Oireet

Täällä edelleen pahoinvointi jatkuu, tuo Primperan on auttanut säännöllisesti syötynä vähän, ei tarvitse oksentaa enää juuri lainkaan, mutta pahoinvointia se ei kuitenkaan vie kokonaan pois. Kuitenkin edes vähän apua. 👌🏼

Tissit on välillä pinkeenä ja hyvin kipeät, tänne ilmaantunut myös noita pieniä kipeitä finnejä naama ja rintakehä täyteen. 😂 raskaushehkua odotellessa.
Väsymys on myös sitä luokkaa, että nukahtelen päiväunille jos mahdollisuus on. Yleensä en sellaisia nuku.
Muutenkin olotila on ollut nyt hyvin voimaton ja huono, välillä tuntuu ettei kykene edes suihkuun saati ruokaostoksille.
Huhhuh, nyt siis 9+3. 🙈

Onko teillä muilla ollut päänsärkyä? Viime yö meni päänsäryn kourissa. Oli mielestäni tosi erilaista kuin normaali päänsärky. Sellaista, mitä voisi olla esim kuumehoureessa, mutta ilman kuumetta. Puristava tunne laskeutui poskipäihin asti. Vieläkin pää arka, ja tänään saikutankin ekaa kertaa raskauden vuoksi.

Ei ole päänsärkyä ollut. Väsymys on alkanut olemaan niin kovaa, että mietin jo sairaslomalle jäämistä. Saatan nukkus töiden jälkeen muutaman tunnin ja siitä yöunille ja nukun yönkin ihan hyvin. Silti aamulla herätessä väsyttää todella paljon ja se väsymys ei vaan lähde päivänkään aikana pois. En ole ikinä kokenut mitään tällaista väsymystä. Tuntuu etten vain jaksa enää vaikkei tätäkään nyt varmaan viikkoa pidempään ole kestänyt.

Onko teillä muilla ollut päänsärkyä? Viime yö meni päänsäryn kourissa. Oli mielestäni tosi erilaista kuin normaali päänsärky. Sellaista, mitä voisi olla esim kuumehoureessa, mutta ilman kuumetta. Puristava tunne laskeutui poskipäihin asti. Vieläkin pää arka, ja tänään saikutankin ekaa kertaa raskauden vuoksi.
Mulla oli ekalla viikolla! Googlailin silloin, että liittyy sekin hormoneihin. Ylläri :D

Siis tää mun väsymys on aivan järkyttävää. En jaksa yhtään mitää. Ja pahoinvointi pahenee iltaa kohden. Enkä voi pestä enää hampaita, yökkään heti. Samoten xylitol pastilli saa yökkäys olon. Omituista 🙈

Mulla oli kans alkuun pitkään päänsärkyä 😅 ja nyt näköjään tuntuu taas.

Väsymystä havaittavissa, koska en nuku öisin hyvin, vaan tosi katkonaisesti ja toissayönä näin painajaisia, josta heräsin itkuun 🥺 mä niin tarttisin hyvin nukutut yöunet.. En jaksa oikein mitään. Reissussa oli niin vaikee syödä 🙄 onneks se meni muuten hyvin 😍

Siis tää mun väsymys on aivan järkyttävää. En jaksa yhtään mitää. Ja pahoinvointi pahenee iltaa kohden. Enkä voi pestä enää hampaita, yökkään heti. Samoten xylitol pastilli saa yökkäys olon. Omituista 🙈
Minulla ollut useassa raskaudessa juuri tuota yökkäilyä hampaiden harjauksen kanssa. Ei kovin mukavaa. Myös makeutusaineet, mukaanlukien xylitoli vaikka luontainen onkin, ovat aiheuttaneet huonovointisuutta raskaana ollessa. Tämäkään kerta ei näytä olevan poikkeus, yritä tässä sitten huolehtia hampaista..

Täälä on nyt ollut melko oireettomat pari päivää. Oikeastaan tänään ja eilen merkittävin oire ollut itkuherkkyys 😅 mies lähti eilen reissuun, mikä on normaalia, koska käy usein työreissuilla, mutta meinasi koko päivän vain itkettää yksin kotona. Järkyttävää 😅😅 Samoin tänään telkkaria katsoessa oli joku herkempi kohtaus niin heti tuli kyyneleet silmiin. Ja ei ole normaalia minulle 😂

Täällä edelleen kova pahoinvointi jatkuu ja samoin väsymys. Tänään vielä pitäisi jaksaa töissä ja ens viikolla mulla vaan kaks työpäivää kun käytän lomia pois ennen määräaikaisuuden loppua.
Mulla normaalisti laktoositon ruokavalio mutta nyt tuntuu etten siedä maitoa ollenkaan. Tulee hirveästi ilmaa mahaan ja viime yökin meni kipeän vatsan kanssa valvomiseksi.

Jep täälläkin ilmavaivat ovat tulleet tutuiksi, vaikka ruokavaliossa ei ole mikään suuremmin muuttunut. Tänään heräsin taas 4:50 vessaan ja eihän sen jälkeen enää tullut uni 😴

Tää keskustelupalsta on niin ihana kun saa jakaa omia kokemuksia ja huomaa ettei ole asioiden kanssa yksin. Muutkin "kärsii" samoista vaivoista.

