Oireet

Mulla ei oo hetkeen ollut oireita, nyt 10+6. Välillä pientä rintojen kipuilua vaan enää. Kaitpa se tämäkin normaalia on. ☺️
Ei alussakaan mitään pahoinvointia tms ollut, muistaakseni vain pitkään rintojen kipu, väsymys, nipistely alavatsalla ja jatkuva migreeni.

Täällä on alkanut rinnat kipuilemaan vasta nyt tällä viikolla, tänään viikkoja 9+6. Ihan kun joka yö tapahtuisi jotain kun aamulla pystyyn nouseminen kiristää 😂 päänsärkykin vaivannut tällä viikolla, mutta toivottavasti ei pidemmäksi vaivaksi jää. Pahoinvointi valitettavasti ennallaan ja se on näistä kaikista oireista häiritsevin.

Viime viikolla pahoinvointi hävisi melkeen kokonaan ja oli hetken ihanaa aikaa. Nyt tänään taas ihan kamala olo eikä mikään meinaa pysyä sisällä. Tänään alkoi jo viikko 12 niin luulis jo helpottavan 🥲

Täällä ehkä hiukan pahoinvointi helppaamaan päin, mulla vaihdettiin Bonjesta 20mg tohon Xonvea 10mg, samat vaikuttavat aineet mut helpompi säädellä ottamista esim aamuisin, päivällä ja illalla 1 tbl. Nyt pärjännyt 2 x 10mg päivässä kun Bonjestaa meni 2 x 20mg eli maksimiannos. Jaksanut jo vähän puuhata muutakin ku käydä töissä ja maata koko ilta perään 😁 rv 10+1 nyt.

Viime viikolla pahoinvointi hävisi melkeen kokonaan ja oli hetken ihanaa aikaa. Nyt tänään taas ihan kamala olo eikä mikään meinaa pysyä sisällä. Tänään alkoi jo viikko 12 niin luulis jo helpottavan 🥲
Häviäisipä edes hetkeksi 😅 tänään ollut erityisen paha päivä. En edes oksenna, mutta lasten kanssa on niin vaikeaa olla kun on huono olo.

Kahvia juon vain jos jossain tarjotaan 😀. Ei yökötä, mutta ei tee mielikään. Normaalisti oon suurkuluttaja 😀. Väsymys edelleen hankaloittaa arkea, päiväunet on pakko nukkua.

Viikkoja 7+5 ja oireita tällä hetkellä tajuton nännikipu (3 muussa raskaudessa tätä ei ole esiintynyt), väsymys, närästys silloin tällöin ja aamupalan jälkeen alkava etominen joka kestää monta tuntia.... 🤢

Sori, pitkä sepustus tulossa. Kymppiviikko menossa ja nyt ehkä kunnolla on eka oireita. Taannoin ollut ruokamyrkytys laukaisi koko homman, luulen. Vatsa ja suolisto ollut kuralla pari viikkoa eikä loppua näy. Välillä tuntuu kummalta kun monet valittaa, että jäätävä ummetus vaivaa.

Itsellä toivoisin, että edes vähän ruokaa imeytyisi ja pysyisi kehossa eikä ilmestyisi pönttöön saman näköisenä kuin se suuhun meni ☺️ eikä tarvitsisi aina ulos mennessä miettiä mistä löytyy lähin wc jottei katuojaan tarvitsisi kyykistyä 🤦🏼.

Oksennus myös lentää välillä. Useimmiten silloin kun on kaupungilla. Oksentaminen katuun on sentään ihan ok tai ainakin parempi vaihtoehto kuin ripulointi. 😁😁. Sama homma oli edellisessä raskaudessa mutta selvästi laimeampana 🤔

Tänää raskausviikkoja tasan 12+0, ja oireiden puolesta olen päässyt suhteellisen helpolla. Ensimmäinen raskaus eikä mitään tietoa mitä odottaa tai olettaa. Pahointvointia ei ole ollut mutta ruokahalu hävisi tyystin. Vuoronperään ummetusta ja ripulia. Rinnat aristanu alusta asti mutta nyt vähän helpottanut.

Onko muilla täällä oireina ummetusta? Vatsa ei toimi lainkaan, vaikka söisin kuinka paljon kuitua ja vihanneksia ja joisin vettä. Olo on todella tuskainen. :side_tear: Lääkäri suositteli makrogolin käyttöä, mutta en tiedä, kuinka turvallista se on pidemmällä tähtäimellä. Viikkoja 8+6.

