Oireet

Samat fiilikset ❤️‍🩹
Ja tää epätietoisuus kun ei yhtään tiedä montako viikkoa vielä pahoinvointi kestää…

Mä olen käyttänyt Xonveaa ja se auttaa vähän, mutta aiheuttaa niin voimakasta väsymystä että toimintakyky silti on aika lailla yhtä heikko kuin ilman lääkettä 🤷🏼‍♀️
Mulle määrättiin Bonjestaa ja eilen illalla otin ensimmäisen tabletin. Mulla auttoi hyvin pahoinvointiin, mutta en ole eläessäni ollut yhtä väsynyt kuin tänään. Koko päivä on mennyt enemmän ja vähemmän torkkuessa, en vaan pysy hereillä. Helpottaakohan tää väsymys, kun vaan sitkeästi jatkaa lääkkeen käyttöä?

Eilinen xonvea tosiaan helpotti oloa, ei ole kokoaikaista pahoinvointia ollu tänään, vain kerran piti iltaa kohti käydä yökkimässä pönttöön ja pieni pahanolon aalto veti yli puolen päivän jälkeen. Ei myöskään mikään ihmeellinen väsymys, vaikken nyt voi sanoa et pirteäkään olisin. Tosin mulla ei muutenkaan antihistamiinit väsytä vaikka usein se on niiden sivuoire.

Edelleen vähäoireista verrattuna edelliseen raskauteen. Vatsan tuikkailu on kadonnut, pahoinvointia vain harvakseltaan ja max 10 min ja sitten menee ohi. Nälkä ei vaivaa. Eikä palella. No kaksi viimeistä johtuu vain siitä, että ollaan +30 helteessä ja ruokaa on koko ajan tarjolla. 🙂😋 Olispa näin loppuun asti 😁

Mulle määrättiin Bonjestaa ja eilen illalla otin ensimmäisen tabletin. Mulla auttoi hyvin pahoinvointiin, mutta en ole eläessäni ollut yhtä väsynyt kuin tänään. Koko päivä on mennyt enemmän ja vähemmän torkkuessa, en vaan pysy hereillä. Helpottaakohan tää väsymys, kun vaan sitkeästi jatkaa lääkkeen käyttöä?
Oon kuullut että monilla vähän helpottanut väsymys ajan kanssa kun on käyttänyt säännöllisesti muutaman päivän. Sanoisin että mullakin ehkä se ihan pahin zombivaihe on mennyt ohi, oon nyt käyttänyt n. viikon! Toivottavasti sullakin alkaisi vähän helpottaa 🫶🏻

Lisäys: tuli mieleen vielä mainita, että eilen nukuin päiväunet klo 14-16 ja sitten yöunet klo 23-11 että on tämä unentarve kyllä aika hurja 😅 Mutta en tiedä paljonko tämä on xonvean takia ja paljonko on ihan vaan raskausväsymystä.

Oon kuullut että monilla vähän helpottanut väsymys ajan kanssa kun on käyttänyt säännöllisesti muutaman päivän. Sanoisin että mullakin ehkä se ihan pahin zombivaihe on mennyt ohi, oon nyt käyttänyt n. viikon! Toivottavasti sullakin alkaisi vähän helpottaa 🫶🏻

Lisäys: tuli mieleen vielä mainita, että eilen nukuin päiväunet klo 14-16 ja sitten yöunet klo 23-11 että on tämä unentarve kyllä aika hurja 😅 Mutta en tiedä paljonko tämä on xonvean takia ja paljonko on ihan vaan raskausväsymystä.
Hyvä kuulla, että väsymys vähän jo helpottanut, vaikka unentarve iso onkin😅 Täytyy siis vaan itsekin jatkaa lääkitystä ja toivoa, että täälläkin hiljalleen helpottaa😊

Musta tuntuu, että 8+1 jälkeen oireet aikalailla hävinneet. Lienee normaalia tämäkin? Ei enää etovaa oloa, rinnatkaan ei samalla tavalla arat. Unen tarve on kova, mut ei vaadi päikkäreitä tms.

