Oireet

Mua huolettaa mun oireettomuus. Mulla ei oo laisinkaan pahoinvointia ja en yhtään muista millon alkoi ekassa raskaudessa. Rinnat on hieman arat ja öisin on heräilyä, oon kyllä tavallisestikin aika huono uninen. Vatsan seudulla välillä jotain tuntemuksia ja kerran oon kylkeä kääntäessä tuntenut repäisykipua. Alkuun oli hirveä nälkä ihan koko ajan mutta se alkanut tasoittumaan selvästi. Nyt olis rv 5+4. Testejä tehty useita, hyvin vahvistui viiva ja tiistaina tein digillä 3+. Onko muilla jo näillä viikoilla ollut selkeitä oireita, mm. pahoinvointia? Voikohan kaikki olla ihan hyvin vaikka oireita on vähän..
Mä oon 6+2 ja hyvin kevyet oireet. Ei haittaa se kyllä, vaikka välillä pistää miettimään 🫣 Edellisistä raskauksistakaan ei ollut kovia oireita, lähinnä etoi vähän ja väsytti välillä. Ja silloin mulla oli keltarauhastukilääkitys, joka ehkä sitten voimisti oireita.

Mua tähän mennessä mahasta nipsii ja puristaa, röyhtäyttää, välillä nopea etominen, nälkä muuttunut. Eikä kahvi oikein maistu.
 
Täällä tuntuu tänään aika oireettomalta… ei oikein ällötä eikä ole pahaa oloa. Tuntuu että oireet olisi hieman lieventyneet viime päivinä. Toki väsymystä pukkaa. Oon kanssa yrittänyt lisätä liikuntaa, että ehkä se sitten on kohentanut yleis olotilaa 🤷‍♀️ vaikka se liikkuminen itsessään on ollut aika työläistä väsyneenä ja turvonneena…

Mutta saas nähdä palaako paha olo jo iltaa myöden vai mitä… mutta heti herää huoli 😔….vaikka olenkin lukenut muiden kommentteja oireettomista päivistä ja oireiden vaihtelevuudesta. Nyt on pitkä odotus sinne NT-ultraan.
 
Eilen mua närästi jonkin verran ja sitä mulla on aina ollut raskauksien aikana. Tänään myös hieman taas etovaa oloa, jota ei eilen kylläkään ollut. Väsymys on edelleen kova, ja tunteet herkillä.
 
Täälläkään ei oireita juuri nimeksikään, edelleenkään. Nyt ois kuukautisista laskettuna 7+4. Arat tissit iltaisin, ku ottaa liivit pois. Ja nyt pari päivää sitten tullut semmonen puuskuttava huono olo, jos nälkä on päässy yllättämään. Mutta eipä muuta.. 🫣
 
Tänään 4+6 ja oireet on edelleen lähinnä rintojen aristelut ja välillä jomottelut molemmin puolin alavatsaa sekä -selkää. Väsyttää ja vähän flegmaattinen olo, mutta mua väsyttää kyllä aina yleensä muutenkin 😂 Mut mitään normaalista poikkeavaa en oo havainnut.

Mulla alkoi esikoisesta pahoinvointi ja vahvempi oireilu 6+ viikolla ja se oli ihan hirveää aikaa. Olo oli aivan persoonaton ja lattea, nukuin pitkiä yöunia ja kaikissa mahdollisissa väleissä päikkäreitä. Kaikki voimakkaat hajut etoi, pystyin syömään vaan muutamia ruokia ja oksentelin (tosin onneksi vaan 1-2 krt/pv).

Mielenkiintoista nähdä, miten tän kanssa oireet kehittyy. En yhtään laita pahakseni, vaikka ois oireeton raskaus 😵‍💫😅
 
5+1 ja edelleen oireina vaan kipeät turvonneet rinnat ja alavatsan juiliminen/kipuilu vähän väliä, ja se etenkin iltaa kohden lisääntyvä alavatsan turvotus.

Kaikki ruoka ja aamukahvi maistuu, ei ole etovaa oloa. Väsymys on ollut tällä viikolla voimakkaasti läsnä ja oon joutunut ottamaan päikkäreitä, mutta se on tavallinen seuraus ylitöiden tekemisestä mulle. Väsyneenä myös mieli ailahtelee ja on helposti huono ja nälkä isompi. Nyt hyvien yöunien jälkeen on taas ihan mainio olo. Kaikki muu normaalisti, paitsi noi rinnat 😁

Toivon ettei sitä pahoinvointia tulisi ollenkaan. Enkä toivo sen isompia oireita muutenkaan.
 
