Oireet

Mulla rv 8-9 helpotti pahoinvointi huomattavasti. Nyt lähinnä aamupäivisin saattaa olla huono olo. Rinnat on kipeät edelleen. Aikaisemmissa raskauksissa en muista, että ne olisivat koskaan kasvaneet, mutta nyt on kokoa myös tullut niihin lisää.

Lisäksi joudun ravaamaan pissalla ihan jatkuvasti. Ennen en esim. koskaan yöllä herännyt vessaan, mutta nykyään saatan herätä pissahätään 1-3krt yössä. 😄 Tosi rasittavaa, varsinkin kun vietän suurimman osan kesästä mökillä ja ei jaksaisi ulos asti millään raahautua kyykkypissalle. 😆

Minulla auttaa magnesium ummetukseen. Huomasin vahingossa,kun aloin syömään puhdistamon triplamagnesiumia, tuttu väitti sen auttavan pahoinvointiin. No, siihen en ole huomannut vaikutusta mutta kun illasta ottaa niin aamulla vatsa toimii. Eikä tietääkseni ole haittavaikutuksia raskautta ajatellen, hyviä vain.
Hei tätä pitäisikin testata, ummetusta täälläkin. Ennen raskautta magnesium veti vatsan täysin vedelle, mutta nyt ehkä uskaltaisi kokeilla uudestaan 😁

Mulla aaltoilee oireet. Toisena päivänä tuntuu ettei juuri mitään ole, seuraavana päivänä kahta kauheammat oireet. Nänni kipu on ja pysyy, siitä aina tietää että jotain kehossa tapahtuu. Tässä raskaudessa on itsellä ollut huomattavasti helpommat oireet, mitä kolmessa edellisessä. Vaikka voin sanoa että niissäkin kohtuu helpolla selvisin 😊
Mulla kans aaltoilee. Mut rv10 kyllä väheni kokonaisuutena oireet myös tosi paljon.

Rv 8+5 ja ne vähäisetkin oireet, jotka vakuutteli mulle että raskaana tässä ollaan, tuntuu lieventyneet. Edellinen raskaus meni kesken ja se tässä pelottaa. Toki olen lukenut että joillain just esim rintojen arkuus helpottaa ihan alkuraskauden jälkeen. Etovaa oloa ja ruokahaluttomuuttakaan ei tunnu enää olevan samalla tavalla kuin pari viikkoa sitten. Miten muilla, onko oireet lieventyneet vai vahvistuneet vain?
Koin merkittävän energiatason parantumisen ja pahoinvoinnin poisjäämisen juuri tuossa 8 viikon tienoilla. Ultrasss kaikki oli hyvin, vaikka kerkesin jo pelätä muuta 🫶🏻.

oireilu tällä hetkellä: iltapalelu, aaltoileva huonovointisuus ja rintojen kutina nännien ympäriltä 😅

Tänään onkin sitten taas voimakkaampaa pahoinvointia 🤢 Hampaiden pesu on kyllä vaikeaa joka päivä.

Aaltoillut pahan olon kanssa, 1-2 viikkoa sitten tais olla joku isompi kehitysharppaus kun pahoinvointi palasi 1,5 viikon jälkeen voimakkaampana takaisin. Nyt taas ollut suhteellisen hyvä olo, mutta kyllä tässä raskaana silti tuntee olevansa. Hajuherkkyys ei yhtä paha kuin esikoisesta, en kestänyt silloin jääkaapin tai tiskikoneen avaamista ollenkaan. Nyt ei ole mitään sellasta yhtä spesifiä ällöttävää asiaa, enkä ole tässä raskaudessa oksentanutkaan kuin kerran. Silloinkin vain, kun ruokailuväli oli venynyt jo liian pitkäksi. Oon syönyt nyt tunnin kahden välein jotain, viime päivinä ei ole enää tarvinnut niinkään tarkkana olla 😊 Iskiaskipu vaivannu jo useamman viikon, tää on niin hormonaalista!!!

Kynnet ja tukka kasvaa kohisten todella hyväkuntoisina, mieliala ollut alakuloinen mutta nyt parempaan suuntaan selvästi. Väsyttää joo, mutta ei yhtä paljon kuin esikoisesta.

