Oireet

Täälä oireina:
Etova olo herätessään ja pitkin päivää. Ruokailut on aika niukkaa, kun kaikki vähän ällöttää. Eilinen lounas koostui pelkästä kanasta ja parsakaalista. 😂😂

Väsymys illalla vaan lisääntynyt. Lisäksi tullut huimaus. Treeneissä sykkeet nousee nopeemmin. 🥹
 
Tämän hetken oireet (4+4):

Aamupahoinvointi alkaa nostaa päätään 😮‍💨 Esikoisen raskausajan oksensin ensimmäisen kerran 5+ jotain ja se jatkui loppuun saakka. Tosin se ei ollut aamupahoinvointia vaan ihan ympäri vuorokauden-pahoinvointia. Nyt tää mun pahoinvointi on vielä sellaista, että pieni syöminen auttaa. Niin toivon, että tällä kertaa säästyisin oksentamiselta tai että se edes loppuisi ensimmäiseen kolmannekseen.
 
Uskaltaudun nyt tänne kirjoittelemaan, vaikka epävarmuus on suurta... Mulla siis takana ekstrapitkä kierto ja myöhäinen plussa. Mutta viivat vahvistuu hienosti joten kai se on uskottava :folded::Two-hearts: Sain onneksi ensi viikolle varhaisultran neuvolaan, jossa raskauden kesto määritetään. Omien tuntemusten perusteella nyt 5+3. Oireina väsymystä ja pahoinvointia.
 
Äsh. Tänään alkoi sitte aamulla menkkamaiset juilinnat, kramppailut ja alavatsakivut, ja päivän tuhrutauon jälkeen alkoi myös selkeä verinen vuoto 😮‍💨 yhtä vuoristorataa kun eilen oli taas sellanen päivä kun suussa olis säilytellyt kolikoita ja oli etovaa oloa ja ei tuota tuhrua tullu ollenkaa.

Noh tänää se hcg-labra, ja huomenna siitä tulokset, mutta eipä kyllä tämän aamun olojen jälkeen ole enää kovin toiveikas olo 😔
 
Täällä tänään 8+0, oireina tähän mennessä ollut aivan hirmuinen väsymys, vaihteleva pahoinvointi, tosi kipeät rinnat, kramppimaiset alavatsakivut. Kerran jo hetken tuli kirkasta vuotoa viikolla 5+, mutta sen jälkeen ei ole näkynyt. Vatsakipujen tiimoilta tuli jo käytyä 7+2 synnärillä tarkistuksessa, siellä ultrassa oli pieni papu ihan oikeassa paikassa sykkeen kanssa ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli ensimmäisessä raskaudessa alussa varsinkin paljon vuotoja. Ihan veristäkin vuotoa. Sitten viikolla 14 oli niin runsasta verenvuotoa, että imukykyisestä siteestä huolimatta tuli housuistakin läpi. Silloin kävin päivystyksessäkin mutta niin vaan tyyppi oli kyydissä ja hyvissä voimissa. Vuodon syyksi koko alkuraskauden aikana oletettiin hematoomaa, joka ehkä sitten tuolloin viikolla 14 puhkesi kunnolla ja tuli pois. Sen jälkeen vuoto jatkui tummana/mustana ja viikon 18 jälkeen vuotoa ei enää ollut. Mutta se alkuraskauden vuoto voi olla tosi hurjaakin ja silti kaikki olla hyvin. Kamalaa se on aina kun pelkää pahinta. Tsemppiä! :red-heart:
 
Oletteko mittailleet verenpainetta? Muutamakin mainitsi aiemmin huimauksesta, ja sitä minullakin tuntuu olevan. Verenpaine on aika matala, ja mietin johtuuko se tästä raskaudesta vai jostain muusta.
 
Verenpaine on aika matala, ja mietin johtuuko se tästä raskaudesta vai jostain muusta.
En ole mittaillut, mutta raskaus ilmeisestikin sen verimäärän lisääntymisen takia aiheuttaa matalaa verenpainetta ja huimausta ☺️ Voi siis olla siitä johtuvaa, tai sitten ei 😅
 
Hcg arvot oli tasan 25, että viikkoihin 5+3 nähden ei vissii lupaile ainakaan normaalia raskauden kulkua, kun yhdistää nyt näihin oireisiin 😩

Kiitos kaikille sympatioista, ja tsempeistä ♥️ arvokasta kun ei ole lähipiirille tästä vielä puhunut (varmasti voisi mutta jotenkin juhannuksen alla koen itelleni epämukavaksi kertoa, kun itelle tuntuisi hyvältä viettää ns. normaalia juhannusta, ja uskoisin että esim äiti ja sisko ottaisivat tämän myös raskaasti).
 
