Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
6+0 tänään ja onpa ollut melko voimakkaasti oireita jo hyvin varhaisessa vaiheessa verrattuna aiempiin kertoihin!

Muutaman päivän on ollut ihan koko aikainen ällöttävä olo. Monet ruuat ällöttää, tosi monet hajut ällöttää. Sellainen, kuin olis vatsatauti alkamassa. 😬 Aiemmissa raiskauksista pahoinvointi alkoi vasta muutaman viikon myöhemmin... Huhhuh.

7+2 ja melko oireetonta, tai no jotain on mutta en rehellisesti tiedä voinko laittaa raskauden piikkiin kun voisivat olla stressinkin oireita ja sitä todellakin on. Närästystä siis ja väsymystä/saamattomuutta. Närästys tuntuu enimmäkseen sellaisena etovana olona joka tulee ruokailun jälkeen, mutta helpottaa närästyslääkkeellä.
Paleltaa joo mutta niin kyllä oikeastaan aina että en tiedä🤔
Rintojen arkuus vähentynyt mutta kyllä jonkin verran etenkin kainalon puoleisilla sivuilla on.
Huomenna ultra! Saas nähdä, en odota kauheen positiivisilla mielillä. Toisaalta elämässä on niin paljon kaikkea muuta kivaa nyt (vaikka stressiä aiheuttaakin) että onneksi saa ajatukset pian muualle jos tulee huonoja uutisia :)

4+1 ja kaks ärsyttävintä oiretta, mitkä kyllä on tuttuja aiemmistakin, eli nenän tukkosuus ja aamuheräily, on läsnä 🤧🥵 joku tauti sairastettiin viikonloppuna ja siitä jäi tää mahoton tukkosuus, tällä hetkelläki vinkuu ku epävireinen viulu tää mun nenä 🎻 onneks tod näk helpottaa kuitenkin palatakseen sitten loppuraskaudessa ilman tautiakin jatkuvana 😬 ja herään nyt tässä kuuden korvilla vaan ihan yhtäkkiä enkä saa enää unta, luulen että käyn jotenki kierroksilla, vaikka en sitä tunnustakaan. Tääkin onneks on yleensä helpottanut, mut tullu sitten raivostuttavana loppuraskaudessa takasin. Mut aiemmin oon kyllä päässy vähällä eli nää on ollu mun ainoot oireet melkeimpä nii oon kyllä kiitollinen jos näin käy 🙏🏻 mites muilla, onko oireet lisiny seuraavissa raskauksissa? Musta tuntu, että tokassa oli kaikkea pikkasen enemmän, mut ei nyt mitenkää siis hankalaksi asti! Mut et huomasi enemmän ja aiemmin olevansa kantavana 😅

7+2 ja melko oireetonta, tai no jotain on mutta en rehellisesti tiedä voinko laittaa raskauden piikkiin kun voisivat olla stressinkin oireita ja sitä todellakin on. Närästystä siis ja väsymystä/saamattomuutta. Närästys tuntuu enimmäkseen sellaisena etovana olona joka tulee ruokailun jälkeen, mutta helpottaa närästyslääkkeellä.
Paleltaa joo mutta niin kyllä oikeastaan aina että en tiedä🤔
Rintojen arkuus vähentynyt mutta kyllä jonkin verran etenkin kainalon puoleisilla sivuilla on.
Huomenna ultra! Saas nähdä, en odota kauheen positiivisilla mielillä. Toisaalta elämässä on niin paljon kaikkea muuta kivaa nyt (vaikka stressiä aiheuttaakin) että onneksi saa ajatukset pian muualle jos tulee huonoja uutisia :)
Tsemppiä ultraan! Toivotaan hyviä uutisia ❤️

Onko täällä sellaisia, joilla aiempia sektioita takana? Voiko sektiohaavassa tuntua uusi raskaus? Hetkittäin sellainen tunne, että haavan päissä olisi "haavakipua".. Ei mitenkään kovin kovaa kipua, mutta kuitenkin sellainen epämukava tunne.

