Oireet

Oon viikon ajan palellut mikä ihan poikkeuksellista, yleensä aina kuuma 🙈 Kova väsymys ja mielialan vaihtelua(kiukku,itku), ajattelin että uh-huh onpahan taas pms oireet kunnes eilen plussasin ja totesin että jaa, ei se ollutkaan pms 😂Eilen aamulla taaperin kanssa puistossa iski kunnon ällötys, tänäänkin etovaa oloa ja aamukahvi jäi puoleenväliin. Edellisessä raskaudessa ei ollut yhtään pahoinvointia, joten tää tule nyt ekaa kertaa, yök.
Täälläkin tissikipu poissa, edellisessä raskaudessa se oli heti selkein oire.
Hajuaisti herkillä, en pystynyt eilen syömään tomaattia koska se haisi pahalle??😂 Huimausta myös joka kans ihan uus oire.

Edellinen raskaus loppu noin 5+6 joka tänään menossa nykyisessä niin jokanen oire pelottaa viittaavan keskenmenoon vaikka tiedän/toivon olevan ihan muita oireita😹 🤞🏻
Tissien arkuus ja turpoaminen ”paljasti” epäilyksen raskaudesta joskus 3+3 ja jatkuu edelleen🤯
Alavatsassa tuntuu myös pieniä nipsasuja jotka välillä vähän jännittää että onko normaalia, etomista on tullut mutta pysyy sisällä, tulee pikku pieruja ja palelen tai on liian kuuma sekä väsymistä.
Eilen oli vatsa aivan löysänä mutta tiedä liittyykö tähän, se kyllä vähän jännitti mikä juttu kun aina ennen menkkojakin vähän muuttu vatsan toiminta. Tänään taas ollut ok..

Ainoina oireina vatsan nipsaisut ja huimaus sekä väsymys joka tuntuu enimmäkseen silmissä. Tarvitsen tikut jotta ne pysyy auki muuten energiaa on enemmän, toistaiseksi. Pahoinvointia ei vielä ole, sekin luultavasti alkaa pian. Olen herkkä pahoinvoinnille noin muutenkin sitä en odota ollenkaan innolla. 🙁

Esikoista odottaessa pahoinvointi alkoi viikoilla 5-6 ja kesti 3 kk putkeen vuorokauden ympäri, samanaikaisesti oli myös 24/7 kestävä karmiva nälkä. Oli kiva olla töissä ja käydä halaamassa wc pönttöä ja istuksia wc:n lattialla kunnes pahin kuvotus meni ohi ja samalla suolistossa riehui kiljuva nälkä, joka pahensi etovaa oloa. Kun sitten söi, oloa helpottaakseen niin etova olo vain paheni. Eli kun söin olo paheni ja kun en syönyt tuntiin tai pariin silloinkin olo paheni. Suo siellä vetelä täällä - tilanne. Saas nähä kuis ny käy 🙂

Tyttöä odottaessa pahoinvointi oli voimakasta alkuraskaudessa. Poikaa odottaessa ei ollut mitään! Jännä nähdä miten tämän kolmannen kohdalla menee. 🤩
Mulla toisinpäin, pojasta paljon pahoinvointia, tytöstä ei lähes yhtään. Oonkin miettiny, et varmaan tulee tehtyä jonkinsortin johtopäätöksiä tän vauva sukupuolesta sen mukaan onko pahoinvointia vai ei 🤭🤭 Pojasta pahoinvointi alko 6+6, et viel on aikaa kyl siihen.

Joskin oon myös miettiny, et oliko tokassa raskaudessa vaan jo tottunu niihin hormoneihin ja siks ei sit niin sitä pahoinvointiakaan ollu. Se vois selittää tätä vähäoireisuutta nytkin. 🤷‍♀️ Kumpi sulla tuli eka tyttö vai poika?

Mulla toisinpäin, pojasta paljon pahoinvointia, tytöstä ei lähes yhtään. Oonkin miettiny, et varmaan tulee tehtyä jonkinsortin johtopäätöksiä tän vauva sukupuolesta sen mukaan onko pahoinvointia vai ei 🤭🤭 Pojasta pahoinvointi alko 6+6, et viel on aikaa kyl siihen.

Joskin oon myös miettiny, et oliko tokassa raskaudessa vaan jo tottunu niihin hormoneihin ja siks ei sit niin sitä pahoinvointiakaan ollu. Se vois selittää tätä vähäoireisuutta nytkin. 🤷‍♀️ Kumpi sulla tuli eka tyttö vai poika?

Tyttö tuli eka, mutta raskauksien välissä oli 8 vuotta. 😄

Ja nyt on vatsa entistä enemmän sekaisin. Tätä ollut jo viikon, enempi vähempi, mutta nyt on tuntunut vatsassa inhottavalta koko päivän ja kiertänyt… oikein lorina kuulunut vatsasta. Ai että. 😵‍💫

Mäkin tein testin.. ei rauhoita mieltä kun ei tullut leffa viivoja.. laitan kans kuvan kuva ketjuun.

