Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Henskuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko sulla se repivä kipu keskellä vai jommalla kummalla puolen? Mullon ollu semmosta, esimerkiksi yskäistäessä. Juilasee oikeen tosissaan hetken.
Hyvä kysymys! Sanoisin että tuntuu enemmän sivussa, esim ylätaljalla tehdessä aika mojovasti. Mutta myös keskemmällä 😄

Oon vasta 5+3. Muistan viime raskaudessa noita samanlaisia mitä kuvasit, just aivastus oli paha repäisykipujen puolesta. Nyt ei ole vielä tullut ihan sellaisia 🙂

Hyvä kysymys! Sanoisin että tuntuu enemmän sivussa, esim ylätaljalla tehdessä aika mojovasti. Mutta myös keskemmällä 😄

Oon vasta 5+3. Muistan viime raskaudessa noita samanlaisia mitä kuvasit, just aivastus oli paha repäisykipujen puolesta. Nyt ei ole vielä tullut ihan sellaisia 🙂
No mä oon 5+2 ja mulla ei ollu mitää viime raskaudessa, ihan lopussa vähä tuntu kohdun kannattimet sivussa 🤭 siksi on nii outoa. Mut voihan tuo sektiohaavakin vaikuttaa.

No mä oon 5+2 ja mulla ei ollu mitää viime raskaudessa, ihan lopussa vähä tuntu kohdun kannattimet sivussa 🤭 siksi on nii outoa. Mut voihan tuo sektiohaavakin vaikuttaa.
Voi varmasti! Jännä ettei viimeksi sitten ollut mitään.

Eihän ne kivalta tunnu mutta onneksi niiden kanssa pärjää/niihin tottuu 😅

@Stardust86 Onneksi oli ultrassa kaikki hyvin, on taatusti säikäyttänyt vuodot etenkin jos menetyksiä jo useampia takana 😭🥺 nyt hirmuisesti onnea matkaan tälle pienelle, kestä tiukasti loppuun asti✨

Mullakin on noita nippailuja ja repäisykivun tyylisiä jo nyt. Ei ole onneksi menkkamaisia kipuja, vaan hyvin eri tyyppisiä. Tuntuu enimmäkseen alavatsan sivuilla/nivusissa. Välillä pienesti valkovuotoa, jonka tuntiessaan pitää heti juosta vessaan tarkistamaan ettei ole verta 😬

Mullakin on noita nippailuja ja repäisykivun tyylisiä jo nyt. Ei ole onneksi menkkamaisia kipuja, vaan hyvin eri tyyppisiä. Tuntuu enimmäkseen alavatsan sivuilla/nivusissa. Välillä pienesti valkovuotoa, jonka tuntiessaan pitää heti juosta vessaan tarkistamaan ettei ole verta 😬
Mä oon jotenki kans ressinä ku nää kivut uusia ja pelkään aina, ettei ois verta. 🫣 Panin toppakamppeissa kenkiä jalkaan ja vatta meni aika mykkyrälle, ni kyl sattu kohtuun. En tosiaankaa muista tämmöstä ekan kohdalla, et ois ollu näin paljon kiputuntemuksia. Ehkä mun keho anto tän toisen kohdalla heti periksi 😂

@Lihamestari92 Joo just noin, että jos taittaa liikaa kroppaa, tekee äkkinäisen liikkeen tai tulee joku tärähdys niin helposti alkaa vihlomaan. Alavatsa on muutenkin sellaisen aran tuntoinen, jos painaa siitä tai nojaa vaikka pöydänkulmaan 😰

@Stardust86 Onneksi oli ultrassa kaikki hyvin, on taatusti säikäyttänyt vuodot etenkin jos menetyksiä jo useampia takana 😭🥺 nyt hirmuisesti onnea matkaan tälle pienelle, kestä tiukasti loppuun asti✨
Kaunis kiitos Hiiru!! On tämä uskomattomam toivottu ja odotettu pieni.. voi kun tosiaan pitäisi tiukasti kiinni loppuun asti. 🙏🏼❤️ Terolut itsellä raskauden tukena, kun keltarauhashormonia oli niukanlaisesti. Lisäksi munasarjassa 5cm kokoinen kysta, joka ilmeisesti juuri tuosta keltarauhashormonin vähyydestä johtuu. Tämän takia seuraillaan tiiviisti raskauden kehitystä.

