Oireet

Mä oon pari päivää syönyt vaan niitä ampparimehujätskejä 😂 onneks tänään meni alas jo tortilla, mut hitto ku menin mokaamaan ja siinä oli vuohenjuustoa ja en oo varma oliko se pästoroitua 🆘 ei voi mitään. Syöty mikä syöty 😭
Mulla on kans mehujääpaketti pakastimessa😂 ehkä tuosta juustosta ei oo haittaa, on kyl niin vaikeeta totutella näihin ruokajuttuihin että varmaan väkisinkin ”mokaa” jossain vaiheessa🥺
 
Mulla on kans mehujääpaketti pakastimessa😂 ehkä tuosta juustosta ei oo haittaa, on kyl niin vaikeeta totutella näihin ruokajuttuihin että varmaan väkisinkin ”mokaa” jossain vaiheessa🥺
No jep. Arvaa vaan katosko kaikki pahoinvoinnit ja muut oireet samalla sekunnilla, kun tajusin tän ja nyt liehittelen kaikkia kauhukuvia mielessäni 😅 on tää kyllä sitä itseään. Ensiks ulisen kaks päivää vessassa kuinka niin sietämätön olo ja nyt vihdoin, kun on hyvä olla, ni toivon huonoa oloa, koska se olis parempi merkki 😂 mun pää pehmenee lopullisesti
 
No jep. Arvaa vaan katosko kaikki pahoinvoinnit ja muut oireet samalla sekunnilla, kun tajusin tän ja nyt liehittelen kaikkia kauhukuvia mielessäni 😅 on tää kyllä sitä itseään. Ensiks ulisen kaks päivää vessassa kuinka niin sietämätön olo ja nyt vihdoin, kun on hyvä olla, ni toivon huonoa oloa, koska se olis parempi merkki 😂 mun pää pehmenee lopullisesti
Mä kans pohdin aiemmin että kun ei oo oireita. Sit kun on oireita niin sekään ei oo hyvä😂 luotetaan että kaikki on hyvin🥰
 
Öisin nenän tukkoisuus.. huoh 😖 Viime yönäkin heräsin kolme kertaa siihen, että on vaan nenä niin turvonneen oloinen ja tukossa. Eilen oli jalat myös aivan turvoksissa. Sääret ja nilkat aivan turvonneet. Koko akka ihan turvonnu 🤣
Mutta siinäpä ne mun oireet oikeestaan onki. Nenän tukkoisuus öisin, öisin vessassa ramppaaminen, turvotus ja silloin tällöin närästys. 🥴
 
Tää ”oireet” -välilehti on selkeesti mun henk.koht. päiväkirja, johon joka päivä valitan mun tuntoja, mut on vaa nii järkyttävä olla.

Oksettaa, etoo, huimaa, väsyttää, repeat. Voisin vaik maksaa siitä, että pääsisin nyt nukkumaan 😅 onneks enää vähän yli viikko, niin kesäloma alkaa.
 
Tää ”oireet” -välilehti on selkeesti mun henk.koht. päiväkirja, johon joka päivä valitan mun tuntoja, mut on vaa nii järkyttävä olla.

Oksettaa, etoo, huimaa, väsyttää, repeat. Voisin vaik maksaa siitä, että pääsisin nyt nukkumaan 😅 onneks enää vähän yli viikko, niin kesäloma alkaa.
Huh tsemppiä sinne ❤️ ja sit vaan sairauslomaa, jos tuntuu ettei oo työkykyinen!

Täällä oli kans eskaloitunut siihen pisteeseen, että on aivan järkky olo ja jäin tänää saikkupäivälle 😩 aamu alkoi siis mukavasti oksentamisella ja koko ajan on paha olo. Migreeni myös iski päälle. Varasin työterveyden kautta huomiseksi ajan yleislääkärille, saa nähdä saako sieltä mitään apuja 🫠 mulla on kyllä lista lääkkeistä mitä voi gynen mukaan kokeilla.
 
Nyt mä taas tänne kirjottelen.. kauhea huoli. Oireet loppunut.. viime vklla oli todells kipeät rinnat , alavatsan menkkamaista kipuilua, turvotus ja aivan järkyttävä väsymys (nukahdin joka päivä päiväunille tuosta noin vaan vaikka oon uniongelmainen aiemmin ollut). Nyt ei enää mitään oireita. Ei millään jaksaisi odottaa ensi viikon varhaisultraan.. Onko muilla raskaana aiemmin olevilla oireet loppunut ja silti raskaus edennyt normaalisti? Tässä vielä huolettaa sekin kun viikkotesti näytti aivan liian myöhään sen 3+....
 
