Oireet

Mulla on kyl nyt ollut superoireetonta, nukun taas hyvin, ei enää nippaile alavatsa, sykkeet palanneet normaaleiksi, ei himoja tai ällötyksiä enää. Energiatasot normaalit. Ei mitään kovin selvää siis aiemminkaan ollut, mutta nyt ei kyllä edes kuvittelemaan oireita. Toki vielä aikaista mutta alan jo jotenkin olla aika varautunut siihen että nyt ei tärpännyt terve raskaus, kun meillä siis tosiaan vain alle 50% mahdollisuus siihen, joten olisi kai liikaa pyydetty jos heti ekalla kerralla onnistuisi, kun sukulaisilla mennyt ties kuinka monia ensin kesken.
Noh, ainakin saa nautittua kesästä kun ei ole oireita! Huomenna testipäivä ja teen digin, toivon mukaan nyt tulisi 3+ ja vajaan parin viikon päästä iloinen yllätys ultrassa!
Toivotaan Kaarna ❤️
 
Sama juttu hiusten rasvoittumisen kanssa! Ei aiemmissa raskauksissa!

...ja muistan myös katkelman jostain keskellä yötä (ja levottomia jalkoja, unettomuutta, närästystä ym.) käydystä keskustelusta kuopuksen raskaudessa, jolloin vannoin vähemmän kaunein sanankääntein, että never again...
No mikähän niissä hiuksissa sit nyt on 😅 ja kiva että muilla ollut heikkoina hetkiä samoja vannomisia 😀 tais itellä olla vaan kaikki ne pienet kolotukset ja kun kaikki tuntui hankalammalta.
 
Mulla on ihan järkyttävä väsymys. Alan olla ihan loppu lasten lomaan ja vaan odotan, että päiväkoti alkaisi ja pääsisin kunnolla lepäämään. En jaksa tehdä mitään kotitöitä, kun ei vaan ole energiaa ja päivät on yhtä selviytymistä. Tissit on arat ja on ällöttänyt aavistuksen enemmän nyt tämän viikon, mutta ei ole oksennus vielä lentänyt.
 
Rv 8+2 (tai ultran mukaan 8+4), väsymys on melkoista. Huonovointisuudessa mystistä helpotusta parin päivän ja yön ajan, oon juonut näinä aamuina myös desin kahvia (maistuu pahalta, mutta kylmissä aamuissa tarvitaan jotain lämmintä). Lempeitä tunteita perheenjäseniä kohtaan - mutta aika kipakoita kipinöitä lentää myös yllättävän herkästi. Rynnäät hellänä. Mahtavana uutena oireena yläselän finnit, joista en ole koskaan aiemmin kärsinyt. Ja every day is a bad hair day.

Älä tule paha yö, tule hyvä yö.
 
Rv 8+2 (tai ultran mukaan 8+4), väsymys on melkoista. Huonovointisuudessa mystistä helpotusta parin päivän ja yön ajan, oon juonut näinä aamuina myös desin kahvia (maistuu pahalta, mutta kylmissä aamuissa tarvitaan jotain lämmintä). Lempeitä tunteita perheenjäseniä kohtaan - mutta aika kipakoita kipinöitä lentää myös yllättävän herkästi. Rynnäät hellänä. Mahtavana uutena oireena yläselän finnit, joista en ole koskaan aiemmin kärsinyt. Ja every day is a bad hair day.

Älä tule paha yö, tule hyvä yö.
Nämä finnit!! Jotenkin kaikki muut on siedettävää ja ymmärrettävää mutta pitääkö niitä finnejäkin tulla ko sieniä sateella; itselläni naaman täydeltä. Ei kiva. Tsemppiä hyviin öihin ja parempiin hiuspäiviin @Pikku3
 
Minulla loppui oireet rv 10 tienoolla. Siihen saakka rinnat aivan järkky arat, väsytti ja olo oli todella kammottava. Mutta sinnittelin, enkä oksentanut kertaakaan :D ! Nyt mennään rv 13+4, muuten olisi niin kivat fiilikset touhuilla vaikka ja mitä, mutta korvien väli tuntuu pistävän vastaan.. Ei jotenkaan uskalla iloita ja nauttia tästä :(
 
Mulla kummasti aaltoilee oireet. Ensin on jatkuvasti oksettava olo ja sitten saattaa välissä olla useampikin parempi päivä. Silloin ehtii heti huolestua että onko huono merkki.. Väsymys on kyllä kova koko ajan!
 
