Oireet

Joo ummetusta tääläkin. Toisin oon vähän tottunut sekavaan vatsan toimintaan IBS:in myötä, kun vaihtelee ääripäästä toiseen. 🥹

Mulla sama! Ummetusta nyt ilmoilla ja IBS taustalla. 😬
 
Viimeisen reilun viikon oon pystynyt lähinnä makaamaan sohvalla ja käymään oksentamassa ja vessassa. Ihan järkky olo ollut ja tuntuu, että mikään ei oo helpottanut oloa. Eilen sain pahoinvointilääkkeen ja ainakin toistaiseksi vaikuttaa todella hyvältä!🙏🏻 tänään oon pitkästä aikaa jopa pystynyt tekemään jotain ❤️ toivottavasti jatkuisi lääkkeen avulla näin.
 
Mulla on ollu ihan järkyttävää väsymystä. Eilen oli alaselässä jomottavaa kipua. Yhdistin sen pitkään seisomiseen/kävelyyn, mutta se vähän säikäytti. Meni kuitenki levolla ohi eikä oo sen jälkeen enää toi selkä vaivannut. En tiiä onko tollanen normaalia näin alkuraskaudessa (tänään hedelmöittymisestä laskettuna 4+1). Mutta seurailen nyt ja toivon parasta🙏🏻
 
En oo tänne hirveästi kirjoitellut kun on ollut melko oireetonta.. mutta sitten aloin pohtia että onhan niitä oireita kuitenkin. 🤔
Ehkä se sellainen epävarmuus on nyt suurinta ja painaa mieltä, joten punnitsen vakavasti että menenkö ensi viikolla varhaisultraan.

Mustikkamaa, Mulla on ollut tuollaista jo melko varhain kolmannenkin raskaudessa. Tässäkin oli viikolla 5+ jtn. Luin myös että ne hormoonit jotka löystyttävät niveliä ym. voivat aiheuttaa kovaakin paineentuntua alkuraskaudessa ja on siis hyvinkin normaalia. Myös verekkyys lisääntyy ja sekin voi tuntua etenkin seisomatyössä sen raskaana huomasi, niin miksei voisi alkuraskaudessa myös tehdä tuota.
 
En oo tänne hirveästi kirjoitellut kun on ollut melko oireetonta.. mutta sitten aloin pohtia että onhan niitä oireita kuitenkin. 🤔
Ehkä se sellainen epävarmuus on nyt suurinta ja painaa mieltä, joten punnitsen vakavasti että menenkö ensi viikolla varhaisultraan.

Mustikkamaa, Mulla on ollut tuollaista jo melko varhain kolmannenkin raskaudessa. Tässäkin oli viikolla 5+ jtn. Luin myös että ne hormoonit jotka löystyttävät niveliä ym. voivat aiheuttaa kovaakin paineentuntua alkuraskaudessa ja on siis hyvinkin normaalia. Myös verekkyys lisääntyy ja sekin voi tuntua etenkin seisomatyössä sen raskaana huomasi, niin miksei voisi alkuraskaudessa myös tehdä tuota.
Joo, toivotaan että olis jotain tollasta☺️ täällä kans epävarmuus läsnä ja varhaisultra varattu muutaman viikon päähän
 
Säikähdin eilen aivan totaalisesti. Huomasin sattumalta kerran pyyhkiessäni että paperi vähän värjääntyi ehkä rusehtavaan/vaaleanpunertavaan suuntaaan. Todella pienesti ja haaleasti ja vain kerran. Kuitenkin olin ihan surkeana ja itku tuli. Oireita kuitenkin oli koko päivän mm. rinnat arat ja turvoksissa. Ja väsymys oli läsnä. Makoilin parituntia sohvalla torkkuen. Ja pelotti käydä vessassa.

Aamulla kun heräsin ja etova olo oli, oottelin herätessäni 45min ennenku uskalsin edes hörpätä kahvia kun en tiennyt joutuuko juosta vessaan. Olin tästä etovasta olosta erittäin ja erityisen onnellinen tänään. ❤️❤️ ja rinnat ovat jäätävän arat ja turvonneet. Huimausta kans.

