Oireet

Multa katosi oireet ja tajusin, että pahoinvointi ja väsymys enteilikin flunssaa. Mulla ollut tää ennenkin ennen flunssaa. No nyt flunssa takana ja ei muuta oiretta kun järkyttävä paleleminen, nukuin viimeyönä sukat jalassa ja pitkähihaisessa ihan tyytyväisenä :D aamulla olikin jo aika lämmin.
tsemppiä pahoinvoiville ja ruokahaluttomuutta poteville!!!
 
Pahoinvointi on vähän hellittänyt - täytyy koputtaa puuta... Tilalle on tullut ihan JÄRKYTTÄVÄ turvotus mahan seudulle. Pelkään jo, että joku kysyy olenko raskaana.
 
Aamulla alkanut huono-olo ja huimaus. Syödä pitää,et ettei tule huono olo, mutta kun ei oikein maistu. Tissit edelleen tosi arat. 6+6 menossa.
 
Mulla on ollut huono olo nyt jo kohta viikon ajan. Olen syönyt tosi paljon vähemmän. Koko ajan joutuu miettiä mitä kykenee syömään, kun ei tee mieli mitään. Viikossa olen laihtunut 1,8 kg. Ahdistus. Pitää yrittää syödä edes jotain eikä liikaa miettiä mitä. Enemmän tekee mieli suolaista kuin makeaa.
 
Huono-olo jatkuu vaan. Aamusta pitkälle iltapäivään ja iltaisin huomaan että äklötys onkin hellittänyt. Oon syöny viimiset neljä päivää mkaronivelliä ja kurkkua kun tuntuu että muut tulee ulos just. Jopa suurin rakkauteni kahvi on jäänyt kokonaan pois ku ei vaan pysty. Ja tämä väsymys, ihan jäätävää. Voisin vaan nukkua päivät ja yöt.
Tissit edelleen arat ja turvonneen kumipallot :D
Ja musta tuntuu että turvottaa ihan joka paikkaa, mahaa varsinkin.
Välillä hiki, välillä paleluhorkka. Välimuotoa ei ole.
Tänään 6+6 <3
 
Voiks tää olla mahollista :D Viikkoja 4+4 ja laatta lensi just. En viäkää meinaa uskoo et oisin ees raskaana ja silti oireita on. Vai onkoha nää mun omaa kuvittelua. Stressaa ne testitki ku tuli vaa aika haaleita viivoja :/ Noh aika näyttää ja ei se miettimällä parane. Pelkään vaa jotenki, että en oiskaa oikeesti ees raskaana et kuvittelen oireet ja testit ois viallisia tms :grin
 
Huono-olo jatkuu vaan. Aamusta pitkälle iltapäivään ja iltaisin huomaan että äklötys onkin hellittänyt. Oon syöny viimiset neljä päivää mkaronivelliä ja kurkkua kun tuntuu että muut tulee ulos just. Jopa suurin rakkauteni kahvi on jäänyt kokonaan pois ku ei vaan pysty. Ja tämä väsymys, ihan jäätävää. Voisin vaan nukkua päivät ja yöt.
Tissit edelleen arat ja turvonneen kumipallot :D
Ja musta tuntuu että turvottaa ihan joka paikkaa, mahaa varsinkin.
Välillä hiki, välillä paleluhorkka. Välimuotoa ei ole.
Tänään 6+6 <3

Tsemppiä ihan hirveesti! Täällä ollaan samoilla päivillä ja samoilla oireilla. Söin eilen varovaisesti jauhelihakeittoa, ja se pysyi sisällä. Oon niin kyllästynyt pelkkään pastaan ilmaan mitään kastiketta!
 
Huono-olo jatkuu vaan. Aamusta pitkälle iltapäivään ja iltaisin huomaan että äklötys onkin hellittänyt. Oon syöny viimiset neljä päivää mkaronivelliä ja kurkkua kun tuntuu että muut tulee ulos just.

Oi, joku muukin tykkää makaronivellistä :) Lapsuuden herkku, varsinkin mummun tekemänä. Täytyypä kokeilla uppoisko nyt tämän pahoinvoinnin kanssa.
 
Täällä vasta 3+4 ja oireita hirveesti. Ihmetyttää jo ihan miten näin alussa voi jo olla. Alamahalla turvotusta, itkuherkkä, rinnat turvoksissa ja kipeät, hengästyttää helpommin ja närästää.
 
Rv 5+3 ja vielä porskutetaan ihan normaalisti! Iloitsen jokaisesta päivästä ilman pahoinvointia/liitoskipuja/närästystä... mitä kaikkia näitä ihania tässä pian onkaan odotettavissa.

Ja pidän mun tiukimpia housuja ihan siitä ilosta, että vielä pystyn!
 
Mulla etova olo pahenee ja säikähdän joka kerta kun tulee vuotoa. Nyt tuli valkovuotoa kerralla enemmän ja se lienee normaalia eikä enteilee pahaa??
 
