Oireet

Itsellä alkaa ehkä hivenen olot helpottaa näin 9 + 5 viikoilla. Tai en tiedä johtuuko siitäkin, että nukahdin illalla puoli 9 ja kerrankin nukuin "hyvin".. 😂 Heräsin kyllä jo ennen 6 aamulla sekä yöllä kahdesti vessaan myös, mutta siis kuitenkin tuntuu niinkuin väsymys alkais vähän helpottaa sekä ällöttävä olokin. En ole vieläkään kyllä oksentanut kertaakaan, jee. Myöskään tissit ei tunnu enää niin kipeiltä ja aroilta, mutta pinna on kyllä todella lyhyt ja ärsyttää kaikki. Itkuherkkyyttä ei suuremmin ole. Vatsan toiminta on edelleen epävarmaa ja nälkä on tiuhaan sekä iltaisin vatsa on jo ihan kunnon pömppö. Kaikki sokerinen on edelleen nou nou ja vaan suolainen maistuu. Ja finnejä, niitä riittää. Mut tässäpä nyt tän hetken oireet. 😅
 
Itsellä alkaa ehkä hivenen olot helpottaa näin 9 + 5 viikoilla. Tai en tiedä johtuuko siitäkin, että nukahdin illalla puoli 9 ja kerrankin nukuin "hyvin".. 😂 Heräsin kyllä jo ennen 6 aamulla sekä yöllä kahdesti vessaan myös, mutta siis kuitenkin tuntuu niinkuin väsymys alkais vähän helpottaa sekä ällöttävä olokin. En ole vieläkään kyllä oksentanut kertaakaan, jee. Myöskään tissit ei tunnu enää niin kipeiltä ja aroilta, mutta pinna on kyllä todella lyhyt ja ärsyttää kaikki. Itkuherkkyyttä ei suuremmin ole. Vatsan toiminta on edelleen epävarmaa ja nälkä on tiuhaan sekä iltaisin vatsa on jo ihan kunnon pömppö. Kaikki sokerinen on edelleen nou nou ja vaan suolainen maistuu. Ja finnejä, niitä riittää. Mut tässäpä nyt tän hetken oireet. 😅
Oon muuten huomioinut että niinä öinä kun on nukkunut huonommin, on sitten oireetkin olleet pahemmat! Onkin tullut tavaksi mennä hieman aiemmin nukkumaan mitä normaalisti. Lapset toki tekee öistä edelleen katkonaisia.. 😅

Mulla kans ei pakki toimi ja illalla ihan ähkien pyöriä sitten sängyssä kuin ois jo paljon pidemmällä kuin onkaan, ihan viimeisen päälle erotiikan tappavaa mut mies onneksi on kokenut ja ymmärtää että ei tämä (toivottavasti) ole pitäaikaista 😂
 
Mulla aamupahoinvoinnit vaan pahenee. Mikään ei maistu, kaikki ällöttää ja aamuisin saa juosta oksentamaan.
Oon alkanut nukkumaan päikkäreitä kun esikoinen nukkuu ja se auttaa onneksi vähän. Harmittaa kun en pysty esikoisen kanssa paljoa touhuta, kun ei pysty muutakuin maata. Onneksi mies on lomalla.
 
Täällä kans pahoinvointi tuntuu vaan pahenevan, nyt menossa 8+5.. Vielä en ole kertaakaan oksentanut, mutta ihan hirveä olo aamupäivästä nukkumaan menoon asti. Pelottaa miten selviää vajaa 2v taaperon kanssa kotona nyt kun mies on palannut lomilta töihin :Grimacing Face:
 
Oon muuten huomioinut että niinä öinä kun on nukkunut huonommin, on sitten oireetkin olleet pahemmat! Onkin tullut tavaksi mennä hieman aiemmin nukkumaan mitä normaalisti. Lapset toki tekee öistä edelleen katkonaisia.. 😅

Mulla kans ei pakki toimi ja illalla ihan ähkien pyöriä sitten sängyssä kuin ois jo paljon pidemmällä kuin onkaan, ihan viimeisen päälle erotiikan tappavaa mut mies onneksi on kokenut ja ymmärtää että ei tämä (toivottavasti) ole pitäaikaista 😂
Joo voi olla kyllä varmasti vaikutusta yöunilla oireisiin. Ja sama täällä et lasten takia yöt katkonaisia ja toki myös itse herää vessaan et sekin katkoo unta.
Ja eiköhän se mies ymmärrä varmasti. 😂
 
Täällä kans pahoinvointia 🤢 ‍Nyt menossa 6+4. Aamulla vointi on ihan hyvä, mutta kaikkien ruokailujen välillä on pakko syödä välipaloja tai kuvotus kasvaa niin suureksi, ettei pysty syömään enää mitään. Päivällisaikana pahoinvointi on huipussaan ja illasta taas helpottaa vähäsen. Tosi monet hajut ja ruuat kuvottavat. Joutuu pitämään nenästä kiinni, kun lämmittää lapselle ruokaa 😅

Pahoinvoinnin lisäksi on esiintynyt palelua, heikotusta ja väsymystä vähän vaihtelevasti toisina päivinä enemmän ja toisina vähemmän.
 
