Oireet

Mulla sama, aaltoilee minkä kerkeää. Ainut, mikä on kokoajan läsnä, on herkkyys. Oon jotenkin ylitunteikas jatkuvasti 😀
Minä aloin ekassa neuvolassa itkemään, kun terkkari kysyi fiiliksiä raskaudesta, ja vastasin ihan neutraalisti että samoin kuin esikoisen kanssa, on vielä vaikea ajatella kauheasti mitään, kun ei ole oireita jne. ei tunnu todelliselta. Sit jatkoin itkemistä kun kerroin esikoisen synnyttämisestä ja imettämisestä 😂 terkkari tuumasi, että onhan se herkillä olokin oire 😄
 
Täällä oli 6-10 viikoilla pientä etomista ja jääkaappi haisi aivan kamalalle. Närästys ollut todella voimakasta, johon olen saanut reseptilääkkeen, kun mulla triggeröi pahasti myös rytmihäiriöitä, jotka on aivan kamalia 😵‍💫 Toivottavasti menisi pian ohi! Vähän hirvittää kyllä loppuraskaus, kun mahan kokokin pahentaa närästystä. Esikoisesta ei ollut tämmöistä.
 
Minä oon nyt muutamana päivänä oksennella aamulla ja töiden jälkeen varmaan tyhjää vatsaa. Toivottavasti ei nyt tavaksi tule…
 
Toivottavasti teillä pahoinvoivilla helpottaa pian olo 💛 Itsellä ne jo takanapäin, ainoastaan syömättömyys laukaisee etomisen..

Täällei muuta tule nyt mieleen kuin tuon kasvavan mahan varominen on rankkaa työtä kun ympärillä pyörii yhteensä 5 pientä ärhäkästi liikkuvaa päätä, kymmenet yllättäviä ilmapotkuja harrastavat jalat ja toinen kymmen ympäriinsä lepattavia käsiä! 😂 Eilen teloin kyllä ihan itse mahan autossa, kun yhtäkkiä vedin linkkuasentoon sivukenossa, kyllä jomotti hetken! 😭
 
Neuvolassa selvisi sitten, että tässä rv 15+ painoa on sitten lämähtänyt 7 kg 😲😅🤬 Ehkä osa turvotusta treenien jäljiltäkin, mutta silti. Myös viime raskaudessa kiloja tuli aluksi nopeammin, mut lopulta paino lähinnä laski ja yhteensä painoa tuli n. 10 kg. Ekassa raskaudessa taisi tulla 13-14 kg.

Nyt lähtöpaino vähän pienempi kuin aiemmissa raskauksissa, mutta mitä hittoa! Aattelin eilen, että yritän taas sietää pientä näläntunnetta, siihen on ollut pakko reagoida pahoinvoinnin välttämiseksi, mut ei tuo jatkuva syöminen pelkkään vauvaan oo mennyt. No, lopputulos oli yökkimistä, että yritä tässä nyt sit hallita painonnousua. Oma fiilis asian suhteen yllättävän ok eikä terkkarikaan alkanut jeesustella.
 
Takaisin
Top