Oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vaiana
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tästä ei nyt oo apua tähän asiaan ja toivon että Vaahteranlehti saa apua jostain, jos alkaa tuntumaan ettei oikeasti jaksa, mutta tästä "ennen vanhaan" tuli mieleeni mun isoäidin kertomukset.
Hänen lapsuudessaan lapset oli aika paljon oman onnensa nojassa kotona, kun aikuiset oli töissä pelloilla ynnä muualla. Isommat katsoivat (toivonmukaan) pienempien perään ja vauva sai maata tuvassa korissaan ja äiti kävi joskus sisällä imettämässä. Saattoi olla joku höppänä mummo, josta ei ollut enää työntekijäksi sen enempää kuin lapsenvahdiksi.
Siitä ei mun isoäiti koskaan sanonut, että olis kukaan raskauspahoinvoinnin takia voinut jäädä lepäilemään, sen sijaan synnytyksen jälkeistä masennusta pidettiin hulluutena ja mielisairaalaan joutui, jos ei pian tokeentunut.
Naisilla oli talvisaikaan ehkä vähän helpompaa, mutta oli siinä kuitenkin puiden ja vesien kanto, lypsylläkäynti ja kaikki muut kotityöt sisällä ja ulkona.
Keskenmenot taisi olla aika yleisiä.
Että ei se helppoa ollut silloinkaan ainakaan joka talossa.

Supernaisia! Mutta jotenkin sitä jaksaa kun on pakko. Päivä kerrallaan!

Eilen illalla tuli oksennettua ekaa kertaa ja tänään aamulla sit myös. Just, kun pääsin sanomasta, että olo on kuin oksennustauti ilman oksennusta. :D Ei taida pysyä ihan salaisuus vierailta.

Argh, muilla vatsaongelmia? Täällä iltaisin hirmusesti ilmaa vatsassa ja aamuisin tulee aikast löysänä/ripulina ulos. (RV 5+6)

:anyone

Täällä samaa! Illalla kaameet ilmavaivat ja aamulla ripuli... Itellä vasta RV 5 alkamassa. Ehkä tämä tästä.. Helpottaa kun muillakin samaa.

Täällä samaa! Illalla kaameet ilmavaivat ja aamulla ripuli... Itellä vasta RV 5 alkamassa. Ehkä tämä tästä.. Helpottaa kun muillakin samaa.

Mullaki ollut ripulia jo viikon ja vasta 5+2 voisko se sitten tosiaan olla tästä. Istuin yksi päivä vessassa ja heitin palloa 1,5vuotiaalle esikoiselle päntöltä, että antoi rauhassa olla hehkeää..

Tänään mies haki mulle pahoinvointirannekkeet, kun taas halailin pönttöä. Saapa nähdä, onko mitään vaikutusta.

Tänään mies haki mulle pahoinvointirannekkeet, kun taas halailin pönttöä. Saapa nähdä, onko mitään vaikutusta.

Kerro ihmeessä jos on! Mulla ei vielä ole pahoinvointia, mutta mun huonon tuurin tietäen, alkaa varmasti lähiaikoina!!

Koitin näitä esikoisen kanssa ja ite en huomannut mitään eroa. Oksensin sitten rannekkeet käsissä :hungover: mutta oon kuullu että monet on saanut näistä apua, toivottavasti sinäkin:)

Mulla ei vielä ole muuta kuin painon tunnetta tai pientä jomottelua alavatsassa. Noin 5+0 on viikot. Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut kuin ihan lievää pahoinvointia, enemmän nälkä ja samalla ei voi syödä mitään.

7+0 täällä ja etovaa oloa..

Oikeastaan näin aamuisin on se sama mikä joka raskaudessa: yöpöydällä pitäisi olla jotain mitä napata suuhun ennen kuin nousee!!

Tänään nousin tuosta vaan ja tuntui että oksennus tulee samantien koska vatsa huutaa tyhjyyttään :O

Muutoin olo ihan ok, joitain ruokahimoja tullut yhtäkkiä (eilen piti saada pastaa jauhelihakastikkeella )
Väsymys on kyllä edelleen, joka välissä tyynyä käyn halaamassa kun tulee sellainen hetki.

