Oireet

Täällä kans pahoinvointia 🤢 ‍Nyt menossa 6+4. Aamulla vointi on ihan hyvä, mutta kaikkien ruokailujen välillä on pakko syödä välipaloja tai kuvotus kasvaa niin suureksi, ettei pysty syömään enää mitään. Päivällisaikana pahoinvointi on huipussaan ja illasta taas helpottaa vähäsen. Tosi monet hajut ja ruuat kuvottavat. Joutuu pitämään nenästä kiinni, kun lämmittää lapselle ruokaa 😅

Pahoinvoinnin lisäksi on esiintynyt palelua, heikotusta ja väsymystä vähän vaihtelevasti toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän.
Mulla 6+6 ja aika samalta kuulostaa, että välipaloja menee. Tulee sellainen kuvotus jos ei ole syönyt pariin tuntiin. Mitään ei oikeen tee mieli alkaa syömään, vaikka syödessä maistuisikin. Eilen salilla haisi hikiset tilat ihan kamalalta, ja roskia viedessä pidätin hengitystä. 😂
 
Tänään ihan normivointinen päivä, eli kaipa eilisen väsymys oli jtn muuta. Ei pahoinvointia, ei tuntemuksia rinnoissa, ei mitään. Ylihuomenna ultra. Kauheen vaikea uskoa että sieltä tulisi hyviä uutisia. Aina välillä saa ajatukset muualle ja välillä en voi tehdä muuta kuin selata netistä raskaus- ja keskenmenojuttuja. No, päätettiin illaksi lähteä mökille jos aika kuluis nopeammin ja sit ois enää huominen kärvisteltävänä.
 
Tänään 8+0 ja etovaa oloa yltyi tänää oksentamiseen asti. Jännä miten erilaisia raskaudet ovat keskenään. Aikaisemmissa en koskaan oksentanut eikä kyllä ollut näin paljon muitakaan oireita.

Kertokaa hyviä vinkkejä nopeiksi, helposti syötäviksi välipaloiksi töihin!
 
Tänään 8+0 ja etovaa oloa yltyi tänää oksentamiseen asti. Jännä miten erilaisia raskaudet ovat keskenään. Aikaisemmissa en koskaan oksentanut eikä kyllä ollut näin paljon muitakaan oireita.

Kertokaa hyviä vinkkejä nopeiksi, helposti syötäviksi välipaloiksi töihin!
Kotona nopeasti tulee juotua tai otettua mukaan Froosh smoothieita, kun on tuo vatsakin aika huonona niin näitä kestää paremmin kuin kuivatuotteita jotka sitoo nestettä ja turvottaa. Myös lasten välipalapussit on ihan pelastus, kun pitää olla nopeasti jotain verensokeria nostavaa ulottuvilla. 🫶🏻
 
Tänään 8+0 ja etovaa oloa yltyi tänää oksentamiseen asti. Jännä miten erilaisia raskaudet ovat keskenään. Aikaisemmissa en koskaan oksentanut eikä kyllä ollut näin paljon muitakaan oireita.

Kertokaa hyviä vinkkejä nopeiksi, helposti syötäviksi välipaloiksi töihin!
Mulla on ollut pieniä sulhaspiirakoita, porkkanaa tikkuina, viinirypäleitä ja myös smoothieita ja mehukeittoja töissä mukana. Ne on tähän mennessä jeesanneet ainakin vähän!
 
Tänään on ollut parempivointinen päivä. Jätin eilen uuden monivitamiinin pois testiksi, kun luin että ne voi osaltaan aiheuttaa pahoinvointia, ja oon sitä nyt viikon päivät syönyt vanhojen monivitamiinien sijaan. Katotaan onko sattumaa vai oisko jotain perää. 🤔
 
Tänään on ollut parempivointinen päivä. Jätin eilen uuden monivitamiinin pois testiksi, kun luin että ne voi osaltaan aiheuttaa pahoinvointia, ja oon sitä nyt viikon päivät syönyt vanhojen monivitamiinien sijaan. Katotaan onko sattumaa vai oisko jotain perää. 🤔
Mulle ne apteekin Mama vitamiinit aiheutti tätä aiemmissa raskauksissa, merkki Mini sun taisi olla. Foolihappoa olen nyt syönyt pelkästään purkista jo kauan, mutta viime päivinä unohtanut ja pahoinvointia ei ole.. Voisko olla sekin tai sit keho erityisen herkkä nyt about kaikelle.
 