Rauhoitti hieman mieltä kun täällä on myös muita joilla ei suurempia oireita. Tänään hieman alkanut tuntumaan esikoisen raskaudesta tuttuja pahoinvoinnin aaltoja, tosin vielä lieviä, mutta kuitenkin edes jotain tuntemuksia.
 
Ai niin! Yksi takuuvarma alkuraskauden oire on se, että hengästyy naurettavan helposti 😅 työnsin lapsiani tuplarattaissa tarmokkaasti *alamäkeen* ja puuskutin alhaalla 😂🤣 mun älykello edellisessä raskaudessa kertoi huolestuneena, että mun sykkeessä on tapahtunut muutos. Se poistui kellolle yhtä mystisesti synnytyksen jälkeen 😅 tänään myös pyörrytellyt, mitä en ikinä normaalisti tunne.
 
Mulla kans tänään huimaillut, mikä ei oo mullekaan normaalia. Ja yhtäkkiä päivällä tuli aivan järjetön väsymys, mikä meni kyllä sitten onneksi levolla ohi.

Oon kyllä kans semmonen huolehtija, että jos on vähänkään oireettomia päiviä, nii heti on huolissaan, vaikka pitäis vaan osata nauttia niistä helpoimmista päivistä. 😅 Mutta näin alkuvaiheessa, kun raskaus ei muuten oo mitenkään vielä konkreettista, nii ehkä ne oireet tuo jotenkin sitä mielenrauhaa, vaikka oikeasti eivät kerro raskauden kulusta mitenkään (oireet tai oireettomuus). 😊
 
Täällä tänään rv4+6 pahoinvointi yllätti ja just syöty aamupala kaarena pönttöön. Eikait tämä vielä voi alkaa? 😱😱 Jospa vaan joku mahapöpö 😂 edellisissä raskauksissa en ole oksentanut lainkaan.
 
Mullakin on edelleen tosi vähän oireita, lähinnä rintojen arkuutta (joka sekin vaihtelee), väsymystä ja ehkä hajuaisti on tarkentunut. Pitäis kai osata iloita hyvästä olosta, mutta en voi sille mitään, että oireettomuus huolettaa. Huh tää alkuraskaus kyllä koettelee mieltä, mun on näköjään tosi vaikea sietää epävarmuutta ja sitä, etten voi vaikuttaa kaikkeen 😄
 
Tänään ollut todella huono olo. En ajatellut että pahoinvoinnit näin aikaisessa vaiheessa alkaisi. 😫( Nyt 4+3)
Edellisen kanssa alkoi tulla oireita vasta 8. viikolla.
 
Omien laskujen mukaan tänään 4+2 (menkoista 4+4), oireina edelleen jo ennen plussaa alkanut tosi vähäinen unentarve (ei vaan nukuta iltaisin tai aamuisin ja silti ihan pirteä ja uni myös tosi kevyttä, herään ääniin vaikka normaalisti en millään), ja nyt sitten uuten pari päivää ruokahaluttomuus! Ei vaan tule nälän tunnetta ja ateriakoot pieniä. Ei kuitenkaan siis mitään pahoinvointia, ei vaan tunnu että vatsa vetäis enempää. Silti tosiaan pirteä ja energinen olo😅😅 kauheeta kun mietin voiko nää edes olla raskausoireita, eiks pitäisi olla just päinvastoin että väsyttäis ja nälättäis tai ainakin et pahoinvoinnin takia ei vois syödä?😅
Mutta koetanpa nyt nauttia tästä niin kauan kuin vielä voi....😅😅😅
 
Ah, parempi aamu taas. Kiitos Sea band -rannekkeet, illalla valmiiksi tehdyt leivät (en tiiä teidän yövoinneista, mutta mulla tulee tasan 3 h välein ragenälkä, johon ei pikku suolakeksit tai hedelmäpalat auta) ja siten paremmista yöunista. Tai mistä lie. Ällöttää, mut on vähän elämääkin!
 
Takaisin
Top