Oireet

@Magnoliia joo tätä ajatusta itelleni yrittänyt päähäni upottaa 😅 Sekasinhan sen pään saa kaikenlaisesta murehtimisesta eikä asia kuitenkaa ole omissa käsissä ny 😌Onneksi huomenna on taas töiden äärellä niin päähän pakosti muuta ajateltavaa 😁
 
Aleksandraaa, Kaikki tsempit täältä sinne! ❤️ Jos yhtään lohduttaa niin mulla kakkosen raskaudessa kävi niin että olin testaillut tosi ahkeraan ja saanut jo kunnon leffaviivatkin. Sitten mulle oli varattu pikaiseen neuvola (kun oletettiin että olisin jo paljon pidemmällä) No sinä neuvola aamuna pissin tikkuun ja se viiva olikin paljon haaleampi! Oli vielä aamupissa, joten voi kuvitella miten huolestuin. Sitten iltapäivällä tein uuden ja oli taas vahvempi ja raskaus jatkui hyvin. Syy tuolle ei koskaan selvinnyt että miksi sen kerran viivat olivatkin haaleammat. 🤔

Jossain kohdin myös raskauden edetessä pitoisuudet nousee niin suuriksi että testit ns sekoaa. Tästä on ollut jenkkisivuilla mm juttua. Esimerkiksi cb digi saattaa näyttää mitä sattuu, vaikka raskaus edennyt normaalisti ja arvotkin nousseet. Tää taitaa ihan lukea jopa ohjeissa. Sama pätee tikkutesteihin. Testasin tätä joskus kun olin jo pidemmällä, niin (itse asiassa tällä foorumilla kun uteliaat halusivat tietää 🤣) että kastoin toisen tikun pissaan ja toisen laimennettuun. Pissitikku näytti haalempaa ja laimennettu antoi leffaviivat.
 
Mä meinasin tulla tänne kommentoimaan, ettei mulla oo mitään oireita, mutta tarkemmin mietittyä niitä löytyikin tosi paljon.

Olin ihan varma jo ennen testiä ihan varma plussasta, kun mulla on aina ennen menkkoja ollut kirvelyä limakalvojen kuivumisen takia, nyt ei ollut. Seksihaluja oli myös normaalia loppukiertoa enemmän. Vatsassa myös tuntui oudolta (taustalla sektio).

Nyt 5+4 on vähän väsymystä, kiukuttelua ja huimausta. Täytyy olla tarkkana tuon huimauksen kanssa, esikoista odottaessa pyörryin. Pahoinvointia ei ole, ei ollut kyllä ekassakaan raskaudessa.
 
Meillä on 6+0 tänään. Muutama pöivä sitten Clearblue-testistä tuli lukema 3+. Olin todella helpottunut, koska viimeksi en tuota lukemaa koskaan saanut (tuulimunaraskaus). Nyt kuitenkin viimeiset kolme päivää on ollut enemmän tai vähemmän huono olo. Ei oksettava olo, mutta huono. Päänsärkyä ollut myös, mutta siihen on auttanut parasetamoli. Mitään ruokaa ei tee mieli syödä, mut jotain olen väkisin onnistunut syömään. Asiaa ei auta, että olen ulkomailla yli 30 asteen lämpötiloissa ja kasvissyöjälle ilman kunnollisia keittiötä on aika rajalliset ruokavaihtoehdot. 😅 Pelkkä ajatuskin ruuista saa voimaan pahoin. Myös tietyt hajut. Hassuja mielitekoja on mm. omatekemät soijapihvit ja muusi, joita täällä ulkomaanmatkalla ei pysty valmistamaan, sekä etenkin kirjolohi ja äitin tekemä kanakeitto, vaikka olen ollut yli 7 vuotta kasvissyöjä.😂 Juotua olen onneks saanut kohtalaisesti, ja alkuosa matkasta meni niinkin oireettomasti, että ehdin jo huolestua. 🙈 Onko muilla ollut vastaavanlaista ruokahaluuttomuutta ja huonovointisuutta näihin aikoihin (6+0)? Entä päänsärkyä? Se on ilmeisesti vähän harvinaisempi oire näillä viikoilla.

Mulla on nyt 6+2, ja mulla oli eilen aivan järkky päänsärky! Googletin samaa, että päänsärky olisi enemmän loppuraskauden oire, mutta niin se oli mainittu myös ensioireiden listassa. 💁🏻‍♀️
 
Apua, tarvin apua ihanuudet! 😭
Tein raskaustestin. Sama tunnin pidätys. Ja viiva on haaleampi kuin perjantaina.
Tänään tuli pyyhkiessä vaaleanpunertavaa/oranssihtavaa. Ei paljon. Mutta säikähdin. Tein testin ja ääää, viiva on haalistunut toissapäivästä. Raskausoireita, noh ei ole ollut eilisen jälkeen oikeastaan. Lupaava pahoinvointikin on tipotiessään. 😭Mulla on paha aavistus 😔
Eka on tänään tehty testi. Toka toissapäivänä.

