Oireet

Katsotaan kuinka kauan toistan itseäni, mutta pahoinvointi jatkuu ja sitä on pitkin päivää 😄 Tuntuu, että syön vähän kokoajan jotain, mutta mitään kovin kunnollista on hankala saada alas. Ja keittiöön meneminen ylipäätään on haastavaa, kun kaikki ruuat ja tiskit jotenkin ällöttää vaan. Äitienpäivän kaikki hienot ruokailut menee kyllä mun osalta ihan haaskuun tänä vuonna.

Mites te muut joilla on etovaa oloa, mitkä ruuat menee helpoiten alas? Etsin inspiraatiota 🍇

Mut joo, oon yrittänyt nyt viikonlopun aikana tehdä edes vähän jotain. Se on ollut haastavaa, mutta myös tehnyt hyvää 😊

Tänään huomasin uutena oireena itkuherkkyyden. Olen ennen raskauttakin herkistellyt, mutta en niin, että kyyneleet olisi tullut. Tänään lapset antoi tekemiään lahjoja, niin purskahdin aivan vallattomaan itkuun ilosta. Jollain tämä voi olla normaalia ilman raskauttakin, mutta itselle kuitenkin hyvin epätyypillistä 😄 mitähän tulee lasten kevätjuhlista muutaman viikon päästä. Pitää varmaan varata nenäliinoja mukaan..

Mulla on jo aikamoinen oireiden kirjo! Oon melko herkkä muutenkin, mutta nyt tää itkuherkkyys on jotain aivan mahdotonta! Lisäksi nyt viimepäivinä on ollut etovaa oloa. Parhaiten menee alas smoothiet. Sitten on rintojen arkuutta ja jatkuvaa pissahätää... Miehen mielestä oon lisäksi ollut aika tuittupäinen 😅

Mulle on tullut ummetusta, ei kiva ollenkaan, kun normaalisti toimii vatsa oikein hyvin 🙈 ja välillä on etovaa oloa, onneks ei vielä oo tarvinnut mistään ruoasta kieltäytyä kuitenkaan.

Mulla edellisissä raskauksissa ollut jo selvä pahoinvointi tässä vaiheessa. Nyt ajoittain pientä etovaa oloa, tänään ei mielestäni ollenkaan? 😔 jomottelua on kyllä alavatsalla. Enpä siitäkään tiedä onko hyvä merkki.. on sitä kyllä ollut aiemmissakin raskauksissa alusta asti 🤔
Huimausta ja väsymystä ollut tänään, ja lämpö on samallalailla koholla kuin alussakin, se luo toivoa 🙏

Täällä suhteellisen oireetonta edelleen. Ovulaatiosta laskettuna tänään 5+2. Rinnat on kasvaneet kyllä ja edelleen aristelevat, vatsantoiminta on hidastunut ja väsymys on melkoista. Lievää etovaa oloa silloin tällöin, mutta en varsinaisesti voi pahoinvoinniksi sanoa vielä. Pääasiassa kuitenkin melko 'normaali' olo ja tuntuu välillä siltä, että voiko siellä mahassa oikeasti olla edes ketään 😅 Varhaisultra on vajaan parin viikon päästä, ehkä silloin alkaa asia konkretisoitumaan pikkuhiljaa. Testeihin on muutaman päivän ajan ilmestynyt testiviiva jo ennen kontrollia kun oon niitä edelleen uitellut huvikseni aamuisin, se jollain kumman tavalla vähän helpottaa tätä odottelua, tuo vähän varmempaa oloa ja onhan niitä 'leffaviivoja' kiva tuijotella 😁

Kuuntelin jotain podcastia, jossa sanottiin, että pitäisi muistaa juoda riittävästi vettä. Tämä voisi auttaa pahoinvoinnin lievittämiseen. Itse olen todella huono juomaan, joten pitäisi yrittää tsempata ja muistaa täyttää vesipulloa päivän mittaa.

Tänään on ollut etovampi päivä. Nyt olo helpottanut hetkeksi kun sain syötyä salaattia lounaaksi.

