Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun oireet on aika suppeat: väsymys; välillä vähemmän ja välillä enemmän. Voisi melkein luulla johtuvan vain raskaasta viikosta ja huonosti nukutuista öistä. Välillä jotain alavatsa tuntemuksia myös 😄

Tänään on jotenkin pahaa enteileviä oireita.. Alavatsaa on juilinut enemmän ja vähemmän koko päivän.. 🫣 Ei onneksi mitään vihlaisuja, mutta ei hyvä.. kai.. 😅

Pari päivää sitten oikein toivoin, että alavatsalla tuntuisi jotain. Pitäisi miettiä tarkemmin mitä toivoo 😅
Yhessä podcastissa Kaunis odotuksen kätilö tais sanoo, et semmoset vihlasut ja tuntemukset alavatsalla tai jommalla kummalla sivuilla voi johtua siitä kun munanjohtimet on niin turvoksissa. Se helpotti jotenki ihtellä. Muutenkin se kätilö puhui paljon oireista ja kuinka normaalia monet oireet on eikä ne aina tarkoita pahaa. Ihteä helpotti ihan hirveästi kuulla se ja sai enemmän luottoa ja mielenrauhaa.❤️

Joo! Ja ennen tätä viikkoa oli enemmänkin. Vihlasuja, pistelyä ja kuumotusta. Tällä viikolla paljon vähemmän, satunnaisesti vain.
Hei mulla sama! Hyvä kuulla että jollakin muullakin näin, kun itse aina alkaa kehittelemään kauhukuvia siitä miksi oireet lievenee 😄

Mulla on tänään 4+4 ja oireena on ärsyttävä klo 5-6 heräily ja harvoin saan enää unen. Herään pissahätään ja kuvotus sitten tulee samalla, menee onneksi ohi lasillisella mehua. Yleensä en saa enää sen jälkeen unta 😔 niinpä nukun sitten päikkärit.

Rintojen arkuus mulla ei ole alkanut vielä ollenkaan. Yritin tässä muistella, että alkoikohan joskus 6. viikolla viimeksi 🤔

Tää unettomuus alkaa tuntua jo tosi raskaalta kun ei oo nukkunut yli viikkoon kunnon unia ja sit väsyttää kuitenkin ihan sikana. Turhauttavaa kun olisi kaikki mahdollisuudet nukkua mutta ei vaan saa yöllä yhtäkestosta unta. Nytkin oon jo ihan poikki vaikka kello on vasta puol 9 😅 Lueskelin että joissain maissa määrätään raskaudenaikaiseen unettomuuteen antihistamiinia jota suomessa myydään nimellä Dormix. Suomessa kuitenkin tossa erikseen sanotaan että sitä ei raskaana tule käyttää. Jännä kuinka erilaisia nää lääkesuosituksetkin on. Onko kellään tietoa onko suomessa mitään lääkkeitä mitä unettomuuteen voisi määrätä raskaana?

Täällä myös heräillään pari kertaa yöllä vessaan ja iltaisin kestää unen tulo vaikka väsyttäisi hirveästi. Aamulla herään 7 aikaa pirteenä ja sitten taas päivällä väsyttää paljon 🤦🏻‍♀️
Onko muut nähneet todentuntuisia unia? Näen näitä joka päivä eikä niissä ole mitään järkeä😄

@Diiiina mä näen kans hyvin todentuntuisia unia 😁 Nyt viime aikoina niihin on liittynyt raskaus myös. Yhdessä unessa synnytys käynnistyi liian ajoissa ja sit hukkasin sen mun keskosen.😅🥲Oltiin ulkomailla ja siinä sairaalan yhteydessä oli tosi iso ostari. 🤔 Et joo, ei päätä eikä häntää näillä unilla.

Täällä myös nähdään ihan outoja unia 😆 Mutta onneksi ainakin vielä ne on ollut ihan hauskoja. Välillä on niin hyvä lyhytelokuva meneillään että on ihan harmittanut, kun on herännyt käymään pissalla 😂

Ainiin! Oirekuvastoon on tullut lisää. Finnit!🤓 Mulla ei oo finnejä oikein ikinä.. Nyt niitä tuntuu ilmestyvän uusiin paikkoihin melkein päivittäin.. 😅

Täälläkin hauskat unet! Ja siis todellakin elävät, niitä aina miehelle aamuisin selostelen - yleensä muistan vaan pätkiä unistani. Ja mulle tuli kanssa naamaan finni viime viikon lopulla @MustaRuusu , ja yleensä ei koskaan! Ja väsymykseen komppailen muiden kanssa, onneksi on tosin öisin nukuttanut 🙈 Tsemppiä teille kaikille väsymyksen kanssa taisteleville!

