Oireet

Mulla eilen illalla alkoi olla etova olo. En yleensä koe pahoinvointia ja mahatauditkin selvitän hetken sekaisin olevalla mahalla. Niin meni eilenkin olo ohi, eli melko oireetonta.. Toisaalta sitä odottaisi edes jotain oireita. en toki teidän pahoinvointia kadehdi, tsemppiä kaikille :Heartred
 
Tänään ekaa kertaa tuli hiukan etova olo kun ruuasta oli kulunut liian pitkä aika.
 
Mulla aiheutti oksetusta aamulla pakokaasun haju, kun odotettiin liikennevaloissa liian lähellä edellä ajavaa ja haju tuli auton sisälle. Maailman ihanin tunne saada pahoinvointikohtaus autossa työmatkalla ja kaupungin keskustassa. Eikä tietysti mitään minne oksentaa...:depressed:
 
Tännekin tullut pahoinvointia, iltaisin aina pahenee pikkuhiljaa, kunnes menen nukkumaan. Ruokailujen jälkeenkin alkaa oksettaa, pelottaa, että töissä oksennan... :D
 
Kaikki haisee niin saakelin pahalle, niinku kaikki!! Pelkkä keittiöön meneminen alkaa etoo, silti kuitenkin tekee mieli syödä kokoajan... :D
 
Siis noi lämpöaallot, huhhuh. Ekaks on ihan hirvee horkka päällä ja seuraavaksi poskia kuumottaa ja on hiki. Mun mies totesi että mun termostaatti on rikki :D
Tämä! Aivan karseeta!! xD aattelin ettei mul oireita kauheesti oo mut tämä löytyy!
 
Mua oksettaa normaalistikki aamupäivisin aika paljo, tai vähintää on huonohko olo (ollu siis teinistä asti...). Mut nyt oksetti jo eilen illalla ja tää aamun oloki on aika kaamee, eikä menny ees yökkimisellä ohi:grin
Voiks pahoinvointi alkaa jo NÄIN aikasi, mulla siis viikkoja vasta 4+2:eek:
Tissit on edelleen kipeet ja vähä turvoksissa, ei nii pinkeet ku muutama pv sito_O
Mulla kipeyty tissit heti oviksen jälkee ja se jatkuu edellee :D yleensä mulla kipeytyy ne noin viikko ennen menkkoja ja helpottaa heti ku vuoto alkaa.
Ny kipeyty aiemmin ja enemmän ja menkkajomotuksekki alko jo viikkoo ennen ku menkkojen piti alkaa. Oisko kiinnittymisen aikoihi? Mitää kiinnittymisee viittaavaa en muista tunteneeni, muutaku tosiaa noi menkkajomot..
 
Täällä on kyllä melko oireetonta vielä, tosin viikkojakin vasta se 5+0. Tisseissä tuntuu ehkä välillä jotain ja alamahaa satunnaisesti jomottelee. Väsymystä ei vielä ole eikä pahoinvointiakaan ole ollut viime päivinä. Ainoa selkeä oire on jäätävä iltaturvotus mahassa

Jos en tietäisi olevani raskaana, niin en kyllä epäilisi sellaista yhtään :D
 
Voi apua! En muistanutkaan kuinka ikäviä on liitoskivut [emoji21] tunsin aika nopeasti plussan jälkeen "sukkapuikko"-kipuja nivusissa ja nyt liitoskivut selän puolella. Tänään 6+1 :D
 
Kyllähän näitä raskausoireita on alkanut pikkuhiljaa esiintymään enemmän, aikalailla samaan tahtiin kuin esikoisestakin eli
- väsymys (iltaisin nukahdan joka ilta tv:n ääreen [emoji1])
- finnejä puhjennut
- hiukset rasvoittuu
- turvotus (välillä näyttää maha että olis pidemmälläkin raskaus :D )
- pientä heikotusta aamuisin
- hikoilu öisin ja päivisin palelu
- tunteiden vuoristorata

Kauhulla ootan hajuherkkyyttä, viimeksi tuli n. 3-4 viikkoa plussan jälkeen. Oksennus tuli mm. suihkussa monesti kun saippuat haisi niin voimakkaalta (tykkään siis tuoksuista normaalisti)
 
Muokattu viimeksi:
Näkyykö kenelläkään raskaus vielä vatsasta? Lokakuisissa oli jo yllättävän monella näkyvissä tähän aikaan, vaikka turvotusta se kai vielä on. Mulla varmaan pysyy piilossa pitkään, sillä kohtu on niin takana. :sad015
 
Nyt on alkanut naama kukkimaan. Ihan jäätäviä finnejä pukkaa naamaan. Ja nälkä, mikä ihana tekosyy onkaan syödä :D
 
Tänään menkkamaista kohtukolotusta, kuvittelen kokoajan että housuihin valahtaa jotain! :-(
 
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kaikki ruoat maistuvat pahalta. Siis aivan kaikki. Ei tee mieli syödä yhtään mitään, ja väkisin väännän esimerkiksi pelkkää pastaa ilman mitään kastiketta, koska se on niin miedon makuista. Meneehän tää ohi? :yuck:
 
Mulla on ihan jäätävä väsymys koko ajan! Ja heräilen tosi aikasin kun en saa enää unta. Nännit oli myös alkuun kipeinä ja nyt on rinnat kokonaan arat. Ja menkkamaisia kipuja on myös. Tuntuu et kaikki oireet on just samanlaisia ku ekassakin raskaudessa :) Kovasti myös turvottaa.
 
Mua ärsyttää aivan suunnattomasti, että kaikki ruoat maistuvat pahalta. Siis aivan kaikki. Ei tee mieli syödä yhtään mitään, ja väkisin väännän esimerkiksi pelkkää pastaa ilman mitään kastiketta, koska se on niin miedon makuista. Meneehän tää ohi? :yuck:

Mulla oli ihan sama ekassa raskaudessa, helpotti joskus puolen välin paikkeilla ja alkoi uudestaan viimeisellä kolmanneksella. Eipä tullu turhia kiloja raskausaikana, mutta tuo kostautui kyllä synnytyksen jälkeen, oli niin ihanaa kun ruoka maistui ja tuoksui hyvälle!!
 
Mulla oli ihan sama ekassa raskaudessa, helpotti joskus puolen välin paikkeilla ja alkoi uudestaan viimeisellä kolmanneksella. Eipä tullu turhia kiloja raskausaikana, mutta tuo kostautui kyllä synnytyksen jälkeen, oli niin ihanaa kun ruoka maistui ja tuoksui hyvälle!!

Voi apua! :nailbiting: Mä pelkään jo tässä vaiheessa, ettei alkio saa kaikkea mahdollista tarvitsemaansa, saati sitten että tää kestäisi puoleenväliin asti...

Pakotanko mä sitten vaan syömään itseni monipuolisesti, oksentamaan ja toivomaan, että jotain jää verenkiertoon?
 
Voi apua! :nailbiting: Mä pelkään jo tässä vaiheessa, ettei alkio saa kaikkea mahdollista tarvitsemaansa, saati sitten että tää kestäisi puoleenväliin asti...

Pakotanko mä sitten vaan syömään itseni monipuolisesti, oksentamaan ja toivomaan, että jotain jää verenkiertoon?

Siitä ei pelkoa, alkio/sikiö pärjää kyllä. :) ottaa ravinteet sun kehosta vaikka et itse pystyiskään syömään.
 
Takaisin
Top