Täällä ollut myös pari aika hyvää päivää pahoinvoinnin puolesta. Tietty hetkiä kun on tosi ikävä olla, mutta ei mitään verrattuna esim. viikon takaiseen. Ite en oo tosin tehny oikein mitään erilailla, joten toivon että nyt olis vaan se aika kun pahoinvointi alkaa olla ohi!
 
Täällä vaan kuvotus, ruokahaluttomuus ja tajuton väsymys jatkuu. Vatsakivut on aavistuksen helpottaneet, mutta kyllä niitä silti vielä ajoittain tulee. Ja huomaan että stressaan koko ajan sitä, että jos pienikin tuntemus tulee mahaan, niin ahdistun heti että nyt tulee vatsakramppi. Nuo kivut on niin inhottavia 😖

Oliko täällä muita, jotka on nyt vasta palanneet tai palaamassa ensi viikolla lomilta töihin? Itse palaan maanantaina ja huolestuttaa hirveästi, että miten selviän ja jaksan töissä tämän olon kanssa 😅
 
@Marbella Mä oon nyt ollu kolme päivää töissä ja aika raskasta on ollut. Ekan päivän jälkeen tuli oksennus ja muina päivinä isoa etomista, mutta siedettävää kuitenkin. Aina kotiin päästyä ruuan jälkeen heti nukkumaan muutamaksi tunniksi. Sitten muutama tunti hereillä ja yöunille. Toivon että tää menee nyt muutamassa viikossa ohi. Nyt viikkoja 8+2.
 
@Marbella mä kans palaan töihin ens viikolla, mutta vain 2 viikon loman jälkeen.
Toivon sydämeni pohjasta, ettei ois niin kamalat olotilat kuin viikolla ennen lomalle jääntiä. Se oli ihan hirveää.
Tiedän, että tulen olemaan fyysisesti todella poikki, mutta eniten pelkään pahoinvointia. Pitää jotenkin tosi kekseliäästi yrittää järkkää mukaan monipuolisesti välipaloja ja eväitä, jos niillä voisi vähän ehkäistä etovaa oloa.

Tsempit ihan kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka lamaannuttavaa, masentavaa ja uuvuttavaa se on, etenkin jos joutuu tai haluaa vielä salata raskauden. Oon itse vielä pärjännyt kohtalaisesti enkä ole joutunut kunnolla oksentamaan, joten kaikki empatiat niiden puolella joilla on rajummat oireet :crying-face:

Onko muilla muuten tissikivut niin pahoja, että asennonvaihdot yöllä ihan herättää? Punnitsen tässä jonkun tukevan yötopin hankkimista jos se pieni tuki edes vähän ehkäisisi kiputuntemuksia. Mulla rintojen kipu oli ihan ekoja oireita raskaudesta ja edelleen on vähintään yhtä paha ellei pahempi näin yhdeksännellä viikolla. Rinnat on niin käsittämättömän arat, että on kiusallista.
 
@Marbella mä kans palaan töihin ens viikolla, mutta vain 2 viikon loman jälkeen.
Toivon sydämeni pohjasta, ettei ois niin kamalat olotilat kuin viikolla ennen lomalle jääntiä. Se oli ihan hirveää.
Tiedän, että tulen olemaan fyysisesti todella poikki, mutta eniten pelkään pahoinvointia. Pitää jotenkin tosi kekseliäästi yrittää järkkää mukaan monipuolisesti välipaloja ja eväitä, jos niillä voisi vähän ehkäistä etovaa oloa.