Nyt mä taas tänne kirjottelen.. kauhea huoli. Oireet loppunut.. viime vklla oli todells kipeät rinnat , alavatsan menkkamaista kipuilua, turvotus ja aivan järkyttävä väsymys (nukahdin joka päivä päiväunille tuosta noin vaan vaikka oon uniongelmainen aiemmin ollut). Nyt ei enää mitään oireita. Ei millään jaksaisi odottaa ensi viikon varhaisultraan.. Onko muilla raskaana aiemmin olevilla oireet loppunut ja silti raskaus edennyt normaalisti? Tässä vielä huolettaa sekin kun viikkotesti näytti aivan liian myöhään sen 3+....
Noh, ei ihan samanlaista, mutta aaltoilevaa.

Esimerkiksi tänään aamusta n. klo 12.00 saakka oli niin järkyttävän huono olo, väsytti ja huippaili, että mietin töistä kotiinlähtöä. Nyt taas pari tuntia ollut tosi hyvä olla, ei mitään tietoa pahoinvoinnista tai väsymyksestä 😀 pitää nauttia näistä!
 
Oon selaillu Jokku näitä muitakin vastaavia oire-ketjuja ja minusta useammassa on toistunut aina joku joka huolestuu oireiden yhtäkkisestä hiipumisesta ja katoamisesta. Tänään just osui silmiin vastaus, ettei oireiden määrä ja vaihtelu välttämättä kerro yhtään mitään siitä mitä alkiolle kuuluu. Ja näin se varmasti onkin, elimistökin varmasti sopeutuu tai pyrkii sopeutumaan jatkuviin muutoksiin, joten siksi varmaan aaltoilee :Hugging Face:
 
Oireettomuus vaivaa! Olen tehnyt jo useamman raskaustestin The testien jälkeen ihan vain varmistaakseni ettei tämä nyt vain ole unta :D Ainoat oireet tällä hetkellä on ajoittaiset kylmän aallot ja niin kova nälkä että ollaan kokattu vielä iltapalaksi ihan kunnon arkiruokaa kun ei millään kevyemmällä pärjää. Raskausviikkoja jotain 6-7 väliin. Odotan vain pahoinvointia, joka on alkanut kaikista tyttö raskauksistani aikaisin ja kestänyt kauan. Pojasta ei ollut juurikaan oireita, oisko tämäkin tyyppi sitten poika?
 
Oon selaillu Jokku näitä muitakin vastaavia oire-ketjuja ja minusta useammassa on toistunut aina joku joka huolestuu oireiden yhtäkkisestä hiipumisesta ja katoamisesta. Tänään just osui silmiin vastaus, ettei oireiden määrä ja vaihtelu välttämättä kerro yhtään mitään siitä mitä alkiolle kuuluu. Ja näin se varmasti onkin, elimistökin varmasti sopeutuu tai pyrkii sopeutumaan jatkuviin muutoksiin, joten siksi varmaan aaltoilee :Hugging Face:
Varmasti tämä näinkin on, vaan jotenkin sitä oikein toivoisi että pieni ilmoittelisi olemassa olostaan :red-heart::smiling face with heart-eyes:
 
Mulla tähän asti (6+3) menkkakipuja vastaavia kipuja alamahalla (ei kuitenkaan koko aikaa), etova olo on lisääntynyt viikon aikana. Lisäksi rinnat on toosi arat. Etova olo aaltoilee.
Odotan mikä olo on kun palaan töihin kesälomilta viikon päästä. Jatkuuko etova olo, vai mitä...
 
@Tittanen samaa odotan, että saa nähdä miten lomilta töihin paluu sujuu. Tänään oon saanut syötyä ihan ok, mutta väsymys on läsnä.
 
Nyt vasta 4+1. Mulla on normaalisti ennen menkkoja iso kirjo oireita, jotka sopisi myös raskauteen (etoo, kivut, rintoja hieman kivistää, väsyttää tolkuttomasti, turvottaa), joten oon ollut skeptinen näistä omista oireista.

Oudointa on, että oon tavallista pirteämpi (olen yleensä aina väsynyt). En muista heränneeni virkeänä varmaan ikinä aikuisiällä, mutta nyt olen useana aamuna. Olen myös hyväntuulinen ja jotenkin kärsivällisempi ja onnellinen. En tiedä yhtään miksi. Voiko tämä olla vain jotain lumetta?

Normaalisti pms-oireisiin kuuluu sellainen henkinen romahdus, nyt sitä ei ole ollut!

Oikeita fyysisiä oireita on todella turvonneet ja poikkeuksellisen herkät rinnat sekä tuo lähes jatkuva menkkamainen juiliminen alavatsalla ja -selässä. Tuosta jälkimmäisestä voisin luopua. Onneksi se ei kuitenkaan ole edes kolmasosaa siitä kivusta mitä menkkojen aikaan on.
 