Mulla kummasti aaltoilee oireet. Ensin on jatkuvasti oksettava olo ja sitten saattaa välissä olla useampikin parempi päivä. Silloin ehtii heti huolestua että onko huono merkki.. Väsymys on kyllä kova koko ajan!
Mulla kans oli viikon verran ihan hirvee olo ja nyt pari päivää ihan hyvä. Heti tietysti hirvee huoli et mitä tää tarkottaa 😵‍💫 mut kaippa ne oireet sit vaan voi aaltoilla 😅
 
Täällä edelleen oireetonta lukuunottamatta alavatsan nipistelyä ja menkkatuntemuksia. Pitäisi kai nauttia kun on näin ”hyvä” olla, mutta ihan mahdotonta on😞 Eilen ja tänään tullut ruskeaa vuotoa pyyhittäessä, ja vaikka se googlen mukaan onkin normaalia niin ei ainakaan tee oloa varmemmaksi.

Aamulla sain digitestiin 3+, mutta eipä se muusta kerro kuin hormonin erittymisestä. Itselle jotenkin tosi vahva intuitio tuulimunasta, mutta tilanteenhan näkee vasta ensi viikolla varhaisultrassa.
 
Mulla oikeastaan loppunut rintojen aristus kokonaan. Ehkä niitä joskus hieman kutiaa. Lisäksi pahin pahoinvointi ehkä hieman väistynyt, nyt tulee enemmän aaltoillen ja iltaa kohden, mutta ei oo niin paha kun vielä vaan viikko sitten. Kun kattelin merkintöjä edellisestä onnistuneesta raskaudesta, niin oireet jatkuivat ainakin ensimmäisen raskauskolmanneksen loppuun asti. Tänään rv 9+3. Hieman tämä oireiden vähentyminen tuonut huolta. Vielä 10 päivää ultraan 😔
 
Täällä edelleen oireetonta lukuunottamatta alavatsan nipistelyä ja menkkatuntemuksia. Pitäisi kai nauttia kun on näin ”hyvä” olla, mutta ihan mahdotonta on😞 Eilen ja tänään tullut ruskeaa vuotoa pyyhittäessä, ja vaikka se googlen mukaan onkin normaalia niin ei ainakaan tee oloa varmemmaksi.

Aamulla sain digitestiin 3+, mutta eipä se muusta kerro kuin hormonin erittymisestä. Itselle jotenkin tosi vahva intuitio tuulimunasta, mutta tilanteenhan näkee vasta ensi viikolla varhaisultrassa.
Mulla oli kans tuota ruskeeta vuotoa ja kipuja plussasta lähtien ja vielä 5+4 oli silti kaikki hyvin. Tuo vuoto säikäyttää kyllä kovasti.
 
Mulla oikeastaan loppunut rintojen aristus kokonaan. Ehkä niitä joskus hieman kutiaa. Lisäksi pahin pahoinvointi ehkä hieman väistynyt, nyt tulee enemmän aaltoillen ja iltaa kohden, mutta ei oo niin paha kun vielä vaan viikko sitten. Kun kattelin merkintöjä edellisestä onnistuneesta raskaudesta, niin oireet jatkuivat ainakin ensimmäisen raskauskolmanneksen loppuun asti. Tänään rv 9+3. Hieman tämä oireiden vähentyminen tuonut huolta. Vielä 10 päivää ultraan 😔
Onneks raskaudet voi samalla odottajalla olla erilaiset keskenään ilman että mitään olisi vikana 🩷 mut kyllä tuo oireiden muuttuminen/väheneminen/loppuminen vaan aiheuttaa ihan hirveesti huolta. Mullakin 9 pv ultraan ja tuntuu että siihen on ikuisuus 🙈
 
Täällä kans alkoi huolettamaan, kun on hieman helpompi olla nyt pahoinvoinnin suhteen. Ruoka maistunut tänään paremmin. Väsymys on kyllä edelleen lamaavaa, huimaa, rinnat on arat, turvottaa. Ajatuksena ois varailla toinen varhaisultra ens viikolle kkm taustan vuoksi. On tää alkuraskaus vaan raastavaa tän epätietoisuuden kanssa 😔

Täällä kans hiukset rasvoittuu hetkessä! Muistan, että esikoisen raskaudessa kans oli näin ja sit loppuraskaudesta hiukset oli hyvässä kunnossa ja ei rasvoittuneet ja sai pidennettyä pesuväliä!
 
