Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuntuu ettei voi juoda mitää kun kaikki saa voimaan huonosti 🙁 suurin osa ruoista myös oksettaa ja ajatuskin niiden syömisestä. Leipää en voi syödä missään muodossa ja moni muukin kuvottaa, esim juustot joita normaalisti himoitsen. Oon myös aamusta iltaan todella kiukkunen ja melkein kaikki ärsyttää, ja hengästyttää..

Mulla vko 5+4 ja tasaisen ällöä oloa on pitkin päivää, ruoat ei oikein maistu ja tulee syötyä normaalia vähemmän. Ei kuitenkaan vielä kovin paha, pystyy normaalisti suoriutua arjen touhuista. Palellut olen myös herkemmin ja kahvimukillinen jää usein kesken ja ylipäätään sitä samaa mukillista juon tosi hitaasti, tyyliin että aamupala on syöty jo ajat sitten, mutta ( kylmää) kahvia vielä pikku hörppyinä aamutouhujen lomassa. Sitä kun on niin tottunut varsinkin aamukahviin, niin ei osaa luopukaan, että saa itsensä toimintakykyiseksi! ☕😃

7+5 ja ei sen pahempia oireita, närästys ärsyttävin. Välillä ei tiedä oksettaako vai närästääkö, mutta nyt olen testaillut omenaviinietikkaa tuohon ja vaikuttaa auttavan! Nukkunut oon vähän huonommin, itkuherkkyyttä on ja rinnat välillä arastaa. Syke nousee nopeammin ja leposyke koholla. Välillä väsyttää. Mutta välillä taas on niin normi olo että miettii onko sitä edes raskaana 😅

@minttutuuli mulla kans tänään vähäoireisempi päivä 🫣 tällä viikolla ollut oikeastaan koko ajan pieniä nippailuja alavatsalla, mutta tänään ei oo sellaisia samalla tavalla ollut. Muistelisin kyllä viime raskaudestakin, että välillä oli vähäoireisempia päiviä ja sit taas oireita olikin seuraavana enemmän. Eli tuskin on mistään ihmeemmästä kyse 🙏🏻

Heips! Mulla on tällä hetkellä uutena oireina vatsan turvotus ja alavatsalla semmosta paineen tunnetta tai repäisykipuja jos liikkuu liian nopeasti tai yskii tai aivastaa. Sanokaa että se on normaalia?🫣 En muista esikoisesta tuommosta. Viikot nyt 5+4. Muuten tosi vähäoireinen alkuraskaus, esikoisesta oli koko ajan semmonen olo että on raskaana mutta tämän kans en puolet ajasta ole edes muistanut koko asiaa😄 ennen kuin nyt pari päivää sitten.

Tänään oli tähän asti hirvein olo. Heräsin viime yönä ibs mahakramppeihin ja kun kohtaus helpotti, en meinannut saada pahoinvoinnilta ja tärinältö enää unta. Töissä meni koko päivän vilunväristykset ja oli vaan tasaisen huono olo, väsytti, päätä särki ja tuntui että oon tulossa kipeäksi. Lisäksi maha on vieläkin sekaisin ja turvoksissa.

Heips! Mulla on tällä hetkellä uutena oireina vatsan turvotus ja alavatsalla semmosta paineen tunnetta tai repäisykipuja jos liikkuu liian nopeasti tai yskii tai aivastaa. Sanokaa että se on normaalia?🫣 En muista esikoisesta tuommosta. Viikot nyt 5+4. Muuten tosi vähäoireinen alkuraskaus, esikoisesta oli koko ajan semmonen olo että on raskaana mutta tämän kans en puolet ajasta ole edes muistanut koko asiaa😄 ennen kuin nyt pari päivää sitten.
Mulla alkas kans noi repäisevät kivut justiin samankaltaisissa tilanteissa heti plussan jälkeen mutta se on aika paljon helpottanut. Mulla on nyt 7+6. Toivottavasti sullakin helpottaa.

Mulla oli toi tollanen repäsykipu aivastaessa viime raskaudessa ihan alusta loppuun asti ja tässäkin nähtävästi alusta saakka :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: eli ilmeisesti voi olla normaalia missä vaiheessa vaan.