Onnea odotukseen sinulle myös! 🤗❤️

Kiitos @Stardust86 ! 🥰

Tänään lämmöt oli tippuneet, ei nyt mahdottomasti mutta kuitenkin (joo tiedän, ei kannattais enää tässä vaiheessa seurata ollenkaan...) ja nippailuja / alamahan tuntemuksia koko ajan enemmän. Pelkään koko ajan, että vuoto alkaa. 🥺 Raastavia aikoja, voisipa skipata johonkin puoliväliin ja saada vähän varmuutta peliin 😅

Kiitos @Stardust86 ! 🥰

Tänään lämmöt oli tippuneet, ei nyt mahdottomasti mutta kuitenkin (joo tiedän, ei kannattais enää tässä vaiheessa seurata ollenkaan...) ja nippailuja / alamahan tuntemuksia koko ajan enemmän. Pelkään koko ajan, että vuoto alkaa. 🥺 Raastavia aikoja, voisipa skipata johonkin puoliväliin ja saada vähän varmuutta peliin 😅
Uskotko, että samaistun!! Lähetän täältä Kuopiosta tsemppihalin ja positiivista energiaa. Yritetään olla stressaamatta turhia, ja yritetään nauttia tästä hetkestä 🙏🏼Suurella todennäköisyydellä kaikki menee hyvin. Eläkä seuraile lämpöjä, minäkin lopetin sen heti alun jälkeen.

Hormonitkin vaihtelee ja kehon vaste niihin lähes päivittäin. Esim. Yhtenä hetkenä rinnat on kipeät ja normaalia nippailua tuntuu.. sitten ykskaks tuntuu, että kaikki oireet vaan häviää. 😳 Siitäkös se paniikki seuraa! ..kunnes oireet tulevatkin takaisin. 😂😊

Kyllä sitä vaan herkistyy tässä ja kokee itsensä kovin pieneksi luonnon edessä. Mutta pakko toitottaa itselle: "Trust the process!" Että keho tietää mitä tehdä koko ajan ja näin alussa me ei voida muuta kun huolehtia mammavitamiinien saannista, kunnon levosta ja ollaan itsellemme armollisia. ❤️🤗

@Stardust86 No niinpä. Oot kyllä ihan oikeassa ☺️! Ihana viesti.

Pitäis vaan yrittää nauttia eikä stressata. Ei kai se etukäteen pahimpaan varautuminen sitä pahaa oloa pehmitä, jos se vastaan sattuu tulemaan. Yhtä lailla se taitaisi kipeää tehdä, kuin siinä tapauksessa jos on iloinnut asiasta. Helpommin sanottu kuin tehty😆

@Stardust86 No niinpä. Oot kyllä ihan oikeassa ☺️! Ihana viesti.

Pitäis vaan yrittää nauttia eikä stressata. Ei kai se etukäteen pahimpaan varautuminen sitä pahaa oloa pehmitä, jos se vastaan sattuu tulemaan. Yhtä lailla se taitaisi kipeää tehdä, kuin siinä tapauksessa jos on iloinnut asiasta. Helpommin sanottu kuin tehty😆
Mua auttaa jotenkin tällaisissa sen ajattelu, et ku ei ite vaa yksinkertaisesti pysty tekemään mitään asian eteen. 😊 Esikoisen kohdalla oli raskausaikana yksi iso seurattava asia, ja moni sanoikin että ootte varmaan ihan ressinä. Kylhä se pari eka päivää asian toteamisen jälkeen oli shokki, mutta sitten mentii päivä kerrallaan, luotettiin lääkäreihin ja ajateltiin, et ko mitenkää ei asiaan itse voida vaikuttaa. Samaa linjaa mentiin synnytyksen jälkeen, ja eräs kätilö sanoi, et he on ollu ihmeissään, kuinka sektio+ensisynnyttäjä+epävarma tilanne voi johtaa siihen, et maito nousee rytinällä parissa päivässä. Hän sit sano, et ei keksi muuta syytä ko meidän elämänasenteen, ja et tilanteesta huolimatta ollaan positiivisia ja oksitosiinia erittyy.

