Oireet

Nyt iltaa kohden alavatsan juilimista, välillä rauhoittuu eikä mtn kramppimaista mutta inhottavaa. Alkoi kun olin uimassa ja muutenkin tuli paljon tänään liikuttua ja kumarreltua. Eka tuntui vain jos oli enempi kippurassa, nyt muutenkin. Onneks ei mtn kauhean kovaa eikä ainakaan vielä mtn vuotoa näy... on tää ketju kyl niin kiva kun voi käydä lueskelee kuinka muilla samanlaista ollut😁
 
Mulla on oireet kanssa helpottanut aika lailla ja nyt vähän jännityksellä odotan miten käy. Eilen oli alaselkä toiselta puolelta kipeä mutta illalla se helpotti. Tänään on ollut tosi vähän jos ollenkaan etovaa oloa tai rintojen aristusta. Aikaisempi raskaus mulla meni kesken ja siinä oireet vain katosivat ja parin päivän päästä siitä alkoi vuoto. Voi kun tällä kertaa ei kävisi niin. 🙏
 
Noh kyllähän se pahoinvointi saavutti sitten minutkin, eilen ja tänään huonoa oloa ja etomista etenkin aamusta ja illasta :crying-face: Tänään aamukahvikin maistui oudolle?

Nälkä kyllä tulee tasaisesti ja silloin on PAKKO syödä.

Vatsan juilimiset eivät ole jääneet pois. Niitä vaikuttaa provosoivan sellaiset reippaat tai repäisevät äkkinäiset liikkeellelähdöt

Tänään 5+3
 
Noh kyllähän se pahoinvointi saavutti sitten minutkin, eilen ja tänään huonoa oloa ja etomista etenkin aamusta ja illasta :crying-face: Tänään aamukahvikin maistui oudolle?

Nälkä kyllä tulee tasaisesti ja silloin on PAKKO syödä.

Vatsan juilimiset eivät ole jääneet pois. Niitä vaikuttaa provosoivan sellaiset reippaat tai repäisevät äkkinäiset liikkeellelähdöt

Tänään 5+3
Mulla kans samaa 🙋🏼‍♀️ Aamukahvi maistunut nyt pari päivää just oudolle. Vähän niinku se ois pilalla. Piti kysyä puolisoltaki et maistuuko sen mielestä samalta kun ennen 😅 Jäi sitten tänään juomatta.
 
Tänään mulla oli ehkä etäisesti etova olo aamupäivällä, tai sitten vain kuvittelin. Aamulla oli kauhea nälkä, mutta oikein mitään ei tehnyt mieli. Lounaan jälkeenkin tuli hetkeksi jotenkin tukala olo. Väsymys näyttää ajoittuvan aamuun ja päivään, iltaa kohti piristyn. Rintojen arkuus on myös iltapainotteista.
 
Viikonloppuna piti alkaa nukkumaan sanko vieressä, oli ihan hirveä olo. Eilen oli sit helpompi olo ja heti mietitytti onko kaikki ok. Tänään on taas pari kertaa pitänyt oksentaa. Vaihtelee kyllä kovasti nämä olotilat.
 
Mulla ekan kerran oli 5+0 vähän huonoa oloa. Siitä se sit päivä päivältä lisääntyi ja 5+5 lensi eka oksu ja alkoi se koko vuorokauden kestävä pahoinvointi.

Toivottavasti siellä vointi pysyy hyvänä! ❤️
Toivottavasti @Minnnis ja @Teekuppi vointi helpottaa! Mulla olisi nyt kuukautisista 5+0 mutta ei oikeastaan mitään oireita vielä. Vähän se jänskättääkin kun mitään oireita ei ole. Toisaalta ovulaatiosta sitten ei tiedä milloin on ollut. Reilu pari viikkoa vielä varhaisultraan. 😊
 
Täällä oireena menkkakipuilua ja tämä jatkuva nälkä…. Koko ajan saa olla lappaamassa jotain suuhunsa, ruuankin jälkeen tuntuu siltä että vartin päästä saa ottaa jo välipalaa🤣 Toisaalta hyvähän se on kerätä vararavintoa mikäli olo tästä huononee😅 Nyt vasta 4+1.
 
Mulla ihan törkee väsymys tänään... toivottavasti johtuisi vain pitkästä työpäivästä, kun tarkoitus ois tehdä noita luovia hommiakin mutta nyt ei kyl irtoo mitään inspiraatiota. Oon nyt kaksi yötä mennyt ennen ysiä nukkumaan ja tänään oli pakko töiden jälkeen vaan vetästä 1,5 h päikkärit. Heräsin tekee ruoan ja nyt taas tekis mieli sänkyyn
 
Eilen alkoi sitten oksentelu, esikoisen raskaudessa ei alkanut ihan näin varhaisilla viikoilla. Etova olo on ihan koko päivän, muutama päivä sitten vielä kaikkialla muualla oli helpompi olla, kuin kotona, mutta nyt en saa sitä millään pois, edes syömiset ei saa etovaa oloa pois. Ihan hirveää, jos tämmöisenä jatkuu nyt seuraavat 8kk. 😰 Väsymys on kans nostanut päätään, en vaan jaksa valvoa enää illalla tavalliseen tapaan, ja esikoisen päikkäreidenkin ajan mielellään lepään itsekin. 😄
 
Muokattu viimeksi:
Eilen alkoi sitten oksentelu, esikoisen rakkaudessa ei alkanut ihan näin varhaisilla viikoilla. Etova olo on ihan koko päivän, muutama päivä sitten vielä kaikkialla muualla oli helpompi olla, kuin kotona, mutta nyt en saa sitä millään pois, edes syömiset ei saa etovaa oloa pois. Ihan hirveää, jos tämmöisenä jatkuu nyt seuraavat 8kk. 😰 Väsymys on kans nostanut päätään, en vaan jaksa valvoa enää illalla tavalliseen tapaan, ja esikoisen päikkäreidenkin ajan mielellään lepään itsekin. 😄
Kuinkas pitkällä oot?
 
