Oireet

Eka raskaus oli mulla tosi oireeton. Ei oikeastaan tuntunut kuin vasta puolen välin jälkeen, että olisin raskaana

Nyt on ollut lievää huonoa oloa parina päivänä ja väsymystä ilmassa. Lisäksi maha tuntuu koko ajan täydeltä, turvottaa ja vessassa saa hypätä.

Kaikista pahin pelko on, että joutuisin oksentamaan, mulla on jonku sortin fobia sitä kohtaan :yuck::eek:

Siihen oksentamiseen tottuu yllättävän nopeasti. :grin Nyt on viikko aika nonstoppina tullut, ja tänään on ensimmäinen päivä, kun en oo oksentanut koko päivänä. Eiköhän se taas yöllä ala.
 
Mahtavaa lukea noita teidän oksujuttuja, kun juuri syö töissä lounasta :D Nam. Mullakin on juuri alkanut tuo etominen. Eilen jouduin heittämään osan lounaasta pois, kun ei vain maittanut. Tuli kesken lounaan huono olo. Sama tapahtuu tänään aamupalalla. En kuitenkaan heittänyt pois, vaan otin mukaan töihin. Oksuja kohti siis. Jännittää jo valmiiksi. Ei kiva :sad001 Onko joku kokeillut sellaista ranneketta pahoinvointiin, mitä saa kai apteekista? Onko ollut apua?
 
Eka raskaus oli mulla tosi oireeton. Ei oikeastaan tuntunut kuin vasta puolen välin jälkeen, että olisin raskaana

Nyt on ollut lievää huonoa oloa parina päivänä ja väsymystä ilmassa. Lisäksi maha tuntuu koko ajan täydeltä, turvottaa ja vessassa saa hypätä.

Kaikista pahin pelko on, että joutuisin oksentamaan, mulla on jonku sortin fobia sitä kohtaan :yuck::eek:

Jos kärsit emetofobiasta niin tuskin tuletkaan oksentamaan koko raskausaikana. Pahoinvointia kyllä voit tulla kärsimään. Nimim. Emetofoobikko
 
Minulla alkoi alkuviikosta tulemaan ruskeaa tuhrua, mutta en ollut huolissani asiasta, kun samaa on tullut muissakin raskauksissani.
Eilen illalla tuhru muuttui vereksi ja aamulla kohtu tyhjeni.

Sinä lapseni, vielä syntymätön
myös syntymättä jäänyt.
Oli tulosi onni arvaamaton
- ja nyt huudan ikävääni.

Vain hetkisen olit minun
vain hetken keväisen.
Miksi ikuisuus kutsui sinut,
taimen vasta itäneen.

Surullista, mutta kyllä elämä elämä tästä jatkuu!

Ihanaa odotusta kaikille [emoji173]
 
Voimia, Solavi!

Tämä pelko on kovin pinnalla itselläkin, kun ensimmäinen raskausoire oli kolmen päivän tuhrut, jota on jatkunut satunnaisesti myös senkin jälkeen. Luulin näitä ensin aikaistuneiksi kuukautisiksi, mutta koska normaalia runsasta vuotoa ei alkanut kuulumaan, tein testin. Myös muita oireita on tullut sen jälkeen: jatkuva pissahätä, julma turvotus, mielialan vaihtelut, alavatsan vihlonta. Näistä tosin mielialan heittelyt on enää päällä, ja turvotus tuntuu vaihtuneen kasvaneeseen mahaan. Toivottavasti massussa on kaikki ok.
 
Pari päivää sitten mietin, et onks mussa jotain vikaa kun ei oo yhtään paha olo..
tänään mietin, että olisinpa pari päivää sitten vaan osannut olla tyytyväinen.. :D
 
Voi huono olo sanon minä. Etoo taas. Nyt jo kolmas päivä, kun huomaan huonoa oloa. Inhottavaa olla töissä.
 
Nonii, nyt se huono-olo sitte rantautu tännekin. Tai kaks päivää jo sitte... etoo etoo ja tänä aamuna kaarella lensi oksennus.. Noo kai se merkkinä on että matkustaja on kyydissä :D
 
Takaisin
Top