Mulla on ihan järkyttävä väsymys. Alan olla ihan loppu lasten lomaan ja vaan odotan, että päiväkoti alkaisi ja pääsisin kunnolla lepäämään. En jaksa tehdä mitään kotitöitä, kun ei vaan ole energiaa ja päivät on yhtä selviytymistä. Tissit on arat ja on ällöttänyt aavistuksen enemmän nyt tämän viikon, mutta ei ole oksennus vielä lentänyt.
Täälllä sama odotus, että arki jo alkaisi 😂
 
Onko muilla ollut itkuherkkyyttä? 🙈 Mä kävin tänään passikuvassa ja mua itketti sen jälkeen kun siitä kuvasta tuli niin hirvee 😂 Sit mua rupes itkettää kun näin että Colleen Hooverin kirjasta tulee elokuva ja tykkäsin niistä kirjoista paljon 😅 Oon myös nukkunu tosi huonosti, herään pari kertaa keskellä yötä ja viimeistään viideltä pitää nousta vessaan.
Mulla näemmä alkoi itkuherkkyys tänään, kun luin uutisista, miten Stubb oli halannut olympialaisissa urheilijaa, jolla tullut karvas tappio. 😂 Ja sama, nukuin tosi huonosti.
 
Täällä alkoi aamu verisellä vuodolla😞 Tämän viikon alussa tuli siis parina päivänä ruskeaa valkovuotoa, mikä on tuttua yleensä ennen tai jälkeen menkkojen. Torstaina kun kävin gynellä, niin vuotoa tuli enemmän, mikä nyt on varmasti luonnollista sisätutkimuksen jälkeen. Nyt aamulla herätessä oli jotenkin ”märkä olo” ja pyyhkäistessö tulikin sitten reilummin ruskeaa ja pissaamisen jälkeen ihan punaista verta. Kipuja ei ole minkäänlaisia, mikä on varmastikin hyvä uutinen. Katsotaan nyt miten tilanne etenee, mutta tämä kyllä edelleen huonontaa jo epävarmaa oloa😢
 
En tiedä että johtuuko tää nyt raskaudesta, viikonlopusta anopin luona vai ensimmäisestä virallisesta lomapäivästä, mutta oon nyt tänään nukkunut koko päivän. Yön vetelin melkein 10 h, heräsin 1h aamupalalle, sitten nukkumaan, 30 min lounas ja nyt taas heräsin nälkään ja käskin miehen tilata pizzan, että voin torkkua odotusajan😂 ihan sairasta...
 
@Kaarna ihana, että oot saanu levättyä!! 🤣 Selkeesti unelle siellä tarvetta!

@Tuutikki89 ymmärrän hyvin huolen, toivottavasti kaikki silti hyvin ❤️ ja monessa paikkaa mainitaan, että alkuraskauden vuodot on tosi yleisiä! Mullakin oli tässä raskaudessa alussa rusehtavaa vuotelua ja olin ihan varma, et kesken menee. Kaikki kuitenkin oli sit ultrassa hyvin ja vuoto loppui 🙏 toisaalla luin just kokemuksen, että oli ihan kunnolla verta vuotanut ja syyksi löytynyt hematooma ja raskaus jatkui normaalisti.

Täällä sellasta liikutusta kans välillä havaittavissa 😁 xonvea menee edelleen pahoinvointiin ja aamut ja päivät pärjäilee jo paremmin pahoinvoinnin kanssa. Mutta iltapäivästä alkaa sit olo pahenee ja ilta ja alkuyö on oksennuksen nieleskelyä. Viime yönä heräsin alkuyöstä kaks kertaa siihen, et oksettaa vietävästi 😭 pakolla sit vaan nousin vähä syömään ja sain jossai vaihees uudelleen unen päästä kii. Rinnat on edellee ihan järkyn arat ja aina ku ottaa liivit pois nii sattuu ihan saakelisti 😅 vatsaa turvottaa entiseen tapaan ja farkut menee kii, mut puristaa nii pahasti, että ei voi enää käyttää 😬
 
Hei! Olen vähän aikaa ryhmää seuraillut ja nyt liityin itsekin. Täältä saa varmasti vertaistukea moniin asioihin :)

Itsellä nyt laskurin mukaan viikot 8+1, eka neuvola ja ultra vasta edessäpäin. Ylivoimaisesti tuskaisin oire on itsellä ollut jo useamman viikon kestänyt vatsakipu. Kohdunulkoisen mahdollisuus on poissuljettu. Todennäköisesti oireet on siis suolistoperäisiä, koska usein hetkeksi helpottaa jos saa vähän ilmoja päästeltyä ulos tai käytyä ulostamassa 😅 Mutta tiukassa on. Eli ilmeisesti sitten ummetusta. Ja voi jumpe mitä kipuja aiheuttaa 😔 Pegorion ollut käytössä nyt muutaman päivän, mutta tuntuu että vatsakivut vaan lisääntyy tuosta. Vähän neuvoton olo. Lääkäristä ja neuvolasta ei ole tähän paljon ollut apua. Onko kellään muulla ollut tällaisia vatsakipuja?

