Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja mun hiki haisee järkylle. Toivon, että se on vaan mun herkistyneen nenäni syytä, mutta pahoin pelkään haisevani
Mä taas pelkään haisevani, mut en haista itseäni, koska nenä niin tukossa. Haistan kyl kaiken mukn, niin kai mä sen hienkin haistaisin, toivottavasti 😆

Millä viikolla teillä alkoi rintojen arkuus? Mulla on aiemmissa raskauksissa ollut sitä todella selvästi ja nyt viikot 5+1 eikä minkäänlaista tunnetta rinnoissa 🤔
Mulla alko joskus 5+6 tai pari pv ennen hiukan kipuileen ja nyt 6+5 nii ajoittain tosi kipeet, varsinki nännit. Ei oo ennen menkkojen tai ovulaation aikana ollut tällästä nii ihan uusi tuntemus ihtelle. Tuntuu et heti ku vaihtu viikot 6+ nii alkanut tuleen vahvemmin oireita, aikasemmin ollut aika lieviä oireita.

Itsellä aina ollut ovulaation jälkeen kuukautisiin asti rinnat super kipeät ja niin oli tässäkin. Heti kun tuli 7vko täyteen rintakivut loppuivat😳 Aikasemmin en pystynyt edes yöllä olemaan ilman urehilurintaliivejä ja nyt alkanut vähän mietityttämään ja pelottamaan yhtäkkinen rintojen oireet😳
Täällä oli eilen myös ihmeellinen kohtaus aamusta. Yhtäkkiä menin ihan hien peittoon ja alko repäisevä ja vihlova kipu vasemmalla puolella kesti noin min korkeintaan ja olin varma, että tämä oli tässä😳 Ei ole ollut vuotoja ainakaan vielä. Vaihdoin nytten rautalääkkeet sillä epäilen, että oireet saattavat tulla siitä. Ensiviikolle varaan vu, jotta saan mielenrauhan 😳🙈

Oireet tällä hetkellä:
- pyörrytys
- oksettava olo (vaihtelee, mutta aamulla herätessä helpoin olo yllättäen)
- alavatsan repäisykivut
- menkkajomotus välillä
- matala verenpaine
- jano
- virtsaamisentarve kasvanut
- kylmä
- lämpö asteen normaalia korkeammalla
- päänsärky
- väsymys
- hajuherkkyys (tämä vaihtelee päivittäin)

Liitoskivut ah! Voi apua, vasta rv 5 (4+6) ja nyt jo alkaa tämä kidutus. Tosin käytiin tänään pitkällä kävelyllä ja sit vielä ideaparkissa ostoksilla. Nyt häpyluu huutaa hoosiannaa, au!

Muuten vielä melko oireetonta. Tissejä pakottaa hetkittäin ja pieniä tuikkasuja alavatsassa, eipä juuri muuta. Ainiin, ja nälättää koko ajan!

Olen vasta viikko 4+5 ja toistaiseksi olotilat:

- hämmentävä määrä energiaa ja puhtia 🤷🏻‍♀️
- nälkä
- vatsaa turvottaa
- jatkuva vessahätä ja jano

Piti tehdä tänään vielä uusi testi, että kai se alkuviikosta tehty plus oli totta. Oli se. 🩷

Muistan samanlaisen virtapiikin ekassa raskaudessa alkuviikot 🤔🙏

Onko muilla vastaavaa?

Musta tuntuu, että aina ku uus rv pyörähtää nii tulee uus oire🤣 Viime viikol oli jo vähän kuvotusta mut nyt on oikee ollu huono olo, heti ku darra ois. Ja uutena tullu ny myös iha järkyttävä väsymys ja vähän närästänykki. Hirvittää kuin pahaks tuo pahoinvointi viel yltyy, nyt toistaseks viel ollu kuitenki siedettävää ja pikku napsiminen + liikunta auttanu hetkeks. Yöllä herää aina vessaan ja siitä syömään jotain pientä et kestää ololta aamuun😅

Musta tuntuu, että aina ku uus rv pyörähtää nii tulee uus oire🤣 Viime viikol oli jo vähän kuvotusta mut nyt on oikee ollu huono olo, heti ku darra ois. Ja uutena tullu ny myös iha järkyttävä väsymys ja vähän närästänykki. Hirvittää kuin pahaks tuo pahoinvointi viel yltyy, nyt toistaseks viel ollu kuitenki siedettävää ja pikku napsiminen + liikunta auttanu hetkeks. Yöllä herää aina vessaan ja siitä syömään jotain pientä et kestää ololta aamuun😅
Mulla kanssa sellainen olo, että olisi kamala krapula 🥴 ja se kestää koko päivän. Levossa ollessa vähän parempi, mut heti kun tekee jotain niin olo pahenee 🙈

Täällä 7+0, ja oireina
- tissikipu
- tiheämpi virtsaamisen tarve
- väsymys (erityisesti iltaisin ihan mahdotonta)
- heikentynyt fyysinen suorituskyky, varmaan liittyy matalaan ferritiiniin
- pahoinvointi ja "menkkakipu" satunnaisesti.