Mullakin etenkin aamuisin hampaita pestessä alkaa yökköily. Iltaisin ei onneksi. Aamun hampaiden hoito pitää tehdä super vauhdilla joska, kun se yökköily alkaa niin en kykene enää harjaamaan loppuun, koska se yökköily ei lopu ellen lopeta hampaiden pesua 🥲 ilmaa myös kerääntyy vatsaan kiitettävästi ja ummetus vaivaa. Näiden asioiden takia vatsa on välillä aika kipeä..

Mullakin ollut useampana päivänä ummetusta ja tosiaan tekee kaikin puolin ikävän olon sekin!

Mullakin ollut useampana päivänä ummetusta ja tosiaan tekee kaikin puolin ikävän olon sekin!
Argh, tiedän tunteen :No Evil Monkey: Mulla meni onneksi ainakin toistaiseksi ohi nyt alkuviikosta, pitää yrittää pysyä kaurapuuro-/kuitupitoisella linjalla.

Etovaa oloa edelleen etenkin iltapäivisin ja iltaisin, mutta ei ole pahentunut mikä on positiivista. Raitis ilma ja liikuskelu näyttävät helpottavan ainakin hetkellisesti, vaikka onkin työn ja tuskan takana kammeta itsensä ylös sohvalta kun on työpäivän jälkeen väsynyt ja olo on sellainen ettei tee mieli tehdä mitään.

Uutena oireena aamuyön unettomuus, mutta vaikea sanoa liittyykö raskauteen kun se on muutenkin mulle aika tyypillistä.

Täälläkin oireena järkyttävä väsymys. Välillä vaikeuksia pysyä hereillä ja viikonloppuisin nukun päikkäreitä. Ahdistaa tämmöinen väsymys kun normaalisti oon todella energinen. Lievää etovaa oloa ja pahoinvointia on melkeinpä päivittäin. Ja hengästyminen!

Mullakin ummetusta ja ensimmäisillä viikoilla oli kovaa vihlontaa ja repäisykipuja mahassa. Nyt on onneks kivut ja vihlonnat vähän rauhoittuneet.

Mä oon himoinnu tosi paljon jauhelihakeittoa 😅 muutenkin lihaa tekee normaalia enemmän mieli. Sipsit ällöttää, ja oon ollu pitkään kova pepsi max fani, niin nyt sekin ällöttää enkä oo pystyny raskauden aikana juomaan. Mikä on kyllä pelkästään positiivinen juttu. Erilaisia salaatteja tekee mieli, voi olla että kun tiedostan miten paljon hiilarit nyt turvottaa niin senkin takia terveellisempi ja kevyempi ruoka houkuttaa nyt enemmän.

Tänään oli huono päivä pahoinvoinnin kanssa. En oksentanut vieläkään, mutta todella vahva kuvotus, sylkeä nousi suuhun ja röyhtäytti kuin sisuskalut olis valmistautunut oksennukseen. Oon nyt yrittäny syödä pieniä välipaloja aterioiden välissä, josko auttais. Väsy on kova mut ehkä toi mentaalipuoli alkaa nyt vähän tuntua helpommalta - tänään ei enää tuntunut että koko maailma on mua vastaan. 😆

Täällä alko oksentelu nyt etovan olon päälle 🤢 en kerennyt edes vessaan. Odotan sitä hetkeä, kun nämä kaikki toivottavasti helpottaa. Ei ole oikein jaksanut liikkuakkaan ja se harmittaa. Kunto rapisee ihan silmissä...

Voimia @Hattimatti @silkkipakastin ja kaikki pahoinvoinnin kanssa kamppailevat 😪 Voin niin samaistua tuohon liikkumattomuuteen ja kunnon rapistumiseen! Oon itsekin yleensä aktiivinen liikkuja, mutta nyt on viimeiset pari viikkoa kaikki liikunta jäänyt huonon olon takia (paitsi koirien pakolliset lenkitykset). Viimeksi kun joskus pari viikkoa sitten yritin käydä treenaamassa, niin tuli tosi huono olo ja oksetus siitä ponnistelusta. Sen jälkeen en ole edes yrittänyt, kun illat menneet levätessä. Treenaamattomuus saa ainakin mulla kropan tuntumaan ihan vieraalta ja lisäksi vaikuttaa mielialaan, kun ei saa kunnon endorfiineja mistään! Toivotaan, että ekan kolmanneksen jälkeen helpottaisi itse kullakin ja pääsisi palailemaan omien liikuntarutiinien pariin 🤞

Huh, kun lukee teidän oksenteluista, on kiitollinen, että oma olo on ollu verrattain hyvä! Etovuuskin vaihtelee, tänään sitä ei oo ollu ollenkaan, kun joku päivä se voi välillä tulla. Mutta kuulostaa vähältä teidän oksenteluihin verrattuna.

Takaisin