Mulle siirrettiin 5-päiväinen alkio ja oksetus alkoi kolme päivää myöhemmin (tai edellisenä päivänä kyllä oksensin, mutta suurin syy oli kuitenkin varmaan esikon jättikakka, joka oli tukkinu vessanpöntön 😂). Tää oksujuttu monta päivää ennen plussaa on tapahtunu mulle ny 9 kertaa (neljä kunnon plussa -raskautta ja viis varhaista keskenmenoa) ja se valitettavasti jatkuu yleensä siihen viikolle 24. Voi olla myönnyn niihin pahoinvointilääkkeisiin tällä kerralla.

Lisäks varhaisia tuttuja oireita on nännikipu ja paistetun lihan haistelu ekstaasissa. Ny on 6+3 ja mukaan on tullu raskausnuupahtaminen ja hormonimyrskyt. Sanoinko jo, että oon herkkä hormoneille? 😅 Raskausväsymys taannuttaa mut sellaseks kaksvee taaperoks, joka itkee väsymystään ja hakkaa junaa lattiaan. Teoreettisesti tiiän, että oon väsyny, mutta meen sellaseen taaperomaiseen tilaan, johon en mee koskaan muuten paitsi raskaana.

Äsken (tänään siis 5+6) lensi eka laatta 🤮 Olo ei ollut edes erityisen huono ennen sitä, aika sama kuin muinakin aamuina (tai ehkä vähän huonompi), mutta ne krampit alkoi kuin itsestään 😅

@Nonnan puntaroin hirveän kauan sanoisinko voi ei vai onnea, mutta ehkä sanon sitten molemmat! 🙈 toivottavasti tietenkin ei liian paha olo ole.

Itse jollain hullulla tavalla odotan pahoinvoinnin alkamista, että saisin varmuutta asioiden etenemisestä. Nyt on aika oireetonta, mitä nyt uni on katkonaista, väsyttää päivisin (voinee liittyä edelliseen) ja nälkä tulee herkästi. Ainiin ja kieltä pestessä tulee aamuisin kakomisrefleksiä.

7+2

Viikonlopun alavatsakipuilut on onneksi loppuneet ja rusehtava vuoto myös. 👌🏻 Muuten ei olossa mitään erityistä, toki väsymys on kovaa, mutta uskoisin sen enempi liittyvän huonosti nukuttuihin öihin ja (työ)stressiin. Kai sitä täytyisi olla onnekas tästä, mutta samalla toki mietityttää kun ne oireet puuttuvat 😅🙊 On tää kans ku koskaan ei oo hyvä.

Täällä on nyt oksenneltu aikalailla joka päivä sieltä 6+0 ja nyt olisi 7+2. Neuvola tiistaina ja eka ultra tasan viikon päästä.

Hajut tuntuu voimakkaammin ja nänni päät edelleen vähän arat. Jotku ruuat etoo vaikka edellisenä päivänä olisi niitä hyvällä ruokahalulla syönyt. Ja meidän koti on kauttaaltaan remontoitu ja hetken tuntuu pahalle kotiin mennessä se uuden tuoksu 😁 onneksi nenä tottuu nopeasti 🤭

Täällä luultavasti 5+1-5+3 meneillään. Välillä erinäisiä tuntemuksia alavatsalla, lievää huonoa ja pyörryttävää oloa (verenpaine laskenut vielä alemmas), ummetusta, rinnat/nännit arat, vatsaa turvottaa koko ajan, herään klo 4-5 aikaan joka aamu ja päivisin väsyttää todella paljon. Ja inhokkini: levottomat jalat.

Väsymys on kohta jo kaks viikkoa ollut lamaannuttavaa laatua, eli mikään määrä unta ei tunnu riittävän. Aina väsyttää ja torkahdan helposti pitkin päivää. Hengästyttää, oksettaa, nännien lisäksi toinen rinnoista on kipeytynyt ja paisunut ihan kunnolla. Aiemmissakin raskauksissa nimenomaan vasen rinta on oireillut aina ensin ja imettäessä ollut aktiivisempi maidontuottaja.

Vähintään kahden tunnin välein täytyy jotain laittaa suuhun oksennuksen välttämiseks. Mitään ei edelleenkään tee mieli, kunnes maistan ja sitten onneks maistuu hyvin mikä vain.

