Oireet

Täällä on järkyttävä väsymys ja nälkä. Mul myös on kipua hapykummun/huulien alueella. Valilla myös kyljestä repäisee. Pahoinvointia ei hirveästi, mutta ajoittaista päänsärkyä.
 
Kutiaako muilla tissit? :grin Mulla varmaan viikon kutissut ja enemmänkin nännit/nännipihat tuntuu syyhyävän kauheesti... Mistähän moinen johtuu? :rolleyes: Lisäksi tämä palelu senkun yltyy vaan.. RV 11, nukun kahdella peitolla, kuljen paksut villatakit ja fleecetakit päällä ulkona vaikka 27 astetta lämmintä...
Mulla kutis ihan hirveästi sillon ennen plussa-testiä. Siitä kutinasta juuri aloin epäillä et oonko raskaana. Onneks ei oo enää kun sillon ei pystynyt edes nukkumaan kun kutitti niin hirveesti :bored:
 
Mullakin kutisi nännit ja nännipihat mutta laitoin iltaisin niihin kosteusvoidetta niin se alko helpottaa. Nyt ei kutise enää.
 
Täällä aiemmin vaivannut voimakas aamunälkä ja -heikotus on vaihtunut iltapahoinvointiin [emoji55] Tai en tiedä, voiko sanoa pahoinvointi, kun oksentanut en ole (vielä), mutta nyt jo useamman päivän on työpäivän loppupuolella iskenyt huono olo, johon ei auta ruoka niin kuin aiempaan aamuheikotukseen. Ajatuskin ruoasta ällöttää, vaikka samaan aikaan olisi kova nälkä. Pahoinvointi velloo kuitenkin niin, ettei oikein mitään voi tehdä.

Viikkoja on nyt 10+2.
 
Juhuu! Tänään eka päivä, kun selvisin töissä aamun ilman aamuvälipalaa! :woot: Aika hurjaa, sillä tähän asti on pitänyt syödä pitkin aamua, jotta jotenkin pysyy nälkä ja/tai ellotus kurissa ennen lounasta. Voi kunpa tämä järkyttävä nälkä nyt edes pikkuisen helpottaisi.
 
Täällä väsymystä ja jatkuvaa nälkää. Toisinaan etoo ja ällöttää kaikki, mutta oksentaa ei oo tarvinnu. Nännien kutina on tuttua :D rinnat on ollu myös alusta asti kipeet kauttaaltaan.

Mutta nyt ärsyttävimpiä juttuja aamulla on se, että herätessäni nenä on niin tukossa, että henki ei kulje ja rakko niin täys, että ihme kun pissa ei suihkua jo joka reiästä :’D Siitä sitten juoksujalkaa vessaan niistämään sellaisella voimalla, että samalla pissakin sinkoaa putkistoihin asti ilman vessan vetämisen painetta ja jos on yhtään ilmaa mahassa (voi kyllähän sitä on) niin kyllä pörisee :D :D Onkin oikeen kiva herätys miehelle ja varmaan koko kerrostalolle :P

Mietinpä tässä vaan, kun en herää yöllä tuohon hätään, että milloinhan mahdan kastella sängyn...

Hyvää huomenta :Heartred

Ai niin. Tänään rv 9+0
 
Kyllä siihen sit herää kun kohtu kasvaa ja painaa rakkoa. Mä oon hyödyntänyt esikon yö heräämiset ja käyn silloin vessassa. Yleensä 3-4 aikaa
 
Hafanana, kuulostaa ihan samalta kun minun aamut :hilarious: Vaikka käynkin yöllä 2-3 kertaa vessassa.. silti saa aamuisin juosta.

Rv 8+5
 
Hankintavinkki: kosteudensuoja sänkyyn. Ikeasta saa. Meillä on ollut tavallisen lakanan alla jo yli kolme vuotta [emoji85] Eka siltä varalta että tulee lapsivedet sänkyyn (tutulta meni sänky vaihtoon), sen jälkeen ettei vauvan vahingot pääse patjaan saakka jos nukkuu perhepedissä.
 
Joo, täällä oli kans kosteussuoja käytössä juurikin lapsivesien menon vuoksi ja sittemmin perhepedissä vauvan takia. Mutta meillä oli käytössä siis se äitiyspakkauksessa ollut kosteussuoja, ei erikseen ostettu.
 