Hyvä kuulla, että väsymys vähän jo helpottanut, vaikka unentarve iso onkin😅 Täytyy siis vaan itsekin jatkaa lääkitystä ja toivoa, että täälläkin hiljalleen helpottaa😊
En halua pelotella, mutta mun väsymys ei ole helpottanut toistaiseksi, vaikka bonjesta ollut käytössä loppuviikosta 2vkoa 😅

Eli täällä väsymys ja jatkuva lievä kuvotus ja pahoinvointi vaivaa lääkityksestä huolimatta edelleen, toivottavasti ei enää montaa viikkoa jatkuisi 🫠

Mullakin pahin kuvotus ja etova olo on helpottanut. Ruokahalunkin on jotenkin palannut. Tosin vielä illasta yleensä alkaa kuvottamaan.

Kärsiikö muut vatsan kramppailusta? En tiedä yhtään liittyykö tämä raskauteen vai ei, mutta oletan niin. Esim. lattialta ylös noustessa saattaa tulla teräviä repäisykipuja ja jos niitä tulee useamman kerran päivässä niin kaikki vatsalihakset kramppaa. Mitä ihmettä 🙈

Mulla tulee aika usein repäisykipuja. Kuuluu asiaan.

Tänään ollut ihan kamala päivä. Nukuin parit päiväunet ja hereillä ollessa koko ajan kuvottaa. Pari kertaa joutunut oksentamaan, mut sekään ei tunnu auttavan. Toivottavasti tää helpottais pian!

En halua pelotella, mutta mun väsymys ei ole helpottanut toistaiseksi, vaikka bonjesta ollut käytössä loppuviikosta 2vkoa 😅

Eli täällä väsymys ja jatkuva lievä kuvotus ja pahoinvointi vaivaa lääkityksestä huolimatta edelleen, toivottavasti ei enää montaa viikkoa jatkuisi 🫠
Äh voi harmi! Täällä kohta viikko syöty Bonjestaa eikä ainakaan toistaiseksi ole väsymys helpottanut ja pahoinvointikin ollut taas viime päivinä pahempaa ja oksennus herkässä. En ole kuitenkaan uskaltanut nostaa annosta kahteen tablettiin/pvä, kun pelottaa etten sitten pysy ollenkaan hereillä.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville ja toivotaan, että tämä alkaisi meillä kaikilla hiljalleen helpottaa :folded: :red-heart:

Kauhea pahoinvointi, pahenee vain. En oksenna,mutta kokoajan huono olo. Aikaisemmin sentään sai unen ajaksi helpotuksen, nyt viime yö oli ihan kauhea ja tämä yö näyttää menevän samalla kaavalla. Viikkoja vasta 6+jotain eli aika pitkät viikot edessä,jos tällä tapaa jatkuu. Nuo pahoinvointilääkkeet on mulle ihan uus juttu, ei koskaan lääkärissä ole tarjottu vaikka monta raskautta oo takana. Ootteko itse kysyneet niitä lääkäriltä vai miten ne on teille määrätty?

Kauhea pahoinvointi, pahenee vain. En oksenna,mutta kokoajan huono olo. Aikaisemmin sentään sai unen ajaksi helpotuksen, nyt viime yö oli ihan kauhea ja tämä yö näyttää menevän samalla kaavalla. Viikkoja vasta 6+jotain eli aika pitkät viikot edessä,jos tällä tapaa jatkuu. Nuo pahoinvointilääkkeet on mulle ihan uus juttu, ei koskaan lääkärissä ole tarjottu vaikka monta raskautta oo takana. Ootteko itse kysyneet niitä lääkäriltä vai miten ne on teille määrätty?
Mulle vinkkasi varhaisultraaja et kannattaa pyytää. Ja nää pari merkkiä on kuulemma aika uusiakin ettei oo ollu hirveää tarjontaa.

Mulle työterveys tarjosi, kun olin pahasta pahoinvoinnista sinne yhteydessä. Vaihtoehtona olisi ollut saikku, kun en olisi muuten ollut enää työkykyinen, mutta kysyin onko heillä ehdottaa jotain, että pysyisin työkykyisenä.

Liityn uutena tälle foorumille.

