Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tänään tiputtelu on vähentynyt ja kivutkin oli iltaan asti poissa, mutta palasivat sitten kahta kauheempina. Ihan julmetun kovaa kramppaamista alavatsalla ja vihlovaa kipua alaselällä. Minkälaisia teiän kivut on ollu? Onko sattunu selän puolelle? Entä onko teillä muilla ollu tiputtelua plussan jälkeen?
Mulla ei oo vielä tässä raskaudessa ehtinyt olemaan tiputtelua. Oon kuitenkin tosi varautunut, että sitä tulee, sillä mä vuotelin koko esikoisen alkuraskauden. Tiputtelu loppui just ennen toista kolmannesta.

Menkkamaisia kramppeja on! Niin selän kuin vatsan puolellakin. Välillä tosi kovaakin kramppaa.

Tänään tiputtelu on vähentynyt ja kivutkin oli iltaan asti poissa, mutta palasivat sitten kahta kauheempina. Ihan julmetun kovaa kramppaamista alavatsalla ja vihlovaa kipua alaselällä. Minkälaisia teiän kivut on ollu? Onko sattunu selän puolelle? Entä onko teillä muilla ollu tiputtelua plussan jälkeen?
Mulla on ollut tiputtelua plussan jälkeen ja sitä täällä koko ajan päässä pyörittelen, että onko kaikki kunnossa. Kerran tuli vessakäynnillä ihan kirkasta verta vähän, sen jälkeen muutama päivä ollut hyvin niukkaa rusehtavaa tiputtelua. Nyt puoleen vuorokauteen ei ole tiputtelua ollut, ja toivon että se loppui. Esikoisesta mulla oli yhtenä päivänä alkuraskaudessa niukkaa veristä vuotoa, ja nyt mietityttänyt kun jatkunut jo monta päivää.

Ja mulla on alavatsalla pientä vihlomista ja nippailua, välillä pieniä nopeasti ohimeneviä menkkakipumaisia tuntemuksia ja paineentunnetta.

Muuten täällä on oireina kipeät rinnat, lievä pahoinvointi ja väsymys.

Täällä alkoi tiputtelu eilen, onneksi hyvin vähäistä ainakin vielä. Toki pelottaa. Pääsin HCG-mittaukseen heti eilen, mutta tietenkin tulokset saa vasta maanantaina 🫠

Mutta. Lohduttavaa kuulla, että joillakin on ollut sitä ja raskaus on jatkunut normaalisti. Antaa pienen toivon pilkahduksen, että ehkä tämä voisi tällä kertaa kuulua asiaan 🤞🏻

En oo vielä odottajien listalle listautunut, mutta ensimmäiset testit ovat näyttäneet, että jonkinlainen pörriäinen olisi yrittämässä kyytiin tarttua. Palaan siis paremmin ehkä vielä myöhemmin, kun koen edes vähän varmemmaksi fiilistä.

Jokatapauksessa näistä oireista nii oikeastaan ei mitään mut sit kuitenkin on jotain. Rinnat olivat eilen ekaa kertaa hieman sivuilta arat ja helposti hengästymistä on ollut läsnä sekä työpäivän jälkeinen väsymys.

Mut se pahin mikä tässä kuitenkin on nii unet. Mun unet on aina ennen ollut priimaa ja oon tykännyt nukkua mahallani sekä aamulla oikein viimeisille kellon minuuteille. No nythän en sit enää voi nukkua mahallaan, kun se tuntuu ilkeältä. Käännän kylkeä monet kerrat yössä ja herää 5-6 aikoja ihan virkeänä. Tätä uni 'haastetta'en ois kyllä kaivannut 🫠

Mulla on nyt palannut oireeksi esikoisen alkuraskaudesta tutut kipeät nännit. Mä vielä imetän esikoista kerran-pari päivässä, ja saakin nähdä, joudutaanko imetystä sitten pikku hiljaa lopettelemaan tämän myötä.

