Oireet

Miun on pakko vähän väliä pistää jotain suuhuni jotta etovuus pysyis suunnilleen poissa. Nyt oon raahannu töihin omenaa pilkottuna ja napsin niitä joka välissä tai sit leivän kannikoita.. voimattomuus ja väsymys on myös läsnä. Normaalisti seistään töissä koko päivä, mutta nyt hakeudun kaikissa mahollisissa väleissä istumaan kun ei vaan jaksa. Nukun öisin helposti 10-12h jos vaan mahdollista ja päikkäritkin kelpais.
Oon pystyny treenaamaan salilla semi normaalisti mut painoja oon laskenu huomattavasti. Tänään salilla ei ollu ees huono olo mut oli pakko välissä käydä oksentamassa. Jätin treenin kesken ja lähin sit kotiin 🙄

Mulla samaa kuin Henellä, päivisin on niin väsyny että pakko hakeutua istumaan kun vain pystyy, ei jaksa aina edes seistä kun väsyttää. Salilla oon onneks jaksanu käydä, käyn 5-6 x viikossa. Oon pystyny painot pitämään samassa, mutta huomaan ettei kaikissa liikkeissä meinaa jaksaa yhtä hyvin kuin ennen raskautta ja lepoaika sarjojen ja toistojen välissä on pidempi.

Tulee tässä lisää oireita mieleen mitä unohtui listata aiemmin; jatkuva pissahätä ja rinnat on turvoksissa ja kasvaneet.

Muokattu viimeksi:
Tsemppiä täältäkin kaikille pahoinvoinnista kärsiville!

Mulla on rinta-/nännikipu hävinnyt käytännössä kokonaan. Etova olokin menee jotenkin niin päiväkohtaisesti. Eilen oli taas ehkä vähän enemmän. Oikeastaan en ole varma onko etomista vai närästystä. Varmaan vähän kumpaakin.

Mulla kyllä nyt suurimmat oireet liittyvät väsymykseen ja aamuheräilyyn ja vatsan ongelmiin. Turvotus on ihan älytön! Eilen ahdisti pukea yhtään mitään päälle. Toki mulla on taustassa lapsettomuushoidot ja lievää hyperstimulaatiota tuoresiirron / alkaneen raskauden seurauksena. Varhaisultrassa munasarjat olivat kookkaat ja täynnä nestettä ja nestettä oli myös vähän vatsaontelossa. Ne oireilee ja välillä tulee päiviä kun koko vatsa turpoaa ihan palloksi. Ahdistavaa, mutta pitää yrittää vain elää tämän kanssa ja ottaa rauhallisemmin. Samaistun tuohon ajatukseen, että liikkumattomuus ahdistaa ja tekee oman kropan ihan vieraaksi.

Miten pitkällä oot nyt @Dippi kun rintakipu loppui? Odotan että omat tissit kestäis jo pian kosketusta tai edes että rintsikoiden riisuminen ei sattuisi 😄 mulla 7+4 tänään

Miten pitkällä oot nyt @Dippi kun rintakipu loppui? Odotan että omat tissit kestäis jo pian kosketusta tai edes että rintsikoiden riisuminen ei sattuisi 😄 mulla 7+4 tänään
Mulla ei nyt ollut noin paha kipu missään vaiheessa, mutta tänään 8+3. Ehkä noin viikko sitten huomasin, ettei se kipu ole enää päivittäistä. Eli tässä viimeisen viikon aikana kadonnut vähitellen. Toivottavasti sinullakin helpottaisi pian! 🤞

Mulla on 9+5 ja mulla on edelleen kipeet välillä 😅 sattuu, kun liivit ottaa pois tai koirat astuu niitten päälle 🫣 kosketus ei sinänsä satu, mut sit niissä on välillä sellasia kipupisteitä, et tuntuu jossakin kohtaa kipua, varmaan kasvavat tms..

Ylösnousu on kyllä ärsyttävää, kun melkeen joka kerta alkaa huippaan 🙄 mullakin toi nukkuminen ois kiva, mut heräilen pitkin yötä.. Tänään aamulla mies oli ylösnousunsa jälkeen laittanu makkarin oven kiinni, ettei tulis meteli/häiriö makkariin asti ❤️

Voi kun sais kans nukuttua öisin pitkään - en muista koska olisin nukkunut yli 7 tuntia 🥹 tuntuu että kun herään pissalle yöllä niin sen jälkeen ei vaan saa unta enää uudelleen
Viime raskaudessa miulla oli just tuo ongelma öisin vessassakäynnin jälkeen ettei uni enää tullu. Sit aloin käymään täysin pimeessä vessassa ja ongelmaa ei enää samalla tavalla ollu kun ei valon takia heränny 😅 siitä asti oon aina öisin käyny pilkkopimeessä vessassa ja saan helposti jatkettua unta. Ei varmasti toimi kaikille mut miulla toimii 🙉

Mulla alkaa iskeä epätoivo tän pahoinvoinnin kanssa. Ollut kunnolla vasta tämän viikon, mutta mietin koko ajan milloin tää vois loppua. Helpotusta saa vain nukkuessa. En ole oksentanut, pari kertaa ollut lähellä. Mutta jatkuva kuvotus, kuola nousee suuhun, vatsassa sellainen epämiellyttävä kierto kuin olisi ilmaa ja oksu tulossa ylös. Vatsa ummettaa. Kauhean tukala olo. Syöminen vie sen pahimman piikin pois, mutta paha olo on silti koko ajan. Ja sit samalla naurattaa, kun edellisellä viikolla olin vähän hädissäni kun oireet oli niin lievät 😅 pitäiskö yrittää olla iloinen vaan 😄😭 en muista että esikoisesta olis ollut näin paha olo.