Täällä kans kun mielelle selittelen aamulla jos muistan unia niin naureskellaan yhdessä, nytten pari kertaa on ollut painajaisia. En unia muista, mutta herään siihen, että sydän tykyttää ja oon hiestä märkä😳 On nämä raskausoireet vaan niin outoja välillä🤣🤣

Täälä kans ollut alusta asti outoja unia, tais olla jo ennen plussaa. Vaikka ennenki nähny paljon outoja unia nii nää on jotenki vielä erikoisempia😅 En vaa ikinä muista niitä aamulla mikä seki poikkeuksellista. Uutena oireena tullut kuvotus, mikä toisaalta oli kiva, koska tuo oma keskenmeno ajatus vähän helpottuu kun tulee uusia oireita. Voisi ainakin kuvitella, ettei uusia oireita tulisi?😪 Nännitki on välillä niin kipee et joutuu tarkistaa onko ne ees paikallaan vielä🤣 Edelleen myös pientä menkkamaista jomotusta sillointällöin. Onko muillaki tullu viel jomottelua vaikka oiski 6+jtn? Ja melkeen joka päivä edelleen tullut aamusta pieni määrä verta pyyhkiessä, ja ruskeaa tuhru vuotoa tulee kans vähän joka päivä.😬 Hurjalta tuntuu, että tästä vielä terve vauva tulis, mutta ei se auta ku toivoa parasta ja oottaa🤞🏼🙏🏼

Täälä kans ollut alusta asti outoja unia, tais olla jo ennen plussaa. Vaikka ennenki nähny paljon outoja unia nii nää on jotenki vielä erikoisempia😅 En vaa ikinä muista niitä aamulla mikä seki poikkeuksellista. Uutena oireena tullut kuvotus, mikä toisaalta oli kiva, koska tuo oma keskenmeno ajatus vähän helpottuu kun tulee uusia oireita. Voisi ainakin kuvitella, ettei uusia oireita tulisi?😪 Nännitki on välillä niin kipee et joutuu tarkistaa onko ne ees paikallaan vielä🤣 Edelleen myös pientä menkkamaista jomotusta sillointällöin. Onko muillaki tullu viel jomottelua vaikka oiski 6+jtn? Ja melkeen joka päivä edelleen tullut aamusta pieni määrä verta pyyhkiessä, ja ruskeaa tuhru vuotoa tulee kans vähän joka päivä.😬 Hurjalta tuntuu, että tästä vielä terve vauva tulis, mutta ei se auta ku toivoa parasta ja oottaa🤞🏼🙏🏼
Itsellä myös noita menkkamaisia kipuja päivittäin. Uutena on tullut myös ”vihlaisu” kipu alapäässä silloin tällöin. Mitä olen lukenut niin nämä joillain ”normaaleja” kipuja vaikka välillä pistää miettimäänkin pahinta. Pitäisi varata se varhaisultra niin saisi mielenrauhan🙈 Minun kaverilla myös tuli pieniä määriä verta ja ruskeaa tuhruvuotoa ja kävi monta kertaa sitä tutkimassa eikä syytä löytynyt. Sanoivat, että on kuivat limakalvot miksi näin tapahtuu ja hän on nytten rvk22. Jos ei suurempaa vuotoa ole niin uskon, ettei mitään hätää ole!❤️ Oliko sinulla varattuna jo ensimmäinen neuvola jos kysyisit sieltä neuvoa? Preglife sovelluksen käyttäjille on myös ilmainen IF maksuton raskauden tuki vakuutus, jos liityt sinne ja kyselisit sieltä mitä sanovat?☺️

Itsellä myös noita menkkamaisia kipuja päivittäin. Uutena on tullut myös ”vihlaisu” kipu alapäässä silloin tällöin. Mitä olen lukenut niin nämä joillain ”normaaleja” kipuja vaikka välillä pistää miettimäänkin pahinta. Pitäisi varata se varhaisultra niin saisi mielenrauhan🙈 Minun kaverilla myös tuli pieniä määriä verta ja ruskeaa tuhruvuotoa ja kävi monta kertaa sitä tutkimassa eikä syytä löytynyt. Sanoivat, että on kuivat limakalvot miksi näin tapahtuu ja hän on nytten rvk22. Jos ei suurempaa vuotoa ole niin uskon, ettei mitään hätää ole!❤️ Oliko sinulla varattuna jo ensimmäinen neuvola jos kysyisit sieltä neuvoa? Preglife sovelluksen käyttäjille on myös ilmainen IF maksuton raskauden tuki vakuutus, jos liityt sinne ja kyselisit sieltä mitä sanovat?☺️
Se tässä onkin nii hankalaa ku osalla ollu aikamoisiakin oireita ja silti kaikki ollut ok ja joillaki pienistäkin oireista enteillyt huonoja uutisia.. Tosi vaikea tietää😬 Mut onneks on nuita onnellisiakin tarinoita nii antaa lohtua!❤️ Ja joo 4.4 on lääkäri, neuvolastahan oli vain perumassa neuvola-aikaa eikä meinannutkaan tarjota lisätutkimuksia, piti itse vaatia tuo aika. Mut sielä sitten selviää varmasti. Ja joo oon kahtonu sitä Preglifen tarjousta mut en oo uskaltanu ottaa sitä et jos tää ei ny onnistunukkaa nii sit otti sen vähän niinku turhaa☹️

Takaisin