Oireet

Voiko käydä niin että välillä on lähes täysin oireettomia päiviä välissä? Vai pitääkö huolestua..? 🥺

Eiliseen asti ollut vatsajomotusta ja eräänlainen paine koko ajan vatsassa ja pinkeys. Tänään vatsa on ihan huomaamaton, ei jomottelua.. Eilen oli myös alkavaa kuvotusta, tänään ei mitään. Mieli on kyllä tasaisesti kiukkuinen ja tissit kipeät.

Hitsi taidampa tulla tännekin ihmettelemään oireita yhdessä muiden kanssa!

Täällä nyt lauantaina 7+0 ja pahoinvointi on jotain järkyttävää. Se on päällä heti heräämisesti nukahtamiseen saakka 🤢 sen lisäksi paha närästys vaivaa, joka entisestään ruokkii pahoinvointia. Onko muut hakeneet pahoinvointiin apua? Itse yllätyin kun työterveys kirjoitti heti oirekuvauksen perusteella pahoinvointilääkettä.

Iltaisin on vaivannut horkkamainen palelu 🥶

Huh, kylläpä säikähdin äsköistä pahoinvointia. Tähän asti siis ei ole ollut mitään oireita, pientä tissikipua laskematta. Äskön nukkumaan mennessä unen ja valveen rajamailla rupes tulemaan olo, että joutuu lähteä vessaan. Pääsin vessaan, maha ihan sekasin istuin siellä, rupes heikottaan ja mietin jo, että minne oksennan (ei onneks tarvinnu oksentaa), kropasta rupes valumaan hiki ihan kunnolla, pyörrytti ja mahaan sattu. Hankala arvioida kauanko kesti, ehkä joku 5min, mutta tuntu kyllä pidemmältä. Nyt pääsin sänkyyn ja hiki valuu edelleen ja kroppa tärisee, mutta pahin olo meni onneks ohi. Inhottavinta tässä on se kun puoliso ei oo kotona, mutta hänen yks sukulainen on meillä työreissun vuoksi yötä, eikä hän tietenkään vielä tiedä raskaudesta mitään..

Täällä suht oireetonta eloa elellään. Hyvä niin. Vielä ne kerkee alkaa tosin, niin alussa ollaa . Nyt on lähinnä repäisykipua, väsymystä. Oon kuulemma ärtyneempu, ite en oo huomannu 🤣

Mulla kans edelleen koko ajan huonoa oloa. Usein vaan nousee oksennus kurkkuun mut tuu pihalle asti. Tähän päälle väsymys ja se et oma mieliala heittelee tuon väsymyksen ja huonon olon takia.

Huh, kylläpä säikähdin äsköistä pahoinvointia. Tähän asti siis ei ole ollut mitään oireita, pientä tissikipua laskematta. Äskön nukkumaan mennessä unen ja valveen rajamailla rupes tulemaan olo, että joutuu lähteä vessaan. Pääsin vessaan, maha ihan sekasin istuin siellä, rupes heikottaan ja mietin jo, että minne oksennan (ei onneks tarvinnu oksentaa), kropasta rupes valumaan hiki ihan kunnolla, pyörrytti ja mahaan sattu. Hankala arvioida kauanko kesti, ehkä joku 5min, mutta tuntu kyllä pidemmältä. Nyt pääsin sänkyyn ja hiki valuu edelleen ja kroppa tärisee, mutta pahin olo meni onneks ohi. Inhottavinta tässä on se kun puoliso ei oo kotona, mutta hänen yks sukulainen on meillä työreissun vuoksi yötä, eikä hän tietenkään vielä tiedä raskaudesta mitään..

Sun kuvaus oli mun olotila sokerirasitustestin aikana esikoista odotellessa. Se kylmähiki oli niin pahaa että se SATTUI 😮‍💨😮‍💨😮‍💨

Seuraan varmaan oireilua aivan liian tarkkaan ja käyn vähän väliä varmaan puolen tunnin välein vessassa katsomassa alkoiko vuoto. 🫤 Alaselkä kipeä ja vatsa sitten taas kaikkialta kipeä. Tuntuu myös että valkovuoto loppunut kokonaan tai ainakin vähentynyt todella paljon. Rinnat vielä kyllä hituisen arat mutta.. Ei kyllä enään yhtään raskaana oleva olo. ☹️ Varsinkin kun sen testin aamupäivällä tein tokasta vesda käynnistä jossa samanvahvuinen viiva kuin tiistaina jo. Soitan huomenna neuvolaan joka tapauksessa. Riippuu alkaako vuoto yön aikana että mitä sanon. Jos alkaa perun varatun ajan ja sanon että keskenmeno tuli. Jos ei ala pyydän päästä verikokeisiin että hcg:tä seurataan muutaman kerran.

Täällä on taas eilen ja tänää tullut hieman vuotoa. Eilen rusehtavaa, mutta tänään oli ihan punertavaa. :crying-face: Ei tää kyllä nyt hyvältä näytä.

