Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei ole auttanut vielä ainakaan.. pahoinvointi tuo lisähaasteita kun pitäis saada pidettyä pilleri aamulla ja illalla mahassa.. nyt sentään oli kolme tuntia ennenku pakosta tuli oksennus, onneks se on kerennyt siinä ajassa imeytyä. Yrittänyt soittaa lääkäriin uutta aikaa, en usko että on töihin. Pientä lämpöä koko ajan ja huono olo :( mutta jonoja vaan.. toivottavasti soittaa pian takas.

Argh, muilla vatsaongelmia? Täällä iltaisin hirmusesti ilmaa vatsassa ja aamuisin tulee aikast löysänä/ripulina ulos. (RV 5+6)

:anyone
Kyllä! Nytkin vissiin hirveä ummetus kun mahaan sattuu kovin. Toivotaan että tosiaan ummetusta. Niin analysoin tämän kivun kohteen perusteella . Ilmaa myös mahassa mullakin.
Rv 6+3.

Kyllä! Nytkin vissiin hirveä ummetus kun mahaan sattuu kovin. Toivotaan että tosiaan ummetusta. Niin analysoin tämän kivun kohteen perusteella . Ilmaa myös mahassa mullakin.
Rv 6+3.

Joo, toi ummetuksen mahakipu on ilkeetä. Kaikki housut jo ahistaa! Pitääkö mennä jo ostaa jotku mamma-pöksyt...

Rv 6+3.

Täällä kans illalla ilmaa mahassa! Ja muutenki turvottaa [emoji21]

Argh, muilla vatsaongelmia? Täällä iltaisin hirmusesti ilmaa vatsassa ja aamuisin tulee aikast löysänä/ripulina ulos. (RV 5+6)

:anyone

Mulla oli aiemmin vähän tuota, mut nyt on ihan toisinpäin eli hirveä ummetus ollut jo monta päivää ja maha on ihan turvonnut pallo. :grin

Mullakin alkoi n 6+0 ja nyt tosiaan ihan hirveä olo koko ajan. Vain nukkuessa on hyvä olla. Ja tämä väsymys on jotain järkyttävää, en muista tälläistä olleen esikoisen raskaudessa vaikka pahoinvointi oli silloinkin rajua.

Miten te joilla on jo lapsia niin pärjäätte pahoinvoinnin kanssa? Nimittäin 2v taapero ja tämä olo on ihan horror yhdistelmä :sad001 haluaisin vain maata sängyssä mutta minkäs teet kun tuollainen termiitti pyörii ympärillä. Aika paljon on jo saanut piirrettyjä katsella mutta jos tätä on luvassa taas seuraavat 2kk niin huhheijaa:dead:
Mulla lapsilla ikäeroa 2v 2kk.
Toinen raskaus oli onneksi helpompi kuin ensimmäinen ja esikoinen oli melko helppo tapaus silloin alle 2 vuotiaanakin. Sanoin vaan että äitillä on nyt vähän huono olo ja oksensin vessassa kun laps leikki sillä aikaa ja välillä huuteli iloisesti oven takana jotain. Mä opiskelin silloinkin, niin sisulla sitä lähettiin liikenteeseen kun pään oli ensin saanut pois pöntöstä :hilarious: En oksennellut kuitenkaan kaikenpäivää ja se helpotti asioita kummasti verrattuna ensimmäiseen raskauteen.
Mun mielestä jo parivuotiaallekin voi sanoa että äiti ei nyt jaksa. Välillä saattaa olla niin huono olo ettei jaksa edes puhua. Ei äidin tarvitse olla kokoajan järjestämässä ohjelmaa. Tärkeintä on olla siinä lähellä, jos tulee joku hätä.
Luulen että osittain sen takia meidän esikoinen on tarvittaessa todella reipas ja omatoiminen, kun on siihen pienestä saakka tottunut. Kun taas kuopus on kokoajan seuraa ja tekemistä vailla ja mitä enemmän yrität keksiä tekemistä, niin sitä enemmän se vaatii. On ehkä vähän tottunut siihen, että kaikki on kokoajan häntä varten.
Ovat siis erilaisia tempperamentiltaan ja vaikuttaahan näihin asioihin niiin moni muukin asia.. Molemmat ovat kuitenkin yhtä tärkeitä ja rakkaita <3
Mutta siltikin. Luulen, että olisi tehnyt hyvää meidän kuopukselle, jos olisi jo aiemmin joutunut huomaamaan, että äiti ei olekkaan aina käytettävissä. Nyt se sitten sanoo koulussakin opettajalle että "äitikin on kivempi kuin sinä" vaikka kotona taas äiti on joskus se ilkein kaikista kun ei kokoajan leiki :hilarious:

Olen nyt yrittänyt pitää tiukempaa linjaa siitä että omat sotkut on siivottava ja tekemistä pitää keksiä ihan itse.. Välillä tietysti tehdään jotain yhdessäkin. Tämä siksi, että niinhän sen kuuluisi mennä ja välillä kun on huono olo niin ei vaan jaksa jaetenkin siksi ettei vauvan viemä aika tule sitte kauheana järkytyksenä.. Toivottavasti me vaan saataisi vauva. Toissapäivän ultrassa kun ei näkyny vielä sykettä ja vaikutti pienemmältä kuin 6+2. Tänään ollut melko oireetonta.

Mitenköhän ennen vanhaa on toimittu? Ovatko raskaana olevat saaneet lepäillä ja isovanhemmat/kyläyhteisö sitten olleet apuna? Tämä länkkärimeininki eristää ja individualisoi jokaisen niin voimakkaasti, opetetaan, että yksin - ja vain yksin - on oikea tapa selvitä.

Olisiko apua esim. jostakin kunnallisesta lapsenlikkapalvelusta tms? Soittoa neuvolaan tai Mannerheimin lastenpalveluun? Pyytää ystäviä/naapuri apuun? Sanoo vain, että nyt ei yksin selviä.
Tästä ei nyt oo apua tähän asiaan ja toivon että Vaahteranlehti saa apua jostain, jos alkaa tuntumaan ettei oikeasti jaksa, mutta tästä "ennen vanhaan" tuli mieleeni mun isoäidin kertomukset.
Hänen lapsuudessaan lapset oli aika paljon oman onnensa nojassa kotona, kun aikuiset oli töissä pelloilla ynnä muualla. Isommat katsoivat (toivonmukaan) pienempien perään ja vauva sai maata tuvassa korissaan ja äiti kävi joskus sisällä imettämässä. Saattoi olla joku höppänä mummo, josta ei ollut enää työntekijäksi sen enempää kuin lapsenvahdiksi.
Siitä ei mun isoäiti koskaan sanonut, että olis kukaan raskauspahoinvoinnin takia voinut jäädä lepäilemään, sen sijaan synnytyksen jälkeistä masennusta pidettiin hulluutena ja mielisairaalaan joutui, jos ei pian tokeentunut.
Naisilla oli talvisaikaan ehkä vähän helpompaa, mutta oli siinä kuitenkin puiden ja vesien kanto, lypsylläkäynti ja kaikki muut kotityöt sisällä ja ulkona.
Keskenmenot taisi olla aika yleisiä.
Että ei se helppoa ollut silloinkaan ainakaan joka talossa.

Mua on yököttänyt koko aamupäivän. Jihaa. Kävely ulkona auttaa vähän ja mukavan viileältä.

