Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tosi kova nälkä ja syöminen myös helpottaa lievästi etovaa oloa. Toisaalta ei tunnu hyvältä ajatukselta mättää kahmalokaupalla ruokaa. 😅
Just tää.. syön varmaan tuplasti enemmän kuin aikasemmin eikä todellakaan huvita mennä puntarille. 😅🙈

Just tää.. syön varmaan tuplasti enemmän kuin aikasemmin eikä todellakaan huvita mennä puntarille. 😅🙈
Jep 😬😬 Kaiken lisäksi herkut maistuu myös, pitää vähän yrittää hillitä vaikka kai se keho siellä huutaa kaloreita uuden luomiseen... 😅

Onko jollain pahoinvointilääkkeet jo käytössä? Mä sain perjantaina reseptin Xonveaan. Aiemmissa raskauksissa ei näitä lääkkeitä oikein ollut tarjolla, joten oon vaan kärsinyt ne ekat viikot (ekan kaa olin just kesälomalla sen ajan ja toisessa raskaudessa esikoisen kaa kotona) mutta nyt päätin kysyä apua kun pitäis töihin kyetä. Toistaiseksi oon ollut vielä toimintakykyinen, mutta kyllä mä jo torstaina ja perjantaina aloin olla vähän zombina ja työpäivä meni nieleskellessä. En siis oksenna mut olo on vaan hirveä. Kannattaisko lääkettä kokeilla jo nyt vai odottaa sitä että ei vaan enää selviä? Pahenemaanhan tää tulee kun 6. viikko alkaa vasta just.

Onko jollain pahoinvointilääkkeet jo käytössä? Mä sain perjantaina reseptin Xonveaan. Aiemmissa raskauksissa ei näitä lääkkeitä oikein ollut tarjolla, joten oon vaan kärsinyt ne ekat viikot (ekan kaa olin just kesälomalla sen ajan ja toisessa raskaudessa esikoisen kaa kotona) mutta nyt päätin kysyä apua kun pitäis töihin kyetä. Toistaiseksi oon ollut vielä toimintakykyinen, mutta kyllä mä jo torstaina ja perjantaina aloin olla vähän zombina ja työpäivä meni nieleskellessä. En siis oksenna mut olo on vaan hirveä. Kannattaisko lääkettä kokeilla jo nyt vai odottaa sitä että ei vaan enää selviä? Pahenemaanhan tää tulee kun 6. viikko alkaa vasta just.
Mulle on ihan uusi tuttavuus nää lääkkeet. Onko niiden saamiseen minkälaiset kriteerit? Edellisen raskauden pääsin loppujen lopuksi hyvin pienillä vaivoilla. Jos tämä menisi samalla kaavalla niin ei voisi edes puhua pahoinvoinnista vaan lievästä heikotuksesta ja huimauksesta. Mutta tosiaan vasta seuraavat viikot näyttää, mitä tuleman pitää.

Täällä kun on vuodoista ollut puhe, niin onko kenelläkään ollut tai tietoa hieman erilaisesta vuodosta eli ovulaatioliman tyylisestä. Eli ei siis vuotoa vaan sellaista valkoista limaista klönttiä tuli kerran tänään pyyhkiessä. Juuri kuten ennen ovulaatiota ennen sitä eggwhiteä 🤔

Mulle on ihan uusi tuttavuus nää lääkkeet. Onko niiden saamiseen minkälaiset kriteerit? Edellisen raskauden pääsin loppujen lopuksi hyvin pienillä vaivoilla. Jos tämä menisi samalla kaavalla niin ei voisi edes puhua pahoinvoinnista vaan lievästä heikotuksesta ja huimauksesta. Mutta tosiaan vasta seuraavat viikot näyttää, mitä tuleman pitää.

Täällä kun on vuodoista ollut puhe, niin onko kenelläkään ollut tai tietoa hieman erilaisesta vuodosta eli ovulaatioliman tyylisestä. Eli ei siis vuotoa vaan sellaista valkoista limaista klönttiä tuli kerran tänään pyyhkiessä. Juuri kuten ennen ovulaatiota ennen sitä eggwhiteä 🤔
Mä kysyin lääkkeet työterveydestä. Sanoin et on pahoinvointia ja jos menee niin ku mennyt aiemmat raskaudet, ni en välttämättä oo työkykyinen. Mulla on siis olo aivan kuin oisin pahassa krapulassa tai vatsataudissa ilman oksentamista ja sit kun sellainen olo on tauotta niin käy normielämä tosi raskaaksi. Nää lääkkeet on tullut vissiin 2023 markkinoille.

Mä kysyin lääkkeet työterveydestä. Sanoin et on pahoinvointia ja jos menee niin ku mennyt aiemmat raskaudet, ni en välttämättä oo työkykyinen. Mulla on siis olo aivan kuin oisin pahassa krapulassa tai vatsataudissa ilman oksentamista ja sit kun sellainen olo on tauotta niin käy normielämä tosi raskaaksi. Nää lääkkeet on tullut vissiin 2023 markkinoille.
Okei! Toivottavasti saat niistä apua 😊

Täällä nyt menossa 5+3, ja eilen ekaa kertaa oli arkuutta rinnoissa. Väsymys kulkee edelleen vahvasti päivässä ja hieman on etova olo siellä täällä. Ja täälläkin tulee sorruttua tuohon syömiseen! Kokoajan on nälkä, ja kylläisyyden tunne puuttuu kokonaan :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kovasti koitan hillitä, mutta aina ei onnistu! Herkkuja onneksi kuluu edelleen tosi vähän, oon täyttänyt kodin hedelmillä suklaan sijasta :tears: Sanoin myös miehelle että suklaata ei saa kaupasta tuoda vaikka pyytäisin, jos sitä oikein kovasti haluan niin haen itse! (Itselleen saa toki ostaa just mitä haluaa :tears:) Muuten tää lähtee ihan kokonaan käsistä... Vatsassa ja vatsan alueella on tuntemuksia päivittäin, alkoivat noin pari viikkoa ennen plussaa jo, muttei kipua kuitenkaan. Vatsan toiminta on myös hidastunut. Eli edelleen todella pinillä oireilla täällä mennään...