Tähän haluan vain tsemppinä kertoa, kun ystäväni odotti esikoistaan (PAS alkuinen) ja hänellä tuli tosi monta viikkoa hieman veristä vuotoa, joutui pitämään ihan sidettäkin. Siellä oli vain jokin hematooma joka vuoteli. Ultrassa pystyivät aina todentamaan ja sitä seurattiin välillä kunnes vuoto sitten jossain kohtaa vain loppu. Että sen vuodon ei aina tarvitse tarkoittaa huonoa ja toivon kovasti ettei teidänkään kohdalla! ❤️

Voi, tsemppiä Evanel & aamusade!

Viimeisen viikon ilmennyt vihlontakipua molemmilla puolilla alavatsalla, kun nousee esim. wc-pytyltä. Kipu lamauttaa istumaan takaisin ja kun uudelleen nousee niin on jo mennyt ohi. Toivon johtuvan vain kohdun kasvusta tjs, mutta kaikki kipu laittaa joka kerta pienen kauhun valtaan maaliskuun keskenmenon jäljiltä. 🥲

@aamusade & @Ihme Mulla taisi viime raskaudessa olla noita molempia alkupäässä raskautta. Varsinkin ne repäisykivut välillä säikäytti. Mutta ne oli ainakin mun kohdalla ihan normaalia kohdun kasvua.

Vuotoja taas mulla ei ollut viime raskaudessa mutta täytyy tosiaan toivoa että olisi se hematooma. Oon niistä kuullutkin mainintoja. Toinenhan mahdollisuus on kohtutulehdus. Mä kyllä vähän pohdin sitä tai hiivaa, mutta mun valkovuoto katosi yhtäkkiä niin en oikein osaa vuodosta päätellä. Pitänee kysellä neuvolasta siitä.

Heitteleekö teillä oireiden määrä? Välillä tuntuu, että rinnat enemmän kipeät ja tosiaan alavatsan tuntemukset ajoittain voimakkaammat. Väsymyskin tuntuu olen toisina päivinä kovempi, vaikka arki on suht normaalia? Oletteko käyneet mittaamassa hcg-arvon vai luottaneet vain plussan tulokseen? Nämä piinaviikot ennen varhaisultraa tuntuvat ihan mahdottomalta 🫠 meillä varhaisultra vasta 13.6. perjantaina (en ole taikauskoinen, mutta luoja mikä päivä 😅)

Heitteleekö teillä oireiden määrä? Välillä tuntuu, että rinnat enemmän kipeät ja tosiaan alavatsan tuntemukset ajoittain voimakkaammat. Väsymyskin tuntuu olen toisina päivinä kovempi, vaikka arki on suht normaalia? Oletteko käyneet mittaamassa hcg-arvon vai luottaneet vain plussan tulokseen? Nämä piinaviikot ennen varhaisultraa tuntuvat ihan mahdottomalta 🫠 meillä varhaisultra vasta 13.6. perjantaina (en ole taikauskoinen, mutta luoja mikä päivä 😅)
Luulisi että oireiden heitti on yleistä, harvemmin keho joutuu kokemaan näin suuria hormonimuutoksia. Ja jos raskaustestit ovat tummuneet niin säästäisin itse rahaa enkö menisi hcg mittaukseen, vaikka tiedänkin että nää viikot ennen ultraa on perseestä 😅😅 Pitää keksiä tekemistä ettei ehdi liikaa miettiä ajan hidasta kulua 😆

Joo heittelee ja niissä aiemmissa onnistuneissa raskauksissa myös vaihteli paljon päivittäin. Ihan normaalia, moni asia voi vaikuttaa, juodun nesteen määrä, uni, ruoka ym.

Joo heittelee ja niissä aiemmissa onnistuneissa raskauksissa myös vaihteli paljon päivittäin. Ihan normaalia, moni asia voi vaikuttaa, juodun nesteen määrä, uni, ruoka ym.
Ihana kuulla. Eihän sitä tietenkään pahaa oloa tai kipeitä rintoja kaipaile, mutta helposti alkaa ajatella, että onko kaikki hyvin.😊

Pisimpään on kestänyt rintojen kipu. Migreenit on lisääntyneet paljon raskaus aikana, nyt lähes päivittäistä. Pitänee siihen pyytää jo estolääkitystä. 😣
Väsymys. Pientä etovaa oloa toistaiseksi vain. Alavatsalla ollut nipistelyjä. Tunteet tosi herkässä. Ruoka on maistunut hyvin, ja herkut varsinkin… 🫣

Jospa nämä lähtis tasoittumaan pikkuhiljaa.

Muokattu viimeksi:
Kyllä nää oireet elelee, kun alkuun mulla oli etova olo aamusta iltaan ja ois voinu syyä vaikka kuinka paljon, sitten helpottui pariksi päiväksi jonka jälkeen onkin ollut extra paha olo ja ei tee enää mieli syyä, monet ruuat vaan ällöttää. Onneksi en oksentele muutenkaan helposti että nyt vain röyhtäilyllä selvitty. Se mikä on jännä niin rinnat oli vain ennen positiivista testiä kipeät, nyt ehkä vähän vain aristaa mutta ei häiritsevästi. Mutta niin nää taitaa vaihdella vähän kaikilla oireet 😁

Takaisin