Mulla ei oo vielä tässä raskaudessa ehtinyt olemaan tiputtelua. Oon kuitenkin tosi varautunut, että sitä tulee, sillä mä vuotelin koko esikoisen alkuraskauden. Tiputtelu loppui just ennen toista kolmannesta.
Just kun pääsin sanomasta tämän, niin tiputtelu alkoi 😅 Toivotaan, että tälläkin kertaa kaikki olisi kuitenkin hyvin!

Noni viimeyönä Lens Yrjö ekaa kertaa täs raskauses, ja aamul nyt sama homma. Mitä täs viittii syödä ? Mitä olis mukavin oksentaa takas ylös😂
Mä alan taas toivoa oksentamista koska tää 24/7 krapula on kamala, joka on nyt ollut pari päivää. Ja tiedän et olo tulee vaan pahenemaan mut en silti oksenna (jos menee samalla tavalla ku aiemmissa raskauksissa). Oksentaminen vois tuoda ees hetken helpotuksen 😭 mut en oikein osaa antaa vinkkejä kysymykseesi. Ehkä jotain kylmää ja nestemäistä, esim jugurttia?

Joo, sitähän se varmasti tekikin siinä, ja tän kun myöhemmin tajusin, tunsin kyllä itteni vähän pöljäks 😅

Mulla ei oo palelua, ei hengästymistä, ei pahaa oloa, ei väsymystä eikä mitään arkuutta rinnoissa. Myöhään toissapäivänä illalla alkoi kuitenkin niukka rusehtava tiputtelu, ja eilen oli päivän mittaan kovastikin voimistuvaa alaselkä- ja -vatsakipua. Myös tiputtelu vähän voimistui. Kävin yksityisellä eilen hcg-verikokeessa, ja tulos oli ihan ok. Seuraillaan kuitenkin tilannetta.

Mulla kans aika vähän oireita ja ruskeaa vuotoa tullut enemmän tai vähemmän. Ennen plussaa luulin, että alkaa menkat koska niin ne aina alkaa, ruskealla vuodolla, lisäksi tuli pieni verihyytymä, mikä voisi kuukautisten alkamisessa olla normaalia, mutta nyt jälkikäteen on alkanut huolestuttaan. Tein testin useamman päivän jälkeen, kun huomasin ettei niukka ruskea vuoto edelleenkään vaihdu veriseksi. Positiivisen testin jälkeen alkoikin lievät menkkamaiset kipuilut ja välillä tuntui selässäkin. Nyt päivittäin pientä tuntemusta alavatsalla. Pelkään kuitenkin onko tuo normaalia, vaikka kiva kuulla että muillakin sitä ollut (ehkä se on normaalia?). Netissäkin on niin vaihtelevaa tietoa, jossakin lukee että ruskea vuoto+kivut vatsalla ja varsinkin selässä= varma km. Jossakin taas lukee, että täysin normaalia. Mene ja tiedä..

"Kiva" kuulla, että muillakin on ollut tiputtelua ja/tai kovia kramppeja ja myös selän puolella. Kiitos, kun vastasitte! Huojentaa kuulla, että ei tää nyt niin poikkeuksellista ole, vaikka tietenkin voikin merkitä ihan mitä tahansa – tai olla merkitsemättä yhtään mitään. Mulla on tänään myöhemmin yksityisellä toinen hcg-verikoe, mistä sitten vähän näkee, nouseeko se sopivasti. Ei se ensimmäinenkään huono tulos ollut, mutta se riittävä nousuhan siinä ymmärtääkseni on se tärkein. Mäkin olen lukenut kaikkialta samaa, että niukka ruskea vuoto yhdessä kovien kipujen kanssa (varsinkin selän puolella) ei yleensä enteilis hyvää. Ei auta kuin odottaa, niin tuskaista kuin se onkin.