Mulla aikaisemmissa raskauksissa ollut tuo oire koko raskauden. Tässä nykyisessä vain harvakseltaan. Ja itsellä sama. Välillä unohtaa olevansa raskaana kun niin vähän oireita

Repäisyjä täälläkin 🙋🏼‍♀️ harvakseltaan tosin, jos nopeasti esim. nousee sohvalta. Muistan ne myös viime raskaudesta. On ilkeän tuntuista hetkellisesti 🥺

Eniten tällä viikolla on vaivannut närästys ja sen myötä "röyhtäily", jonka en vielä alkuviikosta tajunnut olevan oire mistään. Lisäksi minulla on koko viikon ollut todella kylmä melkein kellon ympäri, vaikka en yleensä palele. Ajattelin sen johtuvan näistä koleista keleistä. Tämä eilen löytynyt "syy" oli kyllä paljon kivempi 😍

Viikonlopun ajan on ollut tosi etova olo ja päätä kuumottanut sekä hieman särkenyt. Nämä on ehkä ne inhottavimmat oireet, kun vaikuttaa tekemiseen eniten. Muiden oireiden kanssa pärjää helposti.

4+6

Täälläkin palelee paljon. Nyt myös tullut kauhea väsymys enkä jaksaisi aamuisin nousta, päivisin myös tosi väsynyt olo eikä ihan kaikkea jaksaisi, varsinkaan lähteä ulos (kylmään) lasten kanssa 😅

Täälläkin palelee paljon. Nyt myös tullut kauhea väsymys enkä jaksaisi aamuisin nousta, päivisin myös tosi väsynyt olo eikä ihan kaikkea jaksaisi, varsinkaan lähteä ulos (kylmään) lasten kanssa 😅
Kuulostaa hyvin tutulta😁

Repäisyjä täälläkin 🙋🏼‍♀️ harvakseltaan tosin, jos nopeasti esim. nousee sohvalta. Muistan ne myös viime raskaudesta. On ilkeän tuntuista hetkellisesti 🥺

Eniten tällä viikolla on vaivannut närästys ja sen myötä "röyhtäily", jonka en vielä alkuviikosta tajunnut olevan oire mistään. Lisäksi minulla on koko viikon ollut todella kylmä melkein kellon ympäri, vaikka en yleensä palele. Ajattelin sen johtuvan näistä koleista keleistä. Tämä eilen löytynyt "syy" oli kyllä paljon kivempi 😍

Viikonlopun ajan on ollut tosi etova olo ja päätä kuumottanut sekä hieman särkenyt. Nämä on ehkä ne inhottavimmat oireet, kun vaikuttaa tekemiseen eniten. Muiden oireiden kanssa pärjää helposti.

4+6
Mulla lisääntynyt röyhtäily oli eka oire ennen plussaa ja ei oo kyl helpottanut mihinkään suuntaan se oire 😁🤣

Tänään 8+1

Joo siis tämä palelu on kyllä uskomatonta! Tämä on nyt jatkunut kauemmin kuin esikoisen aikaan, silloin sitä oli tyyliin vain sen ekan viikon milloin raskaushormoni alkoi nousemaan ja sitten tasoittui. Nyt...noh, tulin just saunasta ja istun fleece päällä sohvalla palelemassa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Närästystä myös on ollut yllättävän paljon ja pinna valitettavan kireällä. Töissä asiakkaat ärsyttää ja viisi vuotiaan nukkumaan menossa ei meinaa kärsivällisyys riittää.:loudlycrying:

Nyt on paleleminen alkanut kunnolla 🥶 Eikä siinä ehkä muuten mitään, mutta nännit menee ihan tosi kipeiksi ja araksi, kun on kylmä ja iho nousee kananlihalle :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Pitäisköhän alkaa kulkemaan joku kuumavesipullo paidan alla :tears:

Toki voin suositella kanssapalelijoille (ja etenkin kylmäraajaisille) migreenistä opittua konstia laittaa jalat ja kädet lämpimään vesisankoon vähäksi aikaa, niin ihanasti lämpiää kylmät varpaat ja verenkierto vilkastuu jaloissa.

Ei oo ihan hirveästi väsyttänyt viime päivinä, mutta nyt tekis mieli pistää pää työpöydälle ja ottaa mikrotirsat kuunnellessa webinaaria...

Moi! Ja tsemppiä kaikille erilaisten oireiden kanssa. Mulla alkoi keskiviikkona raju pahoinvointi (oli ed raskaudessa myös, vei toimintakyvyn) ja tänään sain lääkäriltä reseptin Xonveaan. Kokeillaan auttaisiko, viikkoja nyt 7+0.
Onko sulle ollut apua tästä lääkkeestä? Toivottavasti ja voit jo vähän paremmin ❤️

Takaisin