Oireet

@Pak81 onneksi jo perjantaina saat nähdä, onko kaikki kunnossa. 🙏 Mäkin ollut huolissani oireettomuudesta, olettanut että tämä olisi fyysisesti aivan hirveetä aikaa. Mutta myös oireettomuus on normaalia, eikä raskaudet ole samanlaisia keskenään. 😊

Mulla on tänään illalla ensimmäinen ultra! Pelottaa ja jännittää jo. 🙈
 
On kyllä kauhean oireettomia päiviä. Yleensä mulla on ollut kauheaa väsymystä ja pahoinvointia, mutta ehkä ne alkaa vasta viikosta 6 eteenpäin. Raskaus tuli ilmi niin aikaisessa vaiheessa, että on miltein huomaamaton. Nyt mulla on alavatsakivutkin loppuneet niin ei oikeastaan mikään kerro siitä että olisi raskaana, lukuunottamatta poissaolevia kuukautisia.
 
Mä en tiiä onko tää mikään oire, mutta mun ampiaispelko on nyt alkuraskaudessa pahentunut tosi paljon. Tänään sain kävelyllä ihan järkyttävän itkukohtauksen kun ampiainen pörräs liian kauan ympärillä. Oli pakko mennä lyhintä reittiä kotiin itkemään ja rauhottumaan😓 Aina oon pelännyt ampiaisia, mutta tollasta reaktiota ei oo kyllä koskaan ennen tullut😁
 
On kyllä kauhean oireettomia päiviä. Yleensä mulla on ollut kauheaa väsymystä ja pahoinvointia, mutta ehkä ne alkaa vasta viikosta 6 eteenpäin. Raskaus tuli ilmi niin aikaisessa vaiheessa, että on miltein huomaamaton. Nyt mulla on alavatsakivutkin loppuneet niin ei oikeastaan mikään kerro siitä että olisi raskaana, lukuunottamatta poissaolevia kuukautisia.
Mulla kans jomotusvapaapäivä, niin jotenkin epätodellinen olo taas.
 
Mä en tiiä onko tää mikään oire, mutta mun ampiaispelko on nyt alkuraskaudessa pahentunut tosi paljon. Tänään sain kävelyllä ihan järkyttävän itkukohtauksen kun ampiainen pörräs liian kauan ympärillä. Oli pakko mennä lyhintä reittiä kotiin itkemään ja rauhottumaan😓 Aina oon pelännyt ampiaisia, mutta tollasta reaktiota ei oo kyllä koskaan ennen tullut😁
Mulla sama 😯 Piti lukea pariin otteeseen, et voiko jollain olla sama.👀
Kävin n. viikko sitten kävelyllä metsäreitillä ja yks itsepäinen amppari seuras, menin paniikkiin ja lähdin juoksemaan hikihatussa kotiin. En ole koskaan ennen hätääntynyt amppareista. Tuntui, että se uhkaa mua tosissaan 😅 🥺Itkin koko juoksumatkan. Kotona piti ottaa rentouttava suihku ja vielä vähän itkeä tirauttaa, et rauhoituin. Hämmentävää.😄
 
Kuuluuko alkuraskauteen alavatsan jomotus? Mulla "kestojomotusta" ollut nyt sieltä plussasta asti aikalailla. Menkkakipua tavallaan.

Nyt alkanut ihanasti pahoinvointia jo näköjään nukkumaan mennessäkin 👀🥰🥴 Yhtäaikaa sekä niin ihanaa ja samalla sitten on että eih, ei pahaa oloa kiitos 😄
 
Pahoinvointiin ruuaton, juomaton ja lääkkeetön vaihtoehto on akupunktiopiste jota painetaan itse!
Netistä löysin itse aikanaan ohjeen ja sen pisteen nimi saattoi olla p6?
Lisäksi päänsärkyyn tms oleva nenäluun yläosassa silmäkuopan yläreunassa olevat pisteet auttavat päänsärkyyn, ja sitä kautta myös etovasnnoloon!. Kannattaa kokeilla kun noi pisteet kulkee aina kätevästi mukana!
 