Mulla menossa arviolta (9+2). Viime viikot ollu aivan kamalaa väsymystä, voimakasta nälkää, rinnoissa tuntunu, vasta turvoksissa, pahoinvointia ja kaikenlaista selvää raskausoireilua. Keskiviikkoiltana kamalassa nälässä söin ehkä liian hätäsesti, kun ruoka ei lähtenykkään sulamaan vaan tuli paha olo ja yöllä lopulta kaikki ulos. Torstaina oli sit aivan kuollu olo, väsymystä ja heikotusta, kuume tuntu nousevan. Ihmeellistä jalkoihin ja selkään säteilevää kipua. Perjantai meni rauhakseltaan. Nyt sit lauantaina oli ihan normaali normaali olo. Ei yhtä aikaista aamupissan tarvetta, ei turvotusta, ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei kamalaa väsymystä. Tein raskaustestin varmuuden vuoksi, kun en voinu uskoa, että oon edelleen raskaana, olo oli niin eri planeetalta.

Mitään vuotoa ei oo tullu sitten viime menkkojen.

Kaksi viikkoa vielä ultraan aikaa. Toivottavasti tämä suuri olotilan muutos pysyy ja on osa matkaa, eikä merkki jostain huonosta 🤞🏻

Täällä eka aamu kun etoo. Mulla tuli heti semmonen olo kun mies otti aamulla vauvan ja mä sain jäädä nukkuu et sen takia on semmonen laiskempi aamu itellä ja väsyneempi vaikka oon nukkunut tosi hyvin. En oikein saanu aamupalaa kunnolla syötyä, söin mutta tiukkaa teki. Pitää vissiin ottaa sängyn viereen hedelmä minkä syö heti et saa virtaa.

Liityn uutena tälle foorumille.

Mulla menossa arviolta (9+2). Viime viikot ollu aivan kamalaa väsymystä, voimakasta nälkää, rinnoissa tuntunu, vasta turvoksissa, pahoinvointia ja kaikenlaista selvää raskausoireilua. Keskiviikkoiltana kamalassa nälässä söin ehkä liian hätäsesti, kun ruoka ei lähtenykkään sulamaan vaan tuli paha olo ja yöllä lopulta kaikki ulos. Torstaina oli sit aivan kuollu olo, väsymystä ja heikotusta, kuume tuntu nousevan. Ihmeellistä jalkoihin ja selkään säteilevää kipua. Perjantai meni rauhakseltaan. Nyt sit lauantaina oli ihan normaali normaali olo. Ei yhtä aikaista aamupissan tarvetta, ei turvotusta, ei rintojen arkuutta, ei pahoinvointia, ei kamalaa väsymystä. Tein raskaustestin varmuuden vuoksi, kun en voinu uskoa, että oon edelleen raskaana, olo oli niin eri planeetalta.

Mitään vuotoa ei oo tullu sitten viime menkkojen.

Kaksi viikkoa vielä ultraan aikaa. Toivottavasti tämä suuri olotilan muutos pysyy ja on osa matkaa, eikä merkki jostain huonosta 🤞🏻
Tervetuloa joukkoon mukaan @Rosales! Oireethan voi vaihdella päivästä toiseen, että toivottavasti on vain normaalia vaihtelua oireettomuus. 😊 Kiva, että on pian ultra!

Komppaan tuota oireiden vaihtelua. Mulla oli eilen ehkä paras vointi viikkoihin, pahoinvointi vain tosi lievää ja elättelin toiveita joko helpottaisi. Tänään oli taas pudotus todellisuuteen, ei helpottanut vielä ei 🙈

Mulla on ollut tosi kokonaisvaltaista väsymystä, en muista että esikoisen kanssa olisi sellasta ollut. Toisaalta pahoinvointi loistaa poissaolollaan, se melkein huolestuttaa...

Mulla on ollut tosi kokonaisvaltaista väsymystä, en muista että esikoisen kanssa olisi sellasta ollut. Toisaalta pahoinvointi loistaa poissaolollaan, se melkein huolestuttaa...
Mulla on kans tuo väsymys oikeastaan ainoana oireena nytkun tissikipukin on helpottanut. Työpäivän jälkeen täytyy nukkua vähintänä tunnin päikkärit, että jaksaa loppuillan ja silti tekee tiukkaa. En ole esimerkiksi urheilemassa jaksanut juurikaan käydä ja se rupeaa henkisesti haastamaan. Juoksulenkit vaihtuneet lyhyisiin kävelylenkkeihin koiran kanssa, ryhmäliikunnat jäänyt ja salillakin oon käynyt ihan vaan pari kertaa..

Takaisin