Oireet

Iltaa kohden on usein aivan jäätävä turvotus ja tuntuu, että näytän silloin jo selvästi raskaana olevalta. Lisäksi maha ei kestä, että mikään yhtään puristaa. Ainoastaan hetki heräämisen jälkeen on hyvä olo. Huono olo tuntuu voimistuvan aina syömisen jälkeen, varsinkin jos olen syönyt normaalisti, mutta jos syön vähemmän, niin on jatkuva nälkä. Ja jano on jatkuva, ihan kuin olisi reilussa nestehukassa koko aika. 🥲
Mulla kans kaikki housut puristaa jo! Muistan kyllä, että ekassa raskaudessa piti aika aikasin tilata äitiyshousut :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Tänään piti jo aamupalalla avata housun nappi.

Ja nyt oli eka aamu, kun ei kahvi maistunut ja piti heittää pois :No Evil Monkey: en tiedä sit, johtuko siitä kanelipullan makuisesta kauramaidosta vai ylipäätään kahvista :rolling:

Aiemmin kirjoitin, et missä viipyy nännikipu, menkkajomo ja nestehukka. No nestehukkaisuus on saapunut. Nännikipua on iiihan aavistus. Sitä ei huomais, ellei jatkuvasti testais, et onko ne kipeät. Varmaan tullu araksi ihan vaan siitä nipistelystä 🤣

Alavatsatuntemuksia ei oo viel ollu ku ihan paria lyhyttä hetkeä ja silloinkin hyyyvin lievänä. Lähipäivinä ollu ruokahaluttomuutta. Hassua kun se yleensä on hyvin vahva mun alkukierron oire. 🤔

Kovin oireetonta siis vielä, vaikka jotain ihan pientä on ollu.

Okei, nyt se pahoinvointi löysi tiensä tännekin 🤢 Ihan on joutunut välillä keskittymään ettei tule yökkäys. Parin tunnin ajan tässä tullut ja mennyt aaltomaisesti, toivottavasti kohta menisi jo ohi 😅 Muutaman kerran myös nipisteli/vihlaisi selkeästi kohdun kohdalta kun töihin ajelin.

Päänsärkyä ollut eilen ja tänään. Menin illalla nukkumaan ja ajattelin että menee ohi kun vaan pääsee nukkumaan, mutta yöllä heräsin klo03 aikaan ottamaan 1g panadolin.
Tämä on tuttu oire edellisistä raskauksista.. samoin närästys alkoi eilen. Sekin tuttu vaiva. Luo toivoa että ehkä tässä ihan normaalisti edetään 🙏😍

Mä en muistanukkaan että alavatsa tuikkasut ja vihlonnat tosiaa alkaa jo näin aikaseen 😳 yöllä piti pitkään hengitellä ku vihlas niin vietävästi nivunen/alavatsa seudulla ku kääns kylkeä. Tulee piiiitkä raskaus 🤣

Nyt on alkanut nälättään.
Mies toi mulle aamulla 6 aikaan leivän sänkyyn, kun hän oli jo valveilla töihin lähtemässä ja heräsin nälkään mutten halunnut nousta ja virkistyä kauheasti siinä kohtaa vielä. Esikoinen nukkuu 8 asti, niin koitan tankata kaiken irtoavan unen myös 😄
Yleensä pärjään aamiaispuurolla lounaaseen. Nyt äsken oli pakko ottaa pieni välipala, kun lapsi nukkuu päikkäreitä ja syödään yhdessä kun herää. Täytyy siis lähteä välipala-ostoksille, kaikki helppo nopeasti syötävä on parasta!
Viimeksi mulla oli jääkaappi täynnä niitä pieniä Marlin smoothieita - kunnes ne sitten alkoi ällöttään niin paljon, etten ole edellisen raskauden jälkeen juonut kuin yhden ja senkin pari vkoa sitten 🙈

Täälläkin on jatkuva jano ja huulet kuivuu koko ajan! Ihan kuin olisi keskitalvi. 😅 Mulla ei tyyliin koskaan ole yöpöydällä mitään vesipulloa mut nyt herään välillä yöllä juomaan. Ällötystä on ollut vähän vähemmän ja töihin on pystynyt keskittymään paremmin.

