Oireet

4+6
Mulla on kans ollut kahtena iltana levottomat jalat. Mut menny ohi kun sit oon niitä ravistellut kunnolla. En tiedä yhtään mikä siihen oikeasti auttais. Jotkut ruuat ei maistu yhtään ja jos vahibgossa syö liikaa kerralla tulee huono olo. Ummetusta ja närästystä on jo myös vähän ollut.

Voihan jukoliste, oon sanonu että vaikka pahoinvointia on ollu, niin oon saanu kaiken pidettyä sisällä. No, tänään meinas töissä laatta lentää!! Just sain pelastettua tilanteen eikä kukaan työkaveri ollut näkemässä 🤢😮‍💨😂 Siis miks just töissä?! 🫣😂

Mulla on ainakin oireet vaihdelleet ja ilmeisesti pahin pahoinvointi, ällötys kaikkeen ruokaan ja sellainen melkein toimintakyvyttömyys oli jo viikolla 6. Ajattelin, että se olis siitä lähtenyt pahentumaan. Eksyin googlettamaan kaikkea ”rv 7 oireet vähentyneet” ennen varhaisultraa, joka muutenkin jännitti 🫣 Eikä mulla mikään hyvä olo ollut, mutta parempi ja se oli selkeästi mun mielestä vaan väärin 😅 Nyt rv 9 uskallan jo olla vähän iloinen paremmasta olosta.

Mutta niin samaistun tuohon, että jos pienen hetkenkin oli hyvä olo niin heti mietti, että mitäs tämä nyt on. Ja toinen, mikä joutui mun spekuloinnin kohteeksi oli rinnat ja niiden arkuus, koostumus ja tuntemusten vaihtelu. Nyt pystyn antamaan niidenkin olla jo rauhassa 😄

Komppaan näitä oireiden vaihteluita. Toisena päivänä on järkkyä väsymystä ja pahaa oloa, toisena onkin vähän parempi. Toki mun kohdalla täytynee kiittää pahoinvointilääkettä, että on edes jotenkin ok päiviä 😅

Kävin tänään spinningissä ja herran jestas ku sykkeet oli korkeella! Jo alkulämppänä olleiden biisien aikana tuntu, et mitähän tästä tulee. 😅 Mutta sinnittelin tunnin läpi ja tein pienemmillä vastuksilla kuin yleensä. Täytynee vaihtaa vähän rauhallisempaan pk-tuntiin ainakin toistaseksi.

Kävin tänään spinningissä ja herran jestas ku sykkeet oli korkeella! Jo alkulämppänä olleiden biisien aikana tuntu, et mitähän tästä tulee. 😅 Mutta sinnittelin tunnin läpi ja tein pienemmillä vastuksilla kuin yleensä. Täytynee vaihtaa vähän rauhallisempaan pk-tuntiin ainakin toistaseksi.
Täällä on kans sykkeet todella korkealla, tanssitunnit on tosi raskaita nyt 😮‍💨

Näköjään vaan huonompaan suuntaan mennään koko ajan pahoinvoinnin suhteen. Mutta, niin sitä jostain lueskelin että taitaa rv 9-10 olla yhtä pahinta aikaa 🤢 Mulla näköjään ne helpot päivät jäi kahteen pahoinvoinnin ja etomisen suhteen, olisi siis vissiin pitänyt nauttia niistä keskenmenon pelon sijaan 😂 No, toivon mukaan tämä kaikki kertoo siitä että tukevasti ollaan matkassa❤️

Mullakin saliharrastus nyt jäänyt vähemmälle kun on niin voimaton olo ja hengästyy ihan pienestä, huhhuh! Kuhan tässä alkaa tokenemaan taas niin meen kevyesti taas treenailemaan mutta on tuo liikunta nyt kyllä extrarankkaa😂 Mäkin kun aika reippaasti tykkää salilla puuhailla

Täällä myös saliharrastus ollut tauolla, kun ei vaan yksinkertaisesti ole pystynyt ja jaksanut. Elättelen toiveita, josko ensi viikolla pääsisi taas vähintään kevyesti treenailemaan kun niska ja selkä ei kyllä kiitä tästä jatkuvasta makoilusta.

Täällä myös harrastukset tauolla, kun ei oo vaan pystynyt 😕 Nyt näyttäis siltä, että ens viikolla, kun ollaan palattu reissusta niin vois käydä jotain jo tekemässä. Ei mitään läheskään normaalia, mutta kunhan sais vähän liikuttaa itseään ☺️

Tää pahoinvointi on ihan hirveetä. Voisko tää jo helpoottaa. Ynghh.
Samat fiilikset ❤️‍🩹
Ja tää epätietoisuus kun ei yhtään tiedä montako viikkoa vielä pahoinvointi kestää…

Mä olen käyttänyt Xonveaa ja se auttaa vähän, mutta aiheuttaa niin voimakasta väsymystä että toimintakyky silti on aika lailla yhtä heikko kuin ilman lääkettä 🤷🏼‍♀️

Samat fiilikset ❤️‍🩹
Ja tää epätietoisuus kun ei yhtään tiedä montako viikkoa vielä pahoinvointi kestää…

Mä olen käyttänyt Xonveaa ja se auttaa vähän, mutta aiheuttaa niin voimakasta väsymystä että toimintakyky silti on aika lailla yhtä heikko kuin ilman lääkettä 🤷🏼‍♀️
Hitsiläinen, sain xonvea reseptin tänään. Otatko sen yötä vasten kuitenkin?