Tietysti viime viikolla astui kuvioihin myös pahoinvointi 🤢 En onneksi ole vielä joutunut oksentamaan, mutta kuvottava olo on jatkuva. Tämä viikko vielä lomaa, mutta kyllä jo valmiiksi pelottaa ensi viikolla töihin paluu. Miten sitä pystyy esittämään töissä normaalia, kun vatsaa vääntää tuon tuostakin ja kaikki kuvottaa 😅
 
@Marbella Tervetuloa! ✨
Mulla ei ole oikein antaa sulle neuvoja, mutta kokemusta on itselläkin vatsavaivoista tässä raskaudessa. Oma vatsakipu on sellaista närästyksen sekaista pahoinvointia. Ihan kuin olisi painava kivi ruokatorvessa jatkuvasti. Myös kovia ylävatsan väänteitä tulee välillä ja toki ilmavaivoja on senkin edestä. Mulla ei vielä tuota ummetusta ole ollut pahemmin, mut Pegorionista on kyllä edellisessä raskaudessa kokemusta ja se kyllä omalla kohdalla auttoi. Harmi kun sulla tulee siitäkin vatsakipuja! 😞 Vähän tää tuntuu olevan tällaista kärsimistä, joka pitää vaan lusia läpi.
 
Hei! Olen vähän aikaa ryhmää seuraillut ja nyt liityin itsekin. Täältä saa varmasti vertaistukea moniin asioihin :)

Itsellä nyt laskurin mukaan viikot 8+1, eka neuvola ja ultra vasta edessäpäin. Ylivoimaisesti tuskaisin oire on itsellä ollut jo useamman viikon kestänyt vatsakipu. Kohdunulkoisen mahdollisuus on poissuljettu. Todennäköisesti oireet on siis suolistoperäisiä, koska usein hetkeksi helpottaa jos saa vähän ilmoja päästeltyä ulos tai käytyä ulostamassa 😅 Mutta tiukassa on. Eli ilmeisesti sitten ummetusta. Ja voi jumpe mitä kipuja aiheuttaa 😔 Pegorion ollut käytössä nyt muutaman päivän, mutta tuntuu että vatsakivut vaan lisääntyy tuosta. Vähän neuvoton olo. Lääkäristä ja neuvolasta ei ole tähän paljon ollut apua. Onko kellään muulla ollut tällaisia vatsakipuja?
Mulla on itsellä ibs ja nyt raskauden myötä pahentunut.

Ummetusta ei ole, mutta vatsa kokoajan enemmän tai vähemmön kipeä ja miljoona kertaa päivässä saa käydä vessassa. Pahimpina päivinä puren kättä, kun sattuu niin paljon. On tää kirjaimellisesti paskaa 😅
 
Hmm ihanko olisin lukenut jonkun suositelleen ihan perus luumuja tai luumukeittoa ummetukseen 🤔
 
Ei kyllä kivaa tuo närästyskään, itselläkin sitä on normaalisti jonkin verran, niin saapa nähdä milloin tässä raskaudessa täräyttää vielä närästyksenkin päälle 😅 Mutta just tuo, et tuntuu että näitä kaikenmaailman oireita ja kipuja nyt vaan on ja ne on kärsittävä läpi, eikä muuta vaihtoehtoa ole. Tää tuntuu olevan vähän myös neuvolan ja lääkäreiden näkemys, kun oon yrittänyt neuvoja ja apua kysellä..

Huh ei oo varmasti helppoa myöskään ibs:n kanssa 😐 Mä itseasiassa ensin mietin omalla kohdalla että onko mulla ollutkin joku lievä ibs joka nyt raskauden myötä pahentui kertaheitolla, mutta en tiedä. En tuota ummetustakaan oikein osannut ensin ajatella, kunnes apteekissa farmaseutti ehdotti että voisko se suolisto olla vaan niin tukossa että se aiheuttaa kipua. Toki nyt normaalitilanteeseen nähden mulla on suolen toiminta hidastunut tosi paljon, mut joka päivä oon saanut jotain äkistettyä ulos 😅

Luumusosetta hainkin eilen, katsotaan onko vaikutusta! Myös kuivattuja luumuja on hankittu, mutta ne kuvottaa mua niin paljon et en pysty edes vilkaisemaan niitä 😂
 
Taatelit lienee kans aika hyviä ummetukseen ja niistä on aika iisejä jotain leivontaohjeitakin (vink ne, joilla on kotona taaperoita ravittavana).
 
Takaisin
Top