"Kiva" kuulla, että muillakin on ollut tiputtelua ja/tai kovia kramppeja ja myös selän puolella. Kiitos, kun vastasitte! Huojentaa kuulla, että ei tää nyt niin poikkeuksellista ole, vaikka tietenkin voikin merkitä ihan mitä tahansa – tai olla merkitsemättä yhtään mitään. Mulla on tänään myöhemmin yksityisellä toinen hcg-verikoe, mistä sitten vähän näkee, nouseeko se sopivasti. Ei se ensimmäinenkään huono tulos ollut, mutta se riittävä nousuhan siinä ymmärtääkseni on se tärkein. Mäkin olen lukenut kaikkialta samaa, että niukka ruskea vuoto yhdessä kovien kipujen kanssa (varsinkin selän puolella) ei yleensä enteilis hyvää. Ei auta kuin odottaa, niin tuskaista kuin se onkin.
Joo on kyllä ollut helpottavaa lukea muiden juttuja❤️ Paasasin aina kaverille, että minusta ei tule sitten semmosta joka norkuilee jossain mamma ryhmissä, mutta kappas vaan kun on ihan yksin oireidensa kanssa niin kummasti sitä hakee vertaistukea täältä🙈❤️ Kerro sit millaset tulokset tuli kun tiedät!

Joo on kyllä ollut helpottavaa lukea muiden juttuja❤️ Paasasin aina kaverille, että minusta ei tule sitten semmosta joka norkuilee jossain mamma ryhmissä, mutta kappas vaan kun on ihan yksin oireidensa kanssa niin kummasti sitä hakee vertaistukea täältä🙈❤️ Kerro sit millaset tulokset tuli kun tiedät!
Joo, kerron!

Moikka! Täällä kans äskettäin yllättäen luomuplussannut. Kesällä oli eka koskaan luomuplussa, joka olikin tuulimuna. Varovaisella ilolla kuitenkin täällä odotellaan, että tulisiko kolmas jäsen lapsi perheeseen. 😊 Varasin jo huhtikuun alkuun alkuraskauden ultran, haluan tietää onko siellä tyyppiä kyydissä. 💗

Täällä oireina heti alkanut väsymys, viluttelu, sitkeää yskää varmaan pahentaa turvonneet limakalvot. Alavatsaa kivistelee ja turvottaa ja tietyt hajut käyväät nenään, esim. jos mies juonut alkoholia 😵‍💫 välillä kevyesti etoo. Pahoinvointi ollut suht maltillista mulla aina.

Muokattu viimeksi:
Itsellä on vain turvonneet rinnat, heikkoa etomista esim. aamulla ja pieniä tuntemuksia kohdun alueella. Ja tooosi harvoin "repäisykipua" jos satun aivastamaan. Sitä toivoisi että olisi vahvempia oireita kun väkisin stressaa että onko siellä oikeasti joku oikein kasvamassa vaikka tiedän ettei oireet tai niiden puute nyt tarkoita mitään. 😩

Mun aamuihin kuuluu vahvasti kaksi kuppia kahvia, joista nautin rauhassa. Rakastan kahvin makua aamuisin. Nyt tietty jouduin vähentämään tämän aamurutiinin puoleen ja hieman stressasin siitä. Mutta! Nyt join tuon kupillisen ja nyt en tiedä haluanko käydä oksentamassa sen pihalle. 😅🤣🤣🤣

Mun aamuihin kuuluu vahvasti kaksi kuppia kahvia, joista nautin rauhassa. Rakastan kahvin makua aamuisin. Nyt tietty jouduin vähentämään tämän aamurutiinin puoleen ja hieman stressasin siitä. Mutta! Nyt join tuon kupillisen ja nyt en tiedä haluanko käydä oksentamassa sen pihalle. 😅🤣🤣🤣
Mulla on yleensä onneksi raskauksissa kahvi etonut tosi vahvasti, niin ei oo vaikeuksia olla juomatta 😅 toivotaan et siellä saat aamukahvit pidettyä!

Välillä tuntuu jomottelua/ tunteita alamahassa ja nivusissa oli myös alkuviikosta. Nännit on myös kipeät. Muuta ei ole vielä tullut.

Mulla on tosi kova nälkä ja syöminen myös helpottaa lievästi etovaa oloa. Toisaalta ei tunnu hyvältä ajatukselta mättää kahmalokaupalla ruokaa. 😅

Mulla on koko ajan nälkä, tänään on turvottanut jonkin verran. Nopeat asentojen vaihdot välillä aiheuttaa repäisykipuja.

Takaisin