@Ingrid93 edellisessä (keskenmenneessä) oli ummetusta enemmän, nyt vielä toistaseks ainakin kerran päivässä toiminut, nyt menossa 4+3
Pegorion sopii ainakin raskaana oleville ja on helppo sekoittaa juoman sekaan. Saa apteekista ilman reseptiä

Mä jouduin ottaa parina päivänä just Pegorionia kun ei vatsa ollut toiminut moneen päivään. Mulla tosin taipumusta ummetukseen muutenkin ja tuntuu ettei nuo lääkkeet oikein toimi toivotulla tavalla. Pitäis ottaa ekstra-annos jos haluais helpotusta nopeasti.

Mulla jostain syystä kahvi auttaa aamuisin siihen et vatsa toimii. Tosin nyt en oo kyennyt kahvia juomaan moneen viikkoon joten se varmaan vaikuttaa tuohon ummetukseen. Tänään join ekaa kertaa kupin aamulla ja melkein heti auttoi.

Onko muilla täällä oireina ummetusta? Vatsa ei toimi lainkaan, vaikka söisin kuinka paljon kuitua ja vihanneksia ja joisin vettä. Olo on todella tuskainen. :side_tear: Lääkäri suositteli makrogolin käyttöä, mutta en tiedä, kuinka turvallista se on pidemmällä tähtäimellä. Viikkoja 8+6.
Mulla on ollu alusta asti ummetus, th ja lääkäri sanoi että hyvin tavallinen raskausoire. Pegorionia suositeltiin neuvolassa ja sitten oon syöny vatsaa pehmittäviä juttuja esim. nyt luumusoseita. (aina minkä sattuu saamaa alas, aiemmin mm. kuivatut luumut ja taatelit) Oon pyrkiny aina kahdesti viikkoon saada vatsan toimimaan, et en joka päivä vatsan pehmikkeit ota.

Mulla on ja oli edellisessäkin raskaudessa ummetusta, inhottava vaiva. Monta päivää ettei toimi. Mulla taipumusta tosin muutenkin siihen mut raskaus pahentaa merkittävästi. Mulla ei Pegorion juuri auta ja lääkäri sanoikin et lähinnä ylläpitolääkkeenä hyvä.. normaalistikin käytän psylliumia puurossa joka yleensä auttaa, raskaana ei, eikä runsas vedenjuonti. Nyt oon joutunut ottamaan muitakin lääkkeitä et toimii edes joskus vatsa ja juonu reippaasti luumunektaria, se vähän helppaa.

Ei kovin kiva yhdistelmä tää ummetus ja se et pitäis rautaa syödä, mut ei uskalla ku sit ei kyllä paska liiku senkään vertaa mihinkään 🤣

Aloitin itse n. viikko sitten syömään Visiblinin kuitulisää keskimäärin kaksi mitta-annosta päivässä (maksimi, mitä saan nyt alas) ja on kyllä ainakin toistaiseksi ollut apua. Vesimäärää pitäisi saada nostettua, muttei useinkaan tee mieli juoda, vaikks olisi janoinen olo. 😩

Minulla auttaa magnesium ummetukseen. Huomasin vahingossa,kun aloin syömään puhdistamon triplamagnesiumia, tuttu väitti sen auttavan pahoinvointiin. No, siihen en ole huomannut vaikutusta mutta kun illasta ottaa niin aamulla vatsa toimii. Eikä tietääkseni ole haittavaikutuksia raskautta ajatellen, hyviä vain.

Rv 8+5 ja ne vähäisetkin oireet, jotka vakuutteli mulle että raskaana tässä ollaan, tuntuu lieventyneet. Edellinen raskaus meni kesken ja se tässä pelottaa. Toki olen lukenut että joillain just esim rintojen arkuus helpottaa ihan alkuraskauden jälkeen. Etovaa oloa ja ruokahaluttomuuttakaan ei tunnu enää olevan samalla tavalla kuin pari viikkoa sitten. Miten muilla, onko oireet lieventyneet vai vahvistuneet vain?

Rv 8+5 ja ne vähäisetkin oireet, jotka vakuutteli mulle että raskaana tässä ollaan, tuntuu lieventyneet. Edellinen raskaus meni kesken ja se tässä pelottaa. Toki olen lukenut että joillain just esim rintojen arkuus helpottaa ihan alkuraskauden jälkeen. Etovaa oloa ja ruokahaluttomuuttakaan ei tunnu enää olevan samalla tavalla kuin pari viikkoa sitten. Miten muilla, onko oireet lieventyneet vai vahvistuneet vain?
Mulla aaltoilee oireet. Toisena päivänä tuntuu ettei juuri mitään ole, seuraavana päivänä kahta kauheammat oireet. Nänni kipu on ja pysyy, siitä aina tietää että jotain kehossa tapahtuu. Tässä raskaudessa on itsellä ollut huomattavasti helpommat oireet, mitä kolmessa edellisessä. Vaikka voin sanoa että niissäkin kohtuu helpolla selvisin 😊

Takaisin