Kuulkaas, mikä on teidän kiukuttelutilanne? Mä olen nyt huomannut että tulee paha mieli tai hermot menee ihan pienestäkin, ja oon saanut melko noloja känkkäränkkä kohtauksia mm. puolisolle livenä ja äidille puhelimessa 🙄🥴 5+5 menossa…
 
Kuulkaas, mikä on teidän kiukuttelutilanne? Mä olen nyt huomannut että tulee paha mieli tai hermot menee ihan pienestäkin, ja oon saanut melko noloja känkkäränkkä kohtauksia mm. puolisolle livenä ja äidille puhelimessa 🙄🥴 5+5 menossa…
Yleensä itken herkästi ja nyt viime päivinä vielä herkemmin. Kuten vaikka videolle koirasta joka toi lapselle leluja. 😂 Pitää olla nenäliinat mukana. 😅
 
Muokattu viimeksi:
@Lavendula Kyllä, kiukuttaa täälläkin ja pinna palaa nopeasti. Varmasti kuuluu ihan asiaan, vaikka ei se tietenkään oikeuta ikävää käytöstä 😬 Taaperolla menossa vielä kunnon tahtoikä, joka kyllä koettelee hermoja.
 
Aivan sama täällä. Itku on herkässä, vaikka yleensä itken tosi harvoin. Kaikki on myös hyvin, mut jotenkin aivot keksii syitä itkeä vähän jokaisesta asiasta.😅
 
Täällä oireina etova olo, lievä väsymys. Omituisesti hiukset rasvoittuvat, ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa probleemi vaan nimenomaan ihanasti eivät ole kovin nopeasti rasvoittuneet 🥲 ja täällä kans ollaan erityisen itkuherkkiä. 😅 Ja tutut ällötykset tulleet takaisin: en voi kuvitellakaan syöväni kokolihapihviä, maustettu tee aiheuttaa pahoinvointia, pitää tarkkaan miettiä mitä syö milläkin palasella, kun moni asia on ties millä hetkellä aivan kamalan ällöttävää, vaikka sitä aikaisemmin olisi tyytyväisenä syönyt. 🙃 Ihanaa jos raskaus jatkuu toivon niin, mutta muistan elävästi kuinka kuopuksen raskauden aikana puolivälissä kitisten vannoin, että ei koskaan enää 😅
 
Täällä oireina etova olo, lievä väsymys. Omituisesti hiukset rasvoittuvat, ei ole ollut aikaisemmissa raskauksissa probleemi vaan nimenomaan ihanasti eivät ole kovin nopeasti rasvoittuneet 🥲 ja täällä kans ollaan erityisen itkuherkkiä. 😅 Ja tutut ällötykset tulleet takaisin: en voi kuvitellakaan syöväni kokolihapihviä, maustettu tee aiheuttaa pahoinvointia, pitää tarkkaan miettiä mitä syö milläkin palasella, kun moni asia on ties millä hetkellä aivan kamalan ällöttävää, vaikka sitä aikaisemmin olisi tyytyväisenä syönyt. 🙃 Ihanaa jos raskaus jatkuu toivon niin, mutta muistan elävästi kuinka kuopuksen raskauden aikana puolivälissä kitisten vannoin, että ei koskaan enää 😅
Sama juttu hiusten rasvoittumisen kanssa! Ei aiemmissa raskauksissa!

...ja muistan myös katkelman jostain keskellä yötä (ja levottomia jalkoja, unettomuutta, närästystä ym.) käydystä keskustelusta kuopuksen raskaudessa, jolloin vannoin vähemmän kaunein sanankääntein, että never again...
 
Mulla on kyl nyt ollut superoireetonta, nukun taas hyvin, ei enää nippaile alavatsa, sykkeet palanneet normaaleiksi, ei himoja tai ällötyksiä enää. Energiatasot normaalit. Ei mitään kovin selvää siis aiemminkaan ollut, mutta nyt ei kyllä edes kuvittelemaan oireita. Toki vielä aikaista mutta alan jo jotenkin olla aika varautunut siihen että nyt ei tärpännyt terve raskaus, kun meillä siis tosiaan vain alle 50% mahdollisuus siihen, joten olisi kai liikaa pyydetty jos heti ekalla kerralla onnistuisi, kun sukulaisilla mennyt ties kuinka monia ensin kesken.
Noh, ainakin saa nautittua kesästä kun ei ole oireita! Huomenna testipäivä ja teen digin, toivon mukaan nyt tulisi 3+ ja vajaan parin viikon päästä iloinen yllätys ultrassa!
 
Takaisin
Top