EDIT Musta on myös tullut urheilua katsoessa pillittäjä viimeisten viikkojen aikana! Etenkin kun yllättäjät onnistuu :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Semmoinen liikuttuja oikein - liekö tämäkin raskauteen liittyvää :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Muokattu viimeksi:
Täällä alkoi tiputtelu eilen, onneksi hyvin vähäistä ainakin vielä. Toki pelottaa. Pääsin HCG-mittaukseen heti eilen, mutta tietenkin tulokset saa vasta maanantaina 🫠

Mutta. Lohduttavaa kuulla, että joillakin on ollut sitä ja raskaus on jatkunut normaalisti. Antaa pienen toivon pilkahduksen, että ehkä tämä voisi tällä kertaa kuulua asiaan 🤞🏻
Päivitystä tilanteeseen:
Eilen tiputtelua ei ollut juuri mitään, aamupäivästä jäi paperiin vähän. Siteeseen asti ei ole tullut kertaakaan.

Pieni toivonpilkahdus palasi ✨️ Pystyy odotella huomenna HCG tuloksia vähän luottavaisemmin mielin 🥹

Mulla näyttää tän tiputtelun kanssa menevän samalla kaavalla kuin esikon raskaudessa. Eilen tiputteli paljonkin ja tuli pari isoa "hulausta". Nyt se on taas vähenemään päin. Varmasti tää nyt jatkuu aika ajoin, joten ei sovi stressata itseään liikaa tällä.

Täällä kans tuli tänään veristä vuotoa. Pieni määrä ihan kirkasta verta ja hyytymä… Lisäksi rintojen ja vatsan turvotus oli yhtä-äkkiä poissa, en sitten tiedä liittyykö toisiinsa. Ei auta kun odotella, inhottava epävarmuus. 😞 Vaikka yleinen tämä oire näyttää olevan.

Onkohan tämäkin joku oire kun mä en oo saanut nyt 3 päivään nukuttua 6 tuntia pidempään. Aattelin että viikonloppuna johtu siitä kun ei mennyt riittävän aikasin nukkumaan mutta kas kummaa, eilen menin ja tässä sitä ollaan 6 tuntia myöhemmin hereillä vaikka 2 tuntia voisi vielä nukkua. Sit kuitenkin iltapäivällä väsyttää ihan sikana. Miten muut nukkunu?

Mä herään nyt joka aamu n.6.20. Normaalisti en tosiaankaan oo herännyt tähän aikaan kun herätyskelloon! Onkohan tää jotain tyyntä ennen myrskyä, että kohta nukuttaa sit ihan kauheesti vaikka kuinka nukkuisi.

Mulla on kanssa että heräilen pitkin yötä ja 5-6 väliin herättää vaikka saisi nukkua pidempään. Kellon uniraportti on aikalailla plussaamisesta asti näyttänyt heikkoja palautteita vaikka olo tuntuu virkeeltä. Oletan, että syke on noussut normaalista, joten tulkitsee sen huonoksi.

Mulla on nyt useampana iltana ollut sellaista, että täytyy mennä sohvalle pitkäkseen kun on vähän heikko olo. Ei siis mitenkään okseta mutta on joku huimauksen esiaste. Eilen tämä tuntui jo voimakkaammalta, vaikka ei vieläkään ihan huimauksen tasoista. Esikoisen raskaudessa oli juuri tätä huimausta alkuraskaudessa enemmän kuin mitään pahoinvointia. Kertaakaan en kyllä pyörtynyt kun esim työnteko antoi silloin joustoa. Silloin oli myös paineet hieman alakanttiin. Eilen mittasin ja ne oli vielä ok. Mulla on muutenkin syke aika alhainen ja se oli kahdella mittauskerralla tasan 50. Yleensä kai se jossain vaiheessa vähän nousee mutta saapa nähdä. Inhottava kombo kyllä tää aivan hirveä turvotus, hengästyminen ja huimaus.

Täällä myös tuota huimausta, satunaista pahaa oloa, mutta ei oksentamista. Ja nyt viime yönä tuli sitten valvotttua 3.30-5 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️. Olisin toivonut, että tämä oire ei olisi toistunut edellisistä raskauksista 🤣.

Täällä myös tuota huimausta, satunaista pahaa oloa, mutta ei oksentamista. Ja nyt viime yönä tuli sitten valvotttua 3.30-5 🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️. Olisin toivonut, että tämä oire ei olisi toistunut edellisistä raskauksista 🤣.
Juuri näin! Sitä toiveikkaana oli, että ehkä tämä ei toista itseään tällä kertaa :tears: toki sikäli, jos ei nyt mene oksentamiseen, kuten ei viimeksikään niin olen tyytyväinen.

Täällä kans heräillään pitkin yötä, luulen että kuopus huutelee ja kans välillä yskittää. Ja sit nukun semmoista koiran unta aamun, kuopus heräillyt aamuisin nyt aikaisemmin. Mutta silti väsyttää toki pitkin päivää. Muistelen että nuo kunnon yövalvoskelut tulivat vasta viimeisellä kolmanneksella ainakin edellisissä raskauksissa, että ollaan just muutama tunti yöllä ihan virkeinä 😆

Mulla kans älykello heti huomasi, että syke on noussut. Ja kylläpä hengästyttääkin kaikki.

Takaisin