Ihmisetki on nii erilaisia, mua ärsytti ko lääkärit ei minun mielestä tarpeeksi kertoneet faktaa tilanteesta. Etsin sitten itte tieteellisiä artikkeleita, koska mua se tieto lähinnä rauhottaa ja auttaa valmistautumaan..😊 samanlai ny googlailin keskenmenon todennäkösyyksiä eri viikoilla, eikä se mua ahista vaa enempiki auttaa suhtautuu realistisesti. 🤭

Mut joo tämmöne höpötys. Anna itelles synninpäästö! Et voi tehdä asian eteen mitää, joten ny vaa ollaan ja möllötetään. 🥰

Täällä melko oireetonta olemista. Sen takia tuntuukin aika epätodelliselta. 😁 Testit vahvistuu ja sain jo 5+2 viikoilla digitestiin 3+. Mulla toki edeltäväkin raskaus oli melko oireeton eli sen takia yritän pysyä rauhallisin mielin mutta väkisinkin oireettomuus luo pelkoa. Toki tiedostan että ei ne oireet tai oireettomuus takaa yhtään mitään. Koitetaan siis vain luottaa, että kaikki on hyvin ja tulee menemään hyvin. ❤️

Mulla on ollut sen verran epämääräisiä oireita, että joutuu vähän arvailemaan, johtuuko ne raskaudesta vai jostain muusta. 😅 Lopetin imetyksenkin reilu viikko sitten, niin sekin voi aiheuttaa jotain.

Viime päivinä on kuitenkin ollut epämäärästä mahaoireilua (tätä oli myös esikoisesta aluksi), ajoittaista hikoilua, nenän tukkosuutta ja kurkun limasuutta ilman kunnollista flunssaa sekä vaikeuksia nukahtaa illalla. Kaikkein epäilyttävimpiä oli sunnuntai-iltana toistuvat kiputuikahdukset häpyluussa. Helpottavaa tietää, etten vaan kuvitellut niitä vaan ihan oikeesti tuli plussa 😁

Mahtaako olla lumevaikutusta kun semmoset etomisaallot alkoi melkeen heti plussan jälkeen 😅 Tein tosiaan testit aika myöhään vasta, kun menkat oli jo viitisen päivää myöhässä. Sitä ennen vaan rinnat vähän kipeytyi ja tunsin semmosia jänniä kuukautiskipuja mitä mulla ei kuitenkaan koskaan oo ennen vuotoa. Kahdesta aiemmasta raskaudesta on kyllä ollut useampi viikko pahoinvointia, saa nähdä pamahtaako tälläkin kertaa päälle. Ja sekin jännittää, miten töissä sujuu sen kanssa 🤢 Nukkuminen on täälläkin ollut epätavallista ja oon heräillyt keskellä yötä ja vaikea saada unenpäästä enää kiinni, toisaalta oon varmaan myös jännittänyt aamuja kun olen testannut että vahvistuuko viivat.

No, alussa tässä vasta ollaan tätä matkaa 🥰

Jahas eilisestä illasta asti tuntuu nää vähäisetkin oireet kadonneen 😬 Aiemmissakin raskauksissa on käynyt näin, mutta vasta joskus selkeesti myöhemmin. Kova jännitys, ettei kaikki oo hyvin tässä raskaudessa testien voimakkuuden ja tän oireettomuuden takia, mutta ei tässä oikeen muuta voi kun odotella 🙏🏻

Tsemppiä @LiSu odotteluun! Raastavaa aikaa tää.

Ite huomasin eilisiltana, että vatsa tuntu herkältä ja aristi esim. kumarrellessa. Muutenkin jotenkin korostunut tietoisuus siitä koko ajan, mutta johtuu varmaan osaksi siitäkin, että asiaa ajattelee jatkuvasti 😅

Mulla on kyl etova olo, kunpa ei pahenis. 😂 Lähden perjantaina taaperon, isäni ja sisareni 12-vuotiaan kanssa lomalle, ja pakkohan se on kertoa jos alkaa laatta lentää. Kohdun seudulla edelleen tuntemuksia, mutta maltillisempia. Ja siis kauhea väsy on kyllä, eilen tein illalla viimeisiä paperitöitä ihan itkuväsyneenä, mutta pakko tsempata, että pääsee reissuun. 🫣

Viime yönä valvoin unettomana ja ihan pirteänä 3-5… vähän hapotti 7.30 kellon herätys 😅 Saa nähdä miten tänään myöhemmin sit väsyttää..
Muina oireina rinnat on _valtavat_ ja vähän kipeät. Syke ja lämpö koholla. Eilen iltapäivästä asti alaselkää särkenyt maltillisesti, mutta ei liian häiritsevästi.

Takaisin