Täälläkin hetkittäistä etovaa oloa ja ihan jäätävä närästys! 🥲 Jokainen suupala tuntuu närästävän, jopa veden juominen närästää. Onneksi menee suht nopeaan myös ohi. Rintoja aristaa sen verran, että nukkumaan käydessä on vaikea löytää mukavaa asentoa. Ja iltaisin on tullut kunnon väsymysaalto. Viikkoja tosiaan vasta 4+0, ja vähän alkaa mietityttämään mitä vielä on tulossa.. 🤪

Närästystä ei ole kyllä yhtään ikävä. 😫 Mulla se alkoi viimeksi kunnolla vasta joskus keskiraskauden aikoihin, mutta pyysin jo valmiiksi työterveydestä reseptin omepratzolista. 😅

Huhhei, ensimmäinen päivä lamaannuttavan huonoa oloa. Onneksi sitä sentään pystyy näin hoitovapaalla kärsimään kotona. Tämän hetken ruokahitti on vastapaistetut kaurasämpylät kaikilla höysteillä ja hedelmä-/tuoremehut. En tiedä mistä tämä sämpylöiden himo on tullu, mutta tänäänkin huonoa oloa uhmaten istuttiin taaperon kanssa pöydän ääressä leipomassa😂 Ja täähän ei todellakaan oo kuulunut meidän arkitouhuihin aiemmin.

Aamu alkoi vessanpönttöä halailemalla. Onneks olin saanut lapset kouluun ja hoitoon etteivät ihmetelleet. Mut ei mulla oksentelu vielä näin aikaisin oo aiemmissa rakkauksissa alkanut. Nyt vasta rv 4+6. Huonoa oloa ja väsymystä on kyl ollut jo muutaman päivän.

Täällä hyvin oireetonta, tuo lievä etominenkin ollut kateissa jo kolmatta päivää 😔 huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, että olisko mahdollista päästä ultraan. Tai edes hcg mittaukseen.. väsymyskin on kadonnut... oikeastaan ei yhtään mitään oireita tällä hetkellä vaikka kuinka yrittää kuulostella 😔 5+6 pitäisi olla tänään.

Täällä hyvin oireetonta, tuo lievä etominenkin ollut kateissa jo kolmatta päivää 😔 huomenna ajattelin soittaa neuvolaan, että olisko mahdollista päästä ultraan. Tai edes hcg mittaukseen.. väsymyskin on kadonnut... oikeastaan ei yhtään mitään oireita tällä hetkellä vaikka kuinka yrittää kuulostella 😔 5+6 pitäisi olla tänään.

Tuo yhtäkkinen oireettomuus on aina kovin raastavaa… Ehkä ne oireet vielä sieltä palaavat. Se on jännä kun niitä oireita ensin odottaa ja kun ne tulevat pahasti päälle, niin toivoisi niiden helpottavan. Ja kun ne helpottavat, niin ne pahatkin oireet haluaisi heti takaisin. 😅 Pidän peukut pystyssä, että kaikki siellä ok! Toivottavasti myös pääset labraan. 🙏🏻

Tuo oireettomuus pistää huolestumaan kyllä, ymmärrän, vaikka ei välttämättä mikään huonosti olekaan 🩷 Mulla oli muutama päivä oireetonta ja nyt palasikin lievä pahoinvointi.. Mut eilen illalla ja tänään ollut alavatsalla lieviä nipistelyä ja aamulla tuli pyyhiessä vaaleanpunaista paperiin, muistan et viime raskaudessa tuli myös kerran pari, hiukan aiemmassa vaiheessa kuin nyt, heti sitä silti huolestuu vaikka pienet vuodot suht yleisiä onkin ja voivat olla harmittomia.

Ootko sä uutta testiä tehny tällä viikolla? Mut eiköhän kaikki ole oireettomuudesta huolimatta hyvin. Nehän voi alkuun tulla ja mennä. 🌈

Ootko sä uutta testiä tehny tällä viikolla? Mut eiköhän kaikki ole oireettomuudesta huolimatta hyvin. Nehän voi alkuun tulla ja mennä. 🌈
En oo tehnyt uutta testiä. Mietin kyllä pitäiskö käydä hakemassa...toisaalta jos pääsisi verikokeisiin tai jopa ultraan niin olisi se parempi. Ne testi viivat kun voi aiheuttaa turhaakin huolta 🙈
21 raskaudessa pääsin ultraan, silloinkin oli huolta 2019 vuoden keskenmenon/tuulimunan takia.

Mä tein eilen mielenrauhan vuoksi testin, laitoinkin kuvankin tonne testi-ketjuun 🙈

Takaisin