Tästä ei nyt oo apua tähän asiaan ja toivon että Vaahteranlehti saa apua jostain, jos alkaa tuntumaan ettei oikeasti jaksa, mutta tästä "ennen vanhaan" tuli mieleeni mun isoäidin kertomukset.
Hänen lapsuudessaan lapset oli aika paljon oman onnensa nojassa kotona, kun aikuiset oli töissä pelloilla ynnä muualla. Isommat katsoivat (toivonmukaan) pienempien perään ja vauva sai maata tuvassa korissaan ja äiti kävi joskus sisällä imettämässä. Saattoi olla joku höppänä mummo, josta ei ollut enää työntekijäksi sen enempää kuin lapsenvahdiksi.
Siitä ei mun isoäiti koskaan sanonut, että olis kukaan raskauspahoinvoinnin takia voinut jäädä lepäilemään, sen sijaan synnytyksen jälkeistä masennusta pidettiin hulluutena ja mielisairaalaan joutui, jos ei pian tokeentunut.
Naisilla oli talvisaikaan ehkä vähän helpompaa, mutta oli siinä kuitenkin puiden ja vesien kanto, lypsylläkäynti ja kaikki muut kotityöt sisällä ja ulkona.
Keskenmenot taisi olla aika yleisiä.
Että ei se helppoa ollut silloinkaan ainakaan joka talossa.
Ennen äidit jouti iltanavettaan vaikka aamulla olisi ollut synnytys. Ja jossakin vauvat nukkui vasikkakarsinoissa lypsyn aikana. On se ollu erilaista.

Ennen äidit jouti iltanavettaan vaikka aamulla olisi ollut synnytys. Ja jossakin vauvat nukkui vasikkakarsinoissa lypsyn aikana. On se ollu erilaista.

Nyt saa makoilla puhtaassa sängyssä ja odotella suklaarasioiden ja kukkien satavan yöpöydälle :wink

Kiinassa äiti ei saa 1. kuukauteen tehdä mitään, isovanhemmat hoitaa hommat. Ystäväni vanhemmat tulivat 1 kk Suomeen tekemään tämän.

Nyt saa makoilla puhtaassa sängyssä ja odotella suklaarasioiden ja kukkien satavan yöpöydälle :wink

Kiinassa äiti ei saa 1. kuukauteen tehdä mitään, isovanhemmat hoitaa hommat. Ystäväni vanhemmat tulivat 1 kk Suomeen tekemään tämän.

:D

Terveystalolla käyty enkä toiste mene kyllä ainakaan kyseisellä lääkärille :( niin epäystävällinen ja koneelta luki vanhoja tietoja eikä välittänyt miten nyt voin. Tyhjin käsin kävelty sieltä pois.

Terveystalolla käyty enkä toiste mene kyllä ainakaan kyseisellä lääkärille :( niin epäystävällinen ja koneelta luki vanhoja tietoja eikä välittänyt miten nyt voin. Tyhjin käsin kävelty sieltä pois.

Eikä! Voi prkl noita tunnevammaisia lääkäreitä! Siis etkö saanut mitään infoa, edes arvailuja?

Eikä! Voi prkl noita tunnevammaisia lääkäreitä! Siis etkö saanut mitään infoa, edes arvailuja?

Ei niinku yhtää mitään.. kirjoittaa vaan lähetettä eteenpäin. Joka tehty jo aikasemmin.. ja silti pitää sit lähtä tekemään fyysistä työtä huomena :(

Miten voikaan olla näin raskas olo! :D Viikon on tuntunut siltä, kun olis hirvee ripuli mahassa, mutta ei oo kuitenkaan ollut ripulia. Ja samalla on tuntunut siltä, kun olis oksennustauti, mutta en oo kuitenkaan oksentanut. Vessanpönttöä on kyllä tullut halailtua, kun oksennus on ollut lähellä. Ihanaa, että on viikonloppu, että saa vähän hengähtää välillä. Vaikka meillekin on vieraita tulossa yökylään ja koitan vielä pitää salaisuuden.

7+2 (neuvolan laskujen mukaan)

Mites onko joku käyttänyt pahoinvointi ranneketta. Auttaako se? Mulla on tänään melkein koko päivän yököttäny. Onneksi nukkuessa ei oo mitään oireita.
Rv 6+4.

Mites onko joku käyttänyt pahoinvointi ranneketta. Auttaako se? Mulla on tänään melkein koko päivän yököttäny. Onneksi nukkuessa ei oo mitään oireita.
Rv 6+4.
Mulla oli viime raskaudessa ja uskon että niistä oli apua. Parina päivänä koitin olla ilman, kun ne nappulat alko jo painaa inhottavasti ranteisiin, mutta vointi selvästi huononi.

Takaisin