Iltaisin on kylmä, mutta öisin on kuuma niin että hikoilen kuin porsas... Eikä se hiki muuten tuoksu kukkasilta 😅 Kkm jälkeen olen tosin kiitollinen kaikista oireista, ja toivoisin melkeinpä voivani vielä huonommin, niin umpisurkeasti, ettei tarvitsisi epäillä ja arvella mitään. 😄 Järjetöntä hommaa tämä 🤭

Täällä 6+1 ja pahoinvointi nostanut päätään. Oksentanut en oo, mut krapula fiilis.
Muuten rintojen kipu vaihtelee, välillä kovastikkin kipeet, välillä ei tunnu aroilta yhtään 😅
Yöhikoilua.

Kahvi ei enää maistu. Kysyisinki kanssasisaret että mikä olis kahvin tilalle? 😀 Ootteko teehen vaihtanut?

Muokattu viimeksi:
Mulla raskauspahoinvointi meni vaan pahemmaksi ja onneksi sain reseptin Xonveaan. Sen avulla mennään, mutta olo on kyllä aika loppu. Mulla iltaisin vatsa on todella kipeä ja turvonnut. Onneksi tämä helpottaa jossain kohtaa, sen avulla jaksaa.
Ja väsymys on suurta, johtuen osittain varmasti huonosta olosta. Ei mikään hehkein ja energisin olo tällä hetkellä. 😅 Voisin nukkua kellon ympäri, en muista hetkeen, että olisin ollut näin väsynyt.

Mulla kanssa sellainen olo, että olisi kamala krapula 🥴 ja se kestää koko päivän. Levossa ollessa vähän parempi, mut heti kun tekee jotain niin olo pahenee 🙈
Mulla taas menee toisinpäin eli liikkeellä parempi olo mut kun ei jaksa olla liikkeellä 😅 ihan kun just kävelin pienen kaupan läpi niin oli ois kun olisi maratonin juossut. Mulla ruokailun jälkeen aivan järkky turvotus, riippumatta syökö hedelmän vai jonkun kunnon ruuan. Sit se turvotus sattuu niin paljon ja kestää jonkun tunnin kunnes laskeutuu siedettävälle tasolle. Vähän alkaa asut loppua kesken ja ei jaksa shoppaillakaan 😅

Voissin lisätä omaan listaani myös palelun ja sit taas puolestaan aamuyöstä kauheen hikoilun. Turvotus on ihan jäätävää, tuntuu mahdottomalta pitää raskautta salassa.

Mulla taas tuntuu siltä, että raskausoireet on kadonnut, joka toi lisää jännitystä tähän päivään.

Ainut mikä on ja pysyy on väsymys. 😅
Okei ja se oli kyllä outoa kun juusto ei maistunut kovin kummoiselta tänään. 😂

Mulla oli eilen ekaa kertaa päivä kun kahvia ei pystynyt aamulla juomaan. Tänään taas meni 😄 edelleen pahinta on yövalvominen. Viime yönä alle 6 tuntia unta kun pari tuntia meni valveilla. Mulla on myös krampannut maha melko pahasti viikon verran aina satunnaisina hetkinä. Menee ohi joissan minuuteissa. Oisko sit jotain "kasvukipuja"

Aiemmilla viikoilla on ollut jäätävä väsymys. Nyt vko 7 kaikki ruoat kuvottaa vuorotellen, välissä voin syödä "oikeaa ruokaa" ja syötyäni sen sekin ruoka alkaa kuvottamaan ja toinen annos samaa ruokaa ei mene alas.
Pari kertaa on aamuisin pitänyt oksentaa. Toivottavasti menee ohi tämä olotila.

Täällä seuraavaa 7+2:
-Tänä aamuna herätessä rinnat yhtäkkiä aivan todella kipeet (Aiemmin ei tuntemuksia kuin hetkittäin)
-Oksennus noussut nyt suuhun kolme kertaa viimeisen parin päivän aikana (Ei kuitenkaan oksentamista) ja pahoinvointi jatkuu - on pahimmillaan aina iltapäivällä
-Suussa todella outo maku kokoajan ja kaikki "maistuu väärältä"
-Väsymys kokoajan läsnä - erittäin todentuntuiset ja kummalliset unet
-Outoja mielitekoja, mutta sitten kuitenkaan ei halua mitään syödä
-Haistan aivan kaiken
-Viime yönä mulla oli ihme horkkakohtaus kun tärisin vaan kylmästä ja sitten hetkeä myöhemmin hikoilin aivan hirveesti (Tämä saattaa toki tulla myös, koska olen sairastellut kohta viikon)
-Aivastaessa ym viiltävä kipu nivusten seudulla
-"Krampit"/"venytykset" alavatsan alueella
-Närästys
-Jatkuva ramppaaminen vessassa yöt ja päivät
-Ummetus

Täällä tekisi kahvia ihan hirveästi mieli mut jos juon kupposenkin niin oksennus lentää😳
Itse olen vaihtanut kahvin mansikkamehukeittoon, se ainakin tuntuu menevän alas.😄

Takaisin