Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jokku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä oireet sahaa päivien välillä kyllä tosi paljon. Välillä rinnat on niin kipeät, että tuntuu että ne räjähtää ja välillä alavatsalla on menkkamaista juhlintaa, välillä ei mitään.

Ainoat oireet jotka "on ja pysyy" on väsymys ja hengästyminen. Tuntuu, että hengästyn ihan vaan puhumallakin nyt. Niinkuin äsken tein kun puhuin työntekijän kanssa puhelimessa 😂 Ja rauhallisilla kävelylenkeilläkin hengästyy. Onko muilla tätä? 😅
Siis on! En muistanut esikoisen kohdalta, että nää kaikki oireet alkaisi näin aikaisin. Hengästyä voin ihan normaalisti siivotessa ja varsinkin kun on siis järkyttävä turvotus, joka pahenee iltaa kohden ja kumarrun ottamaan lattialta jotain tavaroita niin hengästyy :Grinning Face: mulla toi turvotus on sitä luokkaa, että näkyy ulospäinkin, joten saa miettiä asuvalintoja. Meillä töissä yksi työntekijä jää kevään aikana äitiyslomalle, en siis tarkkaan tiedä hänen laskettua aikaa, mutta voisin kuvitella, että suht loppuvaiheilla tässä menossa ja katselin, että hänellä toki eri muotoinen vatsa, mutta ei paljon olisi eronnut omasta turvotusmahastani ja viikkoja kuitenkin joku melkein 30 vähemmän :tears:

Täällä myös kävely hengästyttää ja levossa tulee sydämen tykytyksiä. Alamaha edelleen polttelee ja eilen illalla iski eka turvotus, olin ihan varma, että räjähdän. 😅

Ainoat oireet jotka "on ja pysyy" on väsymys ja hengästyminen. Tuntuu, että hengästyn ihan vaan puhumallakin nyt. Niinkuin äsken tein kun puhuin työntekijän kanssa puhelimessa 😂 Ja rauhallisilla kävelylenkeilläkin hengästyy. Onko muilla tätä? 😅
On 😂 Mä hengästyn ja puuskutan jostain töissä koneella istumisestakin. Mä muistin, että tää oire olisi tullut vasta myöhemmin.

Mä oon nukkunut aika huonosti, kaiketi oire sekin. Tai lähinnä aamuisin herännyt tosi aikaisin. Toki meidän taaperokin valvottaa aika ajoin, mutta nää on ollut ihan "omia" heräilyjä.

Täällä oireet sahaa päivien välillä kyllä tosi paljon. Välillä rinnat on niin kipeät, että tuntuu että ne räjähtää ja välillä alavatsalla on menkkamaista juhlintaa, välillä ei mitään.

Mä olen nyt pari päivää kiinnittänyt huomiota siihen, että hengästyn puhuessa 😅 ja 4+5 tänään menossa. Ja täällä kanssa rinnat kipeät ja ajoittain juilii alavatsaa. Muuten vielä melko hyvä olo.

Mulla tällä hetkellä 5+4 ja päivittäisenä oireena on palelu, hieman lisääntynyt väsymys, rintojen arkuus ja välillä lievä menkkamainen kramppi alavatsalla. Herkkyystasot myös tuntuu kasvaneen. Aivan alun vatsan turvotus on tasaantunut. Ainiin ja vatsan toiminta hidastunut! Välillä kans tuntuu et sykkeet nousee melko ylös ja hengästyy.

En ole varma onko jotkut oireet flunssasta/influenssasta johtuvaa, mutta jo ennen flunssan oireita väsytti, hengästytti ja paleli. Nyt on pari päivää alavatsassa tuntunut kevyttä menkkamaisia tuntemusta. 4+5 tänään

Tääl on alkanut tulla pahoinvointia. Pitää pian mennä jotain lääkettä pyytämään, kun sellaista kuulemma nykyisin on mahdollista saada.

Lisäksi on uupumusta. Tuntuu ihan mahdottomalta mennä rappusia töissä 🙄 myös hengästyttää ja välillä vatsaa juilii.

Täällä tänään dpo 17, ja oireettomuus tai oireiden vähyys vähän huolestuttaa täälläkin. Alavatsalla on ajoittain hyvin lieviä tuntemuksia, mutta ne muistuttaa enemmänkin mun ovulaatio-oireita kuin menkkaoireita tai jotakin muuta. Sellasta kevyttä pumppaavaa tunnetta munasarjojen kohdalla korkeintaan pari kertaa päivässä, lähinnä oikealla, vaikka vasemmalta ovuloin tässä kierrossa. Muuten ei oo mitään oireita tai tuntemuksia. Tänään mulle soitettiin oman alueen äitiyspalveluista ja oireista kysyttäessä kerroin olevani oikeestaan lähes oireeton, ja tämä aiheutti pitkän ja syvän hiljaisuuden linjan toisessa päässä. Ei lievittänyt omaa huolta yhtään, vaikka en nyt mistään pahoinvoinnista hirveästi haaveilekaan 😅

Voisiko olla, että hiljaisuus johtui siitä että kirjasi tietoa ylös?

Minulta kysyttiin myös neuvolaan soittaessa oireista, ja kun totesin ettei niitä oikeen ole, paitsi testien teon jälkeinen heikotus joka oli varmasti ihan siitä testin teosta johtuvaa, niin henkilö totesi että on niin alussa että ei oireita tässä vaiheessa välttämättä mitään olekkaan 🤔

Eikä kyllä ole oikeen ollutkaan.
Välillä vihlasee vatsaa, ja ennen testiä olo hyvinkin menkkamaista tunnetta. Rinnat hieman arat ja "suurentuneet".
Mutta pienellä on menty, toivottavasti ei pahoinvointia tulisikaan 😅

Hei kaikille! Olen viikolla 6 nyt. Väsymys on ollut kovaa, töissä haukotuttaa ja pakko levätä tai nukkua heti töistä tullessa. Rintoja myös aristaa.
”Jännityksellä” odotan alkaako pahoinvointi. Minulla on kaksi raskautta takana, joissa pahoinvointi oli voimakasta. Kolmannessa raskaudessa siedettävää.

