Oireiden kyttäys / jännäily-ketju :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bettie
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kanssa selkää särkeny koko loppuviikon aivan hirveenä ja mitenkään päin ei oo hyvä olla, paitsi saunassa, sauna on lämmenny melkein joka ilta tällä viikolla, mietin jo että muutanko saunaan asumaan loppuajaksi...

Täällä on tänään ollut tosi kivulias päivä: alapäätä vihloo, viiltelee ja jomottelee, selkään on tullut ihme kipuja ja kuumotuksia ja uusimpana uudenlainen kipu: kova menkkasärky, joka alkaa ihan tuolta alhaalta ja etenee polttavana jomotuksesta vatsan sivuille. Olo on muuttunut kyllä hurjasti muutamissa päivissä, mutta tuskinpa tämä vielä sitä itseään enteilee. Jotain tuolla kropassa kuitenkin on tapahtumassa. Voi kun sitä tietäisikin koska se synnytys käynnistyy:rolleyes:

Minniliini suahan supistelee :grin Sitä se kova menkkäsärky on, ku sen noin kuvailet:wink

Kiiamaria hyvä että kaikki oli hyvin!

Täällä särkee kanssa selkää... onneks on kaurapussi.

Minniliini kyllä noi supistuksilta kuulostaa! Aaltoilevaa särkyä se mullakin aluksi oli kun synnytys käynnisty.

Toivotaan näin Bettie ja jadeiitti. Tosin muahan on supistellut jo about raskauden puolivälistä saakka, mutta se on ollut vähän erilaista, eikä näin kipeää vaikka kipeältä onkin tuntunut. En kuvitellutkaan aiemmin että se supistelu voisi olla menkkatyyppistä.

Kyllähän se menkkojenkin aikaan se kohtu supistelee et saa tyhjennyttyä. Se on vaan paljon lievempää.
Esikoisen kanssa se yllätti tosi myös mut et ne alkoi menkkasärkynä.
Sitte ne voimistu kyllä sellasiksi et tajus et näitten täytyy olla supistuksia...

Sandrax unohtui kysyä, mutta onko sulla siis tiedossa perätilasynnytys vai sektio? Vai kääntyikö vauva?

Sandrax unohtui kysyä, mutta onko sulla siis tiedossa perätilasynnytys vai sektio? Vai kääntyikö vauva?
Mä oon pohtinut koko viikon et mitä teen ja tullut siihen tulokseen, et en uskalla lähteä perätilasynnytykseen! Saan keskiviikkona siis ajan sektioon, mikä on tammikuun ekalla viilolla! Vauva ei kääntynyt kääntöyrityksessä.. :(

Okei, eli nää tulee sitten molemmat tammikuun ekalla viikolla TYKS:ssä sektiolla :)
Jadeiitti, oho :D siellä nähdään! Mille rvlle sait sektion? Kun lääkäri puhui vain et rvllä 39+.. Tarkoittaako se sillä viikolla vai sillä päivällä?

Mulla on sektio 4.1 maanantaina ja tuolloin 39+3. Toi 39+0 mulla on pe 1.1 ja toi maanantai taitaa olla eka ku tehdään suunniteltuja..

Mulla on sektio 4.1 maanantaina ja tuolloin 39+3. Toi 39+0 mulla on pe 1.1 ja toi maanantai taitaa olla eka ku tehdään suunniteltuja..
Niinpä joo.. No katotaan, voi olla et ollaan sit ihan samana päivänä siellä!

Kävin nyt kuitenkin siellä röntgenissä, ajattelin et haluan tietää kuitenkin onko mulla edes mahdollisuutta synnyttää alakautta, vaikka oon päätynyt sektioon.

Mulle sanoi kätilö siellä osastolla et ne tekee kaks suunniteltua päivässä ja maanantaille oli jo buukattu toinenkin :)
Mutta osastolla ollaan varmaan samaan aikaan.
Hyvähän se on tietää. Mullahan on este just tolle pt synnytykselle, tyttö tuli normaalisti alakautta rt:ssä.

Vähän kyllä mietityttää toi sektio. Kun normisynnyttäessä ei ehdi jännittää/miettiä asioita mut tossa, kääk. Ja ne epiduraalit ja spinaalit. Viimeks en es huomannu epin laittoa kun olin niin tuskissani...

Ja sitte kaikki mahdolliset jälkiseuraamukset... ja jpudun oleen heräämössä erossa vauvasta, kun viimeks tyttö oli koko ajan mun vieressä.

No mut ehkä pitää ajatella et hyvin se vaan menee!

Aa, No ehkä tuun sit 5.1 tai vasta 7.1!
Tässä ehtii vaikka mitä miettimään ennen sektiota. Ja jotenkin tuntuu oudolta lähteä vaan synnyttämään varattuna aikana. Vaikka tietty mitä vaan voi sattua ennen sektioaikaakin, kuka sitä tietää. Mua kans harmittaa se, et ollaan erossa vauvasta. Toisaalta mun isä sanoi hyvin, et mieti mikä side vauvalle ja isälle siitä ajasta muodostuu, kun isä hoitaa vauvaa sen ajan ku mä oon heräämössä. Se oli jotenkin ihanasti sanottu mun isältäni. Yritän hakea kaikkia positiivisissa puolia sektiosta, vaikka mä olisin halunnut kokea synnytyksenkin. Ehkä seuraavalla kerralla sitten!

Äsken olin vessassa ja mahasta kuului ihan jäätävän kovaääninen "naks" ja sitten tuli jotain pönttöön lisää. Ei litratolkulla, joten tuskin lapsivesi kyseessä (?), mutta hui. Paperiin jäi jotain oranssihtavaa limaa (sellainen kunnon klimppi, limatulppaa?) ja sitten tuli valkovuotomaista tavaraa, paljon. Vähän säikytti, kun minulla ei ole ollut valkovuotoa raskauden aikana. Täytyy seurata tilannetta, että loppuuko. Ja jos ei lopu, niin kai tässä on soitettava synnärille.

Tottakai näin käy heti kun anoppi tulee yökylään. Sellainen puolipaniikki nyt päällä enkä viitsi sille mainita näistä eriteongelmista :rolleyes:

Sandrax ja jadeiitti, toivottavasti pienet vielä itsestään kääntyisi ennen sektiota. T

Mä olen jo pitkään kattellut maailmaa ruusunpunaisten lasien läpi ja kaikki on ollut niin ihanaa ja ole niin rakastanut kaikkia ja mun elämää :grin Tänään sitten on ollutkin aivan jäätävä vitutus..ihan ku pms-oireet. Vetäydyin nyt itsekseni makkariin, etten vittuile muille enempää :shy:. Muuten kipuja ei ole ollut tänään läheskään niin paljon kuin eilen..ihan perussupistelua ja mahankiristelyä, mutta ei voi sanoa että edes kovin kipeitä.

Bimbelibom, laita kuukautisside pikkuhousuihin ja jos on selvästi vaaleanpunaista niin synnärille soitto ja tarkistukseen.

Bimbelibom äiti sano aikoinaan pikkuveljen synnyttyä et ol vaan kuulunu naks ja sillo ol veet menny. Et soita synnärille ja kysäse sieltä :o

Minniliini: täällä kanssa pistää nyt hormonit pään sekasin vaikka pitkälle päästiin hyvin lepposissa tunnelmissa. Semmonen eniten v****taa kaikki fiilis. Ei jaksa mitään eikä ketään vaan vois vaan vetäytyä täkin alle ja murjottaa siellä.... huoh! Tsemppiä sinnekin!

Takaisin