Lauantai 6+1, kevyttä kenttäväsymystä (ekat päiväunet 8.30->), pahoinvointia (ja jatkuvaa syömistä eskaloitumisen estämiseksi) klo 04.30 -15 (jes, ei koko päivää!). Jatkuva epäilys, pukkaisko migreeniä, mutta ei onneksi. Verenpaine pohjissa, pikkusen huippaa. Housut mahtuu jalkaan, mutta ei kestä käyttää, koska paine ja turvotus maksimus. Kahvi voi yhä juoda, vaikkei sitä tee mieli. Vesi yököttää, mutta hiilihapolliset juomat maistuu. Maustamaton jogurtti ja ruisleipä. 🥰
Parasta: parin tunnin päästä voi mennä nukkumaan.
 
Rv 7+1, aivan karmea väsymys, suurin osa päivästä menee sängyn pohjalla😳 pienikin liikkuminen hengästyttää, pahoinvointi, ruokahaluttomuus mutta kuitenkin nälän tunne, rinnat vaihtelevasti arat, alavatsa tosi turvonnut ja välillä kipuja, jatkuva vessahätä, ummetus, lisäöntynyt valkovuoto, nenä tukossa, jotkut saippuat/puhdistusaineet haisee tosi pahalta, päänsärkyä. Onkohan jotain oireita mitä mulla ei olisi🙈 viikko sitten oli tosi kova polte alavatsalla ja sitä kesti noin pari tuntia, olin varma että meni kesken mutta keskiviikkona varhaisultrassa kaikki oli onneksi kunnossa😌
 
Listaan tähän omia oireita nyt sitä mukaa mitä muistan.. Mut mulla alkoi siis herätä epäilykset jo ennenkuin menkat jäi pois, koska mun oli yhtäkkiä pakko käydä ostamassa joka päivä salmiakkia vaikka yleensä en sitä syö kuin joskus.
Seuraava ilmiö oli se, että mun oli pakko saada mokkapaloja ja alkaa leipomaan samalla hetkellä sitä, kun en siis normaalisti leivo ikinä.
Seuraavana tulikin vaan se tunne, että nyt oon kyllä varmaan raskaana eikä vielä menkat ollu edes myöhässä ja samana päivänä, kun menkat ei alkaneet, niin tein testin ja hailakka plussa tuli 23.6. Mulla oli kierto sekaisin jo viime kuussa enkä tiedä milloin oli ovis, niin en tiedä yhtään missä mennään tarkalleen päivien kanssa.
Sitten alkoikin tulla rintojen arkuutta ja menkkamaista jomottelua sekä myös semmoinen, että heräsin aamulla viideltä täynnä energiaa enkä ole ikinä ollut aamuihminen aiemmin.
Sen jälkeen alkoi tulla kuvotusta ja turvotusta ja ripulia ja ummetusta, kaikkea semmoista mukavaa. 😅
Nyt on 7 + 1 ja on nälkä koko ajan ja kuvotusta välillä jos ehtii tulla liian nälkä sekä rinnat on arat. Ja väsymys on ihan älytön. 😮‍💨
 
Listaan tähän omia oireita nyt sitä mukaa mitä muistan.. Mut mulla alkoi siis herätä epäilykset jo ennenkuin menkat jäi pois, koska mun oli yhtäkkiä pakko käydä ostamassa joka päivä salmiakkia vaikka yleensä en sitä syö kuin joskus.
Seuraava ilmiö oli se, että mun oli pakko saada mokkapaloja ja alkaa leipomaan samalla hetkellä sitä, kun en siis normaalisti leivo ikinä.
Seuraavana tulikin vaan se tunne, että nyt oon kyllä varmaan raskaana eikä vielä menkat ollu edes myöhässä ja samana päivänä, kun menkat ei alkaneet, niin tein testin ja hailakka plussa tuli 23.6. Mulla oli kierto sekaisin jo viime kuussa enkä tiedä milloin oli ovis, niin en tiedä yhtään missä mennään tarkalleen päivien kanssa.
Sitten alkoikin tulla rintojen arkuutta ja menkkamaista jomottelua sekä myös semmoinen, että heräsin aamulla viideltä täynnä energiaa enkä ole ikinä ollut aamuihminen aiemmin.
Sen jälkeen alkoi tulla kuvotusta ja turvotusta ja ripulia ja ummetusta, kaikkea semmoista mukavaa. 😅
Nyt on 7 + 1 ja on nälkä koko ajan ja kuvotusta välillä jos ehtii tulla liian nälkä sekä rinnat on arat. Ja väsymys on ihan älytön. 😮‍💨
Lisään tähän vielä, että naama on täynnä finnejä ja pissalla saa käydä koko ajan. Sekä hiki haisee ihan hirveälle..
 
Anteeksi avautuminen, mutta tää olo on vaan niin kamala.

Mua oksettaa ja etoo 247. Väsyttää ihan vitusti ja tämä aivosumu on järkyttävää. Tuntuu, etten kykene mihinkään. Töissäki olen zombiena.

Olin viime viikolla just saikulla, koska ei vaan kykene, mutta en kehtaa joka viikko olla. Nyttenkin töissä ja ravannut 3 kertaa vessassa oksentamassa 😮‍💨
 
Takaisin
Top