Nyt on taas huono olo vaivannut tänään😑 Mutta ei nyt isompaa, hirveetä tsemppausta vaatii kyllä esikoisen kanssa touhuaminen just nyt. Nukuttiin äsken yhteiset päikkärit ja onneks nyt on yölläkin nukuttu makoisasti. Ainakaan vielä en heräile öisin pissalle tms., esikoisen kohdalla heräilin alkuraskaudessa ja sit taas uudelleen lopussa.

Mulla ollut vk 5 lähtien etovaa oloa koko päivän. Öisin oon saanut nukuttua. Pahimmat oli viikot 9-10, nyt alkanut jo pahin olo vähän hellittää. Ainostaan iltaisin ollut vaikea pysyä jalkeilla ja tullut oksettava olo. Hampaiden pesu yököttää myös.

Nukkuminen on infernaalisen vaikeaa, koko ajan väsyttää ja esikoisesta poiketen tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi viikolta 6 ja ei ole laantunut... ja raskausvatsa alkoi kasvaa jo viikolla 8, joten en mahdu vaatteisiin.

Tukala olo koko ajan ja jotenkin epätodellinen olo, ei ole mitään yhteyttä tuohon masulaiseen, toisin kuin esikoisen kohdalla.

Onko muita oireettomia? Meinaa epäusko tasaisesti iskeä, kun alun jälkeen ei ole mitään oireita. Pitänee olla vain iloinen tästä hyvästä olotilasta, mutta tekee kyllä valmiiksi epätodellisesta olosta vielä epätodellisemman tuntuisen.

Onko muita oireettomia? Meinaa epäusko tasaisesti iskeä, kun alun jälkeen ei ole mitään oireita. Pitänee olla vain iloinen tästä hyvästä olotilasta, mutta tekee kyllä valmiiksi epätodellisesta olosta vielä epätodellisemman tuntuisen.
Minulla oli esikoisen kohdalla täysin oireetonta. Vain tavallista löysemmät nivelet kielivät siitä, että hormonit jylläsivät.

Pyysin jopa päästä juttelemaan psyk.sairaanhoitajan kanssa, kun pelkäsin ettei vauvaan synny minkäänlaista tunnesidettä.

Vasta, kun tyypin liikkeet alkoivat tuntua viikolla 20, siihen suostui uskomaan...

Oli se sitten kuitenkin ihan oma rakas synnyttyään 💚

Nyt rupee huumori loppumaan tän vellovan olon kanssa, juuri kun luulee että helpottaa niin pahenee vaan :( Lisäksi väsyttää ihan hirveesti. 12+0 ja toivon niin kovasti että pian helpottais...

Nyt rupee huumori loppumaan tän vellovan olon kanssa, juuri kun luulee että helpottaa niin pahenee vaan :( Lisäksi väsyttää ihan hirveesti. 12+0 ja toivon niin kovasti että pian helpottais...
Täällä sama homma. Ajattelin rv 12, että jes nyt helpottaa kun ensimmäinen kolmannes alkaa päättyä ja olokin pariks päivää helpotti. No sitten siitä heti seuraavana päivänä tais aamupala lentää ulos ja sama jatkunu tuon jälkeen. Nyt 13+4 ja pari päivää saanu olla ilman pahaa oloa, mut eipä tässä muuta ku puuta koputella😅 Väsymystä kyllä edelleen ja päikkäreitä menee joka päivä, vähän jo alkanut hermostuttamaan, kun ei jaksa nousta liikkumaan, muuta ku vessan ja sängyn välillä ja sillon tällön jotai herkkua mukaan kaapista😂

Mullakin vaihtelee olot. Välillä on ihan oireettomia päiviä mut sit taas yhtäkkiä iskee huono olo, oksennus ja väsymys. Tänään taas ollut tuollainen huonompi päivä. Rv nyt menossa 12+5

Jooo mulla oli tässä pari viikkoa(?) sitten joku vaihe, kun ei ollut paha olo moneen päivään, mutta palas sit kyllä takaisin. Nyt sellanen "pikkudarra" päällä aamusta jonnekin iltaseiskaan asti. En yrjöile kumma kyllä, mutta mitään ei tee mieli ja on tosi ankea olo ja fiilis. Ehkä vähän refluksituntemuksia...

Täälläkin 11+3 ja juuri manailen kaikkia henkiolentoja, että illallinen pysyisi matkassa. Riisiä ja kevyesti kuullotettuja kasviksia. Kuvittelin ettei vihastuttaisi vatsaa. Heh heh.

Siivoaminenkin ihan mahdotonta, kun ei yhtään pysty kumartumaan. 🤢

Takaisin