Täällä rv 6+2 menossa ja ei onneksi pahoja oireita. Pientä etovaa oloa on tullut ja pitää keskittyä syödessä, ja tooosi hitaasti syödä. Toistaiseksi ruoka uppoaa ja pysyy sisällä.

Edelleen vatsassa ilmaa iltaisin (ja öisin), kiva herätä omiin paukkuihin :p enää ei onneksi sitä aamuripulia.

Väsymys/unentarve kasvanut, nyt pitää nukkua 10h, että jaksaa. Itselläni onneksi onnistuu, koska esikoista nyt odottelen ja mies on jo sisäsiisti :grin

Välillä aivot tuntuu lyövän vähän tyhjää, en ole ehkä ihan niin skarppi kuin ennen. Eli vähän sellaista hajamielisyyttä ilmassa... Selvästi kroppa haluaa kertoa, että pitää hiljentää tahtia, ottaa lunkisti.

Välillä tulee sellaisia alavatsatuntemuksia, että oon ihan varma menkkojen alkavan. Mutta ei onneksi ole tullut mitään veristä. Luovuin pikkuhousunsuojista, koska käytin vessakäynnillä liikaa aikaa valkovuodon värin analysointiin. :rolleyes:

Joop, tällästä tällä viikolla.

Täällä rv 6+2 menossa ja ei onneksi pahoja oireita. Pientä etovaa oloa on tullut ja pitää keskittyä syödessä, ja tooosi hitaasti syödä. Toistaiseksi ruoka uppoaa ja pysyy sisällä.

Edelleen vatsassa ilmaa iltaisin (ja öisin), kiva herätä omiin paukkuihin :p enää ei onneksi sitä aamuripulia.

Väsymys/unentarve kasvanut, nyt pitää nukkua 10h, että jaksaa. Itselläni onneksi onnistuu, koska esikoista nyt odottelen ja mies on jo sisäsiisti :grin

Välillä aivot tuntuu lyövän vähän tyhjää, en ole ehkä ihan niin skarppi kuin ennen. Eli vähän sellaista hajamielisyyttä ilmassa... Selvästi kroppa haluaa kertoa, että pitää hiljentää tahtia, ottaa lunkisti.

Välillä tulee sellaisia alavatsatuntemuksia, että oon ihan varma menkkojen alkavan. Mutta ei onneksi ole tullut mitään veristä. Luovuin pikkuhousunsuojista, koska käytin vessakäynnillä liikaa aikaa valkovuodon värin analysointiin. :rolleyes:

Joo, minä pidän mustia alushousuja etten varmasti voi tutkia vuotojen väriä.:)
Juu, kyllä väsyttää enempi varsinkin syönnin jälkeen. Ja nyt on ruvennut yököttää heti syönnin jälkeen. Taidan minäkin syödä hitaammin ja vissiin pitäs pienentää annoksia.
Muoks rv. 6+6

Joo-o, täällä tänään 5+5 ja aamusta asti ollut etova olo, ei auta vaikka söis :yuck:Samanlaisia oloja muistan kyllä olleen esikoisen aikana, silloin onneksi ei tarvinnut oksentaa. Jospa ei nytkään :nailbiting:

Normaalisti oon melkoinen pullahiiri, mut nyt ei oo pariin viikkoon tehny mieli mitään makeaa, eipähän ainakaan niistä tule ylimääräisiä kiloja:)

Mulla ei ole ollut mitään pahoinvointia tähän mennessä (rv 7+5), mutta tänään aamulla tuli oksennus aivan yllättäen. Etukäteen ei ollut yhtään pahaolo, tosi hämmentävää. Kellään muulla raskauspahoinvointi ollut äkillistä? :anyone

Mulla tullu se et oksettaa heti jos on pienikin nälkä... Oli melko kiukku tänään automatkalla pari tuntia. Ukko parka ':D

Just kans mietin että tietääkö sitten olevansa raskaana kun on kulkenu 2 viikkoa siteet housuissa koska tuntuu et menkat alkaa nyt just :laughing025

Väsyttää ihan hirveästi, paitsi iltaisin. Menkkajomottelua ajoittain. Pinna on ihan liian lyhyt tällä hetkellä.

Täällä 6+4 menossa.
Rinnat kipeät ollu viimeiset pari viikkoa, nälkä koko ajan, turvottaa, pissattaa ja oon tosi kiukkuinen (en kyllä ukolle myönnä). :grin

Takaisin