Onneks raskaudet voi samalla odottajalla olla erilaiset keskenään ilman että mitään olisi vikana 🩷 mut kyllä tuo oireiden muuttuminen/väheneminen/loppuminen vaan aiheuttaa ihan hirveesti huolta. Mullakin 9 pv ultraan ja tuntuu että siihen on ikuisuus 🙈
Niin totta, kaikki raskaudethan ovat erilaisia, niin ehkä ei vielä kannata alkaa ihan liikaa huolestumaan. Mutta vähän outo fiilis kuitenkin. Mutta eihän tälle asialle nyt tällä hetkellä mitään voi tehdä, niin odotellaan nyt ja mennään sit sen mukaan mitä siellä ultrassa löytyy. 🫶🏻
 
Viikko odottelua varhaisultraan täällä. Raskaus tuntuu vielä aika epätodelliselta ennen sitä. Mulla on jatkunut ruokahaluttomuus, pitää kuitenkin koittaa syödä jotakin, muuten tulee energianpuute ja huonolle tuulelle. Voihan tämä olla vähän stressistäkin johtuvaa, kun kuitenkin syön sitten kun tulee tarpeeksi nälkä. Eilen sain päähänpinttymän, että tekee mieli vaan donitsia tai smoothie bowlia, mutta tuli tehtyä ihan lämmintä ruokaa kuitenkin. 🙈
 
Tänään ollut alaselkä todella kipeä. Nyt 7+2. Heti tulee mieleen että kaikki ei olisi hyvin. Hartiaseutu ollut myös kipeänä tässä muutaman päivän ja alkoi pelko että jos tämä onkin kohdunulkoinen raskaus kun ei siellä varhaisultrassa vielä olla käyty.
Varasin ultran heti, mutta sain sen sopimaan omiin aikatauluihin vasta ensi viikon lauantaina. Pitkä aika vielä odottaa tietoa siitä että kaikki olisi hyvin.
 
Täällä myös yksi joka on stressannut kovasti että onko vauvasta tietoakaan. Oireita on kyllä, mutta kevyesti versus edellisiin raskauksiin.. Tänään on huimannut, mittasin verenpaineen ja alhainen se mulle oli 106/70. En mitenkään jaksaisi lasten riehumista kun tekisi mieli vain maata sohvalla! Ajatuskin pään kääntämisestä etoo.. Satsasin muutaman kympin doppleriin ja tänään sain kuulumaan sydänäänet! :smiling face with heart-eyes: Viikkoja jotain 9+. Kyllä kannatti! Tuntuu todellisemmalta ja siltä ettei nämä olot ole ihan turhaa. :Two-hearts:
 
Täällä myös yksi joka on stressannut kovasti että onko vauvasta tietoakaan. Oireita on kyllä, mutta kevyesti versus edellisiin raskauksiin.. Tänään on huimannut, mittasin verenpaineen ja alhainen se mulle oli 106/70. En mitenkään jaksaisi lasten riehumista kun tekisi mieli vain maata sohvalla! Ajatuskin pään kääntämisestä etoo.. Satsasin muutaman kympin doppleriin ja tänään sain kuulumaan sydänäänet! :smiling face with heart-eyes: Viikkoja jotain 9+. Kyllä kannatti! Tuntuu todellisemmalta ja siltä ettei nämä olot ole ihan turhaa. :Two-hearts:
Voiko ne kuulua jo noin aikaisin! 😍
 
Voiko ne kuulua jo noin aikaisin! 😍
Voi varmaan aikaisemminkin mutta itse en ole saanut kuin oman sykkeen tätä aiemmin.. 🤭 Kerran kyllä olen aiemmassa raskaudessa kuullut myös aika aikaisin mutta viikot taisi olla aika samat kuin nytkin.
 
Onko muilla ollut itkuherkkyyttä? 🙈 Mä kävin tänään passikuvassa ja mua itketti sen jälkeen kun siitä kuvasta tuli niin hirvee 😂 Sit mua rupes itkettää kun näin että Colleen Hooverin kirjasta tulee elokuva ja tykkäsin niistä kirjoista paljon 😅 Oon myös nukkunu tosi huonosti, herään pari kertaa keskellä yötä ja viimeistään viideltä pitää nousta vessaan.
 
Takaisin
Top