Oireet

No, nyt on alkanut hajut ällöttää. Tai ainakin huomaan kaikki hajut. Ihmiset haisee hielle. Töissä autot dieselille. Äsken poimin pihalta liljoja maljakkoon. Kamala kuoleman haju. Kuin olisi kalmo saapunut keittiöön. Annoin kukat tyttärelle, että voi viedä ne huoneeseensa "tuoksumaan".
 
No, nyt on alkanut hajut ällöttää. Tai ainakin huomaan kaikki hajut. Ihmiset haisee hielle. Töissä autot dieselille. Äsken poimin pihalta liljoja maljakkoon. Kamala kuoleman haju. Kuin olisi kalmo saapunut keittiöön. Annoin kukat tyttärelle, että voi viedä ne huoneeseensa "tuoksumaan".
Ihanasti kuvailtu herkkien kukkien sulotuoksua! 😂
 
Pahoinvoinnin huippu taisi olla viikko sitten kun silloin piti lisätä phv lääkettä mutta nyt alkaa tuntua että helpottaa. Pääsin pudottamaan takaisin aloitus-annokseen ja oon tänään jopa kyennyt touhuamaan ulkona kaikenlaista. Tissit alkaa aristaa, viime raskaudessa jouduin 9vk tienoilla ottaa vanhat imetysliivit käyttöön, kun kaaritukia ei kärsinyt pitää. Vatsa on arka ja melkein kaikki syöminen ajatuksena kuvottaa.
 
Mulla pari viime päivää ollut parempia, oisko pahin etova olo ohitettu nyt 8+4.🤞 Samaistun tuohon @Rosa81 että kaikki hajut korostuu. Pöydällä oli kimppu harsokukkia ja ne haisi niin kamalalle että piti siirtää pois. 🙈
 
Etova olo on aika paljon helpottanut, mutta edelleen haastetta saada syötyä kunnolla. Esim tän päivän lounas koostui kekseistä kun ei muu maistunut 😅
 
Onko muilla ollut ummetusta ja ilmaa mahassa? Täällä pahoin pahoinvointi helpottanut, ja sen kanssa voi jo elää suht normaalisti. mutta ilmavaivat ei kyllä olenkaan. Todella tukala olo kyllä välillä kun niin kovalla. Ja siis suoraan sanottuna pierettää ja röyhtäyttää paljon myös.
Kukaan löytänyt helpotusta tähän vaivaan.
 
Onko muilla ollut ummetusta ja ilmaa mahassa? Täällä pahoin pahoinvointi helpottanut, ja sen kanssa voi jo elää suht normaalisti. mutta ilmavaivat ei kyllä olenkaan. Todella tukala olo kyllä välillä kun niin kovalla. Ja siis suoraan sanottuna pierettää ja röyhtäyttää paljon myös.
Kukaan löytänyt helpotusta tähän vaivaan.
Alkuraskaudessa oli ummetusta ja ilmavaivoja ja söin todella paljon luumuja, kurkkua ja vesimelonia sekä otin öljyä vatsaa pehmittämään, niin sain noilla ummetuksen helpottamaan eikä oo enää onneksi vaivannut. Ja piti vaan piereskellä ja röyhtäillä, nekin onneksi loppuu jossain vaiheessa.
Tsemppiä kovasti!
 
11rv ja on ollut olo, että pahoinvointi vähenee, mut illalla taas oksensin. Hartiat ja koko yläkroppa ihan jumissa. Väsyttää tosi paljon. Voi kun se seesteinen keskiraskaus jo koittaisi ja olisi energisempi ja parempi olo.
 
Rv 13 + 1 ja musta ei tunnu yhtään, että olisin raskaana. 🤷‍♀️
Ällötys on loppunut, vatsassa ei tunnu yhtään raskaana olevalta, ei edes turvota.
Ainut mistä tietää, että on raskaana ku pistää verenohennuslääkettä ja insuliinia joka päivä ja ottaa raskausvitamiinit.
No tissit on herkillä ja muuttuneet, että niistä kyllä tietää, mutta jännä miten erilainen raskaus onkaan ollut nuihin muihin verrattuna.
 
Rv 13 + 1 ja musta ei tunnu yhtään, että olisin raskaana. 🤷‍♀️
Ällötys on loppunut, vatsassa ei tunnu yhtään raskaana olevalta, ei edes turvota.
Ainut mistä tietää, että on raskaana ku pistää verenohennuslääkettä ja insuliinia joka päivä ja ottaa raskausvitamiinit.
No tissit on herkillä ja muuttuneet, että niistä kyllä tietää, mutta jännä miten erilainen raskaus onkaan ollut nuihin muihin verrattuna.
Voi voisinpa olla jo noilla viikoilla 🙏 Sitä vaan odottaa, että tää palan tunne kurkussa ja etominen loppuisi. Ihanaa kun sulla on helpompi olla! 💓
 
11rv ja on ollut olo, että pahoinvointi vähenee, mut illalla taas oksensin. Hartiat ja koko yläkroppa ihan jumissa. Väsyttää tosi paljon. Voi kun se seesteinen keskiraskaus jo koittaisi ja olisi energisempi ja parempi olo.
Voi crap! Pääsisitköhän hoidattamaan noita niskoja ym. jonnekin? Ainakin itsellä järkky väsymys sai/saa kulkemaan lysyssä ja nukahtelemaan huonoihin asentoihin, mut kropan huolto auttoi eroon päänsäryistä ja migreeneistä. Vetreämpänä nukkuu paremmin, mulla pahoinvointi oli karseinta väsyneimpinä päivinä.
 