Mitä mun kannattas tehdä? Testaa uudelleen? Milloin? Odotella? Ainakin varmaan hengittää ihan rauhassa 😭❤️
Tää on kamalaa 😭❤️ Niin surullista, jos on mennyt kesken 😭❤️
Paljon tsemppiä! ❤️ En tässä itsekään osaa muuta vinkkiä antaa, kuin että odota rauhassa, ei noi sun oireet oo vielä sitä todistaneet että olisi mennyt kesken. ❤️
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja tsempistä, ootte ihania ❤️

Täällä heräsin alavatsan kipuun, myös kohdunsuuta särkee. Vuoto on myös lisääntymään päin ja tuoreempaa. Teen joku hetki raskaustestin, et mihin suuntaan on menossa. Mut mun mielestä tää on jo niin selvä peli. 😔
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja tsempistä, ootte ihania ❤️

Täällä heräsin alavatsan kipuun, myös kohdunsuuta särkee. Vuoto on myös lisääntymään päin ja tuoreempaa. Teen joku hetki raskaustestin, et mihin suuntaan on menossa. Mut mun mielestä tää on jo niin selvä peli. 😔
Voimia sinne, toivotaan että saat selvyyden tilanteeseen pian :red-heart:
 
Kestoturvotus on selvästi alkanut täällä. Nippailuja tuntuu paljon. Pahoinvointia ei ainakaan vielä ole ilmaantunut, toivotaan että pysyykin poissa.
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja tsempistä, ootte ihania ❤️

Täällä heräsin alavatsan kipuun, myös kohdunsuuta särkee. Vuoto on myös lisääntymään päin ja tuoreempaa. Teen joku hetki raskaustestin, et mihin suuntaan on menossa. Mut mun mielestä tää on jo niin selvä peli. 😔
Voi että, olen niin pahoillani tilanteestasi! 😭❤️ Toivotaan että vielä kääntyisi parempaan päin!
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja tsempistä, ootte ihania ❤️

Täällä heräsin alavatsan kipuun, myös kohdunsuuta särkee. Vuoto on myös lisääntymään päin ja tuoreempaa. Teen joku hetki raskaustestin, et mihin suuntaan on menossa. Mut mun mielestä tää on jo niin selvä peli. 😔
♥️ Edelleen lämpimiä ajatuksia sulle ♥️
 
Mulla tänää päänsärkyä, migreeniä sairastelen nii katotaa kääntyykö kohtaukseksi vai onko muuta jomotusta.

Soitin aamulla myös neuvolaan kun pikkutiputtelu jatkuu, ja viikkodigitestiin tuli 1-2 viikot (tänää 5+1). Sain neuvolasta lähetteen hcg-testiin ja ohjeen mennä keskiviikkona, jolloin tuhruttelun alusta melkein viikko. Tää on itelle tällä hetkellä jotenkin mieltä rauhoittava. On joku konkreettinen asia mitä odottaa, ja sen tulokset ei sit jää oman pyörittelyn varaan 🙄
 
Mulla tänää päänsärkyä, migreeniä sairastelen nii katotaa kääntyykö kohtaukseksi vai onko muuta jomotusta.

Soitin aamulla myös neuvolaan kun pikkutiputtelu jatkuu, ja viikkodigitestiin tuli 1-2 viikot (tänää 5+1). Sain neuvolasta lähetteen hcg-testiin ja ohjeen mennä keskiviikkona, jolloin tuhruttelun alusta melkein viikko. Tää on itelle tällä hetkellä jotenkin mieltä rauhoittava. On joku konkreettinen asia mitä odottaa, ja sen tulokset ei sit jää oman pyörittelyn varaan 🙄
Hyvä että saat varmuutta asiaan! 😊 Oliko tuo ensimmäinen digi minkä teit?
 
Joo oli, ja nyt päätin että en tee lisää testejä ellei neuvolasta käsketä 😅
Joo niin kyllä on viisasta! Mutta ei siis ainakaan ollut tiedossa, että viikot olisi jossain vaiheessa käyneet korkeammalla ja olisi nyt laskussa 😊
 
Kiitos kaikki ihanuudet, ku ootte tukena ❤️

Vuoto loppui yöllä ja kivut myös. Kävin urheilemassa ja mitään ei senkään jälkeen ole ilmaantunut, ei tuntemuksia eikä vuotoja.

Tein testin tunnin pidätyksellä taas ja mitä ihmettä? Viivat ovat vahvistuneet paljon.

Mulla ei oo aikaisemmin vuotanut tai kipuillut näin, kuin vain keskenmenon yhteydessä.

Täytyy odotella, mut hieman on toiveikas olo kuitenkin nyt, verrattuna eiliseen ja yöhön.

🤦‍♀️🥺❤️🙏
 

Liitteet

  • 20240617_114359.jpg
    20240617_114359.jpg
    986 KB · Katsottu: 24
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikki ihanuudet, ku ootte tukena ❤️

Vuoto loppui yöllä ja kivut myös. Kävin urheilemassa ja mitään ei senkään jälkeen ole ilmaantunut, ei tuntemuksia eikä vuotoja.

Tein testin tunnin pidätyksellä taas ja mitä ihmettä? Viivat ovat vahvistuneet paljon.

Mulla ei oo aikaisemmin vuotanut tai kipuillut näin, kuin vain keskenmenon yhteydessä.

Täytyy odotella, mut hieman on toiveikas olo kuitenkon nyt, verrattuna eiliseen ja yöhön.

🤦‍♀️🥺❤️🙏
Vau mitkä viivat! Voi olisipa jotain harmitonta vain ❤️
 
Takaisin
Top