Oireet

Oon ihmetellyt kun jaksan yllättävän hyvin päivät eikä ole järjetöntä väsymystä. Illalla kyllä kun meen nukkuu ni nukahdan nopee ja nukun kevyesti 10h unet (välillä valvomista aamuyöllä)... Milloin teillä iski se järjetön väsy? 😴
Mulla alkoi epätavallista väsymystä tulemaan viime viikon puolenvälin jälkeen (nyt about 5+1), töiden jälkeen on työn ja tuskan takana aloittaa mitään, ja vaikka tänään nukuin 40 min päikkärit, imuroinnin jälkeen tuntui että olisin tarvinnut toiset. 😴Öisin olisi kyllä hyvä saada nukuttua vähän enemmän.

Muita oireita ei kyllä juurikaan ole, ja tissikivut ja vatsatuntemuksetkin (nippailu, paine ja repäisykivut) on vähän rauhoittuneet.

Oletteko muut laittaneet merkille, että äitiysvitamiini aiheuttaisi pahoinvointia? Itselläni käytössä jokin äitiysmonivitamiini (en muista nyt ulkoa merkkiä) ja huomaan selvästi, että n. vajaa puoli tuntia sen ottamisesta pahoinvointi pahenee. Olen ottanut vitamiinin vasta iltapäivällä töiden jälkeen, jotta työpäivän ajan olisi parempi olo, ja huomaan että siitä vitamiinin otosta oikeastaan koko loppuilta on kuvottavampaa oloa. Otan sen ruoan kanssa mutta ei tunnu sekään auttavan. Itselläni jo tullut jonkinlainen "pelko" (liian voimakas ilmaisu, mutta en keksi parempaakaan) tuohon vitamiinin ottamiseen, kun tietää olon aina sitten menevän huonommaksi. 😖 Otan sen ihan väkisin vauvan parasta miettien...

@neljäskissa kysymykseen en osaa valitettavasti vastata, mutta toivotan kovasti voimia sinne! Mielestäni saa vähän "valittaa", jos olo on karsea koko ajan. Kyllähän se vaikuttaa elämänlaatuun ja jaksamiseen tosi paljon! Ainakin neuvolasta varmaan osattaisiin vastata lääkekysymykseen, voisitko soittaa sinne? 🤔
Mulla oli tätä viime raskaudessa, etten voinu syödä koskaan aamuisin sitä mama-vitamiinia (violettikorkkinen), tuli niin älyttömän huono olo siitä! Jossain kohtaa aloin just pystymään syömään sitä päiväsaikaan ruoan kanssa, mutta siis varmaan ekan trimesterin jälkeen. Söin sit erikseen vaan foolihappoa ja d-vitamiinia ku en monivitskua voinu syödä.

Täälä on nyt viime päivinä alkanut iskeä väsy. Iltapäivisin ja alkuillasta ei riitä energia mihinkään ja voisi vaan maata sohvalla ja torkkua 🥱

Mulla vasta 4+6 mut jo vkl väsymys löysi tien luokseni. Ja samalla kuitenkin nukun huonommin 😄

Ihan jatkuvasti. 😂 Kauheaa kun täytyy syödä vähän väliä jotain, ettei tule liian huono olo, ja on sitä paitsi kova nälkä koko ajan. Ja sitten seurauksena on närästys. Mutta näillä mennään. 😅
Siis tämä! Ja jos syö ihan tuhdisti, niin sitten vasta närästääkin🙈

Siis tämä! Ja jos syö ihan tuhdisti, niin sitten vasta närästääkin🙈
Täällä närästää myös. Viikonloppuna poltteli niin paljon, ettei ollut epäilystäkään missä kohtaa mahalaukku sijaitsee😅😫
Sitten jos menee päikkäreille, niin herätessä myös kauhea närästys, vaikka kuinka ylös yrität pään asettaa.

Täällä närästää myös. Viikonloppuna poltteli niin paljon, ettei ollut epäilystäkään missä kohtaa mahalaukku sijaitsee😅😫
Sitten jos menee päikkäreille, niin herätessä myös kauhea närästys, vaikka kuinka ylös yrität pään asettaa.
Mulla närästi viime yönä, nukahtaminen oli vaikeaa kun aiheutti huonon olon😅

Ihan jatkuvasti. 😂 Kauheaa kun täytyy syödä vähän väliä jotain, ettei tule liian huono olo, ja on sitä paitsi kova nälkä koko ajan. Ja sitten seurauksena on närästys. Mutta näillä mennään. 😅
Mulla on refluksitaudin vuoksi käytössä jo valmiiksi närästyslääke niin se onnekksi auttaa tähän vaivaan. 😃 Vaikka nyt kyllä huomaa, että vähän tulee närästys sen lääkkeen läpikin, mutta en ole vielä kehdannut nostaa lääkeannosta vaikka lääkärin mukaan se ok olisikin.

Ällö olo ja ruokahaluttomuus tuntuu vaan lisääntyvän.. mitään ei tee mieli mut jotain pakko laittaa suuhun ettei iske huono olo.

Mulla on refluksitaudin vuoksi käytössä jo valmiiksi närästyslääke niin se onnekksi auttaa tähän vaivaan. 😃 Vaikka nyt kyllä huomaa, että vähän tulee närästys sen lääkkeen läpikin, mutta en ole vielä kehdannut nostaa lääkeannosta vaikka lääkärin mukaan se ok olisikin.
Mulla sama juttu. Jossain vaiheessa raskaana tilanne menee aina niin pahaksi et jopa vesi nousee ylös 🤢 En oo valitettavasti koskaan saanut toimivaa lääkitys siihen.

Ällötys muuttu päivällä todelliseks pahoinvoinniks ja pääty oksennukseen. Toivottavasti ei usein tarvis oksennella jatkossa..

Täälläkin tänään ekan kerran pahoinvointi johti oksennukseen asti.. mäkin toivon ettei tästä tule nyt säännöllistä!

Tänään otti pahoinvointi selkeästi harppauksen eteenpäin, aiemmin ollut ajoittaista etovaa oloa. Vielä ei kuitenkaan oksennukseen asti mutta kaukana ei ollut. Täytyy alkaa varata yöpöydälle jotain naposteltavaa että saa heti aamulla.
Ja joo, aivan jäätävä närästys 😩

Paljonko teillä on viikkoja, kellä on nyt alkanut oikea pahoinvointi? Täälä 6+0 ja odotan kokoajan että koska alkaa

Paljonko teillä on viikkoja, kellä on nyt alkanut oikea pahoinvointi? Täälä 6+0 ja odotan kokoajan että koska alkaa
Mulla nyt rv 8+0 ja ainakin viikon verran olen tainnut oksennella. Paha olo alkoi muistaakseni joskus rv 6.
Esikoisesta muistan että oksentelu alkoi rv 6+5, luulin ensin saaneeni vatsataudin kun alkoi ihan yllättäen kesken päivän ja rajuna.

Mulla (nyt 5+2) on ollut ihan hämmentävän hyvä olo yritysajan etoilevuuteen verrattuna, jopa siinä määrin että aloin kehittämään neuroosia siitä onkohan kaikki kunnossa.

Mutta eilen alkoi tuntumaan pieni nälkä lievänä etovuutena, ja tänään sen laukaisi juuri ennen kotimatkaa naposteltu omena. Oksu ei kuitenkaan missään tilanteessa vielä lähelläkään, eli hyvä näin.

Takaisin