Oireet

Tänään 5+1 ja aikaisemmin oireina on ollut etovaa oloa ja väsymystä. Rinnat tai lähinnä nännit ovat todella arat. Suihkussa käyminenkin hankalaa kun suihkun vesipisarat tuntuvat ikäviltä. 🤭
 
Jatka aikaisempaa viestiin: mulla ei ole aikaisemmissa (2) raskauksissa ollut ollenkaan tuntemuksia tisseissä niin tää on todella uusi tuntemus mulle. On sellainen olo että tässä raskaudessa on jotain erilaista.

Pahoinvointi on myös suurempaa kuin mitä muistan aikaisemmista raskauksista. Ei kuitenkaan ole ainakaan vielä niin pahaa että olisin oksentanut.
 
Millä viikoilla teillä on alkanut "selvemmät" oireet?
Mulla on edellisissä raskauksissa alkanut kunnon pahoinvointi melko tarkkaan 6+ ja samalla väsymys ja tiettyjen ruoka-aineiden karsastus. Palelu jo ehkä aiemmin, samoin yölevottomuus ja tällaset naurettavat aamuheräilyt... 😁
 
Siis hei mulla tää aamuheräily myös! Alko jo pari pvä ennen plussaa niin en voi laittaa täysin innostumisenkaan syyksi😅 olin just samoihin aikoihin hereillä ja taistelin unen kanssa, sain sit torkahdettua mutta 6.30 oon viimestään joka päivä noussut. Just äsken googlasin että voiko tää olla raskausoire kun luulin että pikemminkin pitäis väsyttää😅
 
Hello aamuellotus, my friend! Onko kokemuksia verenpaineesta? Meillä sattuu olemaan kotona mittari ja mietin vaan, että 82/52 tuntuu kyllä aika alhaiselta, aiemmissa (loppu)raskauksissa muistelen olleen 110/80 tasoa.
 
Hello aamuellotus, my friend! Onko kokemuksia verenpaineesta? Meillä sattuu olemaan kotona mittari ja mietin vaan, että 82/52 tuntuu kyllä aika alhaiselta, aiemmissa (loppu)raskauksissa muistelen olleen 110/80 tasoa.
No ei ihme jos on vähän paha olo noilla lukemilla! Jalkoja ylös ja vähän jotain suolasta snäksiä. Salmiakki ja laku ois tehokkaita, mutta... 😁
 
Hello aamuellotus, my friend! Onko kokemuksia verenpaineesta? Meillä sattuu olemaan kotona mittari ja mietin vaan, että 82/52 tuntuu kyllä aika alhaiselta, aiemmissa (loppu)raskauksissa muistelen olleen 110/80 tasoa.
Huhhuh aika alhaset, kantsii nousta varovaisesti ylös aina ettei huimaa ja kaadu. Muista juoda kunnolla ja myös suoloja ruokavalioon/juomiin.
 
Musta tuntuu että mulla on vaan sellaisia oireita mitä keltarauhastuki aiheuttaa (väsymys, rintojen arkuus) niin en oikein osaa ajatella että mulla ois mitään oireita. Aika tunneherkkä kyllä nyt oon ollu ja jonkin verran jomotuksiakin on ollut, mut muuten vielä vähäistä. Eilen oli pahoinvointia mutta kun sitä ei tänään ole niin heti sekin epäilyttää :No Evil Monkey:
 
Huhh täällä on kunnon pahoinvointi päällä ja oksenteluakin ollut, ihan hirvee olo läpi vuorokauden 😭 mut samaa oli esikoisen raskaudessa, joten tiesin, että tämä on edessä. Mut eihän sitä muistanut, kuinka kamalaa ja lamaavaa tää on 😔 suurimmaks osin oon ollut saikulla nyt loman jälkeen. Primperanista ei ollut apuja ja nyt on Xonvea kokeilussa, mutta 2tbl iltaisin ei tuonut toivottua apua. Huomenna siis annos nosto tiedossa. Lisäksi rinnat on arat ja painavat, närästää (tähän menee omeprazol), nukun huonosti (kiitos pahoinvoinnin kylläkin), alavatsalla ajoittain tuntemuksia. Välillä päätä särkee.
 
Kuinka aikaisin teillä on alkanut pahoinvointia?

Minulla on viides raskausviikko alkanut ja melko oireetonta. Menkkakipujen puuttuminen on tehnyt olosta aika hyvänkin. 😅 Tosin aika herkästi olen itkeskellyt viime päivinä, eikä ruokahalua ole ollut paljoakaan.
 
Kuinka aikaisin teillä on alkanut pahoinvointia?

Minulla on viides raskausviikko alkanut ja melko oireetonta. Menkkakipujen puuttuminen on tehnyt olosta aika hyvänkin. 😅 Tosin aika herkästi olen itkeskellyt viime päivinä, eikä ruokahalua ole ollut paljoakaan.
Mulla ekan kerran oli 5+0 vähän huonoa oloa. Siitä se sit päivä päivältä lisääntyi ja 5+5 lensi eka oksu ja alkoi se koko vuorokauden kestävä pahoinvointi.

