Oireet

Mulla on kanssa nyt muutamana päivänä ollut tuota yökkimistä hampaita pestessä.
 
Mulla alkoi maanantaina paha aamupahoinvointi. Etovasta olosta on tultu siihen, ettei aamulla mikään pysy sisällä. Nyt parina päivänä oon yökkinyt ja oksennellut näin iltapäivälläkin. Ennen rakastin savujuttuja, mutta nyt saunapalvikinkussakin maistuu savu kamalalta. Tänään jo vähän itketti, kun ei meinaa pystyä syömään mitään. Kasvissosekeittoa taidan kokeilla seuraavaksi.
 
Mulla alkoi maanantaina paha aamupahoinvointi. Etovasta olosta on tultu siihen, ettei aamulla mikään pysy sisällä. Nyt parina päivänä oon yökkinyt ja oksennellut näin iltapäivälläkin. Ennen rakastin savujuttuja, mutta nyt saunapalvikinkussakin maistuu savu kamalalta. Tänään jo vähän itketti, kun ei meinaa pystyä syömään mitään. Kasvissosekeittoa taidan kokeilla seuraavaksi.
Toivottavasti löytyy jotain mikä pysyy sisällä. Toisillahan toimii kaikki raikkaat jutut niin kuin hedelmät ja mehujää, kun taas toisilla ihan vastakkaiset suolaiset ja rasvaiset, niin kuin pitsa, sipsit ja ranskikset.
 
Mulla alkoi maanantaina paha aamupahoinvointi. Etovasta olosta on tultu siihen, ettei aamulla mikään pysy sisällä. Nyt parina päivänä oon yökkinyt ja oksennellut näin iltapäivälläkin. Ennen rakastin savujuttuja, mutta nyt saunapalvikinkussakin maistuu savu kamalalta. Tänään jo vähän itketti, kun ei meinaa pystyä syömään mitään. Kasvissosekeittoa taidan kokeilla seuraavaksi.
Oletko kokeillut vesimelonia syödä? 🍉 Mulla oli tänään aamulla kans normaalia huonompi olo, oli nälkä muttei mikään maistunut, mutta vesimelonia sain menemään alas. Se on kätevää kun saa nestettä siinä samalla.
 
Oletko kokeillut vesimelonia syödä? 🍉 Mulla oli tänään aamulla kans normaalia huonompi olo, oli nälkä muttei mikään maistunut, mutta vesimelonia sain menemään alas. Se on kätevää kun saa nestettä siinä samalla.
Täytyy hakea tätä. Lauantaina koitin hakea, mutta ei ollut kuin kokonaisia. Nektariinit ja pensasmustikat menee, niin uskoisin, että vesimelonikin 🥰
 
Tsemppiä @MariAnn89 kuulostaa kamalalta 🤢 jos pahoinvointi menee tosi pahaksi niin siihen voi kokeilla myös lääkkeitä, sen kanssa ei ole pakko kärvistellä ”koska se kuuluu raskauteen” vaan jos ei oikeasti pysty olemaan niin ehdottomasti vaatimaan lääkkeitä. Ei ole tarkoitus kuihduttaa itseään jos ei pysty mitään syömään, ravintoaineet tärkeitä teille molemmille ja alkio/vauva kun yleensä ottaa ensin sen mitä tarvii niin äiti jää aina vähästäkin vähemmälle 🥴

Täällä ekaa iltaa kans paha olo. Kävin lenkillä ja kesken kaiken iski niin kamala olo että mietin miten selviän takaisin kotiin asti 🫣 nyt pitäis saada jotain syötyä, tietää että se helpottaa mutta niin mitään ei tee mieli.
 
Aivan järkyttävä vatsan alueen turvotus. Maha ahdistaa ja nahka kiristää.

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa❤️. Onneksi pahoinvointi ei oo ihan hirveesti vaivannut.
 
Tsemppiä @MariAnn89 kuulostaa kamalalta 🤢 jos pahoinvointi menee tosi pahaksi niin siihen voi kokeilla myös lääkkeitä, sen kanssa ei ole pakko kärvistellä ”koska se kuuluu raskauteen” vaan jos ei oikeasti pysty olemaan niin ehdottomasti vaatimaan lääkkeitä. Ei ole tarkoitus kuihduttaa itseään jos ei pysty mitään syömään, ravintoaineet tärkeitä teille molemmille ja alkio/vauva kun yleensä ottaa ensin sen mitä tarvii niin äiti jää aina vähästäkin vähemmälle 🥴

Täällä ekaa iltaa kans paha olo. Kävin lenkillä ja kesken kaiken iski niin kamala olo että mietin miten selviän takaisin kotiin asti 🫣 nyt pitäis saada jotain syötyä, tietää että se helpottaa mutta niin mitään ei tee mieli.
Voi ei. Tsempit myös sinne syömistaisteluun!

Mulle itseasiassa määrättiin jo lääkkeet tähän, kun heräs pelko, että kilpirauhaslääkkeet ei imeydy riittävästi. Mut mä oon nyt alkanut herätä yöllä, että ne ehtis edes 2h imeytyä ennen oksennusrumbaa. Yritän sinnitellä vielä ilman, kun vaikuttaa melkoisen hurjalta lääkkeeltä.
 