Hitsiläinen, sain xonvea reseptin tänään. Otatko sen yötä vasten kuitenkin?
Joo tai itse asiassa otan sen nykyään jo 16-aikoihin, sillä myöhemmin illalla otettuna aamulla oli ihan mahdoton päästä sängystä ylös 😅 On siis aika pitkävaikutteinen lääke.

Mä pyysin nyt kanssa reseptin tuohon xonveaan. Mut apua uskaltaako sitäkään nyt sit ottaa, jos tulee väsymystä. :Face With Tears Of Joy:

Täällä viikkoja vasta 5+0 ja ”positiivisina” oireina oon huomannut lähinnä rintojen arkuuden ja ajoittaisen etovan olon. Pientä ja normaalilta tuntuvaa kramppailua on ollut jo parin viikon ajan, mutta nyt pri päivää kipu on voimistunut ja alkanut tuntua lähinnä oikealla puolella. Se huolestuttaa, jos tämä onkin kohdunulkoinen?
Mitään muita siihen viittaavaa ei kyllä ole, ei vuotoa ja testit tummuneet hyvää tahtia. Tämä ajoittainen kova kipu oikealla vaan huolestuttaa. Tuntuu voimakkaalta ovulaatiokivulta, siksi viittaisi että munasarjassa jotain on. Mietin myös voiko munasolukeräyksen seurauksena olla tullut joku kysta ym. En tiedä. Välillä kipua ei ole ollenkaan ja ajattelen hyvin odottavani kahden viikon päästä olevaan varhaisultraan. Välillä sitten mietin pitäiskö sittenkin nyt hakeutua johonkin yksityiselle katsomaan näkyisikö kohdussa jotain. Täällä pienellä paikkakunnalla kun vaan ei ole mitään noista edullisempia varhaisultria tarjolla, vaihtoehtoina on terveytalo tai mehiläinen, joissa hintalappu on 200-350€.

Täällä viikkoja vasta 5+0 ja ”positiivisina” oireina oon huomannut lähinnä rintojen arkuuden ja ajoittaisen etovan olon. Pientä ja normaalilta tuntuvaa kramppailua on ollut jo parin viikon ajan, mutta nyt pri päivää kipu on voimistunut ja alkanut tuntua lähinnä oikealla puolella. Se huolestuttaa, jos tämä onkin kohdunulkoinen?
Mitään muita siihen viittaavaa ei kyllä ole, ei vuotoa ja testit tummuneet hyvää tahtia. Tämä ajoittainen kova kipu oikealla vaan huolestuttaa. Tuntuu voimakkaalta ovulaatiokivulta, siksi viittaisi että munasarjassa jotain on. Mietin myös voiko munasolukeräyksen seurauksena olla tullut joku kysta ym. En tiedä. Välillä kipua ei ole ollenkaan ja ajattelen hyvin odottavani kahden viikon päästä olevaan varhaisultraan. Välillä sitten mietin pitäiskö sittenkin nyt hakeutua johonkin yksityiselle katsomaan näkyisikö kohdussa jotain. Täällä pienellä paikkakunnalla kun vaan ei ole mitään noista edullisempia varhaisultria tarjolla, vaihtoehtoina on terveytalo tai mehiläinen, joissa hintalappu on 200-350€.
Moikka @Itsellinen kiva kuulla, että on tärpännyt!

Voisiko sinne olla yhteydessä, missä hoidot tehtiin, jos pääsisi aiemmin tsekkaukseen tai saisi ainakin jtn mielipidettä kannattaako kivuista olla huolissaan? 🤔

Moikka @Itsellinen kiva kuulla, että on tärpännyt!

Voisiko sinne olla yhteydessä, missä hoidot tehtiin, jos pääsisi aiemmin tsekkaukseen tai saisi ainakin jtn mielipidettä kannattaako kivuista olla huolissaan? 🤔
No sitä mä vähän mietin, jos jatkuu samanlaisena viikonlopun yli niin maanantaina oon varmaan yhteydessä.
Nyt yritän vaan rauhoittua. Lukea vähemmän niitä kauhukertomuksia ja enemmän niitä, että toispuolinen kramppailu ei olekaan ollut mitään ihmeellistä 😄

Tuskaileeko muut hormonimyrskyssä seilaavien mielialojen kanssa? 🙈 eilinen oli pahin pahoinvointipäivä viikkoon ja olin ihan tuskastunut, että mitä olen mennyt tekemään, että tää oli kyllä virhe ja samaan aikaan itkeskelin sille onnellisena kun hitaasti lapsenteolle lämmennyt mies niin huolehtii vauvan voinnista. Ihan draamaqueen olo, joka ei ole yhtään mun tyylistä 😅😅

Takaisin