Hcg arvot oli tasan 25, että viikkoihin 5+3 nähden ei vissii lupaile ainakaan normaalia raskauden kulkua, kun yhdistää nyt näihin oireisiin 😩

Kiitos kaikille sympatioista, ja tsempeistä ♥️ arvokasta kun ei ole lähipiirille tästä vielä puhunut (varmasti voisi mutta jotenkin juhannuksen alla koen itelleni epämukavaksi kertoa, kun itelle tuntuisi hyvältä viettää ns. normaalia juhannusta, ja uskoisin että esim äiti ja sisko ottaisivat tämän myös raskaasti).
Onpa ikävä kuulla! 😞❤️ oliko vielä jotain jatkokontrollia tms tulossa?
 
Hcg arvot oli tasan 25, että viikkoihin 5+3 nähden ei vissii lupaile ainakaan normaalia raskauden kulkua, kun yhdistää nyt näihin oireisiin 😩

Kiitos kaikille sympatioista, ja tsempeistä ♥️ arvokasta kun ei ole lähipiirille tästä vielä puhunut (varmasti voisi mutta jotenkin juhannuksen alla koen itelleni epämukavaksi kertoa, kun itelle tuntuisi hyvältä viettää ns. normaalia juhannusta, ja uskoisin että esim äiti ja sisko ottaisivat tämän myös raskaasti).
Voi ei, olipa ikävä uutinen :Broken Heart: Tsemppiä! :Heavy Black Heart:
 
Voi ei Hannietta olen niin pahoillani. 😪

Mulla oli valitettavasti about saman verran hcg raskaudessa joka meni kesken rv 6. Viivat ei koskaan oikein vahvistuneetkaan. Toisaalta kroppa palautui nopeasti ja uusi yrityskin sitten alkoi. 🌈
 
Ei mitään oireita, väsymystä lukuunottamatta.
 
Enimmäkseen väsymystä, huonoa oloa ja palelua😄 On mulla kyllä vaihtelevasti ummetustakin, tajusin ottaa luumut käyttöön niin on helpottanut. Oli hieman järkytys kun ummetus alkoi ja en ole ennen kokenut näin kamalaa😅
 
Hcg arvot oli tasan 25, että viikkoihin 5+3 nähden ei vissii lupaile ainakaan normaalia raskauden kulkua, kun yhdistää nyt näihin oireisiin 😩

Kiitos kaikille sympatioista, ja tsempeistä ♥️ arvokasta kun ei ole lähipiirille tästä vielä puhunut (varmasti voisi mutta jotenkin juhannuksen alla koen itelleni epämukavaksi kertoa, kun itelle tuntuisi hyvältä viettää ns. normaalia juhannusta, ja uskoisin että esim äiti ja sisko ottaisivat tämän myös raskaasti).
Tsemppiä!
 
Enimmäkseen väsymystä, huonoa oloa ja palelua😄 On mulla kyllä vaihtelevasti ummetustakin, tajusin ottaa luumut käyttöön niin on helpottanut. Oli hieman järkytys kun ummetus alkoi ja en ole ennen kokenut näin kamalaa😅
Joo ummetusta tääläkin. Toisin oon vähän tottunut sekavaan vatsan toimintaan IBS:in myötä, kun vaihtelee ääripäästä toiseen. 🥹
 
Mä oon nyt melkein kuukauden päivät kärsinyt tosi kovasta närästyksestä, ennen plussaa tosiaan jo alkoi korvennus. Nyt kävin hakemassa apteekista kunnon närästyslääkkeet ja ai että ku on taas mukavaa kun on ihan normaali olo 🤩
Hassua miten nopeesti sitä alkaa "oireettomuudesta" iloitsemaan, kun vaan vähän aikaa sitten se sai kauhun valtaan.

Muuten täällä on oireet pysyneet aika lievinä, alavatsan juilimista on lähes päivittäin. Tulkitsen kohdun kasvmisena ja iloitsen siitä 🤗
 
Mielialan vaihtelut on kyllä läsnä. Ensin niin taivaan onnellinen. Sitten yhtäkkiä kauhea pelko, että tämä onni viedään pois. Itkut siihen päälle. 🥺
 
Alavatsakrampit ovat saapuneet ilahduttamaan elämääni. Toisaalta niistä tulee sellainen olo että jotain tapahtuu, mutta voisin mä jättää ne kokemattakin 💁‍♀️
 
Takaisin
Top