Tämä on kyllä yksi ärsyttävin oire. 🥲

Päivällä tuntuu, että on kamala väsy ja haukottelen koko päivän. Tekee tiukkaa olla hereillä klo 21 jälkeen ja viimeaikoina oon mennyt nukkumaan 20-21 välillä. Uni ei kuitenkaan riitä koko yöksi ja herään klo 2-3 välillä tunniksi-pariksi ja sitten saan jatkettua unia 😴

Turvotus vaan lisääntyy päivä päivältä. Vatsa näyttää tosi isolta ja housujen vyötärö kiristää inhottavasti. 😬 Toivottavasti tää on nyt vaan tällainen ihan alkuraskauden riesa ja laskee pian.

Mulla on kolmatta päivää kuumeinen olo ja paleltaa hirveesti. BBT:tä kun seurannut niin lämpö otti jättiloikan ylös juuri tossa 3 päivää sitten. Viime yönä nosti päätään myös edellisestä kesken menneestä todettu yön pikkutuntien unettomuus. Heräsin kolmelta ja valvoin liki tunnin siinä. Syke hakkaa korkealla ja hengästyttää ihan oleminenkin jo 😅

Mulla on niin huono olo että en kestä 🤢 eilen alkoi oksentelu, puuh. Nätästää myös....Huono olo siis 24/7, paleltaa ja väsyttää ihan älyttömästi.
Huomasin myös että hengästyn kun edes juttelen saatika kun kävin kävelyllä. 😆

Tässä sohvan pohjalla töitä tehdessä mietin vaan että miten mä selviän 🙈 oli pakko jäädä tänään etänä tekemään, en kyennyt lähtemään toimistolle 😑

Tämä on kyllä yksi ärsyttävin oire. 🥲

Päivällä tuntuu, että on kamala väsy ja haukottelen koko päivän. Tekee tiukkaa olla hereillä klo 21 jälkeen ja viimeaikoina oon mennyt nukkumaan 20-21 välillä. Uni ei kuitenkaan riitä koko yöksi ja herään klo 2-3 välillä tunniksi-pariksi ja sitten saan jatkettua unia 😴
Mulla kanssa väsymys iskee illalla joskus klo 19 aikaan, sinnittelen että saan lapset sänkyyn ja sen jälkeen itsekin peiton alle. Klo 21 yleensä tulee jo uni, mutta herään kanssa viimeistään vähän viiden jälkeen kun uni ei riitä.

Mulla on just toi hengästyminen ja väsymys! Olen oikeinkin hyväkuntoinen - noin normaalisti - mutta nyt kun pienen lenkin käy kävelemässä tai menee esim yläkertaan niin jo hengästyttää! Tuntuu kuin kunto ois lopahtanut ihan kokonaan :rolling:

Turvotus vaan lisääntyy päivä päivältä. Vatsa näyttää tosi isolta ja housujen vyötärö kiristää inhottavasti. 😬 Toivottavasti tää on nyt vaan tällainen ihan alkuraskauden riesa ja laskee pian.
Nyt kun mainitsit niin itelläkin on muuten ihan tässä tän viikon aikana jäänyt lempparihousut liian tiukaksi!

Mulla on niiiiiiiin kylmä! Tää on kyllä kauheeta. Sisällä takan edessä ja silti paksu huppari ja villapeitto niskassa.
Siis sama! Palelen ihan kokoajan. Otin kunnon 2 tunnin horros unet peittojen alla lämmittelyks 😄

Voisiko olla, että hiljaisuus johtui siitä että kirjasi tietoa ylös?

Minulta kysyttiin myös neuvolaan soittaessa oireista, ja kun totesin ettei niitä oikeen ole, paitsi testien teon jälkeinen heikotus joka oli varmasti ihan siitä testin teosta johtuvaa, niin henkilö totesi että on niin alussa että ei oireita tässä vaiheessa välttämättä mitään olekkaan 🤔

Eikä kyllä ole oikeen ollutkaan.
Välillä vihlasee vatsaa, ja ennen testiä olo hyvinkin menkkamaista tunnetta. Rinnat hieman arat ja "suurentuneet".
Mutta pienellä on menty, toivottavasti ei pahoinvointia tulisikaan 😅
Joo, sitähän se varmasti tekikin siinä, ja tän kun myöhemmin tajusin, tunsin kyllä itteni vähän pöljäks 😅

Mulla ei oo palelua, ei hengästymistä, ei pahaa oloa, ei väsymystä eikä mitään arkuutta rinnoissa. Myöhään toissapäivänä illalla alkoi kuitenkin niukka rusehtava tiputtelu, ja eilen oli päivän mittaan kovastikin voimistuvaa alaselkä- ja -vatsakipua. Myös tiputtelu vähän voimistui. Kävin yksityisellä eilen hcg-verikokeessa, ja tulos oli ihan ok. Seuraillaan kuitenkin tilannetta.

Tänään tiputtelu on vähentynyt ja kivutkin oli iltaan asti poissa, mutta palasivat sitten kahta kauheempina. Ihan julmetun kovaa kramppaamista alavatsalla ja vihlovaa kipua alaselällä. Minkälaisia teiän kivut on ollu? Onko sattunu selän puolelle? Entä onko teillä muilla ollu tiputtelua plussan jälkeen?

Takaisin