Huh kuinka ”pienestä” voi musertua täysin. Tänään kuitenkin nautitaan juhannuksesta ja pieni tuleva kummipoika perheineen tulee meille ruokailemaan ja viettämään iltaa. ❤️
 
Rv5+1 ja finnejä puskee leuan täydeltä. Rinnat vähän kasvanut (tai oikeastaan vain toinen 😅) ja kosketusarkuutta. Hermot vähän kireällä myös. Miehen mielestä oon ollut kiukkuinen ku ampiainen 🐝
Ei muita oireita 🤔
 
Mulla on ollu ihan järkyttävää väsymystä. Eilen oli alaselässä jomottavaa kipua. Yhdistin sen pitkään seisomiseen/kävelyyn, mutta se vähän säikäytti. Meni kuitenki levolla ohi eikä oo sen jälkeen enää toi selkä vaivannut. En tiiä onko tollanen normaalia näin alkuraskaudessa (tänään hedelmöittymisestä laskettuna 4+1). Mutta seurailen nyt ja toivon parasta🙏🏻
Mulla oli alussa just samanlaista jomottavaa alaselkä ja -vatsakipua. Ja tuli justiinsa pitkän seisomisen/kävelyn jälkeen.
 
Mulla ei ole menkka oireita ollut edellisen raskauden jälkeen, ainoastaan kovat ovulaatio kivut. Nyt kun menkkojen olisi pitänyt alkaa (olikohan tällä viikolla), ihmettelin miehelle että miten mulla nyt on tälläisia menkkakipuja kun ei aiemmin ole ollut. Noh, eipä alkanut menkat mutta edelleen välillä vähän alavatsalla jomottelee. Parina viimeisenä yönä oon myös herännyt ennen klo 6 wc hätään minkä jälkeen en enää saa nukuttua ja näin on muissakin raskauksista ollut (normaalisti nukun 7-8). Tänään tuli hajuherkkyys. Pahoinvointia odotellessa 😒
 
Rv5+1 ja finnejä puskee leuan täydeltä. Rinnat vähän kasvanut (tai oikeastaan vain toinen 😅) ja kosketusarkuutta. Hermot vähän kireällä myös. Miehen mielestä oon ollut kiukkuinen ku ampiainen 🐝
Ei muita oireita 🤔

Muakin v***ttaa tällä hetkellä melko pienetkin asiat. 😂 Ollaan viettämässä juhannusta puolison siskon perheen kanssa ja he ei tiedä et oon raskaana. Toivottavasti eivät hirveästi huomaa mun ketutusta tai ihmettele mikä mua vaivaa. 🙈
 
Täällä on kipeät rinnat ja alavatsatuntemuksia ollu viime viikonlopusta asti. Nyt sitten tullu mukaan myös sellasta etovaa oloa, mikä saattaa tulla kesken syömisen ja tänään myös autossa olin varma että oksennan 😬
 
Näin viime yönä kamalaa unta, että mun hcg oli pudonnut jostain yli 4000 vain 400 luokkaan 😬 Ja digitestillä sai nämä lukemat itse mitattua 😅 Vissiin vähän jännitti tämän aamuinen testin teko jo yön aikana, mutta onneksi sain siihen 3+ lukeman 😍
 
Tänään vähän jo hiipi aamulla jännitys mieleen, kun oli sellaista menkkajomon tyylistä kipua. Vaikka muistan, että sitä oli esikoisestakin pitkin raskautta. Meni onneksi ohi.

Mulla on tässäkin raskaudessa heti alusta asti sitä, etten meinaa kovin kauaa jaksaa seistä tai istua, kun kipeytyy tuo lantion alue.
 
Tänään vähän jo hiipi aamulla jännitys mieleen, kun oli sellaista menkkajomon tyylistä kipua. Vaikka muistan, että sitä oli esikoisestakin pitkin raskautta. Meni onneksi ohi.

Mulla on tässäkin raskaudessa heti alusta asti sitä, etten meinaa kovin kauaa jaksaa seistä tai istua, kun kipeytyy tuo lantion alue.
Mullakin on tuollaista menkkajomoa, välillä vatsassa ja välillä selän puolella. Huojentavaa jos on sulle tuttu oire jo aiemmasta raskaudesta😅
 
Miulla ollu myös tuota alamahan jomottelua, oli myös esikoisen kohdalla. Viime viikonloppuna vielä uskoin, että menkat sieltä normaalisti tulee olojen perusteella mutta ei ne sitten tullukkaan 😅
 
Mullakin on tuollaista menkkajomoa, välillä vatsassa ja välillä selän puolella. Huojentavaa jos on sulle tuttu oire jo aiemmasta raskaudesta😅
On ja juuri luin edellisen raskauden oireita kun olin laittanut niitä ylös, että se jatkui aika pitkällekin viimeksi 😊 monta viikkoa.
 
Takaisin
Top