Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Alba1
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin 6+3 ja väsymys on tällä viikolla ollut tosi kovaa. Ja jatkuvasti vähän kuvottaa, mutta vain kerran oksennus tullut.
Viime yönä näin tosi todentuntuista unta että sain keskenmenon. Huomaa että ens viikon varhaisultra jännittää koko ajan enemmän :Grimacing Face:
@Kaarna en oo huomannut lihaskipuja, mutta rinnat on ollut kipeät tosi sivusta, melkein kainalosta saakka. Sillein vaikea määrittää mistä tarkalleen :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Mä oon nyt vielä uusiksi kelaillut näitä oireita, vaikkei tilanne olekaan kauheasti muuttunut. Jo jonkun aikaa on kyllä väsyttänyt aika paljon, ainakin hetkittäin (välipäivistä alkaen). Se painottuu iltapäivään/iltaan. Palelen myös iltapäivisin pitkän tovin kun tulen töistä samalla, kun väsyttää ja pitää torkkua hetki sohvalla. Hengästymistä portaissa/liikkuessa on myös, ei vaan jaksa "pusertaa" samalla tavalla sitä voimaa siihen liikkeeseen. Runsasta röyhtäilyä on myös ollut plussasta lähtien. Eilen töissä tuli eka yökkäys, eikä ollut oikeastaan edes huono olo silloin. Tätä etomista on hetkittäkn hyvin lievänä taustalla, saa nähdä paheneeko kun viikot etenee 👀

Tänään palelin töissä. Unohdin villatakin kotiin, ilmastointi tehokkaimmillaan ja minä tärisen. Joten siitähän mun niskat jumissa on!

Onneksi 2 vkon loma alkoi juuri.. villasukkaa ja paitaa ja kauluria ja takka päälle.

Mullakin on muuten tota hengästymistä. Tosi herkästi. Ja väsymys on nyt alkanut entistäkin enemmän painaa. Tekis mieli vaan nukkua ja päikkäreitä oonkin ottanut.

Lueskelin tän ketjun viestit läpi ja kyllä niin tutulta kuulosti oireet. Ensimmäisenä oireena ilmaantu hyvin hyvin kipeät rinnat, mitä ne on edelleenkin. Sitten alkoi palelu ja kuljenkin kotona koko ajan joku viltti ympärille kiedottuna 😅 Lämpö on pysyny koko ajan siinä 36,9 - 37,2 niin enpä ihmettele tätä palelemista. Hengästyminen liikkuessa on tullut yllätyksenä jo tässä vaiheessa, tai jotenkin ajattelin sen tulevan vasta myöhemmin. Alavatsakipuja mulla oli alussa aika paljon ja välillä piti lämmintä kauratyynyä pitää vatsalla, onneks se autto. Ne kivut kieltämättä laitto miettimään, että onkohan kaikki kunnossa.. Itkuherkkyys/liikuttumisherkkyys on lisääntynyt huomattavasti. En ois uskonut, että uutinen pienen kotipaikkakuntani kirjastoauton mahdollisesta lopettamisesta sais hanat auki 😭 Liikaa vissiin omia muistoja sieltä.

Jottei tästä nyt ihan kilometriviesti tule, niin muina oireina vielä ajoittainen etova olo, etenkin ikävät hajut on voimistuneet selkeesti ja sitten jonkinlainen unettomuus. Oon koko ajan väsynyt, mutta sitten en meinaa nukahtaa millään 😕

Nyt kun lihaskivut on helpottaneet niin kyllä nää rinnat edelleen kipuilee🤔 eli ei ollut pelkästään rintalihaksista. Pieni toivo nyt herää, tätä ei tosiaan ollut keskenmenoon päättyneessä raskaudessa. 6+6 tänään. Muutama päivä varhaisultraan, alkaa kyllä jännittämään jo vähän😄

Monilla on tuo rintaoireilu. Minulla oli ekassa raskaudessa mut sen jälkeen ei ole rinnoissa ollut mitään. Ne ei reagoi mitenkään eikä mihinkään. 😄

Mulla huolestutti viikko sitten, kun muutaman päivän ajan oireet olivat tosi vähäiset. Mutta nyt on rintojen arkuus mielestäni lisääntynyt ja aamuisin on huono olo ennen kuin pääsen syömään. Lisäksi nyt heräsin yöunilta johonkin hankalaan virtsaputken kirvelyyn. Toivottavasti menee ohi eikä ole mitään tulehdusta.Hyvällä mielellä olen nyt sitten ollut 😊 yritän muistaa ajatella, että murehdin sitten jos tulee murehdittavaa...

Minulla alkoi rintojen (nännien) herkkyys jo 3pv ovulaatiosta, mikä ei ole lainkaan tavanomaista, mutta en silloin uskaltanut uskoa sen tarkoittavan mitään juuri koska se alkoi niin aikaisin. Sama jatkunut edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän.

Nyt kun on ollut pakkasta enemmän niin apua tätä palelua ulkoilun jälkeen! Tuntuu ettei mikään saa lämpiämään ja nilkkoja oikein särkee miten jäässä ne on. Niin ja 4+5 tänään.