Mulla alkaa iskeä epätoivo tän pahoinvoinnin kanssa. Ollut kunnolla vasta tämän viikon, mutta mietin koko ajan milloin tää vois loppua. Helpotusta saa vain nukkuessa. En ole oksentanut, pari kertaa ollut lähellä. Mutta jatkuva kuvotus, kuola nousee suuhun, vatsassa sellainen epämiellyttävä kierto kuin olisi ilmaa ja oksu tulossa ylös. Vatsa ummettaa. Kauhean tukala olo. Syöminen vie sen pahimman piikin pois, mutta paha olo on silti koko ajan. Ja sit samalla naurattaa, kun edellisellä viikolla olin vähän hädissäni kun oireet oli niin lievät 😅 pitäiskö yrittää olla iloinen vaan 😄😭 en muista että esikoisesta olis ollut näin paha olo.
Minulla pahentunut joka raskaudella pahoinvointi. Nyt tämä hirveä etova olo ja pala kurkussa olo alkoi viikolla 5+ ja nyt maanantaina lähtee 10+. Ei tee mieli syödä mitään ja se syöminen ei edes vie oloa pois. Väsymys ihan jäätävä ja luulen että osittain siitä kun 24/7 kurja ja huono olo.
Tsemppiä kaikille oloista kärsiville ❤️

Liityn rintakipuilijoiden kerhoon kanssa. Erityisesti nännit tosi kosketusarat, muuten on semmoista outoa nipistelyä rinnoissa. Saattaa siis ihan levossa ilman kosketusta yhtäkkiä nipistellä sivuilta. Samoin varmaan yksi kuppikoko tullut lisää kokoa. Urheilurintsikat on pop!

Juuri kun eilen pääsin harmittelemasta huonoa oloa ja treenitaukoa, niin tänään olikin pahoinvoinnin kannalta parempi päivä pitkästä aikaa. Pääsin käymään salillakin 😀 Vitsi tuntui liikunta hyvältä kropassa ja mielessä 😍 Kunpa jo alkaisi taittua, tai ainakin tulisi välillä näitä hyviä päiviä!

Tänään suihku sattui nänneihin 🙈 Tando kuvailikin tota kipua hyvin, mut sitä voi mulla olla eri puolilla tissejä. Just nännin alla ja sivuilla ja onneks on pehmeet liivit mitä pitää ja mahtuu vielä päälle 😄

Moi! En ole vielä raskaana, mutta ajattelin kysyä teiltä, jotka olette sen kokeneet tai parhaillaan odotatte. :Slightly Smiling Face: Oliko sinulla plussakierrossa kipeät rinnat? Itselläni on aina viikko ennen menkkoja todella pinkeät ja suorastaan kipeät rinnat, nyt ei oviksen jälkeen mitään. Todella outoa 😄 Onko rintojen oireettomuus raskaana harvinaista?

Moi! En ole vielä raskaana, mutta ajattelin kysyä teiltä, jotka olette sen kokeneet tai parhaillaan odotatte. :Slightly Smiling Face: Oliko sinulla plussakierrossa kipeät rinnat? Itselläni on aina viikko ennen menkkoja todella pinkeät ja suorastaan kipeät rinnat, nyt ei oviksen jälkeen mitään. Onko rintojen oireettomuus raskaana harvinaista?

Mulla ei ollut ennen plussaa rinnat kipeät. Rintojen turvotus ja kipu alkoi vasta myöhemmin, en muista tarkasti milloin, mutta kuitenkin vasta oletetun kuukautisten alkamispäivän jälkeen. Omalla kohdallani ennen plussaa ainoat oireet olivat palelu ja jatkuva janon tunne. Kyllä ajattelen niin, että mikä vaan tavallisesta poikkeava oire voi kertoa siitä, että jotain on erilailla tässä kierrossa 😊 Toivotaan, että saat toivomasi uutiset! 🥰

Moi! En ole vielä raskaana, mutta ajattelin kysyä teiltä, jotka olette sen kokeneet tai parhaillaan odotatte. :Slightly Smiling Face: Oliko sinulla plussakierrossa kipeät rinnat? Itselläni on aina viikko ennen menkkoja todella pinkeät ja suorastaan kipeät rinnat, nyt ei oviksen jälkeen mitään. Todella outoa 😄 Onko rintojen oireettomuus raskaana harvinaista?
Hankala sanoa mitään yleistä. Mulla ei nyt oo tuntunu rinnoissa yhtään mitään, mutta tää on jo kolmas lapsi. Rinnat on ehtiny kasvaa edellisten raskauksien aikana.

Nyt on kyllä muutenkin tosi oireeton raskaus. Jos ei olis jatkuvaa pissahätää, epäilisin varmasti keskenmenoa.

Mulla on normaali oire kierrossa, et rinnat kipeytyy pari viikkoa ennen menkkoja ja loppuu, kun ne alkaa, joten siitä en epäillyt olevani raskaana. Mulla paheni flunssaoireet ja menkkakivut tuli ilman verta, niin ne oli mun merkkejä tärppäyksestä ja itse asiassa rintojen kipukaan ei loppunut😌 ja näin enneunen 😄

Muokattu viimeksi:
Mulla on rinnat olleet pikkuisen painearat plussasta asti, mutta viime yö oli ensimmäinen jolloin ihan vaan liike kyljeltä toiselle vaihtaessa kirpaisi 🙃 Olen suht-pienirintaisena ollut aika laiska käyttämään liivejä mutta viime aikoina on ollut pakko urheiluliivit laittaa lenkkeillessä, kun juostessa hölskyminen on alkanut tuntua sen verran ikävältä.

Edit. Myös ensimmäinen aamu, jona etova olo tuli kahvista 😳

Muokattu viimeksi:
Takaisin