Tilasin jo kesää varten kuminauhavyötäröllisiä housuja, koska ei puhettakaan että pitäisin mitään farkkuja. 😅

Mä palelen koko ajan! En tiedä enää mitä laittaisin päälle, etten näytä ihan hölmöltä muihin verrattuna 😄 kotona toki voi olla vaikka miten paksuissa vaatteissa, mutta töihin pitäisi jotain suht järkevää keksiä. Muilla alkaa olla pikkuhiljaa kivoja kesävaatteita ja minä kaivan esiin vaan paksumpia villapaitoja 😅 onneksi olen aina ollut vähän viluinen, niin eivät ehkä tajua mistä tämä tämän hetken palelu johtuu.

Väsyttää kamalasti ja on tukkoinen olo aamuisin. Lisäksi muutaman päivän sellaista orastavaa päänsärkyä ja itkuherkkyyttä.

Pientä oiretta on jo ollut ja paljon, ei kuitenkaan mitään erityisen voimakasta. Itselle tullut yllätyksenä, kuinka aikaisin oireet voivat alkaa. Ekana oireena ennen plussaa ja siitä noin viikon tissit olivat turvoksissa ja kipeät, siitä asti arat. Väsyttää, pissattaa, paleltaa, janottaa, nälättää, etoo, närästää, turvottaa, päätä särkee. Vatsa on törkeen turvonnut pallo etenkin iltapäivällä ja kaikkea mukavaa muutosta on vatsan toiminnassa. Välillä on lyhyitä menkkamaisia kipuja alavatsalla. Kokonaisuutena tänhetkinen olo on joku kestodarran ja menkkojen miksaus. 🙈

Mulla on ollut nyt muutaman päivän ajan menkkamaisia kipuja alavatsassa. Ilmeisesti ovat kuitenkin yleinen oire alkuraskaudessa 🤔

Täällä kanssa järkyttävä turvotus alkanut, erityisesti iltaisin. Tulispa jo kesä niin pääsisi pitämään enemmän mekkoja eikä tartteis mitään puristavia housuja pitää.

Pientä oiretta on jo ollut ja paljon, ei kuitenkaan mitään erityisen voimakasta. Itselle tullut yllätyksenä, kuinka aikaisin oireet voivat alkaa. Ekana oireena ennen plussaa ja siitä noin viikon tissit olivat turvoksissa ja kipeät, siitä asti arat. Väsyttää, pissattaa, paleltaa, janottaa, nälättää, etoo, närästää, turvottaa, päätä särkee. Vatsa on törkeen turvonnut pallo etenkin iltapäivällä ja kaikkea mukavaa muutosta on vatsan toiminnassa. Välillä on lyhyitä menkkamaisia kipuja alavatsalla. Kokonaisuutena tänhetkinen olo on joku kestodarran ja menkkojen miksaus. 🙈
Ai että, samaistun täysin tuohon kestodarrafiilikseen 🤣

Plussasta asti ollut ajoittain jomottelua alavatsalla ja närästystä. Tällä hetkellä lisäksi jatkuva väsymys ja kauhea jano. Pari päivää sitten alkoi pahoinvointi. Syöminen pahentaa oloa, mutta toisaalta pahoinvointia tulee myös jos ruokailuvälit venyvät liian pitkiksi.

Täällä kans noi alavatsan vihlonnat kun esim kääntää kylkeä tai nousee makuulta ylös nopeesti, ne tuli jo ennen plussaa 🙈 tänään on jomotellu jonkun verran alavatsaa muutenkin

Täällä myös tuo kestodarrafiilis. Siihen lisäksi vielä lamaannuttava väsymys niin tuntuu et oon ihan poissa pelistä ja kevät menee ihan sumussa 😅

Täällä myös tuo kestodarrafiilis. Siihen lisäksi vielä lamaannuttava väsymys niin tuntuu et oon ihan poissa pelistä ja kevät menee ihan sumussa 😅
Hyvä, jos kestodarra sanoittaa olotilaa. 😂 Pitänee varoa käyttämästä käsitettä esim. neuvolassa, ettei tule väärinymmärryksiä 😌

Takaisin