Tänään sairastuin johonkin flunssan tapaiseen joka oli lapsilla ensin. Eli kaiken tän raskausoireilun lisäks kurkkukipua, nuhaa, yleistä huonovointisuutta ja särkyilyä. Vähän lämpökin alkaa nousta... En meinaa pysyä tolpillani muutenkaan niin tää oli aika inha lisä tähän tilanteeseen. Mies vielä koko loppuviikon työreissulla. Mutta nyt ilahduttaa 30cm subi! 😋

3+6 ovulaatiosta laskettuna (dpo13) ja oireet alkoi vasta eilen. Sitä ennen pms-oireet oli jo menny ohi ja odotin vaan menkkoja alkavaksi. Eilen päivällä alkoi outo kiristävä tunne alavatsalla ylös noustessa ja vatsalihaksia jännittäessä. Se herättikin epäilyjä sen verran, että tein ekan testin, joka oli positiivinen 🥳 Rinnat ja nännit on taas kipeytyny (oli pahimmillaan luteaalin puolivälissä) ja viime yönä heräsin valvomaan pariksi tunniksi. Vessassa pitää ravata aika tiuhaan.

Ympäri vuorokautinen pahoinvointi, toistaiseksi ei ole oksennus vielä montaa kertaa tullut. Toisaalta välillä tekisi mieli laittaa sormet kurkkuun ja antaa tulla vaan että helpottaisi hetkeksi. Miten ootte pärjännyt töissä tämmösen olon kanssa? On nimittäin aika tukalaa. Nyt 7+2

Ympäri vuorokautinen pahoinvointi, toistaiseksi ei ole oksennus vielä montaa kertaa tullut. Toisaalta välillä tekisi mieli laittaa sormet kurkkuun ja antaa tulla vaan että helpottaisi hetkeksi. Miten ootte pärjännyt töissä tämmösen olon kanssa? On nimittäin aika tukalaa. Nyt 7+2
Mulla on tänään 7+O ja selkeästi pahoinvointi alkaa nostaa päätään. Ei ole vielä tullut ylös mutta koko ajan vähän etoo. Mietin että jos tää menee paljon pahemmaksi niin miten ihmiset on töissä tällaisen olon kanssa? 😄 Olen myös töiden niin väsynyt että ei voi muuta tehdä kun maata raatona sohvalla..

Samaa kans pohdin, et jos etominen/ällötys muuttuu yhtään pahemmaksi kuin mitä se nyt on, menee kyllä vaikeaksi olla töissä... Ja tää väsymys (ja samalla palelu) on jotain aivan järkyttävää! Iskee iltapäivästä kun on päässyt kotiin, ja vasta iltaa kohden virkoaa, kun on tiltannut koko ip:n ja illan sohvalla 😴😅 Ensi viikolla olisi myös illasta yksi maksettu meno, johon pitäisi mennä tutun kanssa. En haluaisi sitä perua 🤔

Ensimmäistä odotan, ja oireilu on ollut hämmentävän vähäistä. Yksi voimakas toispuoleinen vatsakipu jonka takia päädyin lääkärin vastaanotolle, mutta sitä lukuunottamatta tosi vähän mitään. Vähän alavatsan pistelyä silloin tällöin, muutaman kerran olleet rinnat arat (tai sitten olen kuvitellut?), ja viime viikonloppuna la ja su etovaa oloa iltapäivästä iltaan. Ja matala verenpaine, jonka takia pitkään seisoessa välillä heikottaa, mutta sitäkin ollut ennen raskauttakin. Ei mitään muuta oikeastaan. En ole tavanomaista väsyneempi, nukun yhtä huonosti kuin ennenkin (aamuyöheräilyt ihan normaaleja), ja muutenkin olo aika normaali.

Vähän siis epäuskoinen olo, että ollaanko tässä edes oikeasti raskaana, kun suvun naiset ovat oksennelleet osa ihan hyperemeesidiagnoosin verran hyvä jos ei ennen plussausta aina viikolle 20 (kuulemma kaikilla myös loppunut samaan aikaan).

Ainiin! Muistin juuri, että onhan niitä pahoinvointirannekkeita olemassa. Hankin kyllä sellaiset kokeiluun, josko ne auttaisi. Paketeissa näyttää lukevan, että auttaa noin 70% käyttäjistä (niiden pitäisi auttaa kaikkeen, eli myös matkapahoinvointiin ja siihen, jos on merisairas).

Sea band -nimisiä rannekkeita ainakin oli, jos haluatte etsiä.

Muokattu viimeksi:
Takaisin