Toivottavasti siellä vointi pysyy hyvänä! ❤️
 
Kuinka aikaisin teillä on alkanut pahoinvointia?

Minulla on viides raskausviikko alkanut ja melko oireetonta. Menkkakipujen puuttuminen on tehnyt olosta aika hyvänkin. 😅 Tosin aika herkästi olen itkeskellyt viime päivinä, eikä ruokahalua ole ollut paljoakaan.
Mulla on alkanut yleensä joskus 5+4 jälkeen, 6+0 -> on jo ihan 247 😫😅
 
Huhh täällä on kunnon pahoinvointi päällä ja oksenteluakin ollut, ihan hirvee olo läpi vuorokauden 😭 mut samaa oli esikoisen raskaudessa, joten tiesin, että tämä on edessä. Mut eihän sitä muistanut, kuinka kamalaa ja lamaavaa tää on 😔 suurimmaks osin oon ollut saikulla nyt loman jälkeen. Primperanista ei ollut apuja ja nyt on Xonvea kokeilussa, mutta 2tbl iltaisin ei tuonut toivottua apua. Huomenna siis annos nosto tiedossa. Lisäksi rinnat on arat ja painavat, närästää (tähän menee omeprazol), nukun huonosti (kiitos pahoinvoinnin kylläkin), alavatsalla ajoittain tuntemuksia. Välillä päätä särkee.
Voi ei! 💖
 
Mua huolettaa mun oireettomuus. Mulla ei oo laisinkaan pahoinvointia ja en yhtään muista millon alkoi ekassa raskaudessa. Rinnat on hieman arat ja öisin on heräilyä, oon kyllä tavallisestikin aika huono uninen. Vatsan seudulla välillä jotain tuntemuksia ja kerran oon kylkeä kääntäessä tuntenut repäisykipua. Alkuun oli hirveä nälkä ihan koko ajan mutta se alkanut tasoittumaan selvästi. Nyt olis rv 5+4. Testejä tehty useita, hyvin vahvistui viiva ja tiistaina tein digillä 3+. Onko muilla jo näillä viikoilla ollut selkeitä oireita, mm. pahoinvointia? Voikohan kaikki olla ihan hyvin vaikka oireita on vähän..
 
Mulla ei vielä oikein selkeitä oireita, mutta ei olekaan kuin 4+2 ja itse epäilen jopa vähemmäksi. Tänään kyllä heräsin kauheaan nälkään vaikka normaalisti en edes syö aamiaista. Tein ison jogurttikulhon mutta sitten ei maistunutkaan yhtään, piti pakottamalla pakottaa jokainen lusikallinen sisään, vaikka samaan aikaan vatsaa kivisti nälästä. Silleen yritä jo päättää, keho?!😂
 
Mua huolettaa mun oireettomuus. Mulla ei oo laisinkaan pahoinvointia ja en yhtään muista millon alkoi ekassa raskaudessa. Rinnat on hieman arat ja öisin on heräilyä, oon kyllä tavallisestikin aika huono uninen. Vatsan seudulla välillä jotain tuntemuksia ja kerran oon kylkeä kääntäessä tuntenut repäisykipua. Alkuun oli hirveä nälkä ihan koko ajan mutta se alkanut tasoittumaan selvästi. Nyt olis rv 5+4. Testejä tehty useita, hyvin vahvistui viiva ja tiistaina tein digillä 3+. Onko muilla jo näillä viikoilla ollut selkeitä oireita, mm. pahoinvointia? Voikohan kaikki olla ihan hyvin vaikka oireita on vähän..
Mulla ainakin alkoi tosiaan 5+6 äkkinälkäellotus (aiemmin on muistaakseni alkanut vasta 6+)!
 
Mua huolettaa mun oireettomuus. Mulla ei oo laisinkaan pahoinvointia ja en yhtään muista millon alkoi ekassa raskaudessa. Rinnat on hieman arat ja öisin on heräilyä, oon kyllä tavallisestikin aika huono uninen. Vatsan seudulla välillä jotain tuntemuksia ja kerran oon kylkeä kääntäessä tuntenut repäisykipua. Alkuun oli hirveä nälkä ihan koko ajan mutta se alkanut tasoittumaan selvästi. Nyt olis rv 5+4. Testejä tehty useita, hyvin vahvistui viiva ja tiistaina tein digillä 3+. Onko muilla jo näillä viikoilla ollut selkeitä oireita, mm. pahoinvointia? Voikohan kaikki olla ihan hyvin vaikka oireita on vähän..
Mulla on aika samat oireet ja viikot kun sulla ja oon kans ollu vähä huolissani vähäsistä oireista. Tosin eilen ja tänään ei oo oikein mikään ruoka maistunu, ajatuski ruuasta vaan ällöttää. Niinhän ne väittää että oireet tai oireettomuus ei kerro mitään siitä et onko siellä kaikki hyvin vai ei. Mutta vielähän tässä ollaan aikasilla viikoilla ja kyllähän se pahoinvointi kerkee tulla 🤗 Tuntuu tosin vähän hassulta toivoa huonoa oloa.. 🤭
 
Takaisin
Top