Jos en olisi kertaalleen jo ollut raskaana, niin en osaisi nimetä vielä minkäänlaisia oireita. En niitä mieltänyt ensimmäisessäkään raskausoireiksi ennen plussaa, mutta etenkin nyt toisella kierroksella kiinnitin ihan heti huomiota samoihin juttuihin eli epänormaaliin paleluun, rintojen tuikkimiseen (eivät ole yhtään kosketusarat tms. vaan ajoittain tulee sellaisia kuin sisäisiä "polttoja") ja alavatsan sellaiseen hassuun kutitteluun! Se kutittelu oli oire, jonka muistan rekisteröineeni jo esikoisen raskaudessa ennen plussaa, ajattelematta silloin kuitenkaan oireeksi (esikoisen yrittämisessä kesti kuukausi tolkulla, joten aika kyyniseksi oli jo muuttunut 😅). Se tuntui/tuntuu siltä kuin hentoja vesipisaroita laskisi iholla - tosi jännä tunne!
Lisäksi mun pms-ahdistus loistaa poissaolollaan. Mulla iskee se sama tuttu juttu aina ne pari päivää ennen menkkoja. Se viimeistään melkein varmisti itselle jo ennen testiä, että nyt taitaa olla taas tosi kyseessä 🙊
Oli myös muutaman päivän, ehkä viikon, kauheesti hormooninäppyjä naama täysi - ihan kuten esikoisessakin.
Viimeksi pahoinvointi iski kuin salama kirkkaalta taivaalta yhtenä aamuna rv6, aion nyt nauttia täysin rinnoin oireettomuudesta vielä kun niin on, sillä edellisessä huonovointisuus kestikin sitten sinne rv14-15 asti. Mua oikeesti vähän pelottaa, että kuin nyt käy kun on tuo vauhtitaaperokin täällä jonka kanssa ollaan päivät kahdestaan! 😅

Täällä nyt 7+0 ja pahoinvointi on ollut kyllä aikamoista… Pakko sanoa, että arki pienen vauvan kanssa yhdistettynä alkuraskauden oireiluihin on vienyt kyllä kaikki mehut itsestä jo tässä vaiheessa.

Väsymys on ihan järkyttävää, voisin nukkua 24/7. Ja siihenhän en mitenkään pysty, hyvä kun jonkin sortin päiväunet saa päivässä nukuttua. Iltaisin palelee niin että tärisen kylmyydestä. Nyt olen myös imettäessä huomannut, että nännit tuntuvat hieman aroilta. Ja ehkä tissit myös. Mutta pahoinvointi ja väsymys ovat kyllä ylivoimaisesti pahimmat oireet tällä hetkellä, ja etenkin tuo pahoinvointi on tullut tässä raskaudessa paljon voimakkaammin esille.

Oon selaillut netin läpi erilaisia kokemuskia siitä että oireet voi kadota, ja joillakin just 6-7 viikoilla, tarkoittamatta mitään pahaa. Oli kyllä paljon sitten niitäkin että on tarkoittanut keskenmenoa 😔
Viimme yönä en saanut nukuttua, tosi levoton olo ja kuiva suu. On kyllä vähän nuhainen olo, kurkkukarheana, mutta ei mulla näin suu kuivu flunssassa 🤔 ei auta kuin ihan hetkeksi juominen. Tuntuu että paras kun pitää sitä vettä suussa 🤔😅 olisko nämä nyt kummiskin raskausoireita 🙏 pian verikokeisiin.. toivottavasti se tulos tulisi vielä tämän päivän aikana 🥹

Mulla on pahoinvointi nyt isommin läsnä kuin esikoisen aikana. Lisäksi nälkä on loputon, ja sit turvottaa ja olo on kuin vatsakkaalla norpalla kiven päällä. On jotenkin niin ällöttävä olo omassa nahassani, että en tiedä kuinka olisin. Käytiin vaunulenkillä esikoisen kanssa, mutta piti pyörtää kotiin jo puolen tunnin kohdalla kun tuntui että heikottaa ja oksettaa eikä raajoissa ollut mitään voimaa 😵‍💫

Mä kävin tänään akupunktiossa toiveena saada helpotusta ällötykseen ja ennalta ehkäisevästi päänsärkyyn ja se kyllä helpotti ainakin hetkellisesti. Teki jopa mieli ruokaa. 😅

Tänään tuli seitsemän viikkoa täyteen ja viime raskaudessa pahin pahoinvointi alkoi kahdeksan viikkoa tullessa täyteen. Saa nähdä miten käy.

Mulla huono olo jatkuu ja jäätävä väsymys. Tuntuu ettei ajatus kulje ollenkaan ja keskittyminen kaikkeen on täysin nolla. Ruoka ei oikein maistu ja tuntuu et voisin nukahtaa ruokapöytäänkin 😅

Tänään ei oo ollu pahoinvointia yhtään 🤔 Jäätävä väsymys kyllä, huono omatunto kun väsyneenä helpommin turhautuu pienen taaperon kanssa 😞 oon kans huomannut että oon alkau heräillä aikasemmin, tänäänkin 07 silmät aukes ja ei enää unta vaikka kasiin ois saanu nukkua 🙈

Iltaa kohden on usein aivan jäätävä turvotus ja tuntuu, että näytän silloin jo selvästi raskaana olevalta. Lisäksi maha ei kestä, että mikään yhtään puristaa. Ainoastaan hetki heräämisen jälkeen on hyvä olo. Huono olo tuntuu voimistuvan aina syömisen jälkeen, varsinkin jos olen syönyt normaalisti, mutta jos syön vähemmän, niin on jatkuva nälkä. Ja jano on jatkuva, ihan kuin olisi reilussa nestehukassa koko aika. 🥲

Takaisin