Tsempit ihan kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka lamaannuttavaa, masentavaa ja uuvuttavaa se on, etenkin jos joutuu tai haluaa vielä salata raskauden. Oon itse vielä pärjännyt kohtalaisesti enkä ole joutunut kunnolla oksentamaan, joten kaikki empatiat niiden puolella joilla on rajummat oireet :crying-face:

Onko muilla muuten tissikivut niin pahoja, että asennonvaihdot yöllä ihan herättää? Punnitsen tässä jonkun tukevan yötopin hankkimista jos se pieni tuki edes vähän ehkäisisi kiputuntemuksia. Mulla rintojen kipu oli ihan ekoja oireita raskaudesta ja edelleen on vähintään yhtä paha ellei pahempi näin yhdeksännellä viikolla. Rinnat on niin käsittämättömän arat, että on kiusallista.
En tiedä johtuuko siitä että imetän vielä, mutta tässä raskaudessa ei oo mennyt tissit super kipeeksi. Imetys tietty kyllä sattuu välillä tosi paljon 🙈
Mutta toi paine alavatsalla! Mulla se vaikuttaa tosi paljon yöuniin. Ei voi enää kyllä mahallaan nukkua, mikä on harmi kun tykkään just eniten nukkua mahallaan 😔 Maha ei oo siis ees kasvanut vielä juuri ollenkaan, mutta jotenkin se paine tekee tosi tukalan olon.
 
@Marbella mä kans palaan töihin ens viikolla, mutta vain 2 viikon loman jälkeen.
Toivon sydämeni pohjasta, ettei ois niin kamalat olotilat kuin viikolla ennen lomalle jääntiä. Se oli ihan hirveää.
Tiedän, että tulen olemaan fyysisesti todella poikki, mutta eniten pelkään pahoinvointia. Pitää jotenkin tosi kekseliäästi yrittää järkkää mukaan monipuolisesti välipaloja ja eväitä, jos niillä voisi vähän ehkäistä etovaa oloa.

Tsempit ihan kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka lamaannuttavaa, masentavaa ja uuvuttavaa se on, etenkin jos joutuu tai haluaa vielä salata raskauden. Oon itse vielä pärjännyt kohtalaisesti enkä ole joutunut kunnolla oksentamaan, joten kaikki empatiat niiden puolella joilla on rajummat oireet :crying-face:

Onko muilla muuten tissikivut niin pahoja, että asennonvaihdot yöllä ihan herättää? Punnitsen tässä jonkun tukevan yötopin hankkimista jos se pieni tuki edes vähän ehkäisisi kiputuntemuksia. Mulla rintojen kipu oli ihan ekoja oireita raskaudesta ja edelleen on vähintään yhtä paha ellei pahempi näin yhdeksännellä viikolla. Rinnat on niin käsittämättömän arat, että on kiusallista.
Täällä kans kovat tissikivut. En oo öisin kyllä heräillyt, mutta kosketus / väärä asento sattuu. Ja se hetki, kun ottaa liivit pois niin sattuu mielettömästi 😬
 
@Marbella mä kans palaan töihin ens viikolla, mutta vain 2 viikon loman jälkeen.
Toivon sydämeni pohjasta, ettei ois niin kamalat olotilat kuin viikolla ennen lomalle jääntiä. Se oli ihan hirveää.
Tiedän, että tulen olemaan fyysisesti todella poikki, mutta eniten pelkään pahoinvointia. Pitää jotenkin tosi kekseliäästi yrittää järkkää mukaan monipuolisesti välipaloja ja eväitä, jos niillä voisi vähän ehkäistä etovaa oloa.

Tsempit ihan kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Vasta nyt itsekin ymmärrän kuinka lamaannuttavaa, masentavaa ja uuvuttavaa se on, etenkin jos joutuu tai haluaa vielä salata raskauden. Oon itse vielä pärjännyt kohtalaisesti enkä ole joutunut kunnolla oksentamaan, joten kaikki empatiat niiden puolella joilla on rajummat oireet :crying-face:

Onko muilla muuten tissikivut niin pahoja, että asennonvaihdot yöllä ihan herättää? Punnitsen tässä jonkun tukevan yötopin hankkimista jos se pieni tuki edes vähän ehkäisisi kiputuntemuksia. Mulla rintojen kipu oli ihan ekoja oireita raskaudesta ja edelleen on vähintään yhtä paha ellei pahempi näin yhdeksännellä viikolla. Rinnat on niin käsittämättömän arat, että on kiusallista.
Mulla on myös niin tämä; raportoi sitten jos löytyy joku auttava ratkaisu.

