Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Nöpön hyvä! Jospa olisi ollut jotain harmitonta. Pidetään sormet ristissä 🤞

Täällä 4+6 ja heräsin viime yönä taas ihan jäätävään 10-15 min kestäneeseen kramppiin. Säikäytti kyllä ihan kauheasti, mutta ei edelleenkään vuotoja. Aamulla sai yökkäillä, mut ei vielä oksentaa. Töissä oli äsken tuskaa lounastaa muiden kanssa, vieruskavereilla oli tonnikalaa ja toisella kaalilaatikkoa 🤢

Käsittääkseni se, että ultrataanko, riippuu pitkälti neuvolasta. Kaikissa se ei edes ole mahdollista..
Joo olen saanut sen käsityksen että olisi yleisempää se että ei ultrata. Esikoisen aikana tosiaan yllätyin, kun ensimmäisellä käynnillä saikin astella suoraa ultrattavaksi. Mutta tosiaan nyt paikkakunta vaihtunut niin en tiedä miten täällä toimitaan.

Moikka! Mulla on nyt sellainen ongelma, etten tiedä oonko vatsataudissa vai onko raskauspahoinvointia, onko kellään muulla samaa ongelmaa? 😅 Mulla ei oo ennen ollu raskauspahoinvointia, niin en osaa erottaa. Ehkä joku vatsatautikin ainakin oli, tosin kummallista että muu perhe terveenä. 3 päivää sitten oksensin 5 kertaa enkä pystynyt syömään mitään, sittemmin oon pystynyt juomaan mutta aika heikosti syömään. Eli sinänsä ehkä ennemmin vatsatauti, kun pienet välipalat ei auta? En nyt kyllä voi kuvitellakaan syöväni mitään muuta ku jugurttia tai smoothieta vielä pitkään aikaan… Ei ihme että heikottaa kun mikään ei maistu.

Tsempit kaikille joilla pahoinvointia! Aivan hirveetä, nostan hattua kaikille jotka pystyy säilyttämään elämänilon jos se tämmöstä on.

Vähän hämmentää kun plussasta siihen eiliseen asti tuntui useasti päivän aikana jomottelua. Nyt ei oo enää tuntunut. Loppujen lopuksi vuotoa tuli eilen kuitenkin niin vähän, etten usko että olisi ulos mitään tullut. Aamulla tein testin ja oli mielestäni kuitenkin nyt vahvistunut. Täytyy jatkaa testailuja ja soittaa huomenna sinne neuvolaan. Ajattelin olla sillä asenteella että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan.🤷‍♀️

Moikka! Mulla on nyt sellainen ongelma, etten tiedä oonko vatsataudissa vai onko raskauspahoinvointia, onko kellään muulla samaa ongelmaa? 😅 Mulla ei oo ennen ollu raskauspahoinvointia, niin en osaa erottaa. Ehkä joku vatsatautikin ainakin oli, tosin kummallista että muu perhe terveenä. 3 päivää sitten oksensin 5 kertaa enkä pystynyt syömään mitään, sittemmin oon pystynyt juomaan mutta aika heikosti syömään. Eli sinänsä ehkä ennemmin vatsatauti, kun pienet välipalat ei auta? En nyt kyllä voi kuvitellakaan syöväni mitään muuta ku jugurttia tai smoothieta vielä pitkään aikaan… Ei ihme että heikottaa kun mikään ei maistu.

Tsempit kaikille joilla pahoinvointia! Aivan hirveetä, nostan hattua kaikille jotka pystyy säilyttämään elämänilon jos se tämmöstä on.
Tsemppiä❤️ Itsellä oli noin viikon ajan tosi inhottavaa pahoinvointia, mutta nyt pari kolme päivää ei enää samanlaista. Itse yhdistin pahoinvoinnin myös yhteen raskausajan monivitamiiniin, joka varmasti pahensi tilannetta. Nyt todella nautin jos jatkuu näin normaalimmissa oloissa, oli välillä aika tuskaa😏😄

Moi kaikille! Liityn keskusteluun mukaan :) Plussatestin tein 3+6 (LA uskoisin olevan 24.12.) ja siitä eteenpäin olen parin päivän välein tarkastanut että testiviiva vahvistuu. Raskaus on toinen itselleni. Tänään menossa 5+1. Eilen mulla alkoi punertava vuoto joka jatkunut myös tänään. Vuoto näkyy ainoastaan pyyhkiessä, eli ei mitenkään runsasta ole. Tiedän että voi olla ihan normaalia mutta en voi olla ajattelematta että onko jotain pielessä. Tuntuu myös että rintojen arkuus on vähentynyt tänään, muuten ei paljoa oireita muutenkaan ole ollut. Vatsaa kramppailee välillä, mutta sitä toki oli myös aikaisemmassa onnistuneessa raskaudessa. Onko mulla ollut vuotoja tässä raskaudessa tai aikaisemmissa?

Mä täällä melkeinpä odottelen jo sitä että tulis selkeämmin oireita ku tuntuu epätodelliselta olla raskaana ku ei oo oireena ku rintojen pieni arkuus, lievä väsymys ja välillä alavatsassa jotain tuntemuksia. Tänään 6+0.
Ollaan vloppuna lähdössä parin yön risteilylle niin mun tuurilla pahoinvointi alkaa silloin 🙈

Mulla myös pari reissua tulossa tässä kuukauden sisään, voi kun alkais vasta niiden jälkeen pahoinvointi. :No Evil Monkey: Esikoisesta tais alkaa jossain rv7 paikkeilla.

5+3, ja lähinnä rinnat arastelee, ja joskus alavatsalla tuntuu sellaisia lieviä tuntemuksia, niin kuin sisäpuolelta joku aina välillä nykäisisi narusta kohdun tienoilla 😄

Ja kiva lukea, että muillakin on plussaflunssaa! Kovasti alkuun pelotti, että onko oma sairastuminen merkki jostain vakavammasta, mutta toivottavasti se nyt menisi näin lievänä ohi.

Mää normaalisti syön melatoniinia että nukahdan nopeampaa ja pientä annosta Pramipexolia levottomiin jalkoihin, ja niistä kumpikin piti lopettaa nyt, niin kyllä väsymys tuntuu, kun ei meinaa saada nukuttua kunnolla 🥴 Vaikea siis sanoa, onko se raskausoire vai seuraus noiden poisjättämisestä.

5+3, ja lähinnä rinnat arastelee, ja joskus alavatsalla tuntuu sellaisia lieviä tuntemuksia, niin kuin sisäpuolelta joku aina välillä nykäisisi narusta kohdun tienoilla 😄

Ja kiva lukea, että muillakin on plussaflunssaa! Kovasti alkuun pelotti, että onko oma sairastuminen merkki jostain vakavammasta, mutta toivottavasti se nyt menisi näin lievänä ohi.

Mää normaalisti syön melatoniinia että nukahdan nopeampaa ja pientä annosta Pramipexolia levottomiin jalkoihin, ja niistä kumpikin piti lopettaa nyt, niin kyllä väsymys tuntuu, kun ei meinaa saada nukuttua kunnolla 🥴 Vaikea siis sanoa, onko se raskausoire vai seuraus noiden poisjättämisestä.
Mä oon kans monta vuotta jo saanut unta melatoniinin avulla, mut yllättävän nopeasti on nytkin saanu unta kun on niin väsynyt koko ajan hormonitasojen muutoksien takia 😁

Flunssa alkanut rauhoittua, mutta nenän limakalvot ihan turvoksissa, alan ajatella, että taitaa johtua raskaudesta.. Samoin tämä hengästyminen. Se vähän jopa huolestuttaa välillä.. Mietin josko ferritiini on matalalla taas vaikka kyllä äitiysvitamiini rautaa sisältää ja olen erikseenkin satunnaisesti ottanut viime kuukausina. Pitää kysyä pääsisikö tsekkaan arvot joko neuvolan tai työterveyden kautta.. Mulla ollut joskus lähes nollissa ferritiini, sain nostettua viimeksi 40:ään mutta hyvä olisi kai olla enemmänkin.

Ja nukkumisesta, itsellä ollut myös 3-6mg melatoniinia ja doksepiinia unen tukena, vaikka eipä ne ihmeitä tehneet. Nyt nukuin aluksi super huonosti plussan jälkeen, mutta pari viime yötä on ollut ihmeen hyviä.. Ei enää sitä itselle tyypillistä jatkuvaa heräilyä ja pyörimistä. Oi, jospa raskaushormonit alkaisi täällä vaikuttaa unettavasti! 😁🤞🏻

Flunssa alkanut rauhoittua, mutta nenän limakalvot ihan turvoksissa, alan ajatella, että taitaa johtua raskaudesta.. Samoin tämä hengästyminen. Se vähän jopa huolestuttaa välillä.. Mietin josko ferritiini on matalalla taas vaikka kyllä äitiysvitamiini rautaa sisältää ja olen erikseenkin satunnaisesti ottanut viime kuukausina. Pitää kysyä pääsisikö tsekkaan arvot joko neuvolan tai työterveyden kautta.. Mulla ollut joskus lähes nollissa ferritiini, sain nostettua viimeksi 40:ään mutta hyvä olisi kai olla enemmänkin.
Mun piti kans kysyä neuvolaan soittaessa että saako heidän kautta lähetteen ferrit mittaukseen, mutta unohdin. 😅 Alkuvuodesta mulla oli aikalailla nollissa, ja pitäisi nyt jotakin kautta käydä kontrollissa niin tietäisi onko rautakuurista ollut kuinka apua.

Mulla edelleen hajuaisti on herkillä ja tänään piti ostaa leivän päälle kalkkunaa kinkun sijasta, kun kinkku ällötti. Lisäksi munakasta en kyennyt aamulla syömään kun alkas ällöttää se munan maku ja rakenne. 🥲 lisäksi alavatsalla tuntuu "painontunnetta" ja jotain vuotoakin on. Ei kuitenkaan veristä

Mulla edelleen hajuaisti on herkillä ja tänään piti ostaa leivän päälle kalkkunaa kinkun sijasta, kun kinkku ällötti. Lisäksi munakasta en kyennyt aamulla syömään kun alkas ällöttää se munan maku ja rakenne. 🥲 lisäksi alavatsalla tuntuu "painontunnetta" ja jotain vuotoakin on. Ei kuitenkaan veristä
Puoliso teki itselleen eilen keitettyjä kananmunia ja se haju oli siiiiis niin paha et mua ihan yökötytti 🫠🤣🤣 .. käsittämätöntä! Itsekin söin siis viikonloppuna ihan tyytyväisenä keitettyä munaa, mut nyt ei kyl tulis mieleenkään. Vitsi et on varmasti ihana elää tämmösen raskaushuuruisen naisen kans 😆

Mä nukun yleensä hyvin enkä koskaan käy yöllä ylhäällä mutta oli tuossa 5-7 viikoilla niin että pakko oli nousta vessaan aina aamuyöstä. Nyt on muutama yö mennyt ilman pissataukoa. Väsymystä on normaalia enemmän. Välillä alavatsassa nippailee ja useammin vasemmalla puolella. Jännittää kohdun ulkoinen Mutta yritän sanoa itselleni että on ohan normaalia. Vähän ällöttävä olo koko ajan ja kuitenki koko ajan nälkä. Maha on niin turvoksissa että kohta joku alkaa kyselemään. Oon ihan ku viikolla 20+. Viikkoja on nyt 7+3. Pakko mennä housukaupoille kun ei meene enää farkun nappi kiinni. Huomaan että uudessa kehonkuvassa on kyllä sulattelemista kun ei tuon vielä pitäisi näkyä. Sellasia oireita on mulle ilmestyny.

Mä nukun yleensä hyvin enkä koskaan käy yöllä ylhäällä mutta oli tuossa 5-7 viikoilla niin että pakko oli nousta vessaan aina aamuyöstä. Nyt on muutama yö mennyt ilman pissataukoa. Väsymystä on normaalia enemmän. Välillä alavatsassa nippailee ja useammin vasemmalla puolella. Jännittää kohdun ulkoinen Mutta yritän sanoa itselleni että on ohan normaalia. Vähän ällöttävä olo koko ajan ja kuitenki koko ajan nälkä. Maha on niin turvoksissa että kohta joku alkaa kyselemään. Oon ihan ku viikolla 20+. Viikkoja on nyt 7+3. Pakko mennä housukaupoille kun ei meene enää farkun nappi kiinni. Huomaan että uudessa kehonkuvassa on kyllä sulattelemista kun ei tuon vielä pitäisi näkyä. Sellasia oireita on mulle ilmestyny.

Oon ymmärtänyt, että normaalit kivut voi olla just vatsan sivuillakin. Kohdun kannattimet löystyy/venyy. Itselläkin ehkä vasemmalla puolella ollut enemmän nippailua.

Eikös alun turvotus joskus laske pois ennen kuin varsinainen vatsa kasvaa? Toivotaan, että niin käy 😅
Itsellä ei vielä turvota, mutta toivon kans, että masu ilmestyisi hitaasti! Tiedostan, että näin toisessa raskaudessa voi tulla jo aiemmin näkyviin.. Ekasta raskaudesta toki on niin kauan, että olisiko kohtu jo unohtanut venymisen? 😅

Sulla tosi samankaltaisia oireita kuin mulla paitsi että mulla ei oo nälkä koska vatsa niin turvonnut että sattuu. Oon niin onnellinen että työ sallii verkkarit työvaatteena koska siistin farkkujen/housujen pitäminen ois tosi hankalaa 🥺😁 vaikka vauva on todella toivottu niin kyllä täälläkin kieltämättä vähän jänkittää muuttuva keho

Takaisin