Rv 13 + 1 ja musta ei tunnu yhtään, että olisin raskaana. 🤷‍♀️
Ällötys on loppunut, vatsassa ei tunnu yhtään raskaana olevalta, ei edes turvota.
Ainut mistä tietää, että on raskaana ku pistää verenohennuslääkettä ja insuliinia joka päivä ja ottaa raskausvitamiinit.
No tissit on herkillä ja muuttuneet, että niistä kyllä tietää, mutta jännä miten erilainen raskaus onkaan ollut nuihin muihin verrattuna.
Ehkä ei kestä pitkään totakaan? En voi kyllä sanoa olevani yhtään oireeton, mutta tänään (matkalla NIPTiin) tunsin myös ekan lumpsahduksen mahassa - että kituviikoista kohti liikkeiden tuntemista? Oottaakohan sua kulman takana myös esim. liitoskuvut, närästys, suonenvedot tai sit vaan selittämätön keskiraskauden peace&harmony-tunnelma?
 
Ehkä ei kestä pitkään totakaan? En voi kyllä sanoa olevani yhtään oireeton, mutta tänään (matkalla NIPTiin) tunsin myös ekan lumpsahduksen mahassa - että kituviikoista kohti liikkeiden tuntemista? Oottaakohan sua kulman takana myös esim. liitoskuvut, närästys, suonenvedot tai sit vaan selittämätön keskiraskauden peace&harmony-tunnelma?
Kyllä mä välillä tunnen jotain pientä liikettä tai kuplimista tai jotain, mutta ei vielä mitään kunnollista.
Otan tän oireettomuuden ilolla vastaan ja mietin noita liitoskipuja sun muita vasta sitten, kun on aihetta siihen. Nyt nautin tästä olotilasta niin kauan kuin sitä suodaan enkä tilaa mitään uusia oireita vielä tähän. 👏
 
Voi voisinpa olla jo noilla viikoilla 🙏 Sitä vaan odottaa, että tää palan tunne kurkussa ja etominen loppuisi. Ihanaa kun sulla on helpompi olla! 💓
Tsemppiä sinne etomisen kanssa! Toivottavasti loppuisi pian sielläkin! ♥️
 
Voi crap! Pääsisitköhän hoidattamaan noita niskoja ym. jonnekin? Ainakin itsellä järkky väsymys sai/saa kulkemaan lysyssä ja nukahtelemaan huonoihin asentoihin, mut kropan huolto auttoi eroon päänsäryistä ja migreeneistä. Vetreämpänä nukkuu paremmin, mulla pahoinvointi oli karseinta väsyneimpinä päivinä.
Hieronta ois kyllä ihana. Tänään ei päänsärkyä, vaikka yläkroppa edelleen jumissa, ja huomenna aattelin käydä kevyesti jumppaamassa salilla, josko yhtään vetristyisi kroppa. On kyllä sama, että väsyneinä päivinä myös pahoinvointia enemmän.
 
Mä olin viime perjantaina kavereiden kanssa parisen tuntia keilaamassa.

Olin kotosalla ehtinyt muutaman tunnin katsoa telkkaria ja, kun nousin, niin ei meinannut kävelystä tulla mitään. Toinen lonkka oli niin älyttömän kipeä, ettei järkeä.

Ajattelinkin, että tosi kiva käydä vähän keilailemassa ja samantien on jo toinen jalka haudassa 😂

Onneksi yöunet auttoi ja kivut helpotti.. ja näillä viikoilla jo 😱
 
Rv jotain 13-14 väliltä. Pahoinvoinnit jäi taakse jo joku tovi sitten, nyt ei oikein riivaa kuin yölliset pissahädät ja käsien puutuminen. Flunssa aiheutti myös sen että iltapäivisin tulee kamala väsymys, mut jospa sekin tästä.

Näin selällään maaten kohtu tuntuu tuossa jo ihanalta patilta, hivelen sitä kaiket päivät. 😂 Dopplerilla on nyt kuulunut myös tyypin monotus ääniä, kun bailaa menemään.. 😄 Olin löytävinäni kahdet sykkeet kerran, mutta taitaa kovasti kaikua tuolla jo kohdun seinästä seinään, kun ei ole enää mikään parin sentin pötkylä. 🤭
 
täällä pahoinvointi jo lähes kokonaan väistynyt; joitain huonoja hetkiä voi olla siellä täällä muttei välttämättä edes joka päivä. 🙏

Mutta nännit on kyllä todella kipeät; varsinkin nyt aamuisin töissä tuntuu niinkuin jotkut nipistimet ois niissä kiinni 😣 tosi ikävä tunne. en tiedä johtuuko sitten siitä kun on vähän kylmentyny ilmat nyt niin nännitkin reagoi siihen jotenki äkäisemmin.
 
Täällä oireet ailahtelee tosi paljon, yhtenä päivänä repivää tunnetta kohdun tienoilla ja pahoinvoinnit ja kaikki - seuraavana päivänä ei mitään. Nämä oireettomat päivät saa kyllä aina pelkäämään että oliko tää nyt game-over vai mitä 🤔🙈
 
Täällä oireet ailahtelee tosi paljon, yhtenä päivänä repivää tunnetta kohdun tienoilla ja pahoinvoinnit ja kaikki - seuraavana päivänä ei mitään. Nämä oireettomat päivät saa kyllä aina pelkäämään että oliko tää nyt game-over vai mitä 🤔🙈
Mulla sama, aaltoilee minkä kerkeää. Ainut, mikä on kokoajan läsnä, on herkkyys. Oon jotenkin ylitunteikas jatkuvasti 😀
 
Takaisin
Top