Tuota froteesuojaa saa myös metritavarana, joka saattaa tulla halvemmaksi kuin valmiit palat. Jyskissäkin on valmiita paloja muistaakseni kahta eri kokoa, mutta pidän niitä aika hinnakkaina ainakin normi hinnaltaan. Ikean hinnoista mulla ei oo tietoa. Itse ostin metritavarana ja leikkelin siitä sopivia paloja.
 
Joo nuo kosteussuojat on kova sana! Viimeks vedin koko raskauden ilman, nyt tuntuu ihan hullulta :D Sitte se tuli laitettua vauvan takia että puklut/niskakakat/makuuasennossa imetyksestä syntyneet maitoläikät yms ei sotkisi koko sänkyä..

MUOKS// Omista oireista ei oo tullu hetkeen kirjoteltua ku ei niitä juuri enää ole :happy: Pahoinvointi on aikalailla poissa, sellasia nopeita hetkellisiä ällötyksiä jotain ruokaa kohtaan saattaa tulla mihin aikaan päivästä vain ja nälkä voi tulla ihan silmänräpäyksessä :grin Lievää huimausta on alkanu tulemaan, ylösnoustessa näkyy hetken aikaa pelkkää muurahaispesää ennenku tokenee :D Masutuntemukset on se suurin oire, tänäänkin oli aamulla toispuoleista nivuskipua tai mitä lie tosi paljo, tuntu just sellaselta kasvukivulta, nivelsiteiden venymisteltä yms.. Rv nyt 10+3
 
Täällä uutena oireena tullut sydämen "liika lyönnit". On ollut muutamia kertoja aiemminkin tässä raskaudessa, ja taas muistutti itsestään.. En tiedä mistä johtuu, pitää ens viikolla kysyä asiasta. Onko muilla tämmöisiä ollu?
Nyt liika lyönnit iski päälle kun söin iltapalan, touhusin vähän ja sitten kävin pitkälleni. Välittömästi päästyäni pitkälleen alkoi liiat lyönnit ja aikansa niitä löi, kunnes rauhottui. Tuntuu aika "pelottavalle", kun sydän ykskaks alkaa iskee liiaksi.
Nyt rv 12+2
 
Tosi luotettavaa tietoa, mutta jostain luin että liikalyönnit ovat ihan tavallisia raskauden aikana. En vaan muista oliko vaun artikkeli vai liberon.
En murehtisi. Mulla tulee noita kausittain ihan normina. Jostain löysin selitykseksi raudanpuutteen, muualta taas magnesiuminpuutteen. Voihan sitäkin kokeilla?
 
Mulla tuli kans noita liikalyöntejä edellisessä raskaudessa. Aijemmin ei koskaan ollut tullut niin kyllähän se säikäytti.
Jostain silloin myös luin että on vaarattomia.
Raskauden jälkeen ei oo tullu. Jää nähtäväksi tuleeko tämän odotuksen aikana.
 
Mulla ollut edellisessä sekä tässä raskaudessa! Silloin ainakin lääkäri sanoi olevan ihan normaalia.
Mulla kyllä niitä ollut joskus muutoinkin, mutta aina sanottu että kaikki Ok.

Varmasti liittyy raskaudessa lisääntyvään verimäärään?
 
Täällä kans sydämen tykytyksiä... nyt raskauden aikana mutta myös ollut ilman raskauttakin.

Tänään kokeilussa pvä ilman rannekkeita ja kyllähän se pavoinvointi/etova olo tuolla taustalla jyllää. Ei kuitenkaan hirveän pahana.
 
Lohdullista kuulla, että muillakin siis näitä liikalyöntejä/sydämen tykytyksiä! Luin eilen netistä kans, et pitäs olla ihan vaarattomia! Täytynee kuitenkin mainita asiasta seuraavalla käynnillä.
 
Mää hengästyn nykysellään tosi helposti. Asutaan kolmannessa kerroksessa ja rappusten jälkeen tuntuu, että sydän hakkaa ku viimistä päivää. Mieski monesti ihmettelee, että onko rankkaa ku noin hengästyt.
 
Takaisin
Top