Ja en tiiä, tuntuu että rinnat on semmoiset möykkyiset.. kuuluuko semmoinen asiaan? Joinain päivinä tuntuu että ne on melkein eri pariakin 🤔 …mystistä
 
En tiedä johtuuko siitä että imetän vielä, mutta tässä raskaudessa ei oo mennyt tissit super kipeeksi. Imetys tietty kyllä sattuu välillä tosi paljon 🙈
Mutta toi paine alavatsalla! Mulla se vaikuttaa tosi paljon yöuniin. Ei voi enää kyllä mahallaan nukkua, mikä on harmi kun tykkään just eniten nukkua mahallaan 😔 Maha ei oo siis ees kasvanut vielä juuri ollenkaan, mutta jotenkin se paine tekee tosi tukalan olon.
Joo siitä johtunee! Oon imettänyt usein kun raskautunut ja silloin ei oo yhtään niin kipeet rinnat/nännit ollut versus kun ei oo imetystä. 😄 Nyt lopettelen kuopuksen imetystä ja nännit on alkanut olla samaan tapaan aremmat kuin ei-imettäessäkin, jännää!
 
Kasvava kohtu alkaa tuntua ihanalta kuplalta, kun nostaa jalat rintaa vasten tai kumartuessa. 🥹 Nyt noin rv 11. Ajoittaista öklötystä, hampaiden pesu on ikävää.
Väsyttää ja on vähän sellainen merkityksetön olo, tyhjyyden tunne? Oli kova paikka lopettaa kahvin juonti, se kun rytmitti koko päivän ja luulen että siitä johtuu tämä olo. Ei oikein tiedä mitä tekisi perus lastenhoidon ja kotitöiden lisäksi..
 
Mun piti imetys lopettaa, ennen kuin tärppäsi uudestaan. 10kk imetyksen kera yritettiin, mut onnistu seuraavasta kierrosta imetyksen lopettamisen jälkeen. Harmitti kyllä vähän, mut ennemmin sisarus kuin vielä pidempi imetys. Imetystaivalta kerty kuitenki melkein 2 vuotta.
Tällä kertaa ei oo rinnat kovinkaan kipeät, saa nähdä meneekö myöhemmin. Pahoinvointia on sitäkin enemmän, esikoisen kans ei juuri ollenkaan. Mies öljysi terassin pari iltaa sit ja ei ollu kaukana et ei laatta lentänyt siitä puuöljyn hajusta 🤢 pari viikkoa sit öljysin sen ite eikä mitään oksetuksia 😅
 
Mulla nyt 8+4. Oireet on vähäisiä, tissit on turvonneet ja arat. Heräsin yhtenä yönä, kun ne turposivar, ja tiesin heti, että olen raskaana, testi sen sitten varmistikin. Taisi olla päivä ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Jalkoja turvottaa. Jouduin jättämään pois tehokkaimmat diabeteslääkkeet,
Joten jalkavaivat voi johtua siitäkin. Pissalla saisi hypätä kokoajan, yölläkin käyn kaksi kertaa, ja rakko on aina haljeta. Se on kurja vaiva, koska töissä ei pääse vessaan, kun tarvitsisi.
Loman jälkeen olen ollut viikon töissä

Päätä särkee välillä. Mutta voi johtua muustakin. Kovat helteet aiheutti etovaa oloa, mutta nyt kun on sopivampi ilma, olo on ollut hyvä.
Ei mulla ole aiemmistakaan ollut pahoinvointia koskaan, ja tosi vähäiset oireet muutenkin.
 
On jotenkin helpottavaa kuulla, että täällä on näiden etomisten ym. suhteen niin monet muut samassa veneessä. Siis ei ole tietenkään kivaa, että oksettaa, on huono olo eikä ruoka maistu jne. Se on ihan perseestä. Esikoista odottaessa tuntui, et kenelläkään, jonka kanssa puhuin heidän aiemmista raskauksista, ei ollut ollut huonovointisuutta. Ainoastaan "vain vähän" väsymystä 😂 Ja sitten meikä, joka makasi pimeässä peiton alla voiden pahoin ekan kolmanneksen 👍👍 Ihmiskeho on ihan outo.

Nyt mäkin sain reseptille närästys- ja pahoinvointilääkettä. Tänään tosin tuntuu ihan siltä, ettei nekään auta tähän oloon. Välillä on sit taas päiviä, et on hyvinkin helppo olla, ja se onkin hyvä et jaksaa esikoisen kanssa touhuta ja tehdä muitakin juttuja.
 
Takaisin
Top