhjeta myös jos oon jo antibioottikuurilla, vai eikö toi antibiootti tepsi sitten korviin vaikka muuten tulehdusarvot on laskussa... Viime yönä myös tunnin välein pissalle ja niistämään, ei ollu peittoo koko yönä ja silti heräsin aina hiestä märkänä, vaikka alasti nukun. Äh puh lääh puh!
Mikäs tilanne Minttu32? muoks. ai sä kirjottelit yhtä aikaa :D mulle sanottiin esikoisesta, että verta tulee kun kohdunsuu on kypsymässä tms, mutta pitäiskö sun varuilta soitella johonkin ja kertoo sun tilannetta...?
 
Mohomaha, mulla on myös korvatulehdus! Aivan out of the blue. No sain siihen lääkkeet, en tosin antibiootteja, ja nyt alkaa helpottamaan.

Mutta siis alavatsakipuihin. Onko muilla kuukautiskipumaisia kipuja alavatsalla? Ovatko ne niitä avaavia supistuksia? Lääkäri tarkisti eilen kohdunsuun tilanteen, mutta kaikki näytti olevan hyvin. Tänään kivut jatkuneet entistä voimakkaampina... On vasta rv 32+3, ettei ihan vielä tarvitsisi tulla :/
 
Mitäs lääkettä nonnuli sait? Multa otettiin tosiaan varmuudeksi raskauden takia noi tulehdusarvot sillon ja siitähän se rumba lähti liikkeelle.
 
Takaisin
Top