Kuulostaa kyllä hyvin monella olevan rintojen kipuilua. Mulla oli vähän samalla tavalla kun @Rianna313 :lla, että hyvin aikasin alkoi kipuilu eikä oikein uskonut sen johtuvan raskaudesta, mutta ei muissa kierrossa tuntemukset tullu kuitenkaan niin aikasin 🤷🏼‍♀️

Mä oon nyt vannoutunut kauratyynyn käyttäjä, saan sillä aika hyvin raajat lämpimiksi jos muuten vaan hohkaa kylmää 😂

Ensimmäiset oireet alkoivat jo paria päivää ovulaation jälkeen kun vatsassa tuntui päivittäin outoja hetkellisiä kipuja ja rinnat alkoivat olla kipeät. Dpo 11 veritestillä tulikin sitten haalea plussa ja sen jälkeen normi testi alkoikin tummua pikkuhiljaa. Etova olo alkoi myös tulla tällä viikolla.

Mulla alkoi toissayönä virtsaputken suun kirvely, johon heräsin. Sen jälkeen vaihtelevasti kirvelyä ja välillä ei. Ajattelin eilen, että limakalvot on vaan kuivat ja yritin hoitaa öljyllä. Mutta illalla tuli ihan kunnolla verta virtsatessa ja sain kunnon slaagin, että tuliko keskenmeno. Mutta se näytti liittyvän pelkästään pissaamiseen eikä verta tullut kuin taas just äsken. Mutta siis vein tänään pissanäytteen ja siellä näyttää olevan tulehdus ja just hain antibioottikuurin. Mulla ei ole kai ikinä ennen ollut pissatulehdusta. Tosi outoa. Viimeisen ab-kuurin oon syönyt joskus 25 vuotta sitten 😅 toivottavasti tää kirvely loppuu nopeasti!

Tänään 5+4, ja selkeästi enemmän pahoinvointia nyt herätessä. Ei silti mitään ihan hirveetä vieläkään. Sain syötyä appelsiinia, katotaan meneekö vähän kahvia, koska sitä kuitenkin tekisi mieli 🤔

Paleleminen ja väsymys jatkuu. Eilen olin ihan koomassa sohvalla koko iltapäivän 😅 Eikä ruoka oikein maistunut myöskään.

6+5
Yöllä heräsin huonoon oloon. Velloi oikein kunnolla mahassa. Kävin syömässä niin meni ohi. Nyt aamulla ei tunnu pahoinvointia, mutta tosi kova nälkä on.

7+0

Ei muuta erityistä, kuin rusehtavaa vuotoa pyyhittäessä, sekä alavatsa ja -selkä jomottelee.

5+0

Ei mitään erityistä tänään, paitsi ehkä nälkä tuli aiemmin kuin yleensä ja otin varmuuden vuoksi välipalaa ennen lounasta.

Eilen oli jotain huonoksi oloksi rinnastettavaa iltapäivällä ennen kun söin ja se olo jatkui syömisen jälkeenkin. Helpotti, kun lähdin ulos juoksemaan.

Ylipäänsä on nyt ollut seuraavia: nuha, palelua, väsymystä, nälkää, vaikeutta motivoitua töihin ja liikunnan aikana syke nousee helpommin. Kaikki nuo oireet on vielä hyvin lieviä, että aika normaali olo lopulta

5+6 (nyt oikein laskettuna 😅)
Melko vähän oireita edelleen. Vatsaoireina välillä jomottaa alavatsaa, mutta myös suolistossa tuntemuksia, ummetusta ja ilmavaivoja ollut monena päivänä.. Joululoman aikainen väsymys jonkin verran helpottanut, mutta yöt on tosi levottomia, heräilyä ja todella eläviä ja sekavia unia. Kerran pari päivässä pieni etova olo iskee joka helpottaa röyhtäyksillä 😅

Tänään käytiin miehen ja hänen vanhempiensa kanssa lounaalla. Nälkä oli ihan kiitettävä, mutta aika nopeasti kesken ruokailun alko iskee se semmonen kunnon ällötys ja tuntui ettei ruokaa mene enää yhtään alas. Nyt on rv 6+1 eikä vielä ole tarkoitus kertoo raskaudesta, niin piti käydä sitten vessan puolella vähän hengittelemässä 🙈 Se onneks autto ja sain sit syötyä lautasta vähän tyhjemmäksi. Ei nyt sit kyllä viitti mennä liikaa syömään ihmisten kanssa 😅

6+0
Mieliala on ollut enemmän negatiivisen puolella useamman päivän ja itku herkässä kaikesta. Miehen käytös ärsyttää, vaikka siinä ei ole tapahtunut mitään muutosta normaalista.

Rennie on jokapäiväinen kaveri ja nukkua tarvii useamman tyynyn avulla. Syödä tarvii myös useammin, mutta pieniä annoksia. Jonkun aikaa tuli herkemmin huono-olo jos ei syönyt, nyt ei niinkään.

Toivoisin mieluummin mielialan heilahtelua, kuin tätä negatiivisuutta.

Takaisin