Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siiru
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on oireet olleet aika vähäisiä (tänään 9+1). Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, oon tosi onnekas kun ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan!

Pari viikkoa oli tosi lamauttava väsymys, mutta se on nyt väistynyt. Vajaan viikon ajan on nyt ollut niin paha turvotus, että maha on ihan pallona ja tuntuu että pikkuhousun reunakin on liikaa, kun se painaa epämukavasti mahaa. Toimistotöissä on ikävä istua koko päivä kun ei oikein voi ottaa housuja poiskaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sit on jalkahiki joko alkanut haista tosi pahalle, tai sit oon vaan herkistynyt sen hajulle nyt jotenkin. Tekee mieli pestä koko ajan jalkoja. 🫣

Mulla on läpi odotuksen ollut menkkajuilimista, ei päivittäin mut usein kuitenkin. Ihan muutamia kertoja vaan sitä repivää/viiltävää tuntemusta. Etova olo on yleensä iltapainotteista, onko muilla näin? Välillä kans ei tiedä söiskö vai ei kun kummin vaan tekee niin lievä huono olo iskee 🙈 oksentanut en oo kyllä kertaakaan. Rinnat on kans arat ihan jatkuvasti, tulee melkein kokeiltuakin tuota arkuutta pitkin päivää, et onkohan sitä edelleen raskaana-kyllä, kun rintoja särkee.. 🙈

Mullakin satunnaista juilimista. Tosi vähän mitään pahoinvointia ollut, jonain päivinä etovaa oloa, joka yleensä on pahimmillaan jos on nälkä. Ja usein saattaa olla myös iltapainotteisesti. Mulla myös rinnat tosi arat ollut ihan plussaamisesta lähtien. Hengästyn todella helposti ja sykkeet normaalia korkeammalla urheillessa.

Täällä myös nuo samat sykeoireet ja varsinkin alkuun häiritsi todella paljon. Ärsyttää myös se, kun en ole voinut enää omaa lajiani harrastaa samalla tavalla kuin ennen😒

Mulla on oireet olleet aika vähäisiä (tänään 9+1). Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, oon tosi onnekas kun ei ole ollut pahoinvointia ollenkaan!

Pari viikkoa oli tosi lamauttava väsymys, mutta se on nyt väistynyt. Vajaan viikon ajan on nyt ollut niin paha turvotus, että maha on ihan pallona ja tuntuu että pikkuhousun reunakin on liikaa, kun se painaa epämukavasti mahaa. Toimistotöissä on ikävä istua koko päivä kun ei oikein voi ottaa housuja poiskaan. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Sit on jalkahiki joko alkanut haista tosi pahalle, tai sit oon vaan herkistynyt sen hajulle nyt jotenkin. Tekee mieli pestä koko ajan jalkoja. 🫣
Siis tuo haju juttu! Sama! Tuntuu että haistan kaikki hiet, pahat hengitykset jne. niin tarkkaan ja kun kysyy joltain muulta niin ”en mä mitään haista” 😁

Siis tuo haju juttu! Sama! Tuntuu että haistan kaikki hiet, pahat hengitykset jne. niin tarkkaan ja kun kysyy joltain muulta niin ”en mä mitään haista” 😁
Täällä kans miehen ruokavalio aiheuttaa edelleen yökkäyksiä ja oon joutunut lähtee toiseen huoneeseen pahimmillaan. Eilen hän söi jotain leipiä mihin laittoi jalapenomajoneesia enkä oo siis yhtä pahaa hajua haistanut varmaan ikinä 🤮🤮🤣🤣 hyi helv. Ja se jäi myös hengitykseen. Meetwurstin HAJU on myös aivan kerta kaikkiaan kuvottava.

Joo, mulla sama! Mistähän johtuu, ihan kauheeta 😂 välillä oon luullut että se haju tulee itsestä, mutta kun haistanut vaatetta (jonka pukenut suihkun jölkeen) niin tuoksuu puhtaalta mutta haju on kuitenkin nenässä.

Mulla pahoinvointi on onneksi väistynyt, oksensin suunnilleen viikot 5-9. Etova olo seuraa lähes kokoajan, mutta ei johda enää pidemmälle. .

Ihan tolkuton väsymys on astunut tilalle ja unirytmi on muuttunut niin, että saatan nukahtaa normipäivänä 21-22 aikaan ja herään 5 aikaan, kun tavallisesti oon täys yökyöpeli ja mennyt nukkumaan ehkä 00-01 maissa.

Oon todella huojentunut että on näin paljon parempi tilanne, esikoisesta oksensin 10-20krt päivässä jonnekin viikolle 18 asti ja kävin välillä tiputuksessa keräilemässä voimia. Lääkkeettömästi piti hoitaa epilepsialääkityksen takia, joten oon kokeillut yhtä jos toista poppaskonstia 😅

Siltä pohjalta suosittelen vahvasti apteekista pahoinvointirannekkeita (Sea Band), mulla toiminut tehokkaasti varsinkin nyt joulukuisen odotuksessa. Ja mama vitamiinien ottamista iltaa vasten, aamulla mulla pahentaa oloa huomattavasti.

Mutta muutoin toiminut niinkuin vatsataudissa, vahvat ärsykkeet pois ja pahimpiin aikaväleihin helppoa nieltävää, vahvasti ravitsevaa ravintoa joka mahd miellyttävä oksentaa. 😅

Muokattu viimeksi:
Mulla on nyt 12+0 ja tuntuu että pahin mahan turvotus alkaa väistyä edes vähän. Kyllä se silti on aika iso edellisiin verrattuna.
Ärsyttävä oire on että uni loppuu kesken. Välillä klo:5 ja välillä 6.30 vaikka unirytmi on ollut aina aamupainotteinen ja valvotaan aika myöhälle. Närästystä on myös kuvioissa.

Täällä myös nuo samat sykeoireet ja varsinkin alkuun häiritsi todella paljon. Ärsyttää myös se, kun en ole voinut enää omaa lajiani harrastaa samalla tavalla kuin ennen😒
Mulla sama, muutamia kertoja olen käynyt, mutta täytyy tarkasti seurailla sykkeitä ettei pääse nousemaan liian ylös pitkiksi ajoiksi. 😟

Mulla on eilen ja tänä aamuna ollut yllättävän normaali olo, ei juuri turvota, jaksaa puuhailla eikä niitä menkkajomotuksiakaan ole ollut muutamaan päivään. Nyt 10+6 menossa. Iltaisin vielä etova olo vähän iskee ja eilen kauppareissun venyessä vähän röyhtäytti ja puhallutti (oon myös jonkun verran aistiyliherkkä niin ne kauppojen järkyttävät valot, äänimaailma ja ihmispaljous väsyttää helposti). Heräilen kans aamuyöstä ja vaihtelevasti saa uudelleen unta, allergian piikkiin menee ainakin osittain tämä 🤧 rintojen arkuus on pysynyt, oire mikä auttaa uskomaan et pieni on vielä matkassa ja turvassa 😬🙏

Takaisin