Mulla sama 😯 Piti lukea pariin otteeseen, et voiko jollain olla sama.👀
Kävin n. viikko sitten kävelyllä metsäreitillä ja yks itsepäinen amppari seuras, menin paniikkiin ja lähdin juoksemaan hikihatussa kotiin. En ole koskaan ennen hätääntynyt amppareista. Tuntui, että se uhkaa mua tosissaan 😅 🥺Itkin koko juoksumatkan. Kotona piti ottaa rentouttava suihku ja vielä vähän itkeä tirauttaa, et rauhoituin. Hämmentävää.😄
Joo oli kyllä todella hämmentävää😁 toivottavasti ampparit pysyis kaukana meistä niin ei tartteis pelätä😬

Kuuluuko alkuraskauteen alavatsan jomotus? Mulla "kestojomotusta" ollut nyt sieltä plussasta asti aikalailla. Menkkakipua tavallaan.

Nyt alkanut ihanasti pahoinvointia jo näköjään nukkumaan mennessäkin 👀🥰🥴 Yhtäaikaa sekä niin ihanaa ja samalla sitten on että eih, ei pahaa oloa kiitos 😄
Mulla (nyt 4+5) on ollut kanssa päivittäin alavatsan jomotusta, en oo siitä osannut huolestua☺️
 
Pöh.
Tänään tuli vessareissulla veristä limaa reippaanlaisesti missä nuppineulan pään kokoisis hyytymiä. Myös alavatsassa voimakkaampaa jomotusta samaan aikaan.
Mut siihen loppui. Edes kävelyn jälkeen ei tullut mitään.

Stressaavaa tää vuotelu ja tiputtelu. Vähän sellanen olo, et koko raskauteen on vaikea suhtautua kovin luottamuksella, kun kokoajan saa säikähtää ja sitä väistämättä alitajuisesti odottaa, et joko taas. Joka kerta ku menee vessaan, miettii et onko nyt...
En olis uskonut, et raskauden ajan vuotelu voi olla näin stressaavaa. Ei oo aikaisemmilta kokemusta tästä.
 
Tsempit Aleksandraa 🩷 Täällä oli vähän sama tarina aamulla, tosin ihan vain pyyhkäistessä tuli pinkkiä mutta kyllä se säikäytti. 😥 Etenkin näiden melko vähäisten oireiden vuoksi. Mutta ei näillä viikoilla oikein voi muuta kuin toivoa parasta! Toisilla vuotaa enemmänkin ja kaikki hyvin joten 🤷🏼‍♀️
 
Pöh.
Tänään tuli vessareissulla veristä limaa reippaanlaisesti missä nuppineulan pään kokoisis hyytymiä. Myös alavatsassa voimakkaampaa jomotusta samaan aikaan.
Mut siihen loppui. Edes kävelyn jälkeen ei tullut mitään.

Stressaavaa tää vuotelu ja tiputtelu. Vähän sellanen olo, et koko raskauteen on vaikea suhtautua kovin luottamuksella, kun kokoajan saa säikähtää ja sitä väistämättä alitajuisesti odottaa, et joko taas. Joka kerta ku menee vessaan, miettii et onko nyt...
En olis uskonut, et raskauden ajan vuotelu voi olla näin stressaavaa. Ei oo aikaisemmilta kokemusta tästä.
Jatkuiko tiputtelu vielä myöhemmin? Tsemppiä!!
 
Tsempit Aleksandraa 🩷Täällä oli vähän sama tarina aamulla, tosin ihan vain pyyhkäistessä tuli pinkkiä mutta kyllä se säikäytti. 😥 Etenkin näiden melko vähäisten oireiden vuoksi. Mutta ei näillä viikoilla oikein voi muuta kuin toivoa parasta! Toisilla vuotaa enemmänkin ja kaikki hyvin joten 🤷🏼‍♀️
Kiitos Miitu ❤️ Joo se säikäyttää pahemman kerran. Ja se avuttomuus, ku ei voi muuta kuin toivoa parasta. ❤️🙏
 
Takaisin
Top