Argh, täällä tuo verinen vuoto ei lopu ollenkaan. Muutaman päivän tuli enää ruskeaa tuhrua, mutta eilen taas alkoi tiputtamaan ihan kirkasta verta vessareissujen yhteydessä. Stressaavaa, varsinkin kun tässä vaiheessa asialle ei voi muuta tehdä kuin odottaa. Jos tulee lisäksi kipuja, niin pakko aikaistaa varhaisultraa, jotta voi varmistaa alkion olevan oikeassa paikassa eikä kohdun ulkopuolella

Turvotus on kyllä ihan jäätävää iltaisin, en tiedä kauanko mahdun enää työvaatteisiini :D Ihan vielä ei kehtaisi äitiysmallin vaatteita tilata työnantajalta, mieluummin vasta nt-ultran jälkeen.
 
Mulla etova olo pahenee ja säikähdän joka kerta kun tulee vuotoa. Nyt tuli valkovuotoa kerralla enemmän ja se lienee normaalia eikä enteilee pahaa??
Samoja oireita ja oikein pelottaa välillä mennä vessaan kun pelkää pahinta. Valkovuotoa tulee välillä runsaasti.
Tänään uutena oireena on kiusannut rytmihäiriö. En tiedä mistä se johtuu.
 
Oireita:
Lievä kuvotus
Rinnat arat
Pistelyä alavatsassa ja sellainen kutittava tunne iholla
Menkkamaiset vatsakivut (tulevat ja menevät)
Kahvi ei maistu
Paleltaa ja hikoiluttaa vuorotellen :)

Rv 4+3
 
Muakin ahdistaa hieman nämä oireet. Olin viimeiset kaksi viikkoa TOSI väsynyt ja yhtäkkiä helpotti ainakin jollakin tavalla. Rinnat edelleen hieman kipeät ja sellainen ällötysolo välillä. En kuitenkaan oksenna.

Mahan nippailuja on päivittäin. Mullakin valkovuoto ajoittain tosi runsasta. Näin jo viime yönä unta että aloin vuotaa verta, jota pelkään niin paljon :( Mitään vuotoja ei ole siis ollut. Alkuraskauden toinen ultra vkon päästä to kun viikkoja on silloin 8+5.

Onkohan normaalia, että oireet helpottaa välillä ja välillä taas pahenee? Melkein toivois et ois super hirvee olo et tietäis olevansa raskaana. Vaikka viikko sittenhä näin sykkivän sydämen niin silti ahdistaa... Tuttua?
 
Mulla on alkanu sellanen lievä pahoinvointi. Heikotti tänäänkin töissä. Ei vaan vielä viiti pomolle kertoa mitään, ehkä sitten jos oikeesti tulee semmonen olo et täytys töissä juosta vessaan yökkimään.

Jjjenppa, ihan tutulta kyllä kuulostaa. Stressasin ihan koko ensimmäisen raskauden ajan siitä että onko kaikki kunnossa jos oireita ei enää ollutkaan. Helpotti aina hetkeksi kun kävi ultrassa ja näki että kaikki hyvin, mutta sitten taas stressasin seuraavaan neuvolaan asti :D
 
Mulla on vuosi sitten leikattu selkä mahan kautta. Eli menee pystyviiva arpi 5cm navan alapuolelta, pituutta arvella on 10cm suurin piirtein. Ja voi jestas että nyt jo kiristää arpea. Mitähän tästä tulee kun tuo maha alkaa urakalla kasvamaan? Repeääkö koko arpi? Lääkäri kyllä meinas että hyvin se kestää eikä repeä auki. Tosin raskausarpia siihen voi tulla. No niille ei voi sitten mitään. Ja varmaan on jonkin sortin kiinnikkeitä vatsassa myös. Kipuaa aina välillä ihmeellisesti koko mahaa.
 
Tänään ollu kyllä heittämällä hirvein päivä tähän raskauteen mennessä! Ihan kauhee olo, niin fyysisesti kuin henkisestikkin, toivottavasti ei jatku taas tälläisenään koko raskautta... :(
 
Koko illan ollut melko kovia menkkakipuja alamahassa ja selkääkin on juilinut. Pelottaa, että on menossa kesken, kun tuo vuotokin taas yhtäkkiä lisääntynyt :sad001 Nyt on vielä melko kiireinen yövuoro töissä tiedossa, eli ei todellakaan pysty lepäämään ja ei kai siitä mitään apua olisikaan.
 
Mulla on alkanu sellanen lievä pahoinvointi. Heikotti tänäänkin töissä. Ei vaan vielä viiti pomolle kertoa mitään, ehkä sitten jos oikeesti tulee semmonen olo et täytys töissä juosta vessaan yökkimään.

Jjjenppa, ihan tutulta kyllä kuulostaa. Stressasin ihan koko ensimmäisen raskauden ajan siitä että onko kaikki kunnossa jos oireita ei enää ollutkaan. Helpotti aina hetkeksi kun kävi ultrassa ja näki että kaikki hyvin, mutta sitten taas stressasin seuraavaan neuvolaan asti :D

Kiva kuulla etten ole ainut omine huolineni. Tämä mun eka raskaus ja kaikki mietityttää ja huolettaa. Toivon vain että tämä pieni pysyisi menossa mukana loppuun saakka <3 Onneksi ensi viikolla pääsee ultraan!
 
Takaisin
Top