Voi ei. Tsempit myös sinne syömistaisteluun!

Mulle itseasiassa määrättiin jo lääkkeet tähän, kun heräs pelko, että kilpirauhaslääkkeet ei imeydy riittävästi. Mut mä oon nyt alkanut herätä yöllä, että ne ehtis edes 2h imeytyä ennen oksennusrumbaa. Yritän sinnitellä vielä ilman, kun vaikuttaa melkoisen hurjalta lääkkeeltä.
Pahoinvointirannekkeita myös suosittelen kokeilemaan! Itsellä ne vähän auttaa 👍🏼
 
Voi ei. Tsempit myös sinne syömistaisteluun!

Mulle itseasiassa määrättiin jo lääkkeet tähän, kun heräs pelko, että kilpirauhaslääkkeet ei imeydy riittävästi. Mut mä oon nyt alkanut herätä yöllä, että ne ehtis edes 2h imeytyä ennen oksennusrumbaa. Yritän sinnitellä vielä ilman, kun vaikuttaa melkoisen hurjalta lääkkeeltä.
Auts, onpa vähän hankalaa tuokin. Voiko niitä ottaa illalla? Yhdellä kaverilla oli lääkkeet (en toki tiiä mikä lääke) ja otti iltaisin, auttoi kuulemma seuraavan päivän silleen 🤔 mutta toivotaan joka tapauksessa että rumba on siellä mahdollisimman lyhytkestoinen 🤢
 
Voi ei. Tsempit myös sinne syömistaisteluun!

Mulle itseasiassa määrättiin jo lääkkeet tähän, kun heräs pelko, että kilpirauhaslääkkeet ei imeydy riittävästi. Mut mä oon nyt alkanut herätä yöllä, että ne ehtis edes 2h imeytyä ennen oksennusrumbaa. Yritän sinnitellä vielä ilman, kun vaikuttaa melkoisen hurjalta lääkkeeltä.
Hienoa jos pystyt sen pari tuntia sinnittelemään. 👏 Käsittääkseni kilpparin lääkitystä pitää muutoinkin kontrolloida raskauden aikana oikean lääkepitoisuuden varmistamiseksi elimistössä. Matala ferritiini on jotenkin sidoksissa ko lääkityksen imeytymiseen tms. Siitä tällä foorumilla mm ferritiini keskusteluketjussa enempi juttua.
Ainahan se ois parempi jos ilman lääkkeitä pärjäisi, vaan...Mitä lääkettä sulle määrättiin pahoinvointiin?
 
Onneksi itsellä ei tälläkään kertaa ole mennyt huono olo oksennuksen puolelle mutta ei se hellitäkään ja ikävästi ruoan näkeminen ja ajatteleminen saa aikaan huonoa oloa. Hankalinta on iltapäivisin ja iltaisin kun haluaisi vain levätä mutta esikoinen vetää tuolista ylös. Myös liikunta aiheuttaa huonoa oloa vaikka sen pitäisi kai auttaa siihen. Nyt on myös vatsaa tullut jo esiin, aivan liian aikaisin jotta sitä pystyisin piilottelemaan vielä pari viikkoa siihen ultraan saakka.:tears:
 
Miten teillä muilla vatsan turvotus oireilee? Onko siis turvotuksen lisäksi muuta tunnetta? Itsellä on todella piukeana vatsa, melkein kiristävä tunne vatsalla. Tunnetta ja turvotusta ei ehkä ole ihan koko ajan, mutta tuntuu että nyt pari viimeistä päivää on ollut. Tuntuu, että se turvotus lähtee heti tuosta rintojen alapuolelta, eli ei ole pelkästään alavatsassa
 
Miten teillä muilla vatsan turvotus oireilee? Onko siis turvotuksen lisäksi muuta tunnetta? Itsellä on todella piukeana vatsa, melkein kiristävä tunne vatsalla. Tunnetta ja turvotusta ei ehkä ole ihan koko ajan, mutta tuntuu että nyt pari viimeistä päivää on ollut. Tuntuu, että se turvotus lähtee heti tuosta rintojen alapuolelta, eli ei ole pelkästään alavatsassa
Tuntuu inhottaavaa kipua. Sanon aina, että ihan kun vatsakalvoja särkisi kun turvotus alkaa ja menee oikeen pahaksi. Siis tuntuu koko vatsan kohdalla. Niinkuin nahkan alla olisi joku kalvo mitä särkee😂
 
Tänään mullakin on vatsa ihan pinkeä pallo kyllä. Ja tuntuu hirveen painavalta, huh mitähän se sitten loppuvuodesta onkaan😅
 
Mulla on tänään taas ollut tosi kovia alavatsakipuja, siis milloin tää piina oikein loppuu 😫 Pari päivää oli jo välissä kivuttomampia niin ehdin jo huokaista helpotuksesta. Jatkuukohan nää koko raskauden?
 
Takaisin
Top