Oireet

Mulla sama, aaltoilee minkä kerkeää. Ainut, mikä on kokoajan läsnä, on herkkyys. Oon jotenkin ylitunteikas jatkuvasti 😀
Minä aloin ekassa neuvolassa itkemään, kun terkkari kysyi fiiliksiä raskaudesta, ja vastasin ihan neutraalisti että samoin kuin esikoisen kanssa, on vielä vaikea ajatella kauheasti mitään, kun ei ole oireita jne. ei tunnu todelliselta. Sit jatkoin itkemistä kun kerroin esikoisen synnyttämisestä ja imettämisestä 😂 terkkari tuumasi, että onhan se herkillä olokin oire 😄

Täällä oli 6-10 viikoilla pientä etomista ja jääkaappi haisi aivan kamalalle. Närästys ollut todella voimakasta, johon olen saanut reseptilääkkeen, kun mulla triggeröi pahasti myös rytmihäiriöitä, jotka on aivan kamalia 😵‍💫 Toivottavasti menisi pian ohi! Vähän hirvittää kyllä loppuraskaus, kun mahan kokokin pahentaa närästystä. Esikoisesta ei ollut tämmöistä.

Minä oon nyt muutamana päivänä oksennella aamulla ja töiden jälkeen varmaan tyhjää vatsaa. Toivottavasti ei nyt tavaksi tule…

Toivottavasti teillä pahoinvoivilla helpottaa pian olo 💛 Itsellä ne jo takanapäin, ainoastaan syömättömyys laukaisee etomisen..

Täällei muuta tule nyt mieleen kuin tuon kasvavan mahan varominen on rankkaa työtä kun ympärillä pyörii yhteensä 5 pientä ärhäkästi liikkuvaa päätä, kymmenet yllättäviä ilmapotkuja harrastavat jalat ja toinen kymmen ympäriinsä lepattavia käsiä! 😂 Eilen teloin kyllä ihan itse mahan autossa, kun yhtäkkiä vedin linkkuasentoon sivukenossa, kyllä jomotti hetken! 😭

Neuvolassa selvisi sitten, että tässä rv 15+ painoa on sitten lämähtänyt 7 kg 😲😅🤬 Ehkä osa turvotusta treenien jäljiltäkin, mutta silti. Myös viime raskaudessa kiloja tuli aluksi nopeammin, mut lopulta paino lähinnä laski ja yhteensä painoa tuli n. 10 kg. Ekassa raskaudessa taisi tulla 13-14 kg.

Nyt lähtöpaino vähän pienempi kuin aiemmissa raskauksissa, mutta mitä hittoa! Aattelin eilen, että yritän taas sietää pientä näläntunnetta, siihen on ollut pakko reagoida pahoinvoinnin välttämiseksi, mut ei tuo jatkuva syöminen pelkkään vauvaan oo mennyt. No, lopputulos oli yökkimistä, että yritä tässä nyt sit hallita painonnousua. Oma fiilis asian suhteen yllättävän ok eikä terkkarikaan alkanut jeesustella.

Lisää oirekirjoa: kaulan ja solisluiden alueelle tulevat, pikkiriikkiset varsiluomet. Ekassa raskaudessa oli, toisessa ei, nyt taas pukkaa. Ainakin mulla tää oire ollut sidoksissa vauvan sukupuoleen.

Mä huomasin et mulla on tullu syylä sormeen.. Ärsyttävää, mutta onneks aika pieni vaiva kuitenki. Viimeks ollu joskus yli 20 vuotta sitten lapsena syyliä 😃

Mulle on tullu se viiva mahaan, linea negra! Ei yllä ihan napaan asti, ja on aika haalea, mut kuitenki! Ihanaa 😻
Mulla ei jostain syystä edellisen raskauden jälkeen se ikinä kadonnut, vaikka luin että pitäisi raskauden jälkeen hävitä 🤔 Joten on täällä myös näkyvissä 😅

Mulla ei jostain syystä edellisen raskauden jälkeen se ikinä kadonnut, vaikka luin että pitäisi raskauden jälkeen hävitä 🤔 Joten on täällä myös näkyvissä 😅
Mullakaan se ei hävinnyt! 😅 kai siihen sitten menee vähän kauemmin että se katoaa 🤔

Mulla myös toisesta raskaudesta jäi koko mahan mittainen raita piiitkäksi aikaa (lopulta kyllä hälveni).

Mites muut maha-asiat? 17+1 ja tunnelmat kasvavan keskivartalon suhteen vaihtelee päivittäin. Viimeksi muistelin mahan pullahtaneen selväksi raskauspötsiksi ehkä 17+-18 maissa, nyt maha tuntuu hetkittäin selkeältä, söpöltä jalkapallolta ja välillä olen vain vyötärölihava. Tekisi mieli pysäyttää vielä tämä kehitys, kun tiedän, miten olo muuttuu jossain kohtaa hankalaksi treenatessa, toisaalta odotan, että tämä turpean keski-ikäisen lookki jalostuu toisenlaiseksi.

Heh, kaikenlaista hömppää sitä ehtiikin ajatella (tällä kertaa)!

Mulla myös toisesta raskaudesta jäi koko mahan mittainen raita piiitkäksi aikaa (lopulta kyllä hälveni).

Mites muut maha-asiat? 17+1 ja tunnelmat kasvavan keskivartalon suhteen vaihtelee päivittäin. Viimeksi muistelin mahan pullahtaneen selväksi raskauspötsiksi ehkä 17+-18 maissa, nyt maha tuntuu hetkittäin selkeältä, söpöltä jalkapallolta ja välillä olen vain vyötärölihava. Tekisi mieli pysäyttää vielä tämä kehitys, kun tiedän, miten olo muuttuu jossain kohtaa hankalaksi treenatessa, toisaalta odotan, että tämä turpean keski-ikäisen lookki jalostuu toisenlaiseksi.

Mulla 17+2 ja näytän vain lihonneelta..😅 Ei ole vielä selkeä raskausvatsa. Toisaalta tykkään tästä vaiheesta, kun vatsa ei herätä huomiota ja katseita mutta toisaalta haluaisin jo että raskaus konkretisoituisi itselle lisää 😁

Mulla vasta 14+4, vatsa näyttää siltä ku oisin syöny ison pasta-annoksen tai popcorneja 🤪 Suurimmaksi osaksi varmaan ilmavaivaa.. 😁 Mut silti tykkään mahasta ja kattelen sitä joka päivä typerästi hymyillen peilistä ja sanon miehelle "kato nyt tätä, kato tätä mahaa!" 😂

Kolmen lapsen jäljiltä mahan pinnalla on niin paljon löysää nahkaa, ja vähän muutakin ylimääräistä, että näytän tosiaan vain lihonneelta 🙈 pyöristyy kyllä, mutta silti tulee röllykät pyöreän mahan päälle

Joko teillä on alkanut potkuja/liikkeitä tuntua? Täällä ei vielä mitään, mutta odotan tosi paljon että näitä tulee niin jos tämä kaikki tuntuisi sitten todellisemmalta ja että oikeasti joku siellä kasvaa.. ☺️

Joko teillä on alkanut potkuja/liikkeitä tuntua? Täällä ei vielä mitään, mutta odotan tosi paljon että näitä tulee niin jos tämä kaikki tuntuisi sitten todellisemmalta ja että oikeasti joku siellä kasvaa.. ☺️

Pieniä liikkeitä tuntunut nyt pari viikkoa 😊 Ehkä viikon verran niin, että voi rehellisesti sanoa, että on liikkeitä, eikä tarvitse pohtia, oliko sittenkin ilmavaiva. 😂 Nyt siis rv 17+3, neljäs vauva tulossa, mutta kahdesta aiemmasta tunsin kyllä jo paljon aikaisemmin. Epäilen, että nyt on istukka etuseinässä kuten ensimmäisessä raskaudessa.

Mä oon tuntenut silloin tällöin hipsutteluja tai muljahduksia jo jokusen viikon, ei säännöllisesti. Viime vkolla koomasin yhden päivän sängyssä kipeänä (rv 17+) ja jouduin ottamaan troppia, sen jälkeen maha tärisi ehkä tunnin ajan ihan selkeistä potkuista. Ja sen jälkeen ei sit taas juuri mitään.

Itsellä alkoi jo rv 19, mutta en voi sanoa, että tuntisin selkeitä liikkeitä. Istukka on etuseinässä, mutta silti vähän ihmetyttää. Mielestäni aiemmista olen tuntenut aiemmin, mutta voihan se olla, että muistan väärin / kuvittelin silloin omiani. Ultrassa on liikkunut normaalisti ja sydänääniäkin kuunnellessä syke vaihtelee ja tyyppi karkaa anturi alta. Että eiköhän tuo liiku kuitenkin. Olen ihan hoikkarakenteinen, ettei se kyllä silläkään selity. Ei vaan tunnu - ainakaan varmasti. Jotain ehkä, mutta voivat olla oikeasti mitä vaan.

Itsellä alkoi jo rv 19, mutta en voi sanoa, että tuntisin selkeitä liikkeitä. Istukka on etuseinässä, mutta silti vähän ihmetyttää. Mielestäni aiemmista olen tuntenut aiemmin, mutta voihan se olla, että muistan väärin / kuvittelin silloin omiani. Ultrassa on liikkunut normaalisti ja sydänääniäkin kuunnellessä syke vaihtelee ja tyyppi karkaa anturi alta. Että eiköhän tuo liiku kuitenkin. Olen ihan hoikkarakenteinen, ettei se kyllä silläkään selity. Ei vaan tunnu - ainakaan varmasti. Jotain ehkä, mutta voivat olla oikeasti mitä vaan.
Esikoista odottaessa en vielä rakenneultraan mennessäkään tuntenut liikkeitä, joten ultra todella jännitti. Minulla oli istukka etuseinäs ja esikoisen odottajat kai tuntevat usein myöhemmin liikkeet kuin uudelleen odottajat. En muista, milloin rupesin tuntemaan liikkeitä, varmaan joskus rakenneultraa seuraavina viikkoina. Se oli helpotus! Esikoinen oli kyllä aika laiska liikkuja koko raskauden, ja välillä valvoin öisin paniikissa, kun en tuntenut pitkään aikaan mitään.

Takaisin