Chia2025
Oman äänensä löytänyt
Jee kiva kun löytyy röyhtäilyyn kohtalotovereitaMulla lisääntynyt röyhtäily oli eka oire ennen plussaa ja ei oo kyl helpottanut mihinkään suuntaan se oire
Tänään 8+1
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jee kiva kun löytyy röyhtäilyyn kohtalotovereitaMulla lisääntynyt röyhtäily oli eka oire ennen plussaa ja ei oo kyl helpottanut mihinkään suuntaan se oire
Tänään 8+1
Voi ei, kuulostaa tosi kurjaltaNo nyt on pahoinvointi alkanut täälläkintänään 7+0. Mä jo ehdin toivoa että siltä säästyn. En ehtinyt ottaa aamukahvista ku kaks hörppyä ja sit vessaan ku ollu varma kummasta päästä tulee. Närästys löysi tiensä tänne muutama päivä sitten ja eilen oli piiiitkästä aikaa kunnon aurallinen migreenikohtaus ja piti selviytyä panadolin voimin ku miranax laitettiin boikottiin. Vieläkin migreenin jälkitunne päässä.
Löytyisiköhän lääkäriltä joku toinen lääke migreenin taltuttamiseksi? Mulle kohtauslääkkeistä ainakin teratologinen tietopalvelu sanoi että sumatriptaania voi käyttää, kunhan on satunnaista sen käyttö.
Närästys ja pöhötys alkoi jo ennen pahoinvointeja, ja ne toki tässä edelleen kaverina. 7+5.Mä odotan kyllä kovasti, että myös mulla pöhötys helpottais. Mun maha on niin iso. Toivottavasti pian vähä sulais…Täällä on nyt tällä viikolla vähentynyt pöhötys selkeästi vatsasta mikä tietysti herättää heti huolta mut ilmeisesti sen kuuluukin jossain vaiheessa helpottaaoon ollu kipeänä kyllä, et tullut syötyäkin vähemmän (sekä liikuttua). 9+3 tänään.
Lääkettä syöty nyt 2vko, pahimman kärjen vie pois, mutta silti 24/7 yököttää. On kyllä tosi uuvuttavaa.Onko sulle ollut apua tästä lääkkeestä? Toivottavasti ja voit jo vähän paremmin![]()
8+4 ja vieläkin melko vähäoireista. Yritän luoda uskoa tähän raskauteen niillä muutamilla jutuilla, jotka on totta, ellei sitten pää keksi omiaan.
*Lievää matkapahoinvointimaista huonoa oloa vaihtelevasti jostain puolesta päivästä iltaan, mutta ei siis todellakaan koko ajan eikä välttämättä edes joka päivä. Ihan pari kertaa on ollut olo, että jos vielä vähän pahenee, niin saattaisi tulla oksennus. Mutta siltä on vielä säästytty. Kuitenkaan mitkään hajut ei ällötä eikä hajuaisti vaikuta terästyneen. Tosin enää en pysty käyttämään samaa teepussia uudestaan, kun tee alkaa haista kalalle.
*Makeanhimo yhtäkkisesti poissa. Normaalisti työpäivän aikana alkaa sellainen kolotus, että heti kotiin päästyä pistän suuhun jotain suklaata tai keksiä, nyt ei tulisi mieleenkään. En tunne minkäänlaista vetoa makeaan, vaikka olen aina ollut toivoton pullahiiri.
*Lisääntyneet vessakäynnit. Näistä sanoinkin jo aiemmin. Voimassa edelleen. Tähän liittyy myös lievä virtsankarkailu tietynlaisissa tiukoissa tilanteissa urheilun yhteydessä, ei ole tapahtunut aiemmin.
*Turvotus. Sitä on ollut alusta saakka. Tänään oli vaikea valita synttäreille tarpeeksi juhlavaa paitaa, joka ei paljastaisi tuota palloa. Maha myös toimii eri tahtia kuin normaalisti ja tällä viikolla on välillä vaivannut myös ummetus.
*Kehon lämpötilan nousu. Normaalisti lämpötila on ihan selvästi 36 asteen alapuolella, eikä kipeänäkään nouse helposti päälle 37:n. Nyt lämpötilat on olleet jopa asteen enemmän kuin normioloissa.
*Leposykkeen nousu. Minulla on matala leposyke, mutta on nyt ollut koko raskauden ajan nukkuessa kymmenisen lyöntiä tavanomaista korkeampi.
*Väsymys. Saattaa kyllä johtua ihan tästä vuodenajasta, kun lukuvuosi lähenee loppuaan, mutta joka tapauksessa olen viimeisen parin viikon aikana nukahtanut melkein joka ilta sohvalle. Ei sinänsä mitään uutta, mutta ei sitä ole tapahtunut pitkiin aikoihin ennen tätä.
*Vähän arkuutta rinnoissa.
*Välillä pieniä nipistyksiä alavatsalla.
Tällaisia pieniä asioita. Nuo mitattavat asiat tuo vähän enemmän toivoa, kun ne nyt ainakin on faktaa eikä pään tuotostaMutta huolestuttaa silti, kun moni muille tyypillinen oire on joko poissa tai tosi lievä.
Nyt tässä arvon, että lisäänkö äitienpäiväkortteihin paljastuksen raskaudesta, olenko edes oikeasti raskaana, vai meneekö se heti kesken, jos nyt kerrotaan. On tämä raastavaa![]()
Kiitos paljon kommentista, rauhoittaa mieltä valtavasti, varsinkin kun teidän varhaisultrassa on kaikki ollut hyvin vähäoireisuudesta huolimattaItsellä hyvin samanlaiset ajatukset ja saman tyyppiset oireet, tosin lämpöjä en ole mitannut. En tietenkään toivo mitään megalomaanista pahoinvointia tms mutta on tää lievä oireisuus myös hyvin raastavaa. Ehkä toivoisi edes jotain merkkejä mihin tarrautua, vaikka tiedän ettei oireetkaan takaa onnistunutta raskautta. Esikoisen raskausaika oli mulla myös hyvin oireeton ja stressasin sitä myös silloin.
Meillä taitaa olla hyvin lähellä sama laskettu aika, itsellä nyt 8+6. Käytiin aiemmin varhaisultrassa jossa kaikki oli hyvin. Yritän siihen tietoon nojata, mutta olen itse heikkoina hetkinä miettinyt että pitäisikö varata uusi ultra mieltä rauhoittamaan. Oletteko te käyneet varhaisultrassa?
Mulla on nyt tuo iltaisin 2, ja aamuisin yks. Kokeilin alkuun sitä maximia, mutta ei se auttanut sen enempää, niin kolmella mennään.@Mimosaaa voi itkumie oon samassa veneessä, jouduin aloittamaan xonvean maanantaina. En ole oksentanut sen aloituksen jälkeen, siitä olen kiitollinen, mut etoo kyllä edelleen helposti ja paljon. Millä annoksella syöt?