Oireet

Mulla on jo nyt tullut nenän tukkoisuutta taas 😵‍💫
Sama oire oli viime raskaudessa ja kesti ihan loppuun asti. Eniten vaivaa öisin, kun makuullaan ollessa menee enemmän tukkoon. Erikoinen oire tämäkin!

Tosiaan nenän tukkoisuuskin on yksi oire, kun mietin tässä et eikö tää hemmetin flunssa koskaan häviä. Ehkä johtuukin raskaudesta, että vasen sierain on aina tukossa. 😅

Eilen olin aivan poikki töiden jälkeen ja simahdin sohvalle puoleksitoista tunniksi. Väsymys on siis saapunut.

Hajuaisti on herkistynyt. Haistan kaiken tosi hyvin ja pahat hajut tuntuu extra kamalalle, mutta ei vielä onneksi pahoinvointia näistä kuitenkaan. Pissalla saa ravata ja välillä tulee tosi kylmä. Viime raskauden alussa olin ihan jäässä iltaisin nukkumaan mennessä, mut nyt tää ei tunnu olevan ihan niin voimakasta. Kyllä näitä oireita onkin paljon, kun rupee miettiin. Onneks kaikki on vielä aika lieviä.

Hajuaisti täälläkin alkanut herkistymään. Ja mun mielestä kaikki sähköautot haisee sähkökärylle 😄 toki varmaan kuvitelmaakin, mutta olevinaan ihan selkeästi sen haistan. Kukaan muu tätä ei kyllä ole saanut haistettua 🤔

Noniin, tänään iski jäätävä väsymys ja hirveä tissikipu. 😄
Aika paljon olisi tekemistä, mutta ei vaan pystyy nousemaan sohvalta, jos huomenna olisi parempi päivä. 🙈 😄

Sanoin jo aikasemmin tänne tissikivusta ja nyt vaan miettiny kauan tää voi tuntua ja kuinka paljon nää voi paisua?😂 Voiko joku kokenut lohduttaa tai pamauttaa tisseistä karun totuuden😆
Melkein kohta vois itkettää kun naurattaa. On aikasemmin ollu D/E kuppi mutta nyt ei oo kyllä voinu muuta ku urheiluliivejä pitää koko alkuraskauden😂

Sanoin jo aikasemmin tänne tissikivusta ja nyt vaan miettiny kauan tää voi tuntua ja kuinka paljon nää voi paisua?😂 Voiko joku kokenut lohduttaa tai pamauttaa tisseistä karun totuuden😆
Melkein kohta vois itkettää kun naurattaa. On aikasemmin ollu D/E kuppi mutta nyt ei oo kyllä voinu muuta ku urheiluliivejä pitää koko alkuraskauden😂
Mulle tuntuu myös että tissit vähän isommat kun normaalisti. Töissä käytettävät liivit tuntuu tosi pienelta. 🙈
Mulla on i kuppi eli en todellakaan tarvii isompia tissejä, ei ainakin niin alussa. 😅

Uskaltaiskohan sanoa, että pahoinvointi on vähän helpottanut? Ainakin sen verran on, että tietysti panikoiduin, että miten voi tuntua jotenkin vähän paremmalta olo ja nyt se sitten huolestuttaa 🫠

Mulla ei oo missään raskauksissa ollut rinnat kipeänä, jännä, kun ilmeisesti hyvin tavallinen oire😮
Mulla on ihan jäätävä vatsanturvotus.. varmasti vaikuttaa että on jo neljä synnytystä takana niin pompahtaa nopeesti näkyviin.. ja mulla muutenkin sellainen vatsa, että esim menkkojen aikana on myös aika pallo 🙈
Eilen ulkoillessa mietin että voi ei jos joku tulee vielä onnittelemaan 🙈🤣
Meidän ekaluokkailainen poikakin ilmeisesti kiinnitti asiaan huomiota kun kysyi "pienentyykö vatsa jos tekee vatsalihaksia?" Sanoin että kyllä se vaikuttaa asiaan. "Miksi sä et sitten tee niitä? Siksikö että sinne mahtuisi paremmin vauva?" Selitin ettei se siihen mahtumiseen vaikuta, ja että en vaan oo jaksanut nyt tehdä 🙈 ei siis tiedä raskaudesta! Hän on jo pitemmän aikaa kysellyt meille vauvaa, ja oon vaan sanonut että tuskin tulee tai että ei voi tietää 😅

Muokattu viimeksi:
Mulla on jo nyt tullut nenän tukkoisuutta taas 😵‍💫
Sama oire oli viime raskaudessa ja kesti ihan loppuun asti. Eniten vaivaa öisin, kun makuullaan ollessa menee enemmän tukkoon. Erikoinen oire tämäkin!

Sama juttu täällä ja mullakin viime raskaudessa koko raskauden ajan, lopussa varsinkin paheni ja häiritsi nukahtamista ym. Närästystä myös vähän, kuten viimeksi, mitä mulla ei ikinä muuten oo, mua ei ollut siis ennen viime raskautta koskaan elämäni aikana närästänyt.

Pahoinvointia oli viime raskaudessa tosi vähän ja lievää alussa, likempänä synnytystä se palasi ja oli vähän pahempaa. Nyt on ollut jokusen päivän tosi voimakasta pahoinvointia siis viime raskauteen verraten. Turvotusta ei yhtään, viimeks oli! Paino pudonnut kuten viimeksikin heti alussa alko tippua 🙈 vaik oon ihan normaalipainoinen. Rinnat ei oo yhtään arat, viimeksi oli. Tätä ihmetellyt, varsinkin kun on noi Cyclogestit vielä tukena.

Hieman itkuherkkyyttä välillä 😁

Täällä oli kans tänä aamuna hetken aikaa vähän etova olo. En heti herättyä syöny aamupalaa ja sit ku alko tulla jo nälkä, niin tuli samalla myös huono olo. Piti sit äkkiä syödä ja meni sit onneks ohi. Se olikin kyl esikoisen raskaudessa tärkeää. Koko ajan piti syödä tai muuten iski paha olo. Iski se kyl muutenkin, mut ei niin pahana, kuin jos oli nälkä.

Täällä närästys väistynyt mutta tilalle on tullut uskomaton pahoinvointi. Kestodarraa siis täälläkin. Huh huh 🥹🤢

Väsymys on varmaan kaikkein pahinta tällä hetkellä. Saatan simahtaa ihan totaalisesti heti kun rauhoitun/rentoudun. Mulla siis taustalla uupumusta/masennusta josta vasta toipumassa niin tuntuu et ihan kuin olis taas palannut lähtöruutuun. Etovaa oloa on ajoittain mut pahin huono olo on väistynyt. Katotaan vaan niin se palaa kohta takas 😅

Mulla ei oo missään raskauksissa ollut rinnat kipeänä, jännä, kun ilmeisesti hyvin tavallinen oire😮
Mulla on ihan jäätävä vatsanturvotus.. varmasti vaikuttaa että on jo neljä synnytystä takana niin pompahtaa nopeesti näkyviin.. ja mulla muutenkin sellainen vatsa, että esim menkkojen aikana on myös aika pallo 🙈
Eilen ulkoillessa mietin että voi ei jos joku tulee vielä onnittelemaan 🙈🤣
Meidän ekaluokkailainen poikakin ilmeisesti kiinnitti asiaan huomiota kun kysyi "pienentyykö vatsa jos tekee vatsalihaksia?" Sanoin että kyllä se vaikuttaa asiaan. "Miksi sä et sitten tee niitä? Siksikö että sinne mahtuisi paremmin vauva?" Selitin ettei se siihen mahtumiseen vaikuta, ja että en vaan oo jaksanut nyt tehdä 🙈 ei siis tiedä raskaudesta! Hän on jo pitemmän aikaa kysellyt meille vauvaa, ja oon vaan sanonut että tuskin tulee tai että ei voi tietää 😅
Mullakaan ei ollut edellisessä raskaudessa tissikipua. (Siksköhän rinnatkin jäi pieneksi:rolling:) Mulla jäi jotenkin edellisen raskauden jälkeen vatsa pömpöttämään tosi pahasti ja kun lihoin imetyksen loputtua vielä useamman kilon niin varmaan porukka luulee jo nyt että olen ollut koko kevään raskaana. :No Evil Monkey: Viime raskaudessa oli jäätävä turvotus niin varmaan taas näytän kohta isolta pallolta... Nyt on vasta ollut hirveää väsymystä ja kauhea flunssa päällä. Senkin puolesta nenä on varsinkin öisin tukossa.

Mullakaan ei ollut edellisessä raskaudessa tissikipua. (Siksköhän rinnatkin jäi pieneksi:rolling:) Mulla jäi jotenkin edellisen raskauden jälkeen vatsa pömpöttämään tosi pahasti ja kun lihoin imetyksen loputtua vielä useamman kilon niin varmaan porukka luulee jo nyt että olen ollut koko kevään raskaana. :No Evil Monkey: Viime raskaudessa oli jäätävä turvotus niin varmaan taas näytän kohta isolta pallolta... Nyt on vasta ollut hirveää väsymystä ja kauhea flunssa päällä. Senkin puolesta nenä on varsinkin öisin tukossa.
Mulla ei myöskään rinnat oo kasvanut, kuin vasta sitten synnytyksen jälkeen kun maito alkanut nousta. Ja mulla on pienet rinnat niin olisi kyllä ihan kiva jos ne vähän kasvais 😅🙈

Mulla ei myöskään rinnat oo kasvanut, kuin vasta sitten synnytyksen jälkeen kun maito alkanut nousta. Ja mulla on pienet rinnat niin olisi kyllä ihan kiva jos ne vähän kasvais 😅🙈
Sama, ja kun imetyksen loputtua ne vähäisetkin tissit litistyi niin en pistäisi pahaksi, jos ne jo ennakkoon ottaisi vähän kokoa kasvavan mahan vastapainoksi. 😅

Uskaltaiskohan sanoa, että pahoinvointi on vähän helpottanut? Ainakin sen verran on, että tietysti panikoiduin, että miten voi tuntua jotenkin vähän paremmalta olo ja nyt se sitten huolestuttaa 🫠

Täällä sama, nyt ei ainakaan kolmeen päivään yhtään pahoinvointia, aiemmin oli vähän. Just toi että heti alkaa sit huolestua jos oireet vähenee🙈

Mulla on levottomat jalat ja viime raskaudessa ne oli ihan hirveet, lukemattomia öitä meni valvoessa vaan sen takia että jalat särki ja sätki(ihan siis kunnolla jalat potkii ihan itsestään kun rentoutuu). Nyt jo alkanut pahenemaan, levottomia öitä muutenkin ja sit toissayönä heräsin kun jalat oireili. Tää oli inhottavan oire koko viime raskaudessa 😖

Mulla on kans pienet rinnat enkä oo niissä nähnyt kuin ehkä nänneissä muutosta. Edellisen raskauden jäljiltä ne ehkä roikkuu vähän eri tavalla, saa nähdä miten nyt. 😄

Viikonloppuna alkoi väsymys iskeä ihan kunnolla